23.05.2023 (Út) eRman 
|
06.02.2023 (Po) eRman 
|
28.11.2022 (Po) eRman 
|
26.11.2022 (So) eRman 
|
24.11.2022 (Čt) eRman  ![]() Asi zazimování :)
|
21.11.2022 (Po) eRman 
|
17.11.2022 (Čt) eRman 
|
15.11.2022 (Út) eRman 
|
07.11.2022 (Po) eRman 
|
01.11.2022 (Út) eRman 
|
27.10.2022 (Čt) eRman 
|
24.10.2022 (Po) eRman 
|
13.10.2022 (Čt) eRman 
|
11.10.2022 (Út) eRman 
|
30.09.2022 (Pá) eRman 
|
27.09.2022 (Út) eRman 
|
22.09.2022 (Čt) eRman 
|
21.09.2022 (St) eRman 
|
15.09.2022 (Čt) eRman 
|
06.09.2022 (Út) eRman 
|
03.09.2022 (So) eRman 
|
24.05.2022 (Út) eRman 
|
17.04.2022 (Ne) eRman  ![]() Chlazení putuje z předku zpátky před zadní kola, tak jak to původně navrhnul Václav Král
|
01.04.2022 (Pá) eRman 
|
24.01.2022 (Po) eRman  Líbí se: Dakos![]() No. Loni před Vánoci to bylo přesně 9 let, co jsem si žlutého Rebela přivezl domů. Prvotní nadšení bylo obrovské a plány ještě větší ... Do roka vyjedeme ... ![]() Dny, měsíce a brzy i roky utíkaly a my vlastně jen stáli na místě. Byl to větší oříšek, než na který jsme byli připraveni. Byli jsme připraveni vůz rozebrat, vadné díly vyměnit a složit jej zpátky dohromady. Ale spousta věcí byla jen na oko, nedomyšlených, udělaných narychlo v zápalu boje a my stáli před problémem vymyslet to jinak, domyslet to, udělat to pořádně, udělat to líp ... A to byl ten moment, kdy jsme se zasekli. ![]() Rebel se spíš než radostí stal prokletím. Nesnáším věci, s kterými nejsem schopen pohnout, zlomit je, nesnáším věci, které se dlouho táhnou, stojí, nevyvíjí se ... ![]() Máme za sebou 9 let a cíl stále v nedohlednu, vlastně ani nevíme jak překonat ty největší překážky co nás čekaly. Kolik životů bude potřeba, aby Rebel kdy jezdil? ![]() A tak jsem udělal to, co jsem měl udělat už dávno, smířit se s tím, že je to nad naše síly, že my ho nikdy nemůžeme dodělat ... ![]() Zavolal jsem Petrovi Molčanovi a Rebelovi se konečně dostává ta správná péče, kterou si zaslouží. Začínají znovu a lépe. ![]() Vývoj renovace můžete sledovat zde: http://www.pmautosport.cz/index.php?option=com_zoom&Itemid=28&catid=470![]() A já zkusím čas od času udělat aktualizaci i tady ![]() P.S.: Kdybyste někdo sháněl náhradní ledvinu, manželka má dvě, na ceně se domluvíme :) 
|
10.06.2021 (Čt) eRman  ![]() S designérem Jiřím Králem, který na Rebelech se svým otcem Václavem Králem pracoval
|
06.06.2021 (Ne) eRman  ![]() Druhá projížďka s Rebel a tentokrát už nás dovezl až do cíle :)
|
01.06.2021 (Út) eRman  ![]() Na Rebelovi se po delší době výrazně pracovalo ![]() Přišel čas na první projížďku ![]() Ujeli jsme 200-300 metrů a ulít řemen alternátoru a vzal s sebou čidlo ![]() Takže zpátky už jsme to museli zatlačit :)
|
11.04.2021 (Ne) eRman  ![]() Romek mi dneska udělal obrovskou radost. Nejen že už do Rebela vyrobil převaděč spojitosti ale i ho suprově nadesignoval. Škoda že bude schovanej pod palubovkou
|
16.03.2021 (Út) eRman  ![]() Další dílek do skládačky Rebel Závodní řídící jednotka rozsvicuje kontrolku motoru přes +12V a co čert nechtěl, palubovka chce místo toho kontrolku rozsvítit mínusem :( A tak pomohl kamarád Romek ... Když mi to dával, říkam si, kuwa dyť tam měly být nějaký součástky a ne jen konektor :) ![]() Aha oni jsou na druhé straně :) ![]() A světe div se, kontrolka motoru funguje - zapojeno na kontrolku žhavení a svítíme :)
|
14.03.2021 (Ne) eRman  ![]() Další hodiny nad elektrikou ... Dodělal jsem konektory u dveří, aby se daly vyndavat ![]() A přišel novej ventil volnoběhu, už i tuším jak ho zapojím, ovšem jestli to je to, jak to ty kluci španělský vymysleli to teda nevim :)
|
01.03.2021 (Po) eRman  ![]() Přívod paliva od hrdla do nádrže z 3D tiskárny Ještě udělám pár úprav a vytisknu z jiného a hlavně černého materiálu :)
|
28.02.2021 (Ne) eRman  ![]() Celej víkend se šťouram v elektrice a učesávám ji. To by člověk neřekl, jak dokáže vyplašit jedna zapomenutá zem, kolik hodin zabere jí najít
|
22.02.2021 (Po) eRman  ![]() Originál je originál, stejně ale na Rebelovi budou tyhle kola ... ![]() Za mě to jsou nádherný kola a ty gumy od Ondry Hory jim jenom prospěly
|
21.02.2021 (Ne) eRman  ![]() Celej víkend se šťouram v elektrice, opravuju chyby a učesávam to ![]() Už to ukazuje čas a ujetý kilometry jako u každýho jinýho auta :)
|
18.02.2021 (Čt) eRman  ![]() Dneska trošku delší video ![]() Ale nemá cenu ho víc zbytečně trápit, až bude vše hotovo půjde na brzdu a naladí se palivové mapy.
|
16.02.2021 (Út) eRman  ![]() Chytne nebo nechytne? :) ![]() Volejte sláva a tři dny se radujte :) Rebel žije, je na něm ještě mraky práce, ale žije :)
|
13.02.2021 (So) eRman  ![]() Start se odsouvá na pondělí :( Přestalo fungovat nové benzinové čerpadlo
|
12.02.2021 (Pá) eRman  ![]() Přišlá nová elektrika dělaná na míru od www.propdm.eu ![]() Začínáme zapojovat nové technologie :) 3D tisk - držák čidla ![]() A už to hází jiskru :)
|
10.01.2021 (Ne) eRman  ![]() No. Kdo sleduje tenhle deník ví, že někdy před více než rokem jsme zahájili oživování motoru a také tuší, že se nám to dodnes nepovedlo ... ![]() Odeslal jsem proto komplet kabeláž, čidla a jednotku výrobci jednotky ... A hned druhý den na mě čekalo video :) ![]() Většina pinů svorkovnice řídící jednotky je povolená, takže nemusel být správný kontakt ... ![]() Zajímalo by mne, kdy k tomu došlo ... Jestli až po několika neúspěšných startech při hledání chyby a nebo byl někdo příliš horlivý a proměřoval vše "hřebíkem" ještě před tím ... ![]() Objednal jsem tedy novou kabeláž "namíru", takže jsem musel vyměřovat :) ![]() Každopádně doufám, že tam ještě něco odhalí, protože jestli to bylo jen tohle, tak jsme váždně idioti :)
|
06.01.2021 (St) eRman  ![]() Protože stále nejsme schopni nadlábnout motor, odeslal jsem komplet elektriku motoru, čidla a řídící jednotku výrobci. ![]() Tak snad to za nás vyřeší a konečně zaburácí ![]() Tak prozatím renovace v jiní stáji:
|
21.12.2020 (Po) eRman  ![]() A co vy? Vy už máte přezuto? :) ![]() Budou jednou jezdit čtyři Rebelové? Pár věcí bych na něj měl :)
|
01.11.2019 (Pá) eRman  ![]() Dneska firma vydala poklad, vyklízí se garáže a kolega tam objevil originál kšiltovku REBEL která je šitá z mého čalounění :)
|
31.03.2019 (Ne) eRman  ![]() Pořád se na něm po chvilkách dělá ...
|
16.02.2019 (So) eRman  ![]() Něco se chystá :) ![]() Zatim ale bez zážehu. Nejde benzín ani neháže jiskru :) Probuzení 20 let mrtvého motoru tedy odsunuto na příští týden
|
09.10.2018 (Út) eRman  ![]() Převážíme Rebela od čerta k ďáblu a nikdo ho nechce :) Snad konečně u toho správného elektrikáře, který se nezalekne
|
29.08.2018 (St) eRman  ![]() Zase nějaké drobotiny
|
21.06.2018 (Čt) eRman  ![]() Zase něco málo hotovo
|
31.05.2018 (Čt) eRman  ![]() Výfuck :)
|
30.05.2018 (St) eRman  ![]() A další z milionu držáčků
|
25.05.2018 (Pá) eRman  ![]() Ač to tak nevypadá, pořád se něco děje ... Při opravě a pískování skeletu se tak nějak zapomnělo na dveře ... Už se na nich pracuje
|
23.05.2018 (St) eRman  ![]() Technologická pauza pokračuje, dělají se jen drobnosti, pískování všech možných držáčků drobných dílů a zkouška disků. ![]() ![]() Nechat originál nebo tyhle super závodní, který přidají 10 koní na každý nápravě?
|
29.03.2018 (Čt) eRman  ![]() Že by "originál" papuče na Rebela? Už jsou doma :)
|
04.03.2018 (Ne) eRman  ![]() V sobotu přes tisíc kilometrů tam a zpět abychom načerpali trochu inspirace a hlavně chuti do dalšího "vývoje"
|
16.02.2018 (Pá) eRman  ![]() Rebel má teď horší období, není garáž kde by se na něm dělalo :( Tak jen pár fotek, když jsem potřeboval před plesem vytáhnout autodráhu
|
27.12.2017 (St) eRman  ![]() Nové fotky do archivu ![]() ![]() Převoz Rebela k elektrikáři
|
27.12.2016 (Út) eRman  ![]() Přivezl jsem originál motor 1,3 z modrého Rebela Dlouho se ale u mě neohřeje, poputuje zpátky tam kam patří :)
|
07.10.2016 (Pá) eRman  ![]() "Vývoj" zadních brzd dořešen. ![]() ![]() Lépe vyřešena voda k chladiči ![]() ![]() Pomalu se postupuje k cíli
|
05.04.2016 (Út) eRman 
|
16.12.2015 (St) eRman  ![]() Vánoční dárek pro Rebela, další díl do skládačky ... Výfuk se zdá v pohodě ale koncovka byla na sr.č ... Výsledek tří dnů hledání těch správných rozměrů
|
25.11.2015 (St) eRman  ![]() Další díl do skládačky
|
13.11.2015 (Pá) eRman  ![]() Další díl do sbírky :)
|
09.11.2015 (Po) eRman  ![]() V neděli proběhl seznamovací večírek "elektrikáře" s Rebelem ![]() ![]() Zatím se ještě všichni smějou :) Vlevo elektrikář, vpravo dvorní mechanik a uprostřed ten co to platí
|
05.11.2015 (Čt) eRman  ![]() Je to peklo shánět díly. Poloosy Favorit, brzdy Favorit, pomocný spojkový válec Škoda 120, motor Seat Toledo a dneska po hodině hledání dohledány silentbloky, tramtadadá jsou z Golfa :)
|
30.10.2015 (Pá) eRman  ![]() Postupně zkoumáme co z čeho je a nakupuju Na Vánoce asi letos nezbude :)
|
28.10.2015 (St) eRman  ![]() Někdo sedí u facebooku, někdo vyšívá a Ninja dělá na Rebelovi ![]() ![]() Přední brzdy se už rýsujou :)
|
21.10.2015 (St) eRman  ![]() Další nákup. Destičky Brembo. Prý volba šampionů :) ![]() ![]() Dumal jsem o Ferodo DS 2500, ale 5 tisíc za ně momentálně nejsem ochoten dát, zvlášť když ještě nevíme že to bude fungovat ... ![]() ![]() Třeba až to jednou bude jezdit ....
|
14.10.2015 (St) eRman  ![]() Dnešní nákup
|
12.09.2015 (So) eRman  ![]() V Nýřanech dneska slavnostně otevřeli zrenovovanou 150 let starou železniční trať, která vedla z DIOSSu Nýřany do dolů. ![]() ![]() Při té příležitosti proběhl i den otevřených dveří společnosti DIOSS. ![]() ![]() No a tak mi zavolali abych tam přivezl Rebela ;) Stál hned vedle prvního Rebela, modelu 1:10 Půlka Rebela byla olaminátovaná, druhá ne, aby se dalo podívat "pod pokličku" ![]() ![]() A pak začali i chodit lidi :) ![]() ![]() Fotky které ještě neznám ![]() ![]() Továrna má v Nýřanech velkou historii ![]() ![]() DIOSS toho ale vyráběl více, tohle měl být po revoluci šlágr pro malé podnikatele. Tribeta ![]() ![]() Elektromobil, který byl vystavován na autosalonu v Ženevě v roce 1995 se stejnosměrným nebo střídavým motorem. Dojezd 180 km! Projekt byl po Ženevě prodán američanům. Jestli se nepletu tak dnešní elektromobil Citroen C-Zero za třičtvrtě mega má dojezd jenom kolem 150km! Tohle muselo být tedy v 95 naprostá bomba ![]() ![]() Vyráběli i tohodle "bobika" ![]() ![]() Po celý den vyráběli otvíráky DIOSS ![]() ![]() A po celý den párnička "Šlechtična" nové a nové diváky ![]() ![]() A vidět bylo i další skvosty ![]() ![]() No byl to super den, Rebelovi to slušelo, lidi si ho prohlíželi a já jenom zíral co vše z Nýřan odjíždělo.
|
07.09.2015 (Po) eRman  ![]() Poslední úprava motoru a převodovky ... Pořádně vydrbat :) ![]() ![]() A pak rychle namontovat do rámu. O víkendu 12. a 13. 9. bude Rebel k vidění ve firmě Dioss Nýřany na dni otevřených dveří u příležitosti 150 let důlní železnice, která je nově zrekonstruovaná. ![]() http://knihovna.nyrany.cz/?p=2840
|
04.09.2015 (Pá) eRman  ![]() Dneska jsem přivezl motor od Oty Zenkla :) ![]() ![]() Je tak nabroušený že jsem si hned pořezal prsty :) ![]() ![]() Nová závodní řídící jednotka
|
14.06.2015 (Ne) eRman  ![]() Rebel už je zase auto, už se může tlačit :)
|
10.06.2015 (St) eRman  ![]() Dorazila zásilka na Rebela, tvrdé silentbloky do ramen. Poznáte z čeho jsou? :)
|
07.04.2015 (Út) eRman  ![]() Jediný kdo momentálně pracuje na Rebelu je Ota Zenkl, my máme technologickou pauzu :) ![]() ![]() Najdeš rozdíl?
|
27.02.2015 (Pá) eRman  ![]() Dostala se ke mně kompletní dokumentace Rebela. Asi tak 15 kilo papíru :) ![]() ![]() Všechno malováno ručně a já si vzpomněl, jak jsem z technického kreslení dostával čtverec :) Až jednou bude Rebel hotov, vytapetuju plánama garáž :)
|
22.02.2015 (Ne) eRman  ![]() Ota Zenkl už brousí vačky ... Tak kolik z toho vytáhne? :)
|
06.02.2015 (Pá) eRman  ![]() Sbírka fotografií se mi trochu rozrostla :) ![]() ![]() Několik fotografií z AUTOSALONU v BRNĚ ![]() ![]() Model Rebela ![]() ![]() Stříkej! :) ![]() ![]() A hele, ono to i jezdilo :)
|
02.02.2015 (Po) eRman  ![]() Ty jo :) Motor se už přesunul ze země do stojanu :) ![]() ![]() Nečekal jsem jak budou v Mariánkach rychlý, začínají rozebírat
|
01.02.2015 (Ne) eRman  ![]() Motor z Rebela odvezen na reinkarnaci a ne převýchovu k Otovi Zenklovi ![]() ![]() Prvně jsem viděl zkušební stolici na motor ![]() ![]() No není to teda přímo ona, spíše její prababička, ale ten motor už taky není žádnej výdobytek moderní techniky
|
01.09.2014 (Po) eRman  ![]() Návrat Rebela z ozdravné kůry zpět do Klatov ...
|
14.08.2014 (Čt) eRman  ![]() Malý krůček pro Rebela, ale velká díra pro peněženku ... ![]() ![]() Zatímco já už jsem dávno doma, dovolená Rebela na Zlatých pískách se trochu protáhla :) ![]() ![]() "Hoteliér" prý plakal štěstím, že se těch trubek konečně zbavuje :-D
|
27.07.2014 (Ne) eRman  ![]() Minulý týden jsme oba trávili u písku ![]() ![]() Já odjel na pláž do Itálie a Rebel na pískování. Díky Lukáši a Sazy ;)
|
13.04.2014 (Ne) eRman  ![]() "Topenář" Sazy pokračuje, že by nakonec byl Rebel dřív než MTX? :)
|
27.03.2014 (Čt) eRman  ![]() Laminátová sada na Rebela :)
|
21.03.2014 (Pá) eRman  ![]() Jedna vzpomínková ... Žlutý ve své největší slávě Brněnský autosalon v roce 1995
|
10.03.2014 (Po) eRman  ![]() A už se vaří :)
|
06.03.2014 (Čt) eRman  ![]() Montážní pěna, věrný nástroj autodesignéra :)
|
28.02.2014 (Pá) eRman 
|
24.02.2014 (Po) eRman  ![]() Najdi 10 rozdílů :) ![]() ![]() A ještě pár fotek jak to šlo postupně ![]() ![]() A už je srdce venku :)
|
19.02.2014 (St) eRman  ![]() Myslíte si, že má ta klapka takhle vypadat? :) Všude se sání blejská a v Rebelu je chlupatý :) ![]() ![]() Vyčistit nebo rovnou shánět jinou? Máte zkušenosti?
|
17.02.2014 (Po) eRman  ![]() Dneska dorazily nové trubky na Rebela z Havířova Obzvláště na spodku jsou v žalostném stavu, jedna je dokonce prasklá (zřejmě zmrzlá voda uvnitř)
|
16.02.2014 (Ne) eRman  ![]() Odjíždíme na vyvaření
|
13.02.2014 (Čt) eRman  ![]() A máme tu první video, Rebel se dva měsíce rozebíral a vzniklo z toho těchhle 10 minut :)
|
03.01.2014 (Pá) eRman  ![]() V mejlu mi přistála další fotka do sbírky :) ![]() ![]() Na Rebelovi se už usilovně maká, dokonce je v dílně nainstalovaná i kamera, takže budou i videa a počítá se i s online webkou ;) ![]() ![]() Jakmile opadne fofr, začnu to sem postupně dávat. ![]() ![]() Vy se tedy máte rozhodně na co těšit :) Nicméně až uvidíte fotky zjistíte, že já se na co těšit nemam :(
|
05.10.2013 (So) eRman  ![]() Dioss Rebel Nova konečně jede :) ![]() ![]() Zatím teda jen na podvalu :) Ale jede do garáže, kde se na něm přes zimu začne pracovat. ![]() ![]() Brzy tu začnou přibývat fotky z rozebírání a doufejme že je brzo nahradí i fotky z nastrojování. ![]() ![]() Od teď značkový servis "DIOSS Rebel Nova" :-D
|
20.05.2013 (Po) eRman 
|
05.05.2013 (Ne) eRman  ![]() Jak jsem slíbil, Rebela přivezeme na sraz v sobotu 25. května. ![]() ![]() Renovace nějakou chvilku potrvá, tak ať si ho můžou zájemci prohlédnout ještě než ho rozebereme,
|
28.12.2012 (Pá) eRman  ![]() Tohle jsem dostal mimo jiné k Vánocům ... že by už mi žena teda odpustila? :) Je pravda že výčitky už přicházejí pouze cca jednou za 14 dní ![]() ![]() Rozrostla se mi tak sbírka hrnečků ... ![]() ![]() Rozdíl mezi nimi ale je tak 15 let :)
|
20.11.2012 (Út) eRman  Líbí se: Míťa![]() Kopie dokumentů ze státní zkušebny, kdy byly vozy schváleny do provozu
|
13.11.2012 (Út) eRman  ![]() Zatim na Rebela nemám vůbec čas. Aspoň jsem utekl na chvilku z práce se pomazlit :) ![]() ![]() Krásná macatá prdýlka :) ![]() ![]() A uvnitř schovaná 1.8 20V :) ![]() ![]() Tady je vidět jak rychlou jehlou to bylo šité Vlevo je ještě vidět chladič, který byl před zadními koly v době kdy tam byla 1.3ka, ani dva chladiče nestačili Pak se udělal náporák, dala tam 1.8ka, ale chladič už nikdo nevyndal jen ustříh hadice ![]() ![]() A něco z interiéru ![]() ![]() Průzor pro řidiče je jako v tanku ![]() ![]() A nesmí chybět lampička na čtení itinerářů ![]() ![]() Pohled přes zadní okno, pětibody, hasičák ![]() ![]() Nerez nápis na prahu dveří ![]() ![]() Tak jsem se pokochal a zase do práce :(
|
12.11.2012 (Po) eRman  ![]() Marketing z roku 1995 :) Takto se zřejmě snažili probudit zájem lidí. Dneska se tomu odborně říká WOW efekt :) ![]() ![]() Dopis je psán v prvním čtvrtletí 1995 a předpokládají v posledním čtvrtletí spustit výrobu 100-250 kusů ročně ... ![]() ![]() Zpozdili se o dva roky, až v roce 1997 byl vůz homologován, je pravda že už s motorem 1.8 ...
|
09.11.2012 (Pá) eRman  ![]() Zapomněl jsem fám Rebela nafotit z toho nejhezčího pohledu. Tak tady je! No není to krasavec? ![]() ![]() Už asi 5 let se mi doma válel žlutej volant a já pořád nevěděl kam s ním ... ![]() ![]() Tak rychle nasadit a jedeme se projet!
|
06.11.2012 (Út) eRman  ![]() O víkendu jsem si udělal radost a přivezl si 99% dílů na Rebela. No vlastně jsem si přivezl nového :) Vyjma červeného jediný téměř kompletní kus ![]() ![]() Výlet na celý den. Ráno v 9:00 výjezd, návrat 19:00 a celou dobu sevřený svěrač. Nemám papíry na káru nad 700kg :) Naštěstí těch 10 policajtů co jsem cestou potkal o naší kontrolu neměli zájem. Uff. Blíží se mi konec "trestu" a očekávám návrat nějakých bodíků ... ![]() ![]() Což by mě asi v posledním týdnu hodně mrzelo ... Ale touha byla mocnější než strach :) ![]() ![]() Vzal jsem závozníka na oběd do letadla za MB ![]() ![]() Rebel se vrátil do místa svého zrodu. Firma AUTO NEJDL, dříve INVESTTEL AUTO, dříve DIOSS Klatovy první fotky v sobotu večer ![]() ![]() Nedělní ohledání co jsem to vlastně přivezl :) ![]() ![]() Samozřejmě pochlubení se rodině No, fotil jsem pouze děti. Manželka byla z nového přírůstku nadšená podstatně méně ![]() ![]() Na autě ztrávené první 4 hodiny. Odvrtání klik abych se dostal dovnitř. Debordelizace, vysoušení, ... ![]() ![]() Teď už je zaparkován v garáži, kam se na něj chodí dívat procesí :) ![]() ![]() Ještě v sobotu jsem si nafotil jak jsou u červeného nově vyřešená ramena.
|
11.10.2012 (Čt) eRman  ![]() Malý bezvýznamný posun :) Sehnal jsem originál dobový leták :) ![]() ![]() Takže už si mam co dát za okno, aby auto každý poznal ... Jé já vlastně nemám okno :)
|
29.09.2012 (So) eRman  ![]() Konečně je po srazu a mám zas chvilku čas. S designerem Jiřím Králem jsem se domluvil, že zkusí dohledat veškerou dokumentaci k Rebelovi a zapůjčí mi jí k okopírování. Cca za měsíc bych snad už měl mít něco v ruce
|
14.08.2012 (Út) eRman 
|
09.08.2012 (Čt) eRman  ![]() Nedalo mi to a zase jsem lovil po webu. Žlutej ještě v plné síle ![]() ![]() Zřejmě jedna z prvních fotografií. Má ještě chladiče v bocích - nemá na haupně výdech z případného náporáku. A ještě má stará zapuštěná světla, sice podle mě hezčí než ty vypouklé, ale s kterými se auto nepodařilo homologovat pro běžný provoz. ![]() ![]() Akorát dumam kde to bylo focený, ale benzinka v Klatovech to asi není. ![]() ![]() Ještě docela zajímavý je sledovat vývoj stahování bočních oken. Stahovací mělo být pouze to malinkaté okno ve dveřích. Časem se ale zjistilo že se stala chyba a že se stažené do dveří nevejde :) Tady je okénko vyšoupávací jako u starých závoďáků, časem to malé okénko ještě rozdělili, část bližší k rámu byla také pevná a stahovala se pouze druhá část, je to dobře vidět na reklamní fotce červeného úplně dole. Koukám že ale žlutý skončil (dle fotek z pondělka) bez šoupacího okna i bez rozděleného malého skla, pravděpodobně tedy i bez stahování ...
|
07.08.2012 (Út) eRman  ![]() Navštívil jsem jediné místo na světě, kde skončil celý projekt DIOSS Rebel Nova. Čekal jsem nablýskané vozy schované v depozitu, místo toho na první pohled pohřebiště. ![]() ![]() Dřevěná maketa vozu ve velikosti 1:1 Zatím odpočívají v pokoji. Rebel známý z brněnského autosalonu v roce 1995. ![]() ![]() Původně s motorem 1.3, postupem doby zvětšený na 1370ccm Nejslavnější z Rebelů známý z televize Nova Poslední zatím spící kousek A tady už veselejší fotografie. Majitel projektu renovuje jediný kus, který má jiného vlastníka. ![]() ![]() Takže vlastně nakonec optimistická návštěva. Rebely existují, díly také a připravuje se renovace odpočívajících kusů
|
19.03.2012 (Po) eRman  ![]() Po delší době jsem se dostal do garáže a tak jsem nafotil to málo co tu mám ... ![]() ![]() I když jsem původně nechtěl, koupil jsem motor 1.6 55kW s převodovkou, řídící jednotkou, kabeláží a spoustou drobností ... ![]() ![]() Pořád jsem dumal co s ním budu dělat, když ve FUNu je řekněme po menší GO No a pak mi to bliklo :) V Rebelu sice byla 1.3 nebo 1.8ka, no ale 1.6ka může být zajímavej kompromis. ![]() ![]() Je pravda, že rozhodla cena. Kdyby se někdy podařila sehnat 1.8ka, přehodnotím to, ale míň jak 1,3 po zkušenosti s MTXem nechci :) ![]() ![]() Tady jsem nafotil originál přední světla ![]() ![]() Boční skla - no měl jsem je původně ve stodole a teď jsem je převezl do garáže. No a co mě nenapadlo :) Přiložil jsem je ke dveřím a zjistil že to nejsou oni :) Ještě že byly zadarmo, sice mě to chvíli mrzelo, ale asi snadno půjdou nahradit makrolonem, na tom stavba nepadá ... ![]() ![]() Zadní sklo - po zkušenosti s bočními okny jsem se ani nepokoušel to přiložit na skelet. Nechtěl jsem si kazit pořád ještě optimistickou náladu.
|
23.02.2012 (Čt) eRman  ![]() "Přistálo" mi v mejlu pár nových fotografiích, tak se o ně dělím ...
|
15.09.2011 (Čt) eRman  ![]() Nemusí pršet, jen když kape :) ![]() ![]() Kolega z práce mi přinesl znak na přední kapotu. Škoda že není na co ho přilepit :)
|
06.09.2011 (Út) eRman 
|
06.09.2011 (Út) eRman  ![]() Další "vlaštovka". Kolega z práce mi přivezl přední světla z Rebela. Takže teď už mi chybí pouze cca 90% dílů :)
|
31.08.2011 (St) eRman  ![]() Přivezl jsem si domů 4x boční okna na dveře a cca 6x zadní okno. K čemu 6x? No, prý zadní okno na prototypech rádo praskalo, tak se asi budou hodit :) Na oknech je nápis Seat :) S předním oknem to bude horší, to prý bylo děláno na zakázku :(
|
17.08.2011 (St) eRman  Psal se rok 1995 a klatovská firma DIOSS představila na Brněnském autosalonu prototyp vozu DIOSS Rebel. Mě tehdy bylo 19 let, vlastnil jsem ještě teplý řidičák a svůj první vůz Škoda 110R ...
![]()
![]() Známý dělal v DIOSSu, tu a tam přinesl nějakou fotku, tu a tam se trochu rozpovídal. "Žral" jsem jeho povídání a snil svůj malý sen. Sen ale snilo více lidí. Já že budu vůz vlastnit, firma DIOSS že je bude seriově vyrábět ... Oba měly asi stejnou šanci na úspěch.
![]()
Časem se vůz přejmenoval na DIOSS Rebel Nova, když DIOSS sehnal partnera v tehdy ještě nové televizi NOVA. Pro později narozené, NOVA tu skutečně není od pradávna :) A tak už jsem vůz neshledával jen ve svých snech a ve vyprávění, ale už i na televizi NOVA ...
![]()
Postupem doby vše utichlo, po Rebelovi slehla zem a zůstalo jen pár fotografií a kusích informací na internetu ... Celkem, co vím, byly vyrobeny tři prototypy. Zbytek věcí se rozprodal, rozkradl, co já vím ...
![]()
Píše se rok 2011, já pracuji v dřívější firmě DIOSS, sedím na poradě a šéf se zmiňuje o nějakém bláznovi, který nám nabízí skelet REBELa. Zasvítili mi oči. Šéf že je to holý nesmysl, říkám ať mi mejl přepošle, že se na to chci podívat... Prohazuji pár e-mailů, cena kupodivu přístupná nejen proletariátu, ale i Romanovo peněžence ... Posílám poslední mail, o víkendu přijedu, kam že vlastně?
![]()
Litoměřice, pane bože, kde to je? Přichází další e-mail, skelet je už ve šrotu ...
![]()
Tak já si týden sním o tom jak se vozím Rebelem po náměstí a oni ho odvezou do šrotu? Zjišťuji kde a volám tam ... Pán příjemný jak "osina v místě, kde záda ztrácí slušný název" naznačuji mu co chci, už po telefonu vidím jak mu naskakují dolary v očích, jako mé oblíbené postavičce z dětství, Skrblíkovi ... Posílám mu fotku, chci ať se na to podívá jestli to tam mají a že přijedu ... Žádná odpověď. Posílám pro jistotu i SMS, žádná odpověď ... Hajzl jeden, určitě to chce prodat někomu jinému!
![]()
Je sobota večer, nemůžu usnout, je neděle, přemýšlím co dál ... V pondělí mám volno, to by šlo ... Manželka je doma ... Asi ji to budu muset říct :(
![]()
Navlíkám historku. Manželka nenadává ... Pod vidinou koupání v Praze v AquaPalace asi nezaregistrovalo kam a proč vlastně jedu ...
![]()
V pondělí v 7:00 zapřahám vlek za FUNa, nasedáme já, žena, Jeník a vyrážíme do Prahy. Nechávám je v AquaPalace a mířím si to do Litoměřic. Na půli cesty si říkám. Sakra jedu do kovošrotu, to asi božihodový šortky, bílý tričko a plastový botky "vietnamky" asi nejsou to správný oblečení ...
![]()
Jsem v kovošrotu, říkám co tam dělám ... Prý to tam někde je, ale musím si to vyhrabat, prý už to tam mají 10 dní!? Přijíždím k velkým hromadám šrotu. Vystupuji, dvakrát vše projdu, hledám, KUWA tady nic není ... Procházím vše znovu, až najednou ... Co že to tady je?
![]()
Hodinu odhazuji stará kola, okapy a různé plechy ... Tramtadadá ... Skelet REBELa! Dokonce jsem našel i dvoje dveře! PECKA
![]()
Žádám Slováka v ještěrce o pomoc s naložením, nákládáme kurtuju, jedu na váhu ... Tak teď jsem zvědav s jakou cenou na mě půjdou. Váha pouze cca 110kg, kde se proboha pak vezme ta celková 850 kg? Jdu do kanceláře, nechávám peníze o polovinu méně než jsem měl domluveno s původním majitelem a cca 5x méně než jsem byl ochoten dát. PARÁDA!
![]()
Rychle mizím směr Praha za ženou ...
![]()
Vyzvedávám ženu, proč se proboha drží za hlavu a kroutí s ní jako by nevěřila svým očím? V ženských aby se čert vyznal ... Lepší je to s Jeníkem. Stačí mu říct že je to závodní auto. Je nadšen snad víc než já :) Projíždíme Prahou, nutná zastávka v IKEA, jedeme domů.
![]()
Na dálnici zácpa sjíždíme z dálnice a projíždíme serpentýnami dolů z kopce. Kolona před náma, kolona za náma ... Hrnu si to tak 60-70 a projíždím zatáčkou a POZOR! Za zatáčkou všechna auta stojí! Dupam na brzdu, auto i s vlekem se utrhává, to nemůžu dobrzdit! Pouštím brzdu, strhávám volant do protisměru a zase mačkám brzdu ... Najednou z protisměru vyjíždí auto! Pouštím brzdu, strhávám auto zpět, brzdím jako o život ( spíše jako o přední laminátový nárazník na FUNa za 17.000Kč). Stojíme, já se směju, o ženu se pokouší infarkt ...
![]()
Zbytek cesty je již trapně normální ... Vyhazuji ženu a Jeníka doma a jedu do práce složit Rebela. Tam už čeká H. a nakládám Stokaře. Obhlížíme skelet, během 10 minut jej hubou kompletně zrenovujeme a už machrujeme na náměstí na mladý kočky :) Ukládáme Rebela do přechodného bydliště, odjíždíme k domovu ...
Tak to je příběh jak jsem k Rebelovi přišel, aneb jak se mi vlastně splnil postpubertální sen. Je pravda že tu a tam něco chybí, ale nemusí pršet, jen když kape ...
![]()
A plány do budoucna? Nevím. Krátkodobé cíle je opískovat, natřít základovkou a uložit. Zkusit sehnat dokumentaci a zvláště původní formy na karoserii ... Dlouhodobé cíle? Je jasné, že cíl je dát Rebela dohromady ... Ale nemám na to, alespoň teď ... Ale jak zpívala Kubešová "Jednou bude líp ..." :) Vše hodně záleží zda se podaří získat formy karoserie, pokud ano, není stavba podle mně až tak nereálná ... Pokud formy nebudou, pak za cenu stavby by se dala pořídit hodně dobře vybavená Fabie, nebo skromnější Yeti ... Každopádně oba budeme muset počkat na lepší časy. Pro začátek musí stačit že byl zachráněn z recyklace a že z něj nebudou třeba konzervy na LuncheonMeat ...
![]()
Pokud někdo z Vás má nějaké informace o tomto voze, zná někoho, kdo zná někoho atd ... Pište, volejte, posílejte fotky ... Beru vše
![]()
Pár technických informací: Dvoumístné kupé s motorem uprostřed a pohonem zadních kol.
![]()
Motor: řadový čtyřválec Škoda s rozvodem OHV (řadový čtyřválec VW s rozvodem OHV) Obsah motoru: 1289cm3 (1781cm3) výkon: 75k/5500ot/min (125k/6000ot/min) Točivý moment: 110Nm/4000ot/min (173Nm/4100ot/min) Počet převodových stupňů: 6 (5) Maximální rychlost: 170km/h (200km/h) Zrychlení z 0 na 100km/h: 13s (10s) Hmotnost: 840kg (1075kg) Rozměry (dxšxv): 3850x1650x1250mm (3930x1710x1220mm) Rozvor: 2450mm Rozchod: 1420/1440mm Pneumatiky: 185/60 R14
|