ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
555 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Modely

>

mcfikovy rallye modely

>

Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)

 <<



Autor:
467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
Vytvořeno: 11.12.2006 - Změněno: 11.12.2006

Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)



Vůz: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
Posádka: Tommi Mäkinen- Sepo Harjanne
Koncepce: motor vpředu, stálý pohon všech kol
!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)

Motor:
řadový čtyřválec, rozvod DOHC, objem 1997 ccm, vrtání/zdvih 85/88 mm, komprese 8,5. Výkon 300 PS při 6000 ot/min, točivý moment 540 Nm při 3500 ot/min. Vstřikování ECI Multi Injection, dvouvstupové turbo Mitsubishi 4G63.

Údaje o voze:
6-stupňová sekvenční převodovka Xtrac, všechny 3 diferenciály aktivní, třílamelová karbonová spojka AP, kotoučové větrané brzdy vpředu d=368 mm (d=310 mm šotolina), vzadu d=280 mm. Zavěšení vpředu na vzpěrách McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení s vinutými pružinami. Tlumiče Öhlins, rozchod kol vpředu/vzadu 1530/1525 mm, pneu Michelin.

!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)

!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)


Historie, úspěchy + drby:
Mitsubishi Lancer EVO bedutovaly v r. 1993, představovaný model EVO IV v r. 1997. Výkonově se prakticky nelišily, ale postupně se vylepšoval systém řazení, podvozek a jízdní vlastnosti a velikost i průběh točivého momentu. Úspěchy se začaly dostavovat v r. 1995. Tommi Mäkinen vyhrál Finskou rally a toto umístění zopakoval v letech 1996-98. V roce 1995 vyhrává Švédskou rally Kenneth Eriksson, Mäkinen zde přidal další vavříny v letech 1996, 1998 a 1999. V Rally Monte Carlo vítězí v r. 1999 a 2000. V roce 1998 získává první místo v RAC s Mitsubishi Lancer EVO IV vycházející hvězda Richard Burns. V témže roce získává Lancer EVO V titul ve značkách, paradoxně s vozem skupiny "A", ačkoliv jeho soupeři se MS účastnili již s vozy kategorie WRC. "Létající Fin" Tommi Mäkinen k tomu přidal tituly mistra světa jezdců nepřetržitě v letech 1996-1999.

U nás byla EVa rozšířena hlavně ve skupině "N". V podstatě s jediným áčkem odjel několik soutěží zlínský Michal Gargulák a v pozdějších letech i vrchař Komárek. Vozy však trpěly značnou nespolehlivostí. Zato v "N"-kách kromě několika ojedinělých Subaru u nás neměly konkurenci a tento trend trvá v podstatě dodnes. Nástup zaznamenaly v r. 1997, kdy začaly vytlačovat dosud vítězné Cosworthy. Gargulák získává titul ve skupině "N" a v následujícím roce jej obhajuje. Třetí je Arazim, 4. Peták a 6. Tošovský. Ročník 1999 je pokračováním vítězného tažení Mitsubishi. Kromě třetího místa Pechova Subaru se na čele umísťují jen vozy této značky a sezona je ve znamení souboje Gargulák - Arazím, který pro sebe rozhodl Václav Arazím. Velmi dobře si vedli též Tošovský a Tuček. V r. 2000 opět vítězí Lancery, tentokrát EVO VI. V pořadí Arazím, Tošovský, Klokočka. Následující rok - 1. Arazím (4 vítězství), 2. Jandík (3 vítězství). V r. 2002 se historie opakuje, třetí dojíždí Tuček. V sezoně 2003 vyhrává Jandík 5 soutěží ze 7, a s přehledem získává titul. V dalším roce je součástí mistrovství i rakouská Jänner rally, kde absolutně vítězí "Mundl" Baumschlager s EVO V skup. "A" a poráží i vozy WRC. Sezonu vyhrává Arazím před Karlem Trojanem (oba jak jinak - na Mitsubishi). Ročník 2005 znamená Arazímovu obhajobu.

Sezona 2006 přináší novinku - vozy kategorie WRC nesmí v domácím šampionátu bojovat, a tak se favority na zisk titulu stávají produkční vozy. A ty předpověď naplňují, získávají prvních 9 míst. S výjimkou dvou Subaru na druhém (V. Štajf) a čtvrtém (A. Mörtl - Rakousko) místě získávají zbývajících 7 míst opět Mitsubishi. Vítězí plzeňský Václav Pech jr. s EVO IX, třetí Karel Trojan jr., pátý Václav Arazím....

Kdy vítězné tažení "Myšáků" skončí? To napoví další sezony a možná i příchod nové třídy S2000.

!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)


| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 19 (Zobrazeno 16-30)
 křídlo10.01.2007 13:05:01 


tady na tomhle obrázku má to červené auto sympatické křídlo


!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
142195+2829 (1566259)Daves (Administrátor)
      
 RE10.01.2007 12:37:54 


To co zde uvedl H.je takřka vyčerpávající.Jen bych dodal,že prototyp EVO X byl představen na Detroitském autosalonu v loňském roce.Vypadá sportovněji a agresivněji než EVO IX,byl stříknutý v rudé metalíze a byl "k sežrání".Jestli tak bude vypadat i sériovka,tak věřím,že půjde na odbyt.O technice toho moc neřekli,snad jen že řazení by mělo být páčkami pod volantem.
Jinak někde byl Lancer prodáván i pod označením Carisma,ale jednalo se o stejný vůz,jen s jiným názvem.Aby toho nebylo málo,v Malajsii byl Lancer vyráběn a prodáván pod názvem Proton.S jedním z nich startoval např.plzeňský jezdec Liška.Prostě v označení dokázali Japonci udělat dobrý zmatek.


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 Re:10.01.2007 12:01:27 


Už jsem slyšel i o prototypu evo 10, ale prý vyjede až někdy kolem roku 2010. Myslím, že o evo a evo 2 nikdo nikdy neslyšel. U nás začaly jezdit až evo 3. Jednotlivé evoluce se prolínaly s generacemi lanceru. evo 3 bla jedna generace, další byla 4,5,6 a 7,8,9 vychází ze zatím poslední generace


9788+1396 (20131)H. (VIP uživatel)
        
 10.01.2007 11:30:39 


Kolik vlastně existuje evolucí Mitsubishi ? Je jich tolik,že to začíná bejt nepřehledný!


Unregistered
Celkem záznamů: 19 (Zobrazeno 16-30)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Duben 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:515
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:116425
Celkem návštěv:175812348

Článků:1010
Fotografií:34662
Komentářů:17288
Uživatelů:4394