ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Máňa 120S

Máňa 120S

WebShop Tip
O kroužek šroubu bohatosti Weber DCOE
O kroužek šroubu bohatosti Weber DCOE
Daves

10 Kč


Skladem
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Modely

>

mcfikovy rallye modely

>

Rally modely: Subaru Impreza 555

 <<



Autor:
467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
Vytvořeno: 08.12.2006 - Změněno: 11.12.2006

Rally modely: Subaru Impreza 555



Vůz: Subaru Impreza 555
Posádka: Colin McRae - Derek Ringer
Koncepce: motor vpředu, stálý pohon všech kol

!Rally modely: Subaru Impreza 555
!Rally modely: Subaru Impreza 555


Motor: hliníkový 4-válec do V - úhel 180° (boxer), 16 ventilů, rozvod 2x DOHC, objem 1994 ccm, vrtání/zdvih 92/75 mm, komprese 8,8. Výkon 300 PS při 6500 ot/min, točivý moment 461 Nm při 4000 ot/min. Vstřikování Subaru Inj., turbo IHI, plynem ovládané 3 vodní trysky stříkají na chladič a zlepšují chlazení.

Údaje o voze:
6-stupňová převodovka Prodrive, aktivní přední a centrální diferenciál, zadní mechanický. Karbonová 3lamelová spojka AP, kotoučové brzdy vpředu i vzadu d=355 mm pro asfalt a d=344 mm pro šotolinu. Zavěšení vpředu i vzadu na vzpěrách McPherson, tlumiče Bilstein, rozchod kol vpředu i vzadu 1465 mm, hmotnost 1230 kg, pneu Pirelli.

!Rally modely: Subaru Impreza 555
!Rally modely: Subaru Impreza 555
!Rally modely: Subaru Impreza 555

!Rally modely: Subaru Impreza 555
!Rally modely: Subaru Impreza 555


Historie, úspěchy + drby:
Subaru je jméno skupiny hvězd v souhvězdí Býka. 6 těchto hvězd viditelných pouhým okem nalezneme ve znaku výrobce, dalších asi 250 hvězd v tomto souhvězdí, viditelných pouze dalekohledem, symbolizuje velký počet divizí Heavy Industries z Tokya, ke kterému Subaru náleží. U nás se souhvězdí nazývá Kasiopeia.

Za volantem Imprezy se vystřídalo mnoho špičkových jezdců jako Markku Alén, Ari Vatanen, Carlos Sainz, Colin McRae, Richard Burns či Petter Solberg. Debut se odehrál v roce 1993 v mekce automobilových soutěží - na Rally 1000 jezer ve Finsku. V této době dominovaly soutěžím giganti Toyota a Ford. Vstup Subaru do MS připomínal boj mezi Davidem a Goliášem. Do kokpitu Imprezy ve Finsku k nadšení diváků usedly místní hvězdy - Alén a Vatanen. Markku hned na 1. RZ při širokém průjezdu zatáčkou trefil kámen a poškodil podvozek. Označil to za největší chybu své kariéry. Vatanen soutěži dominoval, už ve 3. RZ zajel nejlepší čas a ke konci druhé etapy vedl. Vítězný debut se však nekonal. Díky problému se zamlžováním předního skla musel v noční etapě zvolnit a vedení převzal Juha Kankkunen. Ariho brilantní výkon stačil na druhé místo.

První vítězství přišlo v Řecku v r. 1994 se Sainzem za volantem. McRae přidal 1. místo v RAC. Sainz se stává vicemistrem v jezdcích a tým obsazuje 2. místo MS značek. V r. 1995 Impreza dominuje. McRae se Sainzem vyhrávají 4 soutěže MS - např. Rally Monte Carlo, RAC (první 3 místa) a Catalunya (první 3 místa). Subaru ve značkách vítězí a Colin McRae se stává nejmladším vítězem MS jezdců, Sainz končí druhý. V r. 1996 sice Colin ztrácí titul ve prospěch Tommiho Mäkinena na Mitsubishi, ale dvě Colinova vítězství a častá umístění "na bedně" spolu s úspěchy kolegů Kennetha Erikssona a Piera Liattiho přinášejí obhajobu prvenství ve značkách.

U nás před érou WRC zvítězil v r. 1997 na Šumavě s Imprezou německý jezdec Armin Kremer. Jinak u nás tyto vozy startovaly pouze ve skupině "N". Poprvé s ní startoval v sezoně 1998 plzeňský jezdec Václav Pech jr. Nejel však celý ročník a auto trpělo dětskými nemocemi. Bodoval je 5x a asi v nejlepším světle vůz předvedl na Dreistadte rally, které se jelo jako součást mezinárodního mistrovství ČR. Dlouho se držal na prvním místě skupiny, nakonec dojel druhý. V této soutěži se Subaru startoval i domažlický Marcel Tuček. Na konci sezony celkově patřilo Pechovi ve skupině "N" 8. místo. V roce 1999 představil Václav Pech jr. typ WRX, který z modelu 555 vycházel. Premiéra byla na Rallyšou Blovice, kde zvítězil. V témže roce se Subaru "vymetl" před televizními kamerami při Rally Šumava příkop Činovského okruhu a několikrát předvedl hodiny. Přesto dojel druhý ve skupině. Láďa Výška, který s ním startoval ve stejném týmu s typem 555, odpadl pro poruchu již v 1. etapě. V Liberci Pech ve skupině dojíždí první a třetí absolutně. Další vítězství v "N"-kách přišlo na Rally Blovice. V Krumlově je 3. a Výška 4. Druhý dojíždí Pech na Barum rally. Celkově z toho bylo 3. místo ve skupině "N" v Mistrovství republiky. V roce 2000 pak v záplavě vozů Mitsubishi dokončil 4. Později už byly u nás další Subaru specifikace WRC.

!Rally modely: Subaru Impreza 555
!Rally modely: Subaru Impreza 555
!Rally modely: Subaru Impreza 555


| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
S tímto článkem souvisí
mcfikovy rallye modely
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 18 (Zobrazeno 1-15)
 RE: Zvuk motoru.13.01.2007 15:33:30 


Mě zvuk Subaru trochu připomíná zvuk pětiválce Audi.Je hlubší než u řadových motorů ostatních,už zdálky je slyšet že Subaru jede.


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 13.01.2007 06:02:48 


Subaru má zvláštní zvuk,jak kdyby se málo vytáčelo.Ale skutečnost je jiná,točí 7-8000 jako ostatní.


Unregistered
 Re:Kremer12.12.2006 12:35:10 


Zvuk toho Áčkového subaru byl opravdu takový specifický. Pískalo to jako konvička na čaj a vydávalo to další podivné, s automobilismem naprosto neslučitelné zvuky. Když se pak rozjel a zatáčel do plného rejdu. Klapalo v tom a vnitřní kola se protáčela, jak je diferenciály nepustily.
První WRC u nás bych tipoval na Dolákovu corollu, ale nevím, kdy a co to bylo za soutěž. Asi ta zmíněná Šumava.
Máme podobné sny, a to asi všichni, kdo koukáme na tyto stránky. Také jsem zatím neměl to štěstí a kromě krátkého svezení s fabií na sedadle spolujezdce jsem zatím o velké Áčko nezavadil.....


9781+1396 (20118)H. (VIP uživatel)
        
 Kremer11.12.2006 21:41:57 


Zítra by měl vyjít opravený článek Subaru 555 a nový o Mitsubishi EVO.Do konce týdne bude Subaru WRC kde se u Šumavy 98 zastavím.Byl to první start WRC u nás,sledoval jsem okruh na špici ale i ty další RZ stály za to.Byl to jeden z nelepších ročníků a fakt zážitek.


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 Kremer11.12.2006 19:29:47 


Stál jsem jako fanda u Kremerova Subaru, když vjížděl do servisní zony na Rallye Šumava a nechával jsem si ofoukávat nohavici bočním výfukem. Takový ohomující zvuk tohoto vozu jsem slyšel v té době poprvé. Bylo to něco tak fantastického a nikdy na to nezapomenu. V té době jsem si dal za úkol, v něčem takovém se svézt. Snad se mi to splní..................


383+294 (1286)agentplus (Registrovaný)
      
 11.12.2006 14:18:34 


Kremerova vítězná jízda na Šumavě byla něco, co jsem až do té doby nikdy neviděl. Na křižovatce, kde je výjezd z Činovského okruhu (tenkrát naposledy nebyla tato křižovatka upravena plastovými bariérami) projížděl naplno táhlým smykem, kdy zadkem auta míjel o centimetry železný profil, který je tam za krajnicí zabetonovaný.
V jednom z posledních časopisů Rally je článek o premiérových startech Cmc Raye se Subaru v mistrovství světa, kdy pro něj nebyl problém udělat několik kotrmelců během soutěže. Je tam jedna zajímavá fotka, ukazující tehdejší servis teamu mistrovství světa. Dodávka, vedle ní natažená plachta a pár mechaniků. Žádný cirkus, jako dnes.....


9781+1396 (20118)H. (VIP uživatel)
        
 Re:11.12.2006 14:05:07 


Zpět,1998.Už z toho nějak blbnu.Inu,to je můj normální stav.


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 11.12.2006 14:01:39 


Se čtyřdveřovým modrým vozem startoval již v sezóně 1997.Článek bude upraven.


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 Re:11.12.2006 08:11:27 


Také bych řekl, že Pech měl nejdříve čtyřdvéřové 555 a až pak wrx, ale v jakých to bylo letech????? Jediné, co si vybavuju, je, že si hodně stěžovali na převodovku, a dokud jezdili sériovou, nedojížděli pro její poruchovost do cíle....


9781+1396 (20118)H. (VIP uživatel)
        
 Re:11.12.2006 08:11:19 


Také bych řekl, že Pech měl nejdříve čtyřdvéřové 555 a až pak wrx, ale v jakých to bylo letech????? Jediné, co si vybavuju, je, že si hodně stěžovali na převodovku, a dokud jezdili sériovou, nedojížděli pro její poruchovost do cíle....


9781+1396 (20118)H. (VIP uživatel)
        
 11.12.2006 07:50:31 


Já začnu pátrat taky.Na televizní komentář se nedá spoléhat.S tím modrým jel asi už v r.1998.Jenže já začal pravidelně nahrávat až v 99.Ale snad něco najdu a článek opravím.Dík za upozornění.


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 Re:10.12.2006 21:09:50 


To jsem myslel, takové ty typické barvy. Pech jezdil dvoudveřové WRX, Výška měl čtyřdvěřový (tušim označení 555?). Ale já pamatuju Pecha ještě s modrým Sůbem (pořád se nemůžu zbavit dojmu že to byla jeho premiéra s Subaru), a myslím že to nebylo na rallyšou, protože bylo poměrně teplo...
Zkusím někde zapátrat


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 10.12.2006 16:18:09 


Bílé auto,červené a zlaté pruhy,černé nápisy Thorn.Na Šumavě jel v těchto barvách i Láďa Výška.


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 10.12.2006 14:26:27 


V jakých barvách to auto bylo? Bílé?


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 10.12.2006 08:51:51 


Jelikož jsem hlava děravá,pro jistotu jsem"se poradil"se svým videoarchivem.V 99 se rally šou jelo hodně brzy,ještě byly zbytky sněhu a komentátorem bylo Subárko hlášeno jako premiéra.Úslava (Blovice) se jela na prvního máje.Ášín je vyhrál stejně jako Rally šou.Aby ne,jel před náma,doma.


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
Celkem záznamů: 18 (Zobrazeno 1-15)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:290
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:118938
Celkem návštěv:172992012

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393