ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
555 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Škoda Speciály

>

Buggy

 <<



Autor:
10+14 (12)M.Kuklik (Registrovaný)
   340232052 
Vytvořeno: 30.04.2006 - Změněno: 03.03.2008

Buggy



Buggy ze škodovky?


Nevim, jestli to sem patří, ale motorově je to čistokrevná škodovka. Postavili jsme ji jako maturitní práci. Málokdo nám, třem studentům průmyslovky ve Vlašimi, věřil a taky proto jsme se pustili do stavby, která zhruba vypadala asi takhle: Koupili jsme prorezlou 105-ku a vyndali z ní vše, co by se mohlo hodit Pak sme všechny poničené, nebo zkorodované části opravili a pustili jsme se do výroby. Rozvor náprav jsme zvolili 2000mm. Hnací agregát a přední nápravu jsme položili do požadované polohy
!Buggy


a pak už přiši na řadu tužka, papír, flexa, stojanovka, bruska, svářečka, hromada trubek a ocelových profilů a víkendy a prázdniny plné práce. V podstatě jsme celý rám vymýšleli a tvořili podle momentálních potřeb. Jako první jsme spojili přední nápravu s agregátem
!Buggy


následně jsme spojili tuto základní část rámu s nosníkem převodovky... a tak dále a tak dále... co jsme zrovna potřebovali.

Při stavbě takovéhoto stroje je třeba myslet hodně dopředu a jelikož tohle je první buggy z naší hlavy, párkrát se nám stalo, že se první návrh a vyřešení určité části stroje nepovedl podle našich představ a nastala opětovná demontáž právě navařených částí (bruskou :-)). Chce to hlavně trpělivost a samozřejmě určité znalosti. Ale sledovat vývoj takového stroje pod vlastníma rukama je nádhera.
!Buggy
!Buggy


Po třech měsících víkendové a prázdninové práce byla buggy v kuse, avšak zatím nepojízdná
!Buggy


Následovalo rozebrání, zdlouhavé broušení a následně natření základní a pak vrchní barvou
!Buggy


Po cca čtyřech měsících snažení, a navrhování je buggy na světě a při životě. A stálo to za to.
!Buggy
!Buggy
!Buggy


Buggy je zatim v testování ale vlastnosti jsou skvělé. Základní změny vlastností oproti škodovce se odvíjí od zkrácení rozvoru (2000mm, u škodovky 2400mm) a od hmotnosti (odhadem 450kg..do příště jí zvážim). Díky tomu je stroj neuvěřitelně "mrštný" a výkonný. Vynikající prostupnost terénem zajišťuje zvednutí motoru oproti zadnímu příčníku o cca 80mm a celková vyšší světlost vozidla, způsobená použitím zadních kol o průměru 74cm. Motor je nyní asi 290mm nad zemí.

P.S. tady je naše prezentace kterou jsme pouštěli maturitní komisi ;) : http://www.youtube.com/watch?v=ub4LnQeecRo

M.Kuklik@seznam.cz
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
S tímto článkem souvisí
Motor a Chlazení
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 27 (Zobrazeno 16-30)
 buggy18.08.2006 13:20:26 


pokud chcete vidět origo škodu buggy,koukněte na stránky www.khvopava.cz Tom


Unregistered
 To je síla:-)13.06.2006 13:13:58 


Sakra, tak to je bomba - pánové objednávám u vás dva kousky, až nastane ropná krize a zavládne anarchie ve stylu Mad Max tak se to bude setsakramentsky hodit tahle vaše back buggy. To je těžký maso tohle)) Klobouk dolů pánové))


Unregistered
 Kapotáž? Stabilita?04.05.2006 18:26:54 


O částečný kapotáži sme zatim neuvažovali. No trochu možná jo... a to právě když jsme přijeli z první projížďky po mokrém poli... určitě tam přijdou blatníky... a nějaká hadrová skorostřecha. Ale zkusim něco laminátovýho vymyslet... jenže nevim, kdo nám to zaplatí..

O stabilitě toho zatim moc neřeknu, protože máme málo zkušeností s timhle strojem. Každopádně velká zadní kola zvýšila prostupnost terénem, rychlost a snížila výkon. Možná nám trochu pomůže instalace pomalejší převodovky ze 100-ky. Ale teď se zdá výkon ideální... na 2 to jede skoro pořád... ale ta maximální rychlost je naprosto zbytečná. Tím, že je buggy tak krátká je řízení dost citlivé a na silnici je to celkem síla. Jízda s timhle strojem chce prostě trochu cviku... ale to chce každý auto, když na něj člověk neni zvyklej ne?




10+14 (12)M.Kuklik (Registrovaný)
   340232052 
 04.05.2006 17:34:12 


NO teď už tam sou... tohle byli fotky tak nějak na rychlo, aby sme splnili termín odevzdání mat. práce. Takovou prasárnu jako absenci tlumičů bychom si fakt nedovolili.


10+14 (12)M.Kuklik (Registrovaný)
   340232052 
 04.05.2006 16:57:32 


Kolukám, že přední nápravě nějak schází tlumiče....


!Buggy
9787+1396 (20129)H. (VIP uživatel)
        
 Stabilita04.05.2006 09:10:50 


Musím pochválit, pěkná prácička.....Jak je na tom buggy se stabilitou, nemá snahu se při jízdě do kopce převracet dozadu???


612+25 (1210)Osvi (Pořadatel)
     227398495  
 poklona04.05.2006 08:09:30 


Tybrďo, je to fakt hezká prácička, není to jen tak poslepované lešení a profily. Kdybys napsal, že je to podle výkresů od Krále tak to sežeru. Jako opravdu moc pěkná kára. Fakt boží. Co takhle pověsit na to značky a jít na STK? :o))) Chtěl bych se tim svízt, dát tam pořádnej motor od Schwejka, byla by to ukrutná brutalita.


1707+298 (2005)Eidy (Registrovaný)
       
 03.05.2006 20:40:39 


Tak takováhle maturitní práce by mě taky bavila. Dovedu si představit tu práci, ale výsledek stojí za to.


878+140 (509)Ogi (Registrovaný)
      
 03.05.2006 20:24:48 


Je to pecka, nějaká lehká kapotáž by tomu jistě slušela. A co takhle ještě skořepiny a pořádný pásy? :o)


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 03.05.2006 17:48:57 


Na pohled pěkná hračka. Neuvažuješ o nějaké částečné laminátové kapotáži?


9787+1396 (20129)H. (VIP uživatel)
        
 03.05.2006 17:36:37 


Velice zajímavé, jen tak dál



6216+1839 (11277)Wena (Tester)
     406-204-372    
Celkem záznamů: 27 (Zobrazeno 16-30)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Duben 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:482
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:50548
Celkem návštěv:175439758

Článků:1010
Fotografií:34662
Komentářů:17288
Uživatelů:4394