ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Š 110RS

Š 110RS

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Škoda Speciály

>

Buggy

 <<



Autor:
10+14 (12)M.Kuklik (Registrovaný)
   340232052 
Vytvořeno: 30.04.2006 - Změněno: 03.03.2008

Buggy



Buggy ze škodovky?


Nevim, jestli to sem patří, ale motorově je to čistokrevná škodovka. Postavili jsme ji jako maturitní práci. Málokdo nám, třem studentům průmyslovky ve Vlašimi, věřil a taky proto jsme se pustili do stavby, která zhruba vypadala asi takhle: Koupili jsme prorezlou 105-ku a vyndali z ní vše, co by se mohlo hodit Pak sme všechny poničené, nebo zkorodované části opravili a pustili jsme se do výroby. Rozvor náprav jsme zvolili 2000mm. Hnací agregát a přední nápravu jsme položili do požadované polohy
!Buggy


a pak už přiši na řadu tužka, papír, flexa, stojanovka, bruska, svářečka, hromada trubek a ocelových profilů a víkendy a prázdniny plné práce. V podstatě jsme celý rám vymýšleli a tvořili podle momentálních potřeb. Jako první jsme spojili přední nápravu s agregátem
!Buggy


následně jsme spojili tuto základní část rámu s nosníkem převodovky... a tak dále a tak dále... co jsme zrovna potřebovali.

Při stavbě takovéhoto stroje je třeba myslet hodně dopředu a jelikož tohle je první buggy z naší hlavy, párkrát se nám stalo, že se první návrh a vyřešení určité části stroje nepovedl podle našich představ a nastala opětovná demontáž právě navařených částí (bruskou :-)). Chce to hlavně trpělivost a samozřejmě určité znalosti. Ale sledovat vývoj takového stroje pod vlastníma rukama je nádhera.
!Buggy
!Buggy


Po třech měsících víkendové a prázdninové práce byla buggy v kuse, avšak zatím nepojízdná
!Buggy


Následovalo rozebrání, zdlouhavé broušení a následně natření základní a pak vrchní barvou
!Buggy


Po cca čtyřech měsících snažení, a navrhování je buggy na světě a při životě. A stálo to za to.
!Buggy
!Buggy
!Buggy


Buggy je zatim v testování ale vlastnosti jsou skvělé. Základní změny vlastností oproti škodovce se odvíjí od zkrácení rozvoru (2000mm, u škodovky 2400mm) a od hmotnosti (odhadem 450kg..do příště jí zvážim). Díky tomu je stroj neuvěřitelně "mrštný" a výkonný. Vynikající prostupnost terénem zajišťuje zvednutí motoru oproti zadnímu příčníku o cca 80mm a celková vyšší světlost vozidla, způsobená použitím zadních kol o průměru 74cm. Motor je nyní asi 290mm nad zemí.

P.S. tady je naše prezentace kterou jsme pouštěli maturitní komisi ;) : http://www.youtube.com/watch?v=ub4LnQeecRo

M.Kuklik@seznam.cz
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
S tímto článkem souvisí
Motor a Chlazení
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 27 (Zobrazeno 16-30)
 20.08.2007 19:10:55 


zdar chlapy. řeknu vám, parádní práce. taky stavým buggy ze škodovky ale nemužu pořád nějak vykoumat ten rám, neposlaly by jste my nějaký plánky nebo návod? byl bych moc vděčnej. zdravím a práci zdar e-mail: FMXNasty@seznam.cz


Unregistered
 buggy18.08.2006 13:20:26 


pokud chcete vidět origo škodu buggy,koukněte na stránky www.khvopava.cz Tom


Unregistered
 To je síla:-)13.06.2006 13:13:58 


Sakra, tak to je bomba - pánové objednávám u vás dva kousky, až nastane ropná krize a zavládne anarchie ve stylu Mad Max tak se to bude setsakramentsky hodit tahle vaše back buggy. To je těžký maso tohle)) Klobouk dolů pánové))


Unregistered
 Kapotáž? Stabilita?04.05.2006 18:26:54 


O částečný kapotáži sme zatim neuvažovali. No trochu možná jo... a to právě když jsme přijeli z první projížďky po mokrém poli... určitě tam přijdou blatníky... a nějaká hadrová skorostřecha. Ale zkusim něco laminátovýho vymyslet... jenže nevim, kdo nám to zaplatí..

O stabilitě toho zatim moc neřeknu, protože máme málo zkušeností s timhle strojem. Každopádně velká zadní kola zvýšila prostupnost terénem, rychlost a snížila výkon. Možná nám trochu pomůže instalace pomalejší převodovky ze 100-ky. Ale teď se zdá výkon ideální... na 2 to jede skoro pořád... ale ta maximální rychlost je naprosto zbytečná. Tím, že je buggy tak krátká je řízení dost citlivé a na silnici je to celkem síla. Jízda s timhle strojem chce prostě trochu cviku... ale to chce každý auto, když na něj člověk neni zvyklej ne?




10+14 (12)M.Kuklik (Registrovaný)
   340232052 
 04.05.2006 17:34:12 


NO teď už tam sou... tohle byli fotky tak nějak na rychlo, aby sme splnili termín odevzdání mat. práce. Takovou prasárnu jako absenci tlumičů bychom si fakt nedovolili.


10+14 (12)M.Kuklik (Registrovaný)
   340232052 
 04.05.2006 16:57:32 


Kolukám, že přední nápravě nějak schází tlumiče....


!Buggy
9781+1396 (20118)H. (VIP uživatel)
        
 Stabilita04.05.2006 09:10:50 


Musím pochválit, pěkná prácička.....Jak je na tom buggy se stabilitou, nemá snahu se při jízdě do kopce převracet dozadu???


611+25 (636)Osvi (Pořadatel)
     227398495  
 poklona04.05.2006 08:09:30 


Tybrďo, je to fakt hezká prácička, není to jen tak poslepované lešení a profily. Kdybys napsal, že je to podle výkresů od Krále tak to sežeru. Jako opravdu moc pěkná kára. Fakt boží. Co takhle pověsit na to značky a jít na STK? :o))) Chtěl bych se tim svízt, dát tam pořádnej motor od Schwejka, byla by to ukrutná brutalita.


1700+298 (1998)Eidy (Registrovaný)
       
 03.05.2006 20:40:39 


Tak takováhle maturitní práce by mě taky bavila. Dovedu si představit tu práci, ale výsledek stojí za to.


878+140 (509)Ogi (Registrovaný)
      
 03.05.2006 20:24:48 


Je to pecka, nějaká lehká kapotáž by tomu jistě slušela. A co takhle ještě skořepiny a pořádný pásy? :o)


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 03.05.2006 17:48:57 


Na pohled pěkná hračka. Neuvažuješ o nějaké částečné laminátové kapotáži?


9781+1396 (20118)H. (VIP uživatel)
        
 03.05.2006 17:36:37 


Velice zajímavé, jen tak dál



6214+1834 (11267)Wena (Tester)
     406-204-372    
Celkem záznamů: 27 (Zobrazeno 16-30)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:573
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:48351
Celkem návštěv:172921425

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393