ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Škodovky z ulice

Škodovky z ulice

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Úpravy

>

Motor a Chlazení

>

Montáž Motoru Škoda Favorit do 100-130

 <<



Autor:
2+24 (13)Xel-Tailer (Registrovaný)
    243980889  
Vytvořeno: 13.02.2006 - Změněno: 17.04.2006

Montáž Motoru Škoda Favorit do 100-130



Zástavba motoru z Favorita do Škody 100-130


Co je potřeba

-Věnec setrváku škoda 130 (ozubení)
-Ložisko, co je na konci klikového hřídele směrem k setrváku
-Spojková lamela škoda 130
-Podložka o průměru 1,5cm s dírou 2mm
-Rozdělovač škody 130
-Příčná nosná tyč motoru škody 130 včetně silentbloků
-Vodní pumpa škoda 130

Fáze 1- příprava
Sundá se setrvák na bloku škoda 136 a pod ním uprostřed bude železný kroužek vsazený do bloku. Ten je potřeba buď odvrtat nebo jinak vyndat, je cca 1,5cm hluboký. Poté, co vyndáme železný kroužek, vsadíme na místo něho ložisko, které je v tomto místě na bloku 100-130. Poté sundáme věnec ze setrváku motoru 136 a nahřejeme věnec ze škody 100-130 buď autogenem nebo stačí 4 plotýnkový sporák. V tu dobu, kdy přiložíme sirku k věnci a sama vzplane, počkáme ještě 10 minut a poté nasadíme věnec na setrvák motoru škoda 136. Dále, pokud chceme použít původní výfukové svody, musíme převařit koncový díl výfuku tak, aby se nám tam vešel a nebo použijem výfukové svody ze škody Rapid 136. Vyměníme na motoru škody 136 rozdělovač. Nyní nasadíme nosnou příčnou tyč motoru na motor škody 136, a jako poslední věc vyměníme vodní pumpu.

Nasazení motoru
V tuto chvíli nasadíme setrvačník na motor škody 136, nezapomeňte pod šrouby dát plechovou 4cípou hvězdičku, jejíž rohy se ohnou k hlavě šroubu, aby se nemohl povolit.

Dále nasadíme spojkovou lamelu ze škody 130 a přiděláme přítlačák (spojkovou lamelu nesmíme zapomenout vycentrovat - nejlépe hřídelí převodovky, tzv. mrkví). V tuto chvíli nasadíme motor na převodovku. Pokud motor nejde lehce, pootočíme hřídelem (oříšek velikosti 30mm) a půjde to lépe. Dejte si pozor, ať se vám motor s převodovkou nekříží.
V tuto chvíli je nutné se rozmyslet, jaký použijeme filtr box, je možno použít klasický z favorita a nebo vlastní výroby - pokud chcete použít filtrbox z favorita, je nutné použít delší šrouby na uchycení příčné tyče do kastle - mezi karoserii a tyč vložíme 3cm válečky, aby byl motor posazen níže a filtrbox se nám vešel mezi karburátor a stěnu karosérie (pokud nemůžete válečky, sehnat použijte 3 velké matice.

Finální úpravy
Nyní natáhneme plynové lanko ke karburátoru, pro zaražení bovdenu použijeme velkou podložku s malinkou dírou, dále zapojíme elektriku tak, jak byla na původním motoru, a napojíme vodu s tím, že hadici která vede přes železnou trubku kolem motoru rozřízneme a vložíme 2 técka, na která zapojíme sací potrubí (vyhřívané sání). A hotovo.



| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 80 (Zobrazeno 1-15)
 Re:olejová vana favorit04.02.2013 22:35:51 


Asi tak, hlídat to, aby ho tam bylo kolem horní rysky. neměl jsem s tím problém.


4952+401 (5085)Jarda25 (Pořadatel)
    
 Re:olejová vana favorit04.02.2013 21:33:21 


Takže držet olej na horní rysce,nebo malinko nad, aby v zatáčkách nehrozilo vylágrování


Unregistered
 Re:olejová vana favorit04.02.2013 20:23:48 


Vliv to na mazání nemá. já to tak jezdím už dlouho, ale mám v motoru pro jistotu více oleje o něco..


4952+401 (5085)Jarda25 (Pořadatel)
    
 olejová vana favorit04.02.2013 19:53:04 


Zdravím, namontoval jsem do škody 120 motor favorit., nechal jsem tam původní sací koš a plechovou vanu z favorita. Měrka ukazuje stv oleje na horní rysku.Chci se zeptat zda to bude mít vliv na mazání?


Unregistered
 Re:30.11.2012 17:11:28 


Nejčastější závada ukostření (startér nedostane tu správnou šťávu co potřebuje),potom už jedině cívka na startéru.. občas také zlobí


1110+185 (1295)srsenS120 (Registrovaný)
    
 26.11.2012 16:21:14 


Ok kouknu se ještě pořadně na to ukostření


Unregistered
 Re:26.11.2012 13:26:51 


Zkoukni ukostření motoru měděným copem. Pokud je velký přechodový odpor, startér nestartuje a tváří se, jako když je mrtvá bateka nebo startér (jen cvakne a netočí se)


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 24.11.2012 23:19:12 


Ahoj škodovácky aby pasoval na ten puvodní startér to vše je vpohodě, někdy to funguje v pohodě a někdy se jakoby zadrhne díky za reakci.


Unregistered
 Re:24.11.2012 20:27:07 


A věnec setrváku máš jaký? Favo nebo š105?


Unregistered
 23.11.2012 19:47:04 


Ahoj lidi mám problém ve ŠKODE 105 mám motor z FAČKA 136 a při startu se někdy jakoby zadrhává startér a někdy je to zase v pohodě baterka je také OK nevíte nekdo čím by to mohlo byt zaradu děkuji moc.


Unregistered
 Re:17.11.2012 16:02:38 


Na přelomu tisíciletí bylo možné motor Favorit zapsat do š130-6 a Rapid 130-6. Pak Škoda asi zjistila, že \"prodlužuje\" životnost a zatrhla to. Oficálním důvodem bylo, že nelze zaručit funkci mazání z důvodu jiného úhlu sklnu motoru. Do 105-125 nebylo možná zapsat Favorita nikdy. Jedině po přestavbě na š130.
K přestavbám starý modelů se fabrika již nevyjadřuje, vše je na úředníkovi


1165+183 (1348)MATTESS (Registrovaný)
   439934612  
 16.11.2012 10:50:03 


Nesmí se překročit kubatůra,žádný jiný háček v tom neni.Od modelu 85 jsou všechny kasle na M-sedan stejný,takže jakýkoliv podvozkový úpravy(vlečka,4-písty) sou legální.Ale pořád je v tvym případě nejsilnější motor 120LS.130 ani 135/136 a nebo favorita tam dát nemůžeš.Ani když uděláš podvozek a brzdy 130,to nechápu proč.....Pojistka je pořád stejná,i když někde to teď berou na kW Do 130 se 742.135/136 dát může,je to akorát modernější verze 1,3l,ale favorit by tam už taky neměl být.Je to vlastně jiný auto,i když motor je na 95% stejný.Možnost je přestavbová technická nebo jak se tomu řiká,případně Dekra.Stačí když zaplatíš přiměřenou sumu a budeš mít legálně motor třeba z letadla Za peníze de všechno,zadarmo je zase skoro všechno nelegální


5503+1111 (3307)Vena136 (Registrovaný)
  
 16.11.2012 01:37:33 


Já mám rapida 130 a mám v něm favorita 136. Když jsem s ním byl na STK,žádný problém. Poté jsem tam byl s kamarádovo 120 a ten tam měl též 136 favorita,už měly problémy, že to tam nemá být. Takže to tam nejspíš nesmí být.


271+36 (307)Rajčátko (Registrovaný)
    370421485  
 Re:15.11.2012 20:28:13 


Spíš záleží na tom či onom dopravním inspektorátu, protože škodovka přece vydala prohlášení, že už se nebude vyjadřovat k přestavbám aut starších 10 let nebo tak nějak..Ale jistý si nejsem..


4952+401 (5085)Jarda25 (Pořadatel)
    
 Re:15.11.2012 14:23:12 


Podle mě už to nejde. Svého času to takhle byla povolená úprava, ale dal bych krk do ohně, že pár let zpátky to zrušili


Unregistered
Celkem záznamů: 80 (Zobrazeno 1-15)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:280
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:75868
Celkem návštěv:172948942

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393