ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Máňa 120S

Máňa 120S

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Škoda 110R

>

Tadeáščin heRkule, tj. eRkil

 <<



Autor:
3064+2489 (59972)Tadeáška (Observer)
    268373692    
Vytvořeno: 29.11.2005 - Změněno: 29.06.2006

Tadeáščin heRkule, tj. eRkil



Do jara roku 2005 jsem vlastnila vůz veskrze jedinečný, Trabant 601 Limousine, jenž se zove Hugo, ovšem postupem času jsem začala přemýšlet o obměně vozového parku. A tak po šesti krásných společných letech měl jeho místo zaujmout nový kamarád. Poohlížela jsem se nenápadně .. rozhodnutí bylo jasné, auto musí mít svůj „xicht“. Zvítězila Škoda 110R, asi i díky tomu, že jsem ho dlouhé měsíce potkávala polorozebrané v rodině svého tehdejšího přítele. eRko na mi vesele žlutě svítilo z garáže a já ho prostě musela mít. A mám. Asi po týdnu jsem došla k názoru, že Huga opustit nemohu a tak mi nezbylo, než se zařadit mezi pacienty a nechat si je oba.

Kup to v pravdě nebyl nejšťastnější. heRkule mi stál rovných 25 tisíc, včetně čerstvé technické, super sportovního volantu a nových Beskydek (600,- za kus) se cena vyšplhala na třicet. Auto majitel skládal „pro mne“. Údajně komplet vyvařené a v celolaku. Některé díly mu předchozí majitel nedodal, tudíž se kupovala nová potrubí, hadičky a jiné drobnosti a nové čalounění stropu, alespoň že tak. Ovšem některé drobnosti jsou dobastlené, ale na to to nejezdí. Nějak jsem to brala, že když je to pro mne, tak to bude za nadstandardní peníze nadstandardní auto, na které nebudu muset pět let sáhnout. Velmi záhy jsem pochopila, že je to spíš, jak řekla kamarádka, auto na které nebudu muset za pět let sáhnout. S postupem času zjišťuji, že i tohle tvrzení byla naprostá hloupost.

Po prvním prohlédnutí veliké zklamání. Potrhané sedačky, nedolepený interiér, příšerně zpuchřelá těsnění, velmi na hrubo kytované dveře, každý nárazník, obroučky jiné, ohavný chlupatý tapecírunky, vybydlený interiér a tak dále. To byly ale jen takové optické drobnosti. Při předání nastal první problém. Auto nenastartovalo. Inu, majitel ho vzal k elektrikáři, ten alespoň zapojil zásuvku tažného a koupil novou baterii. S autím jsem absolvovala cestu z Prahy do Náchoda a zpět, v pohodě. Jen brzdy hrůza!!!! A začal bouchat tlumič. V Praze náhle zemřely blikače. Spolu s pár dalšími drobnostmi jsem poslala éRo zpět majiteli na reklamaci. Tlumič byl jen povolený, přibylo těsnění v kufru, nový olej. A eRkil se vrátil domů.

Přibližně tou dobou jsem objevila server skoda110r.cz a na něm spoustu ochotných lidí. Sláva. Jen škoda, že jsem se dřív nedívala a teprv potom nekupovala. Dnes už bych za beskydku 600,- rozhodně nedala. Brzy jsem navštívila Karla „KDB“. Dostalo se mi velmi podrobného popisu „co, kde, jak a proč“. Dosti poučné. Karlovo komentář z pokecu jsem si pak nakopírovala a poslala bývalému majiteli. Pochopitelně se urazil. Tady je:

"Skelet je vařenej nepříliš esteticky, ale zřejmě bez děr a hniloby. Spodek je model 71 a kus střechy s doklady je říjen 80. Plechy pěkný, motor 120 pěkný (jen rozvody), ve skříni je v loji ložisko na hřídeli (možná se i protáčí v uložení). Skoro nový tlumiče, komplet nové rozvody všeho, ale bez kotoučů, brzdí to gumově, možná pomůže odvzdušnit.. P. náprava OK, jen vůle svisláků na hranici, ale velmi zachovalá, stříkaná olejem. Přední OR 34, zadní protektorovaný zimáky, skoro jsem v jedný zatáčce uplaval. Je tam olejovej chladič, 10listá vrtule z UH, chladič z MBčka. Nově ušitá střecha, docela pěkně, zadní boky origo, přední z něčeho jinýho, zbytek koženky chybí, v iteriéru i zvenčí. Zachovalá palubovka (78-80), budíky, až na tank origo. Ale tragédie to není, protože kastle je dobrá a při údržbě vydrží nafurt. To je můj soud taky, za ty peníze bych viděl úplně jinak vypadající auto, nebo cenu 15-20tis. ..jedinej otazník je střecha, protože se na ní tmelilo, a těžko říct, co je pod tím....."

Došlo na první nákupy a s nimi přišli první kostlivci. Další návštěva u Karla „KDB“, přezout na 175/65/R14 Goodyear, kupodivu jsem z nich ani při mém stylu jízdy neudělala přes léto sliky. Auto nahoru, kola dolů. Po kotoučích se táhlo cosi hnědého, nápadně připomínající vetřelčí sliz, takže náboje dolů, vyčistit, nová vazelína. Jako bonus dostal eRkil nové destičky. Rozhýbat pístky a odvzdušnit. Celé rozvody brzdové kapaliny nové, ale starou pumpu majitele zřejmě propláchnout nenapadlo. V černé tekutině jsem marně hledala brzdovku. Pak už jen kola na auto a auto na kola. Světe div se, auto sedí a brzdí!!!! A jezdila jsem celkem spokojeně. O týden později, asi tak, šel eRkil na špalky a začla jsem jarní úklid. Systém, co povolí pod kladivem, musí dolů, ověřený na trabantovi. Přestože mělo být vyvařeno, několik hnilotin v podbězích se našlo. Na jednom blatníku se mi hloupě podařilo špičkou kladiva vybouchat do laku pavučiny. Stane se.

Lak je stříkaný přes původní, bez zbroušení, bez plniče, takže se loupe a prýská, na čele navíc přes pozink, tudíž co kamínek, to nová mapa ... ale už jsem se ani nerozčilovala, trabiho jsem si stříkala sama, asi mi to čeká i tady. Znovu jsem navštívila Karla, tentokrát opravdu jen návštěvně, poznala Petra Houšku a odvezla si od něho lišty do těsnění předního okna a lízátko. První dílčí úspěchy. V noci mi odvezla sanita s ledvinami a bylo na dlouhé týdny vymalováno. Meze asi byly ještě studené.

Následovala úprava lízátka do použitelné podoby a hrátky s barvičkami. A jarní klatovský sraz. Pět minut po dvanácté mi došlo, že opravdu chci jet i závod a podařilo se vmísit mezi startující posádky. Výsledky mizerné, ale zážitky dobré. Viz můj článek o jarních Běšinech. Cestou domů eRkilovi praskla voda. Opustil mě kohout topení. Závadu jsme za velmi dramatických a neméně vtipných okolností na místě odstranili.

V tomhle roce jsem se podívala ještě na minisraz v Týništi nad Orlicí, bohužel bez eRka, protože kousek dál ve Vysokém Mýtě na mne čekala moje nová motorka Tereska. Také na HundertGang do Poděbrad, tam už nám to s eRkilem jezdilo o mnoho lépe než na jaře. Mezikus s autem se už přeci jen sžili. Za to léto se toho událo moc a já si jen těžko skládám celou mozaiku dohromady. Takže bez časových posloupností:

Nějaký nečestný občan mi v Praze přes víkend ukradl obě zrcátka – kapky, jednu se mi časem podařilo koupit na srazu Felicia klubu na Hracholuskách, druhou jsem si odvezla od bývalého majitele ještě s hromádkou dalších užitečných dílů.

Od Martina z Košic jsem v Týništi dostala tapecírunky předních dveří. Opravdu moc pěkné. A změna v interiéru obrovská, chlupaťáky šly konečně dolů.
Sundala jsem tažné. Mám přece sporťák!
Zemřel mi potupně alternátor. Taky startér. Ten asi následkem jiné akce, při které jsem znovu přišla o vodu. Poučení: Neuzemňujte plusový pól startéru trubkou od topení přímo na kastli!!! Díky Stanleymu za pomoc, cenné rady, ruce, podporu a dílenskou základnu.

Půjčila jsem si kompresor a nastříkala nárazníky, spojler a beskydky do žluté. Barvy jsem si míchala na koleně a s výsledkem jsem víceméně spokojená. Jen přední nárazník je nedostříknutý, protože kvůli směrovkám musel na auto a barvičky zákeřně došly.

V srpnu se mi podařilo lehnout pod auto a odrbat další část spodku. Objevila jsem v podběhu jednu obrovskou díru zaplácnutou medvědím hovnem a vazelínou, ale už je vše zavařeno, odrezeno, nazákladováno a přetřeno TlumexPlastem. Čeká mi zbytek podlahy, ale auto zvedám i za středy prahů, pochopitelně ne tyčkou, tak to nebude tak zlé.

Zadní i přední okna přesklená do nových těsnění, včetně lištiček nastříkaných odstínem „šedý hliník“, stávající lišty jsou bohužel nevyleštitelné.

Na vedlejší zahradě se objevil vrak stovky, trochu jsme ho s Lucinkou obraly a zase mi přibyly nějaké náhradní díly.

Před podzimním srazem v Běšinách jsem po dlouhých měsících utrpení snad už napořád zlikvidovala své soukromé eRkomraveniště. Potvory se nastěhovaly někam mezi plechy a trápily mě tak, až jsem se začala bát, že budu muset rozebrat půl auta.

Za dlouhých odpolední jsem odrbala prostor za zadními sedačkami, plato a okolí a následně ošetřila. Začala jsem odipovávat podlahu.

Přehadicovány rozvody vody, naimplantován chladič z onoho mrtvého kila. Termostat ze stodvacítky plní funkci konečně!!!! na výbornou.

Rozvod vzduchu pod palubkou předělán na „stovkový“, tj. netáhne mi bočními výdechy studený vzduch.

Přibyl šustplech alespoň pod alternátor, na zimu dost důležité.

Lucinka mi před Běšinami přivezla nové kryty zadních světel. Krása.

Před podzimním běšinským srazem se mi s pomocí mé drahé eRkařky Lucinky podařilo, klasicky na poslední chvíli, z eRkila stvořit za pomoci tempa, vody, hadru a smetáku plnohodnotného krasavce, takže jsme si mohli konečně vychutnat obdivné pohledy kolemjdoucích. Také jsme se cestou na sraz stavily pro značky, takže konečně máme obě a eRkil vyditelně rozkvetl. Zase viz článek z podzimních Klatov.

Nějakou dobu před srazem se přidřela druhá klapka karburátoru, poslala jsem ho na repas a prozatím vypůjčila od RST. eRkilovi se výměna zřejmě nezamlouvá, tak výrazně zlenivěl. Na RZ to bylo hodně znát, ale s výsledky jsem spokojená a projely jsme se úžasně!
A z Klatov jsem si přivezla chromové obroučky přídavných světlometů (naimplantováný by Luc přímo na místě) a lištu do čtyřoka. Jen nemám ty držátka.

Galerii fotografií naleznete zde


Od Stanleyho jsem dostala krásný dárek, funglový přerušovač směrových světel včetně přepínače. A ještě takovou libůstku, ale nevím, jestli to není překvapení ještě pro někoho dalšího, tak nepovím.

Poslední dobou se nějak nedaří. Znova odešel alternátor kamsi do dobíjecího nebe, rozvody řachtají čím dál víc, převodovka vesele hvízdá /jestlipak je tam nějaký olej??/, asi bouchlo těsnění pod hlavou, stržený šteft na vodní pumpě, nepravidelně se objevuje oblak páry odkudsi z motorového prostoru, elektrika zlobí, blinkry neblikají, zato ručičky si běhají kam chtějí. A nejsou lidi a nejsou ruce a nejsou finance. Ale ono to půjde, když se bude chtít.


a budoucnost...
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
S tímto článkem souvisí
Tadeáščin heRkule, Hugo a ostatní povozy
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 26 (Zobrazeno 16-30)
 15.12.2005 16:00:50 


jj, Tadeáško, máš ty slova prostě ochočený...


140+48 (94)Stanley (Registrovaný)
     
 14.12.2005 16:58:38 


jojo eRkil...skvely vozitko, ale se svou hlavou, semtam si ji postavi a zazlobi...ale jinak jet za nim nebo vedle nebo primo v nem je neskutecny zazitek a kdyz si to valite po dalnici vedle eRkila Slunickem (Š100 L - klasika, origo, serie 1976) 140km/h je uplne bajecny pocit sledovat pohledy okolnich ridicu:o)

ale nebojte...ja si Slunicko setrim;o)


200+340 (540)Lucinka (Registrovaný)
    298375787  
 13.12.2005 22:04:29 


fňuk, když se mi podepíšete, budu mít ještě větší radost, že jste můj skrovný článek navštívili ...

díky za podporu a milá slova všem ale hrubka by se možná nějaká našla ani Terezka není dokonalá


3064+2489 (59972)Tadeáška (Observer)
    268373692    
 13.12.2005 19:23:13 


Tadlí, moc hezký článek .


Unregistered
 Re:13.12.2005 18:09:11 


teReSka bude mít mindrák z toho, že má o dva válce navíc


141531+2829 (1559088)Daves (Administrátor)
      
 Re:13.12.2005 17:11:11 


jasan Radečku, až budu velká a bohatá, tak se na to vrhneme budu pak ze zálohy vrrrrčet na teReSku


3064+2489 (59972)Tadeáška (Observer)
    268373692    
 13.12.2005 15:21:13 


A co tarbi Terezko dáme tam ten vostrej motor s 50k


224+88 (312)schwejk (Registrovaný)
    462103839    
 13.12.2005 15:04:07 


Tad. Krásnej článek moc se ti poved ))


6214+1834 (11267)Wena (Tester)
     406-204-372    
 13.12.2005 14:59:12 


...hezkej clanek...


140+48 (94)Stanley (Registrovaný)
     
 13.12.2005 14:17:57 


Jo jo Tad je vyloženě spisovatelka. Žádné hrubky, věty které dávají smysl a do toho jeste humor. Závidím ti. Taky bych chtel psat takové články


1932+585 (4782)Vlada (Pořadatel)
    280964521   
 13.12.2005 11:14:48 


Moc pěknej článek, hezky jsem si počet. :o)


878+140 (509)Ogi (Registrovaný)
      
Celkem záznamů: 26 (Zobrazeno 16-30)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:628
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:104887
Celkem návštěv:172977961

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393