ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Pomněnka

Pomněnka

WebShop Tip
Zajišťovací podložka trumpety pro 45
Zajišťovací podložka trumpety pro 45
Daves

29 Kč


Skladem
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Úpravy

>

Karoserie a Podvozek

>

Jak přitvrdit seriové tlumiče.

 <<



Autor:
322+108 (215)GogoKT (Registrovaný)
    
Vytvořeno: 07.04.2005 - Změněno: 11.04.2005

Jak přitvrdit seriové tlumiče.



Ve svém autě mám od nedávné doby koupené tvrdé originály, ale pokud nejsou peníze lze to udělat i jinak. Navštívil jsem pár tátovo kamarádů co v mládí jezdili
na škůdkách závody a sbíral rozumy. Většina sériových tlumičů lze jednoduše rozebrat a trochu upravit. Většinou je to metodou pokus omyl, ale trochu trpělivosti růže přináší.
Nejlepší tlumič na předělání je nový. Nemá vůle, netěsnosti a unavené krožky na pracovním pístu. Tlumič rozebereme tak, že zvrchu pod plastovou krytkou vyšroubujeme zátku, pod ní je většinou klasické gufero. Vytáhneme jej. Toto děláme ve svislé poloze, aby nám nevytekl olej. Po vyjmutí gufera olej vylejeme do čisté nádobky. Vytahneme celé střeva ven. Tlumič obsahuje dva ventilky, které jsou klíčem k tuhosti. Každý určuje v jednom směru pohybu pístu. Na pístnici povolíme 6 matičku a začneme sundavat jednotlivé části. Všechny součásti pečlivě skládejte tak aby jste věděli jak tam byly a žádnou z nich nezaměnili a neotočili. Viz foto. Pod 1 poldožkou jsou tenké přesné podložky, v kterých je to kouzlo tuhosti. Větší počet znamená meně protékajícího oleje a tím větší tuhost. Pozor na to aby jste přidali na obě strany stejné množství podložek. A také neotočili funkci tzn. tlumič musí jít hůř vytahnou než zatlačit. Já mam vyžkoušené 3 desetiny milimetru na novém tlumiči. Starší museli mít víc. Po přidání ventil opět složíme. Olej do něj nalijeme z vrchu před nasazením gufera. Ve stodvácových předních tlumičích je 100ml oleje a v zadních 110ml. Olej buď starý, co jste vylili nebo koupit orig. tlumičový. Já jsem používal hydraulický OTHP-3 je husší, tepelně relativně stálý a nepění. Určitě tam nikdy nelejte převodový. Tlumič je sice tvrdý, ale jen do doby než převoďák napění. Pak je to jako kdyby tam žádné tlumiče nebyly.
Výrobci testují tlumiče na speciálním stroji, který s tlumičem cvičí a měří útlum, frekvence atd. Takovou mašinu si asi nikdo jen tak nekoupí tak musíte tlumič dát do auta a vyzkoušet. Doporučuji ujet po nějaké rozbíječce a nebát se to projet svižně alespoň 20 - 30 km, aby se tlumiče dostatečně odvzdušnily a olej ohřál. Pokud se vám nebude tuhost líbit nebo tlumiče změknou musíte je znovu vyndat a předělat.

Životnost takových tlumičů je CCA 3000 - 5000km pak zpravidla začnou téct, protože touto úpravou v nich zvýšíte tlaky, ale ten požitek z jízdy za to stojí.

Tak co mi k tomu kdo řekne? Fotky dodám do konce týdne jednomu člověku je budu tvořit tak to nafotim.

| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 61 (Zobrazeno 46-60)
 Re:20.04.2005 21:03:31 


Myslim že je mi to jasný, ani se tam nemusim dívat Ale slyšel jsem něco o nějakym spešl motoru...


Unregistered
 20.04.2005 20:37:59 


Až bude článek schválen koukni na foto a uvidíš.


322+108 (215)GogoKT (Registrovaný)
    
 Re:20.04.2005 20:23:19 


Copak, že by rezíček?


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 20.04.2005 20:20:48 


Tak to my tam s Máňou EVO 4 radši nepujdem )


Unregistered
 Re:16.04.2005 15:37:07 


No jenom aby mi z nich ta mašinka nevytřásla duši Nebo aby třeba tlumiče někomu kdo má prorezlý podběhy nevylezly ven kapotou


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 15.04.2005 16:03:18 


Vylaďte všichni tlumiče na srazu si je budete moc porovnat na mašince která tam přijede.


1932+585 (4782)Vlada (Pořadatel)
    280964521   
 15.04.2005 10:45:28 


V HP jsem prevodak nezkoušel ale v seriích napění a změknou.


Unregistered
 Re:převoďák13.04.2005 20:20:03 


No jo, to bych ale nejdřív musel mít ty HP...

Jinak pro informaci, teď jsem řešil HPčka s jednim maníkem co je přivez do Rallybazaru (byly to ty silný závodní), a orientační cena na rapida cca. 12 000.- CZK


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 převoďák13.04.2005 18:29:44 


Já mam přelitý HP převoďákem PP90 a k žádnýmu měknutí nedochází a ani netečou a to mam na nich najeto 8-9tis.km.


1700+298 (1998)Eidy (Registrovaný)
       
 Re:13.04.2005 14:13:11 


My je právě taky máme doma a pohráváme si s myšlenkou je tam zkusit. Takže do toho asi pujdem


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 13.04.2005 06:37:05 


2Luky, zatim sem nima moc nenalítal, ale proti původnim jsou o dost tvrdší a jdou tam v pohodě. Proti původnim maj o 1 cm menší zdvih, ale já mam 260 pružiny takže akorát


1970+29 (999)Saskyn (Registrovaný)
    
 Re:12.04.2005 22:37:48 


To mi zajímá - kolik s nima máš najeto? Fakt sou dobrý?

BTW: nemáte někdo zkušenost s předními pružinami ze staré feldy/octy dozadu na tisícovku nebo podobnou škodovku? Mají větší průměr drátu, ale víc závitů. Takže?


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 12.04.2005 06:15:45 


Přední tlumiče se daj použít taky ze žigulika, jsou stejný jako má škodovka, akorát jsou o 20 procent tužší, já je mam v kombinaci s 260LA a je to fakt super


1970+29 (999)Saskyn (Registrovaný)
    
 11.04.2005 20:08:50 


u motoráku musíš počítat s jeho tepelnou nestálostí. V zimě to nezmačkneš a v létě s toho máš houpačku.OTHáčko je konstuovaný aby teklo pokud dá bůh pořád stejně.


322+108 (215)GogoKT (Registrovaný)
    
 olej11.04.2005 17:04:01 


a co tam dat motorak? ten je jeste hustsi , nekdo mi rikal, ze to s nim delal...


751+198 (949)MarekS100 (Registrovaný)
    327718114  
Celkem záznamů: 61 (Zobrazeno 46-60)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:750
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:52695
Celkem návštěv:173052783

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393