ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Š120 M by Malý.pošták

Š120 M by Malý.pošták

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Škoda Garde-Rapid

>

Lukyho RAPID

 <<



Autor:
4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
Vytvořeno: 01.04.2005 - Změněno: 08.08.2005

Lukyho RAPID



Dovolte abych Vám představil svoje přibližovadlo: ŠKODA RAPID 136, rok výroby 1989. Hned na začátek však podotýkam, že auto mam na běžný ježdění (v zimě běžně naložim zahrádku s prknama, bandu kámošů, termosku s grogem a jedem na hory), takže asi neni uplně dokonalý, ale lepší než drátem do oka, ne? :)


HISTORIE



Auto jsme koupili 30. dubna 2002, takže si jistě dovedete představit ty oslavy večer u májky. Teda aspoň kluci mi dodnes tvrdí že jsme ho pořadně zapíjeli, ale já si stejně myslim že kecají, to bych si přece musel pamatovat, kdybych nějak hodně pil, no né?! :) Jsem (teda vlastně táta je, v době koupě mi ještě nebylo 18) druhý majitel, ten první byl pán už v téměř důchodových letech, co si šel prý původně koupit favorita kterýho zrovna neměli na skladě, tak koupil rapida (uf, ještě že tak). Vzhledem k jeho věku (toho pána, samozřejmě :) je jasné že auto je ve velmi slušném stavu (i když teď už pomalu pučí rez kam až oko dohlédne, naštěstí jenom povrchové díly, takže to vždycky seškrábnu, máznu kitem a následně barvou). Největší problém byl rozhýbat druhou klapku na karburátoru, kterážto nejspíš nebyla původním majitelem otevřená pěkných pár let. Jediná vada na kráse je že mu auto kdysi ukradli a následně mu ustlali ve strouze, takže se majiteli naštěstí vrátilo zpátky. Následně provedena nepříliš kvalitní oprava předku a levého boku, ale na první pohled to neni moc znát. Já s autem najel tak 1500 km a motor začal jít tak na 3,5 válce (hlavně za studena, to fakt znělo jako pumpa na sr*čky :) Následoval výměna vylámaných pístů za nové. Pak jedné zimy se mi trošku ohnul zadní ráfek o obrubník. A s ním i celé zavěšení PZ kola. Úsměvné je to že auto pár dní předtim absolvalo štelování sbíhavosti na laserové geometrii. A najednou byla rozbíhavost zadní nápravy tak 3 cm. Naštěstí to odnes jenom ráfek a příčka převodů (v místě uchycení úhlového ramena). Asi před půl rokem se mi při jízdě ve vesnici, na 4, asi tak 2500 ot. najednou zastavil motor. Diagnóza: zadřená ojniční šála na klice, můra jedna. Takže teď jezdim na motor co máme připravený do tisícovky, co je zrovna ve vývoji a přemýšlíme co dál...




ÚPRAVY



Motor



Minulý: originál favorit 136, s novými písty (ty starý se rozpadly - jak se to mohlo stát?! :), lehce snížená zrepasovaná hlava, před nedávnem však zklamalo mazání a motor se "lehce" přidřel na klice. Jen tak mimochodem, ty nový písty byly zase pěkně rozdrobený (měly najeto tak 11000 km)

Současný: favorit po repasi (cca 3000 km), pouze lehce snížená hlava (ze starého motoru), na viditelných místech vyleštěný blok

Budoucí (snad): do původního bloku naskládat nové, případně přebroušené díly + vačice 260°, odlehčit setrvačník, vyvážit.




Výfuk



Dřív značky "Samodomo", typ "Co dům dal" (rezonátor z felicie 1,9 D), teď nově podélný laděný výfuk od p. Hlušičky z Boleslavi - je moc prima (teda ten výfuk :), super zvuk, a ani to netrhá uši tolik jako ten původní


Podvozek



Přední náprava: zrepasovaná, opískovaná a nametalizovaná (bohužel nezesílená), origo pružiny poladěné karboflexou o půl závitu (to je málo, chci ještě trochu přibrat, aby v přednim i zadnim lemu bylo stejně místa).

Zadní náprava: v původnim stavu, zachovalá úhlová ramena, takže kola mají jenom mírný negativ (né jako je kolikrát vidět jinde), brzdové válečky prům. 22mm

Přitvrzené nové originální tlumiče. Zatim si na ně nemůžu stěžovat, uvidíme jak dlouho vydrží

Do budoucna: Dozadu podložky, cca. 1,5 - 2 cm (jen tak mimochodem, nepřekáží náhodou někomu doma? :), vzadu navrtat brzdové štíty pro lepší odvětrání + náfuky k těm díram (myšlenku kotoučů vzadu jsem zase rychle vypudil), MOŽNÁ větrané přední kotouče, ale moc tomu nevěřim, vyztužit nápravu a implantovat silnější stabilizátor


Kola



LETNÍ
ATS Classic 15"x5,5" se "správnou" roztečí (4x130), pneu SAVA (ty byly nejlevnější :) 195/50

!Lukyho RAPID


ZIMNÍ
převařené 13", pneu DEBICA (hádejte co rozhodlo o jejich koupi :) 165/70


Interiér



Sedačka SPARCO Sprint (resp. replika), puštěná asi o 7 cm dólů mezi pojezdy (teď už nešoupu vlasama o strop), tříbodový pás SPARCO, u spolujezdce je všechno původní, přece jenom co když budu chtít svezt pár stopařek, vždyť by nemohly vlézt dozadu :), volant prům. 30 cm (původem tušim z trabanta (?!)), AL nába cca. 7 cm, dobové rádio MTC s repráčky téže značky pod palubkou, za zadními sedadly box značky FILSON (2x basový, 2x výšky, 2x bassreflex) - za 600,- v TESCU, nekup to, žejo..., řadička zkrácená a ohnutá dozadu s hliníkovou hlavicí se znáčkem vyrobenou podle vlastního návrhu, zahozený popelník, nahrazen hodinami a vypínači od rampy, voňavý stromeček :)

!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID


Do budoucna: Přístrojovku nechat naflockovat, zkombinovat s trochou karbonovýho polepu, totálně předělat kapličku s budíky (detaily zveřejnim až na fotce - pokud vůbec ovšem k této úpravě někdy dojde :), dát kulaté budíky s chromovým rámečkem, ciferníky prosvítit skrz (podle návodu tady někde na stránkach), jiná sedačka (SABELT RACER - má delší opěradlo, SPARCO je na mě moc krátká)


Exteriér



Průbežně přibývající rez skoro všude, vepředu světelná rampa z nerezu vlastní výroby, 2x dálková a 2x mlhová světla značky WESSEM, v dálkových modré parkovačky přes vlastní vypínač (plánuju je i do mlhovek), vzadu decentní křidýlko s brzdovým světlem, fólie na přednim okně, očouzený kousek hliníkového plechu na nárazníku nad výfukem

Do budoucna: Pokud si auto necham, což asi jako že jo, a pokud se toho dožije, tak komlet oprava plechařiny (hlavně přední blatníky, čelo, zadní lem), bílé blinkry, vyříznout nějakou tu díru do zadního čela a snad i do zadní kapoty, jinší přední masku, dozadu křídlo - hrazdu, nový lak, folie na okna, ...
To jsem se zase rozkecal, nechte se překvapit :)

!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID


JARO 2002



!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID




CO JE NOVÉHO



Konečně jsem dokončil to po čem jsem tak dlouho toužil - flockovaná palubní deska a pár nezbytných úprav. Budíky jsou zatím ve stadiu vývoje, ve finální verzi budou mít bílé polepy, chromový rámeček a budou modře podsvíceny. V kapličce budou jenom tři budíky - uprostřed velký (eRkový) otáčkoměr se signalizací přetočeného motoru pomocí diody a po stranách tachometr a budík s kontrolkama ze 105ky. Palivoměr a teploměr jsou přemístěny (bohužel prozatím nezapojeny) nad panel s rádiem a vytočeny doleva na řidiče (tedy na mě). Tím pádem jsem byl nucen z nedostatku místa zrušit dva otočné vypínače a nahradit je páčkovými hned pod těmi od rampy. Neflockované části jsou polepeny samolepkou s imitací karbonu.

!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID


takhle to bude vypadat v kapličce s budíky

!Lukyho RAPID

| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 87 (Zobrazeno 31-45)
 12.07.2005 11:53:15 


Jsem přesvědčen, že pár odporů to nebude. Jak už jsem psal v diskusi, otáčkoměr počítá pulsy, které sbírá z rozdělovače. Možná by to někdo, kdo elektrice rozumí, vyřešil nějak elegantně. Řešení by mohlo být také mechanické. Ručička sepne nějaký kontakt. Nebo ručička spojená s nějakou clonou, která, přeleze - li určité otáčky, odkryje trvale svítící LEDku.
STACK jsem neměl na mysli s displayem, jen kulatý budík.


9781+1396 (20118)H. (VIP uživatel)
        
 Re:12.07.2005 10:22:47 


Jo, to vim, v rallybazaru jich mají spousty, a krásných, ale za dlouhý peníze, navíc v přístrojovce už je vše připraveno na otáčkoměr z eRka, a ani design toho otáčkoměru by nebyl stejný jako u škodováckých budíků. Chtěl bych to napáchat do toho eRkovýho, podle mě to bude pár odporů a kablíků, takže nic složitýho, jenom ještě aby to někdo vymyslel


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 12.07.2005 10:10:51 


Existují otáčkoměry, které tuto funkci podporují. Vyrábí je například firma STACK.


9781+1396 (20118)H. (VIP uživatel)
        
 11.07.2005 16:49:16 


Nemáte někdo nějaký know-how, jak zařídit aby se mi při dosažení řekněme 5000 ot/min. rozsvítila kontrolka, jakože abych věděl že mam přeřadit? Nemělo by to bejt tak složitý, ale elektrice zas tolik nerozumim


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:02.07.2005 11:09:47 


Sedačka vyjde kolem 4000, je spousta těhle NoName sedaček


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 01.07.2005 11:54:42 


Pěkný =) Líbí se mi jaxto napsal =) Ale Rapid taky pěknej... Na kkolik tě přišla ta replika sedačky? =)


36+71 (53)Wajtu (Registrovaný)
   279084730
 30.06.2005 22:31:22 


Myslim že ne Pokud bys ovšem měl tyhle: http://www.rkha.wz.cz/Sg/fridex.jpg , tak bych to pro Tebe teda (holt udělal, jsem dobrák od kosti, ale momentálně máš smůlu Ale nikdy jsem ty co máš Ty neviděl. Tak to už je třetí ET, o kterym vim, víc už jich snad u tohohle rozměru nebude...


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:kola30.06.2005 22:18:01 


Mám stejné kola jako ty ATS 5,5-15,ale mají jiné zalomení paprsků.Co takle si dvě kola prohodit??? Ty moje se hodí více na předek,Ty tvoje na zadek....foto viz skoda.virt.cz/auta/rapid/ víťa/bílý Jarin 130


Unregistered
 20.06.2005 21:13:11 


Tak ve středu jsem si přivez druhou palubní desku, dneska jsem ji rozebral,umyl, a začne se ladit. Rozřezat, rozvrtat, odvezt naflokovat, ... Už se nemůžu dočkat


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:03.05.2005 21:33:20 


Nechal jsem se tam natočit, musim to nejdřív sehnat a pak to sem plácnu


Unregistered
 03.05.2005 20:37:03 


Jaký video? já taky, prosím.


6214+1834 (11267)Wena (Tester)
     406-204-372    
 Re:03.05.2005 20:33:56 


No bez chyby jak kde, vo jeden retardér sem si rozlámal lízátko, pak už sem se klidnil. Jinak video sem dej, rád se podívám a myslim že určitě nebudu sám!


4815+447 (5262)1Venca (Registrovaný)
     201-347-041   
 Re:03.05.2005 16:08:01 


Byli tam i větší střelci, ale jeli jste bez chyby a to se počítá, takže v pohodě. Když jsme to tam postavili, tak jsem dal jednu dost divokou "kolaudační" jízdu, zkusim to video sehnat a dát sem ke článku


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:02.05.2005 23:27:10 


Jojo, koukal sem že si byl na 2.RZ na letišti. A co si říkal naší jízdě, dalo se na to aspoň koukat??


4815+447 (5262)1Venca (Registrovaný)
     201-347-041   
 Re:01.05.2005 18:28:05 


No já letos obecně moc nestíhal, v pátek jsem byl v kempu tak hodinu, pak už jsem jel na stanoviště na orienťák, vrátil jsem se po půlnoci, a v sobotu jsem byl na rychlostce od desíti do půl sedmý (jsem krásně červeňoučkej Určitě mu brnkni, nějak se domluvíte. Já si je chtěl taky ozkoušet, ale na náměstí jsem se vůbec nedostal


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
Celkem záznamů: 87 (Zobrazeno 31-45)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:528
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:46675
Celkem návštěv:172919749

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393