ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Škoda 1000MB Studio B5

Škoda 1000MB Studio B5

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Škoda Garde-Rapid

>

Lukyho RAPID

 <<



Autor:
4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
Vytvořeno: 01.04.2005 - Změněno: 08.08.2005

Lukyho RAPID



Dovolte abych Vám představil svoje přibližovadlo: ŠKODA RAPID 136, rok výroby 1989. Hned na začátek však podotýkam, že auto mam na běžný ježdění (v zimě běžně naložim zahrádku s prknama, bandu kámošů, termosku s grogem a jedem na hory), takže asi neni uplně dokonalý, ale lepší než drátem do oka, ne? :)


HISTORIE



Auto jsme koupili 30. dubna 2002, takže si jistě dovedete představit ty oslavy večer u májky. Teda aspoň kluci mi dodnes tvrdí že jsme ho pořadně zapíjeli, ale já si stejně myslim že kecají, to bych si přece musel pamatovat, kdybych nějak hodně pil, no né?! :) Jsem (teda vlastně táta je, v době koupě mi ještě nebylo 18) druhý majitel, ten první byl pán už v téměř důchodových letech, co si šel prý původně koupit favorita kterýho zrovna neměli na skladě, tak koupil rapida (uf, ještě že tak). Vzhledem k jeho věku (toho pána, samozřejmě :) je jasné že auto je ve velmi slušném stavu (i když teď už pomalu pučí rez kam až oko dohlédne, naštěstí jenom povrchové díly, takže to vždycky seškrábnu, máznu kitem a následně barvou). Největší problém byl rozhýbat druhou klapku na karburátoru, kterážto nejspíš nebyla původním majitelem otevřená pěkných pár let. Jediná vada na kráse je že mu auto kdysi ukradli a následně mu ustlali ve strouze, takže se majiteli naštěstí vrátilo zpátky. Následně provedena nepříliš kvalitní oprava předku a levého boku, ale na první pohled to neni moc znát. Já s autem najel tak 1500 km a motor začal jít tak na 3,5 válce (hlavně za studena, to fakt znělo jako pumpa na sr*čky :) Následoval výměna vylámaných pístů za nové. Pak jedné zimy se mi trošku ohnul zadní ráfek o obrubník. A s ním i celé zavěšení PZ kola. Úsměvné je to že auto pár dní předtim absolvalo štelování sbíhavosti na laserové geometrii. A najednou byla rozbíhavost zadní nápravy tak 3 cm. Naštěstí to odnes jenom ráfek a příčka převodů (v místě uchycení úhlového ramena). Asi před půl rokem se mi při jízdě ve vesnici, na 4, asi tak 2500 ot. najednou zastavil motor. Diagnóza: zadřená ojniční šála na klice, můra jedna. Takže teď jezdim na motor co máme připravený do tisícovky, co je zrovna ve vývoji a přemýšlíme co dál...




ÚPRAVY



Motor



Minulý: originál favorit 136, s novými písty (ty starý se rozpadly - jak se to mohlo stát?! :), lehce snížená zrepasovaná hlava, před nedávnem však zklamalo mazání a motor se "lehce" přidřel na klice. Jen tak mimochodem, ty nový písty byly zase pěkně rozdrobený (měly najeto tak 11000 km)

Současný: favorit po repasi (cca 3000 km), pouze lehce snížená hlava (ze starého motoru), na viditelných místech vyleštěný blok

Budoucí (snad): do původního bloku naskládat nové, případně přebroušené díly + vačice 260°, odlehčit setrvačník, vyvážit.




Výfuk



Dřív značky "Samodomo", typ "Co dům dal" (rezonátor z felicie 1,9 D), teď nově podélný laděný výfuk od p. Hlušičky z Boleslavi - je moc prima (teda ten výfuk :), super zvuk, a ani to netrhá uši tolik jako ten původní


Podvozek



Přední náprava: zrepasovaná, opískovaná a nametalizovaná (bohužel nezesílená), origo pružiny poladěné karboflexou o půl závitu (to je málo, chci ještě trochu přibrat, aby v přednim i zadnim lemu bylo stejně místa).

Zadní náprava: v původnim stavu, zachovalá úhlová ramena, takže kola mají jenom mírný negativ (né jako je kolikrát vidět jinde), brzdové válečky prům. 22mm

Přitvrzené nové originální tlumiče. Zatim si na ně nemůžu stěžovat, uvidíme jak dlouho vydrží

Do budoucna: Dozadu podložky, cca. 1,5 - 2 cm (jen tak mimochodem, nepřekáží náhodou někomu doma? :), vzadu navrtat brzdové štíty pro lepší odvětrání + náfuky k těm díram (myšlenku kotoučů vzadu jsem zase rychle vypudil), MOŽNÁ větrané přední kotouče, ale moc tomu nevěřim, vyztužit nápravu a implantovat silnější stabilizátor


Kola



LETNÍ
ATS Classic 15"x5,5" se "správnou" roztečí (4x130), pneu SAVA (ty byly nejlevnější :) 195/50

!Lukyho RAPID


ZIMNÍ
převařené 13", pneu DEBICA (hádejte co rozhodlo o jejich koupi :) 165/70


Interiér



Sedačka SPARCO Sprint (resp. replika), puštěná asi o 7 cm dólů mezi pojezdy (teď už nešoupu vlasama o strop), tříbodový pás SPARCO, u spolujezdce je všechno původní, přece jenom co když budu chtít svezt pár stopařek, vždyť by nemohly vlézt dozadu :), volant prům. 30 cm (původem tušim z trabanta (?!)), AL nába cca. 7 cm, dobové rádio MTC s repráčky téže značky pod palubkou, za zadními sedadly box značky FILSON (2x basový, 2x výšky, 2x bassreflex) - za 600,- v TESCU, nekup to, žejo..., řadička zkrácená a ohnutá dozadu s hliníkovou hlavicí se znáčkem vyrobenou podle vlastního návrhu, zahozený popelník, nahrazen hodinami a vypínači od rampy, voňavý stromeček :)

!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID


Do budoucna: Přístrojovku nechat naflockovat, zkombinovat s trochou karbonovýho polepu, totálně předělat kapličku s budíky (detaily zveřejnim až na fotce - pokud vůbec ovšem k této úpravě někdy dojde :), dát kulaté budíky s chromovým rámečkem, ciferníky prosvítit skrz (podle návodu tady někde na stránkach), jiná sedačka (SABELT RACER - má delší opěradlo, SPARCO je na mě moc krátká)


Exteriér



Průbežně přibývající rez skoro všude, vepředu světelná rampa z nerezu vlastní výroby, 2x dálková a 2x mlhová světla značky WESSEM, v dálkových modré parkovačky přes vlastní vypínač (plánuju je i do mlhovek), vzadu decentní křidýlko s brzdovým světlem, fólie na přednim okně, očouzený kousek hliníkového plechu na nárazníku nad výfukem

Do budoucna: Pokud si auto necham, což asi jako že jo, a pokud se toho dožije, tak komlet oprava plechařiny (hlavně přední blatníky, čelo, zadní lem), bílé blinkry, vyříznout nějakou tu díru do zadního čela a snad i do zadní kapoty, jinší přední masku, dozadu křídlo - hrazdu, nový lak, folie na okna, ...
To jsem se zase rozkecal, nechte se překvapit :)

!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID


JARO 2002



!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID




CO JE NOVÉHO



Konečně jsem dokončil to po čem jsem tak dlouho toužil - flockovaná palubní deska a pár nezbytných úprav. Budíky jsou zatím ve stadiu vývoje, ve finální verzi budou mít bílé polepy, chromový rámeček a budou modře podsvíceny. V kapličce budou jenom tři budíky - uprostřed velký (eRkový) otáčkoměr se signalizací přetočeného motoru pomocí diody a po stranách tachometr a budík s kontrolkama ze 105ky. Palivoměr a teploměr jsou přemístěny (bohužel prozatím nezapojeny) nad panel s rádiem a vytočeny doleva na řidiče (tedy na mě). Tím pádem jsem byl nucen z nedostatku místa zrušit dva otočné vypínače a nahradit je páčkovými hned pod těmi od rampy. Neflockované části jsou polepeny samolepkou s imitací karbonu.

!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID


takhle to bude vypadat v kapličce s budíky

!Lukyho RAPID

| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 87 (Zobrazeno 1-15)
 Re:moooc hezký22.09.2009 21:02:06 


zas bude dobře...a bude lítat jak vítr po českých silnicích....resp.tankodromu


!Lukyho RAPID
1303+366 (1669)121215 (Registrovaný)
     454025963  
 Re:moooc hezký22.09.2009 13:22:56 


Jó to byly časy, to byl Rapid ještě pohromadě. Teď je bez blatníků, má děravý práh a doufá že ještě někdy vyjede do ulic. Ale asi jo
Podle mě taky jeden z nejhezčích rapidů vůbec


!Lukyho RAPID
4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 moooc hezký21.09.2009 22:22:07 


Upravený s citem a přesto moc krásnej rapidek...dávam za 1 s ******


!Lukyho RAPID
1303+366 (1669)121215 (Registrovaný)
     454025963  
 29.01.2008 15:37:51 


ze který mondea si dával ty brzdiče???


409+12 (210)maty (Registrovaný)
  
 Re:19.03.2006 16:51:03 


No ona ta zadní náprava dostala ránu jakoby šikmo zezadu, řekl bych zhruba ve směru toho šikmého ramene. Tomu se nic nestalo, ale energie se po něm přenesla do jeho úchytu na příčce převodovky a tam se to utrhlo. Zkoušeli jsme to zbouchat palicí zpátky ale neměli jsme šanci, je to poměrně silnej materiál. O to větší to musela být rána aby se to takhle utrhlo a ohlo. Jak dopadl ráfek nejspíš nemusím zdůrazňovat :o)
Palubku snad někdy dodělám, uvidíme, už pro to mam asi všechno.
Co se týká přední nápravy - byla v dobrém stavu, takže to vydrží i bez zesílení. Pružiny jsou fiklý asi o půl závitu, tlumiče sice tvrdý, ale neni to žádnej kostitřas, nicméně je to znát.
Větrané kotouče a kotouče dozadu už je pasé, dokonce už je vyndaná i skořepina a s autem už se moc nejezdí, když už tak spíš jen tak po okolí. Jezdím teď jinym autem a na srazy taky máme lepší stroje, on už je rapid zralej na výměnu plechařiny, jen díky tomu že je hnědej tak ty rezy nejsou moc vidět. Není na něj čas, peníze a vlastně ani energie. Bohužel...

Jen když je sníh tak na něj nedám dopustit :o)


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 19.03.2006 15:21:57 


trochu jsem si ještě počet´= přede chce většinou vyvařit nápravu, ale pokud přitvrdíš tlumiče moc a pera zkrátíš o jeden závit, tak plechy v kufru mají sklon popraskat; stačí tak 3/4 závitu (a přihnout zase autogenem do původního tvaru, tlumiče přitvrdit jen přiměřeně, aby se o nepřenášelo na dírách od silnice do plechů v kastli. přední dvojít chlazené koutouče jsem měl, není v tom problém, ale chce to správné destičky, jinak odejde kotouč, který není moc tvrdý, naopak zase jdou rychle pryč destičky. pokud bys dával dozadu kotouč, tak přžední z Feldy a brzdič z Mondea - ideální kombinace, není potřeba skoro žádné úpravy a brzdí to na všechny čtyři půlně ideálně. Navíc ručka je na lanech, tak s ní není třeba kouzlit s hydraulikou...; no nic třeba si ještě na něco vzpomenu...


Unregistered
 19.03.2006 15:16:42 


Pokud jsi nic nedělal se zadní nápravou, tak si dej bacha na tu pravou stranu = taky jsem si "ťuknul" o obrubník - nic moc, udělalo to lepší pozitivní odklon a rozbíhavost tak 7mm, ale po půl roce prasklo příčné rameno právě v místě únavového zlomu...; takže teď mám novou zadní nápravu - vyvařenou a sháním původní dlouhé rozebíratelné tlumiče, abych je moh´ trošku přitvrdit... jinak palubku mám podobnou - ale tři budíky z Fiata i s čidlama v motoru(teploměr + tlakoměr oleje) + voltmetr = jsou o něco menší, takže jako kdyby tam patřily odjakživa a vnitřek vypadá jako kdyby se narodil ve škoodovce.. no, kdyby to bylo na pokec, tak 737 469 106 -PD


Unregistered
 31.10.2005 20:11:21 


To H.

sem myslel, že toho o závodech víš jako já, ale že cituji "Každá soutěžní pneumatika musí mít Ečko", tak to jsem fakt nevěděl.... Jsou dva druhy pneumatik 1. mají E a pak jsou to ty 2. ty ho prostě nemají NOT FOR LEGAL ROAD(compettion use only) pak jsou ještě "poddruhy" těch prvních, kterým se může říkat závodní protože nesou různé tvrdosti (směs) gumy jako markgum(protektor), yokohama, maxsport(protektor), colway(protektor), kumho....
Moje první závody jsem absolvoval na pneu maxsport a vůbec jsem nevěděl, že je to protektor. Ten tvůj honzo byl asi už starý, proto nastal problém s odloupnutím. Schválně se zeptej marcela tučka co umí pirelli, barum a nebo jak krásně vypadá michelin hned po první rychlostce.
ma zkušenost a to takovou, z toho kvanta pneumatik byl problém na 2kusech a ten se projevil hned při obutí. Jinak už máme lidi kteří objednávají již čvrtou sadu, protože je prostě upotřebili.

Mějte se Luky a H.


Unregistered
 Re:18.10.2005 22:33:01 


Díky :o)


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 18.10.2005 09:02:43 


Tak koukám do kalendáře, že Popelka má dnes svátek. Přeji vše nejlepší !!! ...


9781+1396 (20118)H. (VIP uživatel)
        
 16.08.2005 19:01:34 


Pokud mají Ečko a dostatečně hluboký vzorek, mělo by být vše v pořádku....


9781+1396 (20118)H. (VIP uživatel)
        
 Re:Pneu Sava??16.08.2005 15:36:08 


Takže když s nimi vyrazíš na silnici, tak to nikomu nevadí? (teda samozřejmě čistě teoreticky, protože to určitě nebudou 165/13


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:Pneu Sava??16.08.2005 14:01:59 


Yokohamy také ne....


9781+1396 (20118)H. (VIP uživatel)
        
 Re:Pneu Sava??16.08.2005 13:04:42 


Fakt mají závodní gumy Ečko? Toho jsem si nikdy nevšim. Každopádně MarkGumy nemají na sobě tu kouzelnou formulku "For racing purpose only"


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:Pneu Sava??15.08.2005 20:51:45 


Každá soutěžní pneumatika musí mít Ečko. Na přejezdech mezi RZ jedou posádky v běžném silničním provozu, tudíž se musí řídit jeho předpisy včetně homologovaných pneumatik. Markgum vyrábí v Polsku údajně ze směsí od AVONu. Je to ale protektor. Měl bych z toho tedy strach:
1) Mám se závodním protektorem MAXSPORT špatnou zkušenost. Oddělil se mi v jednom místě desén od zbytku pneumatiky.
2) Je to protektorováno na sériové pneumatiky, tudíž mají měkké boky.
Řekl bych, že přejít na ně ze soutěžních pneumatik je krok zpátky, ale přejít na ně ze sériových je skok dopředu.



9781+1396 (20118)H. (VIP uživatel)
        
Celkem záznamů: 87 (Zobrazeno 1-15)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:544
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:81488
Celkem návštěv:172954562

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393