ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
Podlaha 110R i 130RS

Škoda 130RS plechový model

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Články

>

Speciály s karoserií Škoda

>

Škoda 2000 MI Turbo

 <<



Autor:
77042+8645 (462709)eRman (Administrátor)
     286902236   
Vytvořeno: 05.03.2005 - Změněno: 11.01.2006

Škoda 2000 MI Turbo



!Škoda 2000 MI Turbo
!Škoda 2000 MI Turbo
!Škoda 2000 MI Turbo
!Škoda 2000 MI Turbo


!Škoda 2000 MI Turbo
!Škoda 2000 MI Turbo
!Škoda 2000 MI Turbo


!Škoda 2000 MI Turbo
!Škoda 2000 MI Turbo
!Škoda 2000 MI Turbo


!Škoda 2000 MI Turbo
!Škoda 2000 MI Turbo
!Škoda 2000 MI Turbo


Vůz vznikl z nadšení přátel jezdce Bořivoje Kořínka z Dobrovice a vyjel poprvé v roce 1975. Označení vozu vyjadřovalo motor o objemu 2 000 cm', M - uložený uprostřed, I - opatřený vstřikováním, Turbo - přeplňovaný turbokompresorem. Prototypový motor Škoda typu Š 720, o objemu 1 771 cm' (Qf 87 mm x 74,5 mm) odpovídal při použití turbodmychadla a koeficientu 1,4 objemu 2 479 cm' a proto byl použitený pro kategorii B 5 do 2 500 cm'. Kořínek jej opatřil novými pisty s tlustším dnem, které mu zároveň umožnily dosažení malého stupně komprese 6,8 a blok motoru vyztužil deskou s otvory pro klikový hřídel, přišroubovanou mezi blok a vanu motoru. Použité vstřikovací čerpadlo Scháfer PL 04 se zvětšenými pístky vstřikovalo palivo do sacího potrubí těsně před hlavou válců. Regulace dodávky paliva závisela na tlaku vzduchu za dmychadlem značky KKK. Plnící potrubí za dmychadlem mělo jednu škrticí klapku před komorou, z niž vedla jednotlivá sací potrubí k válcům. Při prvních zkouškách na brzdě dosáhl motor výkonu 175,2 kW (238 k) při 6000 1/min a při přetlaku 10,2 kPa. Maximální výkon nebylo možno využít pro nadměrné zahřívání dříku odpouštěcího ventilu výfukovými plyny, což ohrožovalo spolehlivost. Zpočátku používanou čtyřstupňovou převodovku Škoda později nahradila pětistupňová převodovka Porsche. Přední náprava Š 110 R měla ramena a řídicí tyče prodlouženy 0.50 m, zadní náprava pak vlečená ramena se šikmou osou kývání pod úhlem 20° a byla stejné konstrukce jako u vozu Škoda 200 RS. Na přední nápravu se montovaly kotoučové brzdy se čtyřpístkovými brzdovými třmeny, na zadní nápravu kotoučové brzdy Š 100 s dvoupístkovými brzdovými třmeny a zmenšenou plochou brzdových desticek o 20 %. Karosérie pocházela z vozu Škoda 110 R Coupé, ale byly na ni použity povrchové díly Š 130 RS, přičemž zadní blatníky, ještě více rozšířené, měly zvětšené otvory pro vstup chladicího vzduchu k motoru.
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 33 (Zobrazeno 16-30)
 2000Mi28.07.2008 06:55:52 


měli sta to "fáro" sice pjekný ale nechápu ce se kolem toho auta děje jak sem tu četl tak o něm nikdo moc nechce mluvit a navíc se tak škaredě rozprodalo
akorát ten motor to muselo bejt něco sice složitý ale něco
tam to byl rychlej fešák a ta replika je navoněnej ale taky moc hezkej fešák
Ahoj nadšenec do těchto šípů Mira


Unregistered
 Re:23.02.2007 10:33:39 


Tak to jsem nežral....
Mě to příjde buďto šílený, nebo geniální. Těžko říct.
Taková Dr. Frankenstein - místo skalpelu flexu a jedem!!!

Dík moc Siki za radu.


49+17 (33)Shkodillac (Registrovaný)
    
 22.02.2007 09:33:47 


Shkodillac: jj je to Gazela 2001 (BMW 2002 TiG), upravenej skelet eRka s motorem BMW 2002 Alpina. Víc je na: http://www.foltyn.cz/car/skodagazela.htm


3039+52 (3091)Siki (Registrovaný)
      
 22.02.2007 08:28:39 


Mimochodem, na jednom ze snímků je vedle Škodovky prapodivná placka, připomínající trochu Porsche, ale se znakem BMW.
Nevíte někdo o co go?


49+17 (33)Shkodillac (Registrovaný)
    
 Re:17.12.2006 19:57:01 


Hm tak to teda koukam,jen nechápu proč o tom ty pamětníci nechtěj mluvit Bylo by to asi prýma počteníčko kdyby někdo spáchal článek jak to tedy doopravdy bylo.


4184+1292 (5476)Venni (Registrovaný)
      
 17.12.2006 18:49:25 


Zapoměl jsem napsat, kdo jsem - Jmenuji se Karel Berger - berger@vrchy.com


Unregistered
 17.12.2006 18:32:59 


Tak historii Kořínkova vozu jsem vypátral já, a já o něm píši právě na www.foltyn.cz. Byl jsem u Kořínků - dále jsem byl u toho, když nějaký p.Sedlák prodával repliku p.Průchovi a ten to prodal Majorošovi. Jako technický komisař FIA jsem si kolem tohoto auta užil svoje, dokonce výhružky atd Nedalo to a prostě jsem to během 14 dnů objezdil /3000km/ a historii jsem kompletně zmapoval. Takže, když Kořínkovi zakázali s 2000MI jezdit, vyndal motor a prodal vůz. Ten dále jezdil jako Škoda 130 RS, ale protože měl více úprav, než dovolovala A2, musel startovat v A5. Až na Slovensku došlo na předělání hlavně zadní nápravy.Dnes je vozidlo skutečně na Slovensku, majitel si myslí, že má 130RS, ale při identifikaci jsem zjistil tyto věci - atypickáklec, zavařená motorová příčka a další detaily. Nezlobte se, že zde nejmenuji jména dalších majitelů - mě nikdo za to pátrání nic nedal. Pokud má někdo zájem, mám i komletní fotodokumentaci celé historie vozu. Ještě musím napsat, že jsem se oproti jiným výpravám za poznáním setkal s velkou nechutí pamětníků a bylo zde mnoho tajemna. Asi by se to mělo rozseknout a napsat skutečně, jak to bylo....


Unregistered
 14.05.2006 21:26:35 


Spadla mi brada a nevim,co na to mam říct!


!Škoda 2000 MI Turbo
Unregistered
 škoas17.04.2006 21:14:36 


FDAkt


!Škoda 2000 MI Turbo
Unregistered
 Re:2000 MI02.01.2006 19:41:57 


Ve které době vznikla, to nevím. Musel bych zapátrat.... Ale je faktem, že originál jak jsi správně napsal granát, byl prodán na Slovensko a je tam dodnes. To stříbrné je už jen replika. Má jiné blatníky, resp. jinak provedené rozšíření okruhových, je sice osazeno motorem typu 720 - nevím o jakém obsahu, originál měl 1770 ccm - ale už nemá turbo, vstřikování a je plněno standartně dvojicí weberů. I některé konstrukční záležitosti, jako třeba uložení převodovky a myslím, že i zadní náprava a snad i převodovka jsou trochu jinak. Nevím jak v době prodeje, ale granát měl jeden čas skříň z Porsche. Navíc to mělo i pár takových specialitek, jako třeba přídavný chladič vzadu za převodovkou a altík poháněný přímo z poloosy... Ta replika je sice nádherné auto, ale prostě to není ono


1090+185 (1275)Petr (Registrovaný)
    223503935   
 2000 MI01.01.2006 23:42:41 


-Petr: A ve které době by měla být ta replika postavené. Já měl zato, že originál Kořínkovo auto sehnaly někdy v půlce 90. let lidi z STK Bohdanec a po renovaci s ním jezdily závody do vrchu. Faktem je, že už to nebyl modrý granát, ale střírbný granát, nemělo to vstřikování ale Webery a bylo to celý takový nedomrdlí.


Unregistered
 Re:2000Mi28.12.2005 19:17:33 


Ještě bych dodal. Co vím, tak podle posledních informací starých cca 1 rok, je originální vůz Bořivoje Kořínka kdesi na Slovensku u nějakého soukromého sběratele, který jej kdysi odkoupil. Vůz který byl před časem nabízen v inzercích za půl milionu a vydáván za původní Škodu 2000 MI nebyl originál, ale pouze replika, která svého času patřila Ing. Peterkovi tuším že z Brna. Jinak dost informací o tomto vozu je na této adrese.

http://www.foltyn.cz/car/skoda2000mi.htm

Pošlu Romanovi nějaké fotky, co doma mám. Ale ono moc zveřejněných fotek tohoto unikátu nikdy nebylo. Je jich dost v soukromých archivech lidí, kteří se v té době okolo soutěží motali. Takže fotky, které mám, jsou již publikovány buď na netu, nebo v knize "ŠKODA 130 RS Vítěz mistrovství evropy značek 1981"


1090+185 (1275)Petr (Registrovaný)
    223503935   
 Re:2000Mi28.12.2005 16:28:17 


Tak to je super. Další znalý. Rád Vám pomůže se sepsáním článku.


77042+8645 (462709)eRman (Administrátor)
     286902236   
 Re:2000Mi28.12.2005 16:22:21 


Ve vší úctě Bořku, pokud jsi to Ty, tajemný "Unregisterede" a jen se za vnuka p. mistra Kořínka nevydáváš, jsem taky z Dobrovice, velmi dobře se znám s Tvým otcem a i s ostatními, kteří se na vzniku tohoto auta podíleli. Např. Karel Balej st. a pokud vím, tak p.Kořínek nejst. je již tuším 12 let bohužel po smrti. Je dobré se podepsat, pokud jde o tak zásadní příspěvek a patří to k základním pravidlům internetové diskuze. Jinak samozřejmě oprávněná a věcná připomínka. A na okraj... přeju hodně úspěchů na Týnci..


1090+185 (1275)Petr (Registrovaný)
    223503935   
 Re:2000Mi28.12.2005 14:33:01 


Pokud do diskuse přispívá někdo, kdo má informace o autě z první ruky, určitě by mohl provést aktualizaci článku a dodat nějaké fotky.


9781+1396 (20118)H. (VIP uživatel)
        
Celkem záznamů: 33 (Zobrazeno 16-30)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:309
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:62508
Celkem návštěv:172935582

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393