ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
555 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Fotogalerie 12. Rally ples 2018

Fotogalerie 12. Rally ples 2018

WebShop Tip
Pružina klapek pro Weber DCOE typ 027
Pružina klapek pro Weber DCOE
Daves

75 Kč


Skladem
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Články

>

Závodní vozy

>

Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS

 <<



Autor:
317+44 (180)Ota (Registrovaný)
  
Vytvořeno: 06.12.2015 - Změněno: 06.12.2015

Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS



Když jsem byl počátkem sedmdesátých let v učení ( obor automechanik ), jako každý kluk jsem snil o Škodě 110 R. No a později v AZNP Mladá Boleslav vyrobených cca 38 ks vozidel Škoda 130 RS bylo něco jako zázrak – i když já měl trochu štěstí a jako mladý „mechanik“ ( nejprve mytí oken a kola, později auto elektrika ) jsem se k Š 130 RS dostal na rallye.

Abych si na „stará kolena“ splnil svůj sen z mládí, koupil jsem v roce 2009 Škodu 110 R, kterou jsem chtěl přestavět na Š130 RS. Auto bylo ale ve velmi dobrém stavu, tak jsem ho nechal jako originál na číslech a momentálně připravuji díly na kompletní rekonstrukci.

Na plánovanou přestavbu jsem proto později koupil Škodu 110 R, která byla v docela dobrém stavu, ne moc napadená korozí, ale relativně citlivě „tunerem“.

!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS


Od počátku jsem věděl, že nechci dělat zcela přesnou kopii Š130RS ( on byl stejně každý kus originál ). Rozhodl jsem, že se nebudu bránit použít některé ne zcela originální součástky, ale tak, aby nebyl narušen původní vzhled vozidla.

Velmi stručně k samotné přestavbě:



- vozidlo jsem „do šroubku“ rozebral a oddělil jsem použitelné a nepoužitelné díly
- karoserii jsem zbavil všech vrstev „ochranných“ nátěrů, pod kterými bylo samozřejmě nejvíce koroze ( ručně – po zkušenosti se synovým Fordem Escort MK2 – jsem se chtěl vyhnout pískování i tlakové vodě )

!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS


- veškeré korozí napadená místa jsem vyřezal a nahradil novými díly, případně vyvařil „záplatami“ a velmi pečlivě vše přebrousil
- současně s tím jsem rozšířil zadní podběhy, odstranil střechu, opláštění dveří, vyřezal vše „nepotřebné“ s ohledem na snížení hmotnosti a naopak jsem přidělal veškeré držáky, výztuhy – prostě vše, co Š 130 RS má proti Š 110 R navíc nebo jinak
- asi nejvíce práce dalo kompletní předělání a vyztužení uchycení pro stavitelné zadní pružící a tlumící jednotky
- následně jsem nechal u profesionálů do karoserie vevařit rám dle přílohy J
- karoserii jsem komplet osadil laminátovými blatníky a kapotami, nalepil a nanýtoval jsem hliníkovou střechu a opláštění dveří – no prostě jsem vše spasoval

!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS


- tím byla karoserie až na lak hotová – abych předešel tomu, že jsem na něco zapomněl – což se samozřejmě v několika případech stalo – rozhodl jsem, že vozidlo dám komplet dohromady ještě před lakem

- přední náprava z Š120 M

  • ( hřebenové řízení, široká ramena ) nápravnice komplet převařena
  • ramena vyztužena
  • stavitelné pružící a tlumící jednotky
  • kloubová hřídel volantu
  • volant kopie Personal

- zadní náprava

  • vlečená ramena vyrobena s využitím dílů z Š136 Rapid
  • stavitelné pružící a tlumící jednotky

- brzdy:

  • 2 soudobé brzdové válce se stavitelným přepákováním pro nastavení poměru brzdného účinku vpředu/vzadu, bez posilovače
  • vpředu – moderní čtyřpístové brzdiče, větrané kotouče
  • vzadu – čtyřlístky Škoda – pro provozní brzdu využit na každém kole 1 pár pístů
  • ruční brzda – hydraulická – ovládací páka před řadící pákou – využit druhý pár pístů
  • rozvod – komplet hadicemi PTFE


- motor:

  • blok Š136 Rapid, hliníková osmi kanálová hlava, mokrý karter, kliková hřídel a ojnice sériové, lehce leštěné, vačka 300/300
  • rovné sání s nástavci, karburátory Veber 45, nátrubky, bavlněné filtry
  • výfuk – svody ocelové 4 do 1, příčný tlumič ( lehce utlumený )
  • rozdělovač klasický bez podtlaku
  • uložení na tvrdých silentblocích


- chlazení:

  • ocelový chladič vpředu svisle, pomocný ventilátor průměr 160 mm spínaný ručně
  • rozvod chladící kapaliny ohýbané nerez trubky průměr 35 mm pružně uložené v karoserii
  • velké čerpadlo, expanzní nádoba
  • chladič oleje – výměník olej/voda pod olejovým filtrem


- spojka

  • s talířovou pružinou
  • průměr 190 mm
  • sportovní obložení

- převodovka

  • 5 rychlostí ( s odstupňováním na kopce )
  • bez synchron
  • samosvorný diferenciál

- elektrika

  • dělaný svazek
  • většina ovládání mezi sedadly
  • relátka na spínání světel
  • gelový akumulátor 25 Ah
  • šestipólový odpojovač baterie s nouzovým ovládáním zvenku

- palubní deska

  • otáčkoměr, tachometr, tlak oleje, teplota vody a oleje, napětí a stav paliva
  • kontrolky
  • samonosná vyrobena z eloxovaného hliníku
  • symboly a popis vyrobeny gravírováním

- sedačky

  • soudobé sportovní
  • poloha stavitelná volbou otvorů na držácích sedadel
  • šestibodové 4“ pasy

- kola dělená ARC:

  • vpředu – lomené středy – pneu 160/530R13
  • vzadu – rovné středy – pneu 210/530R13


- zasklení:

  • přední okno – originál lepené
  • boční a zadní okna – Lexan 4 mm – ve dveřích šoupata


- povrchová úprava:

  • karoserie – červená uvnitř i vně
  • většina šroubovaných dílů – černá otěruvzdorná barva
  • rám – černý matný
  • šrouby a většina malých dílů zinkováno chemicky
  • pruhy a nápisy – polep

- nastavení podvozku a vyladění motoru – auto jsem dodělal koncem listopadu, takže tyto příjemné práce nechám na jaro

Výše jsou v bodech popsány cca 3 roky práce – samozřejmě ve chvílích volna – zpočátku ne zcela příjemné a čisté – ale čím více se práce blížila ke konci – tím více to člověka prostě baví. Až na rám, převodovku a lak jsem dělal vše sám.

Co se týká shánění dílů – zde jsem dost „záviděl“ synovi, který dělá Fordy Escort (MK1 a MK2 ) – on prostě vše koupí ( a kupodivu ani ne draho ) ve Velké Británii. Já jsem využíval známých z mládí, někdy pomohla náhoda, ale většinu dílů jsem koupil prostřednictvím bazar.skodateam.cz.

Ota

!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 45 (Zobrazeno 1-15)
 26.04.2022 20:21:16 


Většina neoriginálních dílů byla vypálena na laseru, oka v "zavazadlovém" prostoru jsou pro případné upevnění rezervy. Nepočítal jsem s tím, že vozidlo bude jezdit v zimě nebo za špatného počasí, takže je to bez topení. Ota


317+44 (180)Ota (Registrovaný)
  
 24.04.2022 20:26:43 


Kde jste sehnal, případně jak jste udělal neoriginální plechové díly, myslím pedály, držák ruční brzdy atd. Nač máte v kufru ta vázací oka. Jak funguje topení, nevidím nikde zdroj tepla. Láďa


Unregistered
 13.01.2021 22:02:16 


kocjan.szymon@gmail.com


Unregistered
 13.01.2021 18:36:47 


To záleží , jak moc chceš mít zachovanou originalitu, Pokud chceš jako Ota jen siluetu , nebo to mít podle homologace. Je to hlavně o penězích, které do projektu můžeš vložit.


Unregistered
 13.01.2021 13:29:29 


Dobry den. Pisu z Vratislavi z Polska. Nevite nahodou kdo v CR takou prestavbu udela komercne? S pozdravem. Szymon


Unregistered
 13.03.2019 05:58:14 


O něco jsem se pokusil, ještě to není zcela hotové, postupně doplňuji. Je to www.olbskoda.cz . Ota


317+44 (180)Ota (Registrovaný)
  
 12.03.2019 16:05:55 


Dobrý den pane Lang, prý jste si udělal www stránky s auty, nemůžu je najít, můžu poprosit o adresu, děkuji Karel P.


Unregistered
 12.01.2018 07:30:22 


Mám v tom motor s mokrou skříní, hnízdo pro nádrž na olej v podběhu jsem udělal, aby byla připravená. Momentálně je tam nádoba s drátěnkou a možností odkalení pro zachycení oleje z odfuku z karteru. Ota


317+44 (180)Ota (Registrovaný)
  
 11.01.2018 15:34:15 


Na jedné z fotek, ještě bez laku, je vidět mokrá vana, na dalším obrázku je vidět nádrž na olej pro suchou skříň. Co máte na motoru ve skutečnosti. Karel


Unregistered
 22.08.2017 17:04:21 


Ještě jsem Vás s tím nikde neviděl - kdy a kde bude auto k vidění. Přijedete do Běšin? Karel P.


Unregistered
 11.06.2017 07:40:22 


Vyučil jsem se ( US 1973 ) v malé autodílně - KS Benátky - kde byl mistr, cca 4 automechanici a každý rok jeden až 2 učedníci. Dělali jsme všechny značky - od motocyklů přes nákladní auta po různé zemní stroje a traktory, od výměn oleje a pneuservisu po klempířské práce a GO. Byla to výborná škola - v té době se ještě - na rozdíl od dneška - většina věcí opravovala. Díky mistrovi a vedení KS jsme byli velmi dobře vybaveni - např. na tehdejší dobu velmi kvalitní optikou na seřizování geometrie, nebo motor testrem značky SUN. Ota


317+44 (180)Ota (Registrovaný)
  
 09.06.2017 13:35:58 


Dobrý den pane Oto, zajímá mě, kde jste se vyučil jako automechanik. Pravděpodobně ve Škodovce. Petr


Unregistered
 31.03.2017 06:11:33 


Dobrý den, momentálně dělám sériové erko, ve kterém byly neoriginální sedačky, takže půjdou tam. Ota


317+44 (180)Ota (Registrovaný)
  
 30.03.2017 21:47:43 


Zdravim, jen jsem se chtěl zeptat jestli nemáte sedačky z puvodního erka?


798+8 (806)tonda (Registrovaný)
  
 08.03.2017 11:59:38 


Chtěl jsem mít pedály v rovině a při umístění plyn zespoda, ostatní zhora mi to stále nevycházelo. Když už jsem dělal změny na uložení pedálů kvůli umístění dvou brzdových válců a váhy, přidal jsem i plynový pedál. Všechno je tak na jedné hřídeli a zdá se, že to ( alespoň zatím ) funguje bez problémů. Co vím, tak v minulosti se na závodních Škodovkách plynový pedál "zvedal" různě tvarovanými nástavci na plynovém pedálu. Ota


317+44 (180)Ota (Registrovaný)
  
Celkem záznamů: 45 (Zobrazeno 1-15)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Duben 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:668
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:1212
Celkem návštěv:176571727

Článků:1010
Fotografií:34662
Komentářů:17288
Uživatelů:4395