ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
584 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu
Diskuze

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Rally modely: Toyota Celica Turbo 4WD

Rally modely: Toyota Celica Turbo 4WD

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Diskuze

Potřebujete poradit nebo si chcete jen popovídat ? Zde je místo pro diskuzi.


Odkaz na náš katalog užitečných kontaktů - klikni zde
Zpět na seznam témat

Téma: překopávka motoru ze 120 na 1.3

Diskuze začala tímto příspěvkem:
Aloha všichni.Mám dotaz-Máme s kámošem rozdělaný Embo,známej si stím už trochu hrál a je tam motor ze 120,5kvalt.No a kolega(automechanik)mi tvrdí že když ho rozkuchnem tak se tam dají dát vnitřnosti z 1.3mpi?:-/Mě se to osobně nějak nezdá,většinou se tam buchne z fáčka nebo feldy komplet ale zase nesedí papírově.Tak nevím.díky za názory a info
Celkem záznamů: 40 (Zobrazeno 21-40)


15.01.12 ve 14:12 0Unregistered napsal:

Zachovat 120 a vnitřek z feldy.

[ Reagovat ]


14.01.12 ve 21:51 7702+1109 (8811)vokim napsal:

Chceš zachovat blok ze 120 a přestavět do něj tu feldu nebo tam dát celý motor z feldy???

[ Reagovat ]


13.01.12 ve 22:07 4952+401 (5085)Jarda25 napsal:

nebál bych se tý felicie slícuj ještě sací a výfukový potrubí s hlavou, odlehči trochu setrvák, možná trochu sniž hlavu a pojede to solidně to, že má ten motor nalítáno tolik je dobrý, alespoň nemá velký vnitřní odpory možná ještě nový rozvody..

[ Reagovat ]


13.01.12 v 18:33 0Unregistered napsal:

Pro Vokima:bJá teda jako absolut amatérněkterým číslům uplně nerozumím.Takže co se týče toho motoru:Máme motor š120,(přesnější údaj moment.nemám k dispozici)a 1.3 mpi 50kw který má kolem 150tis.nalítáno.Otázka co se dá použít a co radši dát nové?Nechci z toho závoďák,ale na takovou tu občasnou projížďku s trochou svižnosti.

[ Reagovat ]


13.01.12 ve 12:40 5548+1114 (3331)Vena136 napsal:

S těma cenama to je pravda,ale zase byl dobrej plat už kolem 2 000kč,pokud člověk nedělal topiče nebo na uranu v Příbrami.Takže si to každý hodně rozmýšlel a radši si koupil 105L aby měl stahovací okýnka i vzadu než 120 a v létě potom chcípali aby jim to líp jezdilo a o trochu míň žralo.A když to byl nějaký nadšenec,tak si potom udělal "úpravu" motoru.Stejně to zkončilo i u nás,koupila se vybavená 105 a za pár let se udělal motor,aby na cestě neměla moc konkurence To už sem byl asi už malej a dodneška si pamatuju jak jezdlia.Ale 90% škodovek jak vyjela z MB tak i zkončila,stačí když se člověk podívá,jaký byly ceny příplatků a to se dostat o 10 000 navíc neni problém.

Dneska sou ty ceny příznivější,stačí se s mikrometrem ponořit do kontejneru s klikovkama,vybrat nějakou pěknou za cenu šrotu,za pár stovek jí mam vybroušenou a ani jí neojezdim Stejně většina lidí dělá celou výměnu motoru,než třeba brousit kliku.

A ty přestavby byly taky jednodušší,zapsat šlo ledacos a je pravda,že se blok motoru nechal,ale mohlo se do něj legálně nacpat cokoliv kromě 1,3 a to přetrvalo až do dneška.Mám přestavboví tabulky a někdy de vyměnit karoserie,ale klika od dveří ne(obrazně řečeno)

[ Reagovat ]


13.01.12 v 11:49 7702+1109 (8811)vokim napsal:

Ne rozdílné průměry osazení vložek je od první Š1000 po poslední vyrobený blok. Vložky se stáčely
protože se většinou při GO motoru dávala celá nová sada - tehdy stávala sada 680,-Kč a nová klika i s ložiskama 720,-Kč-- a to už je dávno. To se předělávaly i motory z 1000 na 120. Tehdy to ani jinak nešlo, byla přísná evidence čísel motorů. Bloky s číslama zůstávaly, úřady byly spokojený a mi si hrály s obsahem a výkonem jak malí kluci, no tenkrát spíš mladý kluci. Tenkrát to byl úmysl , aby se právě nedaly vložky lehce zaměňovat a ,měnit obsah motoru, ale to neznají Českého kutila , ten přijde na všechno..

[ Reagovat ]


12.01.12 ve 20:45 5548+1114 (3331)Vena136 napsal:

Výhoda takový stavby by byla v dání komponentů z tý fel.,písty,vložky,ojnice.Taky ale musí být v nějakym stavu,aby to nebylo z bláta do louže.K tomu udělat nějakou litinovou hlavu,použít třeba i ventily z tý fel atd.
Když dávat věci ze 130,tak rovnou i se zbytkem motoru.Přecejenom ten materiál nebyl výkvět nejmodernější technologie,takže přestavba se 130 věcma neni nejlepší řešení,sou lepší ale zase složitější.
Nějakou slabou kliku a hliníkový uložení klikovky bych řešil až při výhledu na delší životnost,sám sem to jezdil bezproblémů a ten motor nebyl žádná lemra,ale pořád to byl 1174ccm a ne 1289ccm. Samozřejmě použít co nejlepší nebo nový věci a to už je cenově zase jinde.

Takže bych našel nějakou pěknou 130,přerazil číslo motoru a měl bych rovnou i 190-ku lamelu,ta už neklouzne a nespálí se,180-ka toho tolik nevydrží a ještě se musí dobře nastavit pacičky Nebo nechat stávající motor a kochat se jízdou

[ Reagovat ]


12.01.12 ve 20:10 5548+1114 (3331)Vena136 napsal:

Neměli menší osazení vložek jenom třeba motory se zdvihem 68mm?Nejsem si jistej,ale bylo by to asi zbytečný u "nový" řady.Když se dělá 105 na 120,tak se většinou brousí vložka,protože má stěnu jako blázen a dá se použít stávající,ale nikdy jsem nepoměřoval dolní osazení vložek,....docela mě to zajímá,takže si to zejtra asi zmeřim a jestli to je pravda,tak v MB už nevěděli co roupama dělat A výroba těsnění by byla v tomhle zbytečně složitym postupu asi ta nejjednoduší věc...jinak jak kolega píše,že má motor z felicie,tak to bych se bál při použití 130-hlavy a snížení min 1,5mm aby to mělo aspoň podobnou kompresy jako felda,že to ta hlava třeba při nechtěnym uvaření už nevydrží a snadno se zkroutí.A byla by jí taky i škoda,....to bych radši rozfrézoval nějakou 105-120.

Každopádně je podle mě blbost sesazení vrtání 75,5mm(OOOO) podle seřazení 72mm(OO OO) Dyť je i samotná vložka o něco větší,kdyby to tak fungovalo,tak půjde 72mm převrtat na 75,5mm aniž by zbyl jenom alobal Existuje mnoho způsobů jak co udělat,ale převrtání bloku je ten nejjednodušší a nejspolehlivější.

Nechtěl jsem dávat dva příspěvky,takže první je pro mistra Vokima a druhý pro pana neznámého co řiká,že de 130 do rozteče 120(neřikam,že nejde,jenom si to neumim představit)

[ Reagovat ]


12.01.12 v 19:19 7702+1109 (8811)vokim napsal:

Moc záleží co od toho motoru chceš, jestli seriový nebo upravit a jak moc. Předělat 120tku na 130tku je 2000,- od práce přefrézování bloku. Stane se z něj místo 742.12 nový 742.13. Při zachování téměř seriovosti jenom s malými úpravami v běžném provozu je životnost přes 100000km.
Další položka je celý motor rozložit a složit to je 6000,- plus cena dílů které se do toho dají.
Spojku na NORMÁLNÍ ježdění můžeš klidně nechat i 180mm ona to zvládne bez problémů.
Převodovka -zase -jak s tím chceš lítat. Sériový 4Q i 5Q mají stálý převod nejběžnější 3,9 -- 4,22 --4,44
máš na výběr a stojí to jen pár korun.

[ Reagovat ]


12.01.12 v 18:39 0Unregistered napsal:

Jak jsem se ptal na ten motor,kolik by jste tipnul cenu takové přestavby i s prací?A co životnost?Dejme tomu v normálním provozu.Počítám že by se musela polechtat i převodovka ne?Nebo jen silnější spojka? Pavel

[ Reagovat ]


12.01.12 v 18:15 7702+1109 (8811)vokim napsal:

Můžeš prosím napsat jak?Nějak mě to nevychází s průměrem uložení vložek. Průměr uložení vložky v bloku je u Š 105--75mm , u Š 120--76mm a u Š 130--80mm. Když se předělávaly 105 na 120 tak se z vložky Š120 odtočil 1mm síla stěny byla u 105 3,5mm a po udtočení zbylo 2,5mm , ale když z vložku o průměru 75,5mm odtočíš na 76mm zbyde ti jen 0,25mm na stěnu není to trochu málo a dále , vzdálenost mezi válci 1+2 a 3+4 je u Š120 8mm když bys ty válce ze Š130 dal na jejich místo zbyde ti mezi válci jen 4mm na těsnení a protože těsnění se dělají s vetší dírou--- na průměr 72mm Š120 je těsnění o průměru 73,5mm tak ti vyjde šířka těsnění mezi válci 2,5mm. ??? Jestli špatně počítám tak mě oprav. Dík za odpověď.

[ Reagovat ]


12.01.12 v 17:28 0Unregistered napsal:

130 nacpeš i do roztečí jako u 120, ale musí se vědět jak

[ Reagovat ]


11.01.12 ve 21:23 0Unregistered napsal:

Taky to mám u něj odmakanýPracuje ve statkové autodílně a se šéfem taky vycházím,takže když potřebuju tak mi i půjčí klíče.Není to žádná hi-tech garáž,ale to základní tam je(jama,hever a kladivo),dokonce mu i přetahuju zákazníkykšeft je kšeft

Přiložené fotografie:
!překopávka motoru ze 120 na 1.3
 
[ Reagovat ]


11.01.12 ve 20:24 7702+1109 (8811)vokim napsal:

Tří bodové svíčky byly původně vyrobeny pro VW Golfa a spol. 1,3 a výše pro jejich slon k sacímu ventilu. U motorů se zapalovacími kabely nemají žádný význam na výkon,spotřebu ap. Svíčky měnit vždy po 15000km s olejem a filtry. Nepoznáš rozdíl ani když máš motor na brzdě
Do normálního nebo lehce upraveného motoru dávám klasické Champion N9YC a vyhovují bez problému. To samé platí o jejich ekvivalentu od Bosche, Beru,.....atd. Ale jen jednobodové. Máš dobrý ,že můžeš měřit u tchána, tuhle možnost moc lidí nemá. Přeji úspěch.

[ Reagovat ]


11.01.12 v 19:38 0Unregistered napsal:

Teď jsem si byl zapálit v garage a našel jsem tam rozdělovač jako novýto by taky mohlo dělat rutiku ne?A co svíčky?jaké by ste doporučil?Já si rád rozšiřuju obzory.Vím že je někteří sklepávají a jiní zase ne.Tak nevim.Já mám např.Fel 1.3 40kw a kolega mi koupil svíčky BERU 3bodové,že je má taky a super.Upřímě řečeno po výměně jsem teda nic nepoznal.

[ Reagovat ]


11.01.12 v 19:21 0Unregistered napsal:

Jezdilo,ale cca rok stálo než jsme ho koupili.Ovšem motor byl pravidelně protáčen.Náplně jsme vyměnili.Najeli jsme cca 20km.Máme ho rozebraný,ale pojízdný.Teď řešíme vodní pumpu(teče),el.vrtuli-místo řemenu,palubku a kliky které byly zavařeny.Pod plynem jede dobře,volnoběh kolísá a při rozjezdu se musí víc na plyn.Až to budem dávat do provozu tak to rozeberem,vyčistíme a vezmem k tchánovi na Atalaco na to řekne.

[ Reagovat ]


11.01.12 v 18:26 7702+1109 (8811)vokim napsal:

Je to jedna z možností. Ale taky jsem se setkal , že při opravě motoru hodili rozvody o zub a taky s tím jezdily . Dřív to bylo dobrý a po opravě to zlobí? Nebo to začalo až nyní?

[ Reagovat ]


11.01.12 v 16:28 0Unregistered napsal:

Ok.Já věděl že to nebude srandaNaštěstí mě to tolik netrápí,mě se totiž do toho motoru rejt nechce,kolega by tam nacpal klidně i V8..Embo je v pěknym stavu,motor má 15tis po go.Stálo nás jen 5000kč,bohužel se značnými zásahy kutila ale poperem se stím.Akorát nám nechce moc šlapat,musí se víc vytáčet aby nezduchl.Svíčky atd.vyměněno,předstih jsme taky ladili tak že by karbec?

[ Reagovat ]


11.01.12 v 16:16 7702+1109 (8811)vokim napsal:

Jde všechno, když se chce a jsou peníze. Musíte ale nechat zozfrézovat uložení pro vložky válců v bloku. Potom si sehnat 5ti kanálovou hlavu ze Š130.Trochu si s tím pohrát a je to. Ne nic ve zlém, ale je to hodně práce ajde o to , jestli se ti to vyplatí. Když si seženeš starší motor ze 130tky , vyjde tě to o poznání levněji a máš to hned.

[ Reagovat ]


11.01.12 v 16:05 0Unregistered napsal:

Aloha všichni.Mám dotaz-Máme s kámošem rozdělaný Embo,známej si stím už trochu hrál a je tam motor ze 120,5kvalt.No a kolega(automechanik)mi tvrdí že když ho rozkuchnem tak se tam dají dát vnitřnosti z 1.3mpi?Mě se to osobně nějak nezdá,většinou se tam buchne z fáčka nebo feldy komplet ale zase nesedí papírově.Tak nevím.díky za názory a info

[ Reagovat ]
Celkem záznamů: 40 (Zobrazeno 21-40)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Květen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:607
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:77751
Celkem návštěv:179001626

Článků:1010
Fotografií:34684
Komentářů:17290
Uživatelů:4399


Kliknutím na tlačítko se otevře průzkumník,
ve kterém vyberte fotky,
které chcete nahrát na server
Kliknutím na tlačítko se otevře průzkumník,
ve kterém vyberte soubory,
které chcete nahrát na server