ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu
Diskuze

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Máňa 120S

Máňa 120S

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Diskuze

Potřebujete poradit nebo si chcete jen popovídat ? Zde je místo pro diskuzi.


Odkaz na náš katalog užitečných kontaktů - klikni zde
Zpět na seznam témat

Téma: Akým velkým tlakom sa merá tesnosť ventilov

Diskuze začala tímto příspěvkem:
Dobrý deň,chcem sa opýtať akým velkým tlakom sa meria tesnosť ventilov.Mám zalapované ventily na pružinách poliate olejom a do sacieho potrubia púšťam tlak a pri 1 bar mi začne jemne peniť,nepomáha ani klepanie kladivkom po ventiloch.
Celkem záznamů: 35 (Zobrazeno 21-40)


16.05.19 v 19:39 0Unregistered napsal:

Zdravím.Tak som dnes konečne naštartoval motor,potom som skontroloval tlak valcoch a na poslednom valci mi klesol tlak na 9,2 .Čo sa týka otáčania ventilov tak som si ich poznačil a pootočili sa o ¼ niektoré do prava iné do ľava.Najhoršie je že mi zakaždým zhasol motor keď som dal dole sitíčˇ,trysku vzduchu som vyskrutkoval skoro celú a nepomohlo,zapchatá nie je,škrtiace klapky čo som mal nastavené na 0,1 mm som na druhom stupni uzavrel úplne pretože keď som ju jemne otvoril tak hneď zhasol a klapku prvého stupňa som trochu pridal aby šiel motor na voľnobeh,no keď som vybral sviečky tak boli všetky čierne,ventily sú nastavené na 15 sac a 20 výf.

[ Reagovat ]


05.05.19 ve 12:47 5504+1111 (3307)Vena136 napsal:

Unregistered> jo ventil se točí při určitých otáčkách a vibracích,to video je krásný náznak toho,co ten motor asi musí dělat a vydržet a člověk jsi toho neváží,že ho doveze

Pokud to má tlaky a neni to závoďák,tak neřešit.10atm je na litinu až dost,takže jezdit a nic víc.To samé ty dříky,defakto se to celé jednou vyklepe.Takže by se měly dávat i nové klínky,misky a ventily.Nikdy ne kombinovat,protože pak to má vůle,ale to má smysl řešit na "F1" (berte s nadsázkou),ale ne na obyč motoru.Hromada i závodních motorů jezdí na různou starou kombinaci těchto dílů a funguje to.Ale pokud chci 100%,dám vše nové a promítne se mě to do dalších X-věcí kolem,které to dokáže ovlivnit.

Ty dříky se musí vzít na brusce,aby to bylo rovné a jenom o kousek,jinak se to roznejtuje.Staré ventily někdy vůbec neprojdou vodítkem,protože se nahoře temují.

Tyhle diskuze jsou ale jenom o tom,že se člověku,co má normální motor zamotá hlava,jak to vše musí být TOP.Nemusí,já taky jezdím spotřebáky s min. údržbou a funguje to,naopak na motoru co má 100hp z 1000ccm záleží i na tom,jestli jsou ventilové vůle o 0,05mm menší,nebo větší a je to poznat na jeho chování.Série pojede stejně s 0,1mm i s 1mm a viděl jsem i horší stavy

To sedlo je zajímavé,ale ono jsi to nějak sedne nejspíš.Věřím tomu víc,než,že se to podělá.

A k lapování,...nový ventil,strojně udělané sedlo a nic se nešmrdlá pastou.Ale to by se zase zabíhalo někam jinam a já už to nemám zapotřebí to někde řešit,prostě to tak je a přesvědčovat někoho na forech jde mimo mě

[ Reagovat ]


03.05.19 v 10:52 7693+1109 (8802)vokim napsal:

Unregistered> Konce ventilů se pokaždé musí zabrousit do roviny , jinak nejde nastavit ventilová vůle viz. nákres.

Přiložené fotografie:
!Akým velkým tlakom sa merá tesnosť ventilov
 
[ Reagovat ]


03.05.19 v 09:49 0Unregistered napsal:

To ma st tým pootačaním ventilov zaskočilo,nevedel som o tom.Všimol som si že na koncoch dvoch ventilov bolo jemne otlačené od vahadla asi sa netočili,tak neviem či som mal tie konce zabrúsiť.Skúsim ešte pustiť stlačený vzduch do valca ako hovorí vokim.

[ Reagovat ]


03.05.19 v 08:30 7693+1109 (8802)vokim napsal:

Unregistered> Pokud chcete zkoušet ventily , že měříte kompresi ve válci, tak to nějak moc dobře nejde, leda že by byl podpálený. Taková zkouška se provádí tak , že se válec který se zkouší ,dá do horní úvratě a svíčkou se do válce pustí vzduchu. Pak posloucháte u sání a u výfuku , zda není slyšet únik. To syčení / únik / je velice dobře slyšitelný i při nepatrné netěsnosti.
Ventyli v hlavě se musí vždy zabrousit /* zalapovat / . Je jen jedna možnost kdy ne a to při použití nástrojů Neway a to jak na hlavu , tak na ventyl , ale myslím si , že vzhledem k jejich ceně je tady asi nikdo mít nebude.

[ Reagovat ]


03.05.19 v 08:15 0Unregistered napsal:

Unregistered> Pokud by se ventyli při běhu motoru nepootáčeli, tak se podpálí během pár kilometrů jízdy. Třeba Mercedes / již v roce 1960 / dával pod ventilové pružiny axiální ložiska.

[ Reagovat ]


02.05.19 ve 22:14 1381+44 (1425)Pavel.RS napsal:

Unregistered> Zajímavý způsob teda.
Tady něco ohledně toho otačení ventilu.
https://youtu.be/_REQ1PUM0rY

[ Reagovat ]


02.05.19 ve 20:56 0Unregistered napsal:

Tak som tu hlavu nahodil a všetky štyri válce majú po 10. Už som nemal chuť stále ich dookola lapovať.Ventily som lapoval tak že som si spravil na ňom čiarku a lapoval som na jednom mieste,rýchlejšie sa to zalapuje,šak ventil sa pri bežaný motora nepootáča,na riedidlom očistené sedlo som urobil dookola fixkou čiarky a pošuchal som ventilom a keď neboli všetky poptierané tak znovu lapovať.Ono to klame keď vidieť stopy po lapovaní po celom sedle musí sa to kontrolovať.Posielam fotku sedla ako vyzerali všetky pred opravou.Ďakujem za upozornenie o tých kraterikoch, našiel som dva na ďalšom výfukovom sedle ale to sa mi už nechce riešiť a zabíjať ďalšie dni opravou,uvidím či prejde emisnou a potom skúsim ju predať.

Přiložené fotografie:
!Akým velkým tlakom sa merá tesnosť ventilov
 
[ Reagovat ]


01.05.19 ve 13:20 5504+1111 (3307)Vena136 napsal:

Unregistered> tak to by nemělo,sedla pokud se vemou frézkou musí být dokonale čisté a materiál nesmí být kazový.Pokud se po obrobení objevují "okuje",tak bych tu hlavu vzal a vyhodil,protože nikdy to nebude fungovat.No a pokud to je třeba litinový 8K a varianta vyhození nelze provést,tak jediné řešení je dát tvrdá sedla.To samé třeba pokud to je hlava 130,kterých taky neni moc.Ale 105-120 hlavy jsou celkem běžně nové kolem 1000kč,když se trochu poštěstí najít někoho,kdo má rozum a nechce za to 10 000kč.

Tohle bych viděl jako opravdu vadu hlavy jako takové a mohlo by se stát,že by se časem ventil podpálil.Ten "kráter" v sedlu se bude mít tendenci jenom zvětšovat.Ale zase záleží na použití motoru,jsou motory,kde chybí kus ventilu a jediný vliv to má ten,že na volnoběh to špatně běží,protože to nemá tlak,aby směs patřičně prohořela a taky to utíká ven.Ale za jízdy to "skoro" neni poznat...klasika je HTP,který běží blbě i když je nový

Samotné zkoušení je defakto jedno,jde o změření těsnosti jakýmkoliv způsobem,pouze se bude měnit odchylka,jestli tam ve Vašem případě bude fouknuto 1atm a nebo 5atm.

[ Reagovat ]


29.04.19 ve 22:02 0Unregistered napsal:

Ono je problém že mám sacie a výfukové potrubie namontované,nechce sa mi to dávať dole kvôli tesnosti,preto to tak skúšam .Knižke sa uvádza že sa to skúša tlakom,ale neuvádza akým.problém je aj že hlava je z liatiny tak že je jemne pórovitá a na dosadacích plochách sa sem tam vytvorí malí kráterik,keď to urobím niekdy sa vytvorí noví.

[ Reagovat ]


29.04.19 v 16:12 5504+1111 (3307)Vena136 napsal:

Unregistered> PS: ideálně zkoušet pouze s "položeným" ventilem v sedlu.Dvě rovné plochy vůči sobě by měly dělat dokonalou těsnost pouhým dotykem.Pokud ale naleju plný kanál,může se stát,že váha kapaliny ventil odtlačí,takže spíše s pružinou na tento způsob a nebo opatrně.

[ Reagovat ]


29.04.19 v 16:09 5504+1111 (3307)Vena136 napsal:

Unregistered> ideální měřit těsnost na podtlak s měřákem,je to nejrychlejší a dosti přesné.Pokud se udělá vše na 100%,nikdy se nic nelapuje,protože jediné,co brusná pasta udělá je,že se to celé odře,nic víc.Je to přežitek a řešení na doma,kdy se s tím nechce člověk moc babrat.

Ale jak bylo řečeno,nalít benzín,petrolej,naftu,čím řidší,tím to snáze proleze a pokud to nepoteče proudem,tak neřešit.Po nastartování jsi to posedá.

Jinak ventil by měl udržet tlak třeba 12-14atm statický,když se zkouší tlaky.Dynamický za běhu motoru je mnohem větší,ale nic neni 100%,stačí jsi dát ruku k odfuku klikové skříně a to co jde ven,jde přes kroužky,které by taky měli těsnit,ale zase to nelze udělat tak,aby to těsnilo uplně.

[ Reagovat ]


28.04.19 v 19:49 1381+44 (1425)Pavel.RS napsal:

Unregistered> Já většinou zkouším na zkompletované hlavě. Nalitím benzínu do kanálů a sleduji jestli neprolíná přes ventily. Pokud ano tak samozřejmě lapovací pastu a znovu zalapovat. Někdy jde lehce vidět jak vzlíná, pokud je to opravdu maličko tak to neřeším, po nastartování se ventil trochu zaklepe. Takže jestli máte hlavu čerstvě složenou a na motoru, tak bych zprovoznil motor, něco najel, změřil tlaky a poté zjišťoval.

[ Reagovat ]


28.04.19 v 16:17 0Unregistered napsal:

Unregistered> Tak to asi něco špatně. když chceš zkoušet ventily zdali jsou dobře udělané. Tak já to dělám takto zabrousím očistím dám si svíčky do všech čtyřech pak tam posadím ventily bez pružin. zaleju Petrolejí.A nesmí to propustit. To je odskoušené a funguje to.

[ Reagovat ]


28.04.19 ve 13:51 0Unregistered napsal:

Dobrý deň,chcem sa opýtať akým velkým tlakom sa meria tesnosť ventilov.Mám zalapované ventily na pružinách poliate olejom a do sacieho potrubia púšťam tlak a pri 1 bar mi začne jemne peniť,nepomáha ani klepanie kladivkom po ventiloch.

[ Reagovat ]
Celkem záznamů: 35 (Zobrazeno 21-40)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:625
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:110046
Celkem návštěv:173110134

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393


Kliknutím na tlačítko se otevře průzkumník,
ve kterém vyberte fotky,
které chcete nahrát na server
Kliknutím na tlačítko se otevře průzkumník,
ve kterém vyberte soubory,
které chcete nahrát na server