ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
555 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu
Diskuze

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Máňa 120S

Máňa 120S

WebShop Tip
Těsnění Weber DCOE pod filtr
Těsnění Weber DCOE pod filtr
Daves

40 Kč


Skladem
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Diskuze

Potřebujete poradit nebo si chcete jen popovídat ? Zde je místo pro diskuzi.


Odkaz na náš katalog užitečných kontaktů - klikni zde
Zpět na seznam témat

Téma: Těsnění pod hlavu

Diskuze začala tímto příspěvkem:
Ahoj všichni. Zajímaly by mě Vaše zkušenosti s níže vyobrazeným těsněním pod hlavu. Zdá se, že jsem si naběhl a koupil něco totálně nefunkčního. Těsnění vydrželo asi 50 km při zajížděcím tempu a pak vyfouklo. Přitom se úplně rozpadlo a nalepilo jak na blok, tak na hlavu.Zatím to nemám přeměřené po rozborce, ale před montáží těsnění byl srovnán jak blok, tak hlava, namontovány nové vložky a přeměřeno, že jsou rovné a mají správný přesah. Máte někdo s tímto těsněním podobnou zkušenost?
Celkem záznamů: 111 [ Zobrazit 20 ]


11.07.16 v 17:02 7701+1109 (8810)vokim napsal:

H. Na všech motorech co dělám / ne na ježdění pro rohlíky a do práce/ natavuji termostaty od 95 - 105°C. Jezdí se ale na G12 1:1 a z mizivým přetlakem v chlazení. On i přetlak má vliv na proudění kapalin v lopatkách čerpadla a nepadají ti hadice z trubek. pokud máš jedno auto na závody i ježdění do práce / Kočkopes / tak je to jedno, ale u čistého závodního auta se musíš snažit možné problémy / o kterých víš , že by mohly vzniknout / eliminovat na nulu.

[ Reagovat ]


11.07.16 v 16:48 9795+1396 (20143)H. napsal:

vokim> Teplota se aktuálně drží někde kolem stovky. Rád bych pořídil hliníkový chladič, jednak kvůli lepšímu odvodu tepla, jednak kvůli nižší hmotnosti. Ta bezvodá kapalina by právě měla zabránit těm mikrobublinkám. Jde mi pak o to, abych neřečil teplotu třeta 110 nebo 120, při níž kapalina ještě zdaleka nebude vařit a ono mi zatím neodcházelo něco jiného. To, že to má bod varu 170, neznamená, že chci mít na budíku 170.

[ Reagovat ]


11.07.16 ve 12:43 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

vokim> tak aby ze šroubů 12.9 = 13 nebylo za chvíli,že nahoře je dole V dnešní době,kdy je skoro všechno už hotový,se podobný záležitosti řeší opravdu snadno.Případně zajít s kusem materiálu k někomu,kdo má CNC a potřebný výrobek je na světě.

S vůlema souhlas,...komentář jsem napsal dřív,než čtu tohle.Takže dá se říct shoda

Že jsou imbusy špatný jsem neřekl,...ale byla tu řeč o svorníkách,ne o imbusech.A než předělávat imbus,raději vyrobit celý svorník.

A nejpřesnější označení šroubů tady napsal Daves,...možná někdo u vás v okrese předělal státní normy,ale je to spíše pro smích.Schválně až půjdu do spojováku,tak budu chtít šrouby 11K,co mě na to řeknou Ale opravdu nechápu,jak tyhle věci vznikají...říct "dvanáct-devět" je pořád stejný jako "třináct-ká"...nehledě na to,že z toho pak někdo udělá "třináctka"

Ještě k místnímu vaření,tak pochybuju,že většina lidí má hlavy nový,takže to na tý oxidaci bude stejně vařit a chladit se špatně...odlitky taky nejsou nejpřesnější.To samý komplet chladící okruh.Jak to jednou pojede bez fridexu,už to je zoxidovaný,případně zanešený bordelem.

Věnovat se věcem co mají význam řešit a co opravdu význam nemá a u škodovky opravdu moc věcí nemá význam Pak je otázka co je důležitý a co je už marketingový tah.

Psát zde cokoliv nemá význam,ale pořád lepší než se uvařit v dílně...raději si počkám na zítřejší ochlazení

[ Reagovat ]


11.07.16 ve 12:23 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

H.> jezdi teplotu,na jaký tolerance budeš mít postavený motor...ale pochybuju,že budeš mít čas zahřívat třeba na 110°C olej i vodu a pak tomu ložit...na 99% tomu ložíš hned od začátku,kde je defakto všechno studený,případně má voda 80°C a olej 60°C.

Takže ti to pak prostě nepojede,když bude mít motor 120°C,sice nebude vařit,ale výkon tam nebude.A postup jako u F1,kde leješ horký olej a vodu asi aplikovat nebudeš a pokud nemáš bimetalický písty,tak si to stejně bude dělat co chce.

Když se netrefíš,tak to za studena pojede a za tepla to budeš tlačit očima.

Kolik to snese,...na oleji tak 150°C pokud spodek stojí aspoň za něco a na vodě těch 120°C si myslím taky bez problémů.

Já bych šel cestou většího přetlaku a klasický destilky s krapet fridexu proti oxidaci...v celku snadný řešení.Akorát si uděláš expanzku a hliníkový chladič,...jestli máš topení,nevím,ale i to by se dalo.Cesta možná levnější,než kupovat speciální chladící médium.

Ale opět odpověď,...na tvých žádaných 100°C nedělej s chladícím okruhem nic,stačí,když ho budeš mít ve stavu jak to vymysleli v AZNP I s chladičem vzadu.

Případně budeš mít auto dimenzovaný tak,že musí vydržet Monte Carlo a motor by měl mít tak 150Hp

[ Reagovat ]


11.07.16 v 10:10 7701+1109 (8810)vokim napsal:

H.> Ano 13 je 12,9 . Jak vidno i z ničehonixe někdo dokáže udělat obsáhlé téma,ve kterém si dokáže při posuzování šroubů odskočit i tryskám v karburátoru. Můžeš použít třeba i šrouby z Octávie 1,6 , když jsou imbus 12,9 špatný , ale tyhle zase mají polidrive hlavu, tak to asi zase bude špatně. Pokud dokážeš držet kapalinu pod bodem , aby v ní začaly vznikat micro bublinky, klidně múžeš jet škodovku do 95°C /trvalá teplota / při dalším zvyšování teploty budou jiné roztažnosti materilů a asi budeš muset řešit jiné vůle , přesahy ap. Ale to co jsem právě napsal bude určitě blbost a on ti to někdo pořádně vysvětlí co a jak máš udělat nejlíp.

[ Reagovat ]


10.07.16 ve 21:38 9795+1396 (20143)H. napsal:

Lidi, lidi,..... Nějak jste mi uhnuli od původního tématu. Nějaké svorníky jsme našli, matky také, tak na to zkusím kouknout, co je to zač.
Jinak, když už jste odbočili k provozním teplotám motorů, tak jakou teplotu je schopen škodovácký motor bez úhony snést? Proč se ptám? Zvažuji použití bezvodé chladicí směsi. Ta sice oproti čisté vodě zhoršuje přenos tepla, asi tak na úroveň vody s fridexem, ale zas by měla zamezit lokálnímu varu v hůře chlazených částech hlavy. Její teplota varu by pak měla být až 170 st.C Nemám samozřejmě v plánu jezdit na 170ti, ale někde v těch mezích kolem 100, kdy opravdu rozhodují maličkosti o tom, jestli vařím, nebo ne.
A pochopil jsem tedy z následných komentářů správně, že 13 je 12,9?

[ Reagovat ]


10.07.16 v 09:08 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

Daves> zhruba,...nestoupá to lineárně a proto i to 0,04Mpa víčko ze 120-ky zvětšuje bod varu o víc %,než pak větší přetlaky.

Jo a ještě jsem zapoměl dodat,že voda při zahřívání zvětšuje svůj objem...takže to má taky vliv na tlak v systému.Když mrzne tak sice taky zvětšuje objem,ale to už neni pro motor zrovna ideální

A tím bych ukončil hodinu

[ Reagovat ]


09.07.16 ve 22:54 142326+2829 (1567674)Daves napsal:

Pro bod varu 130°C by u čisté vody musel být přetlak 2atm. Při ředění glykolem roste bod varu ale také klesá přenos tepla.

[ Reagovat ]


09.07.16 v 18:57 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

vokim> pokud do motoru naliju samotnou vodu,tak při zvýšení tlaku o 1atm,bude teplota varu zhruba o 20°C vyšší,než doma na sporáku...respektive Papinův hrnec?...na Mt.Everestu si ani neuvařím vajíčko (bílkovina tuhne při cca 70°C) a ve vákuu voda vaří při teplotě téměř bodu tuhnutí a posléze vlivem odevzdání tepla voda taky mrzne...dají se na youtube najít zajímavý videa Takže opravdu zvýšení tlaku v okruhu má vliv na bod varu chladící kapaliny a někde se ten tlak projevit musí a 1atm neni zrovna málo...záleží opět na objemu a proto galuska na favoritu jezdí na 12atm a sotva uveze 70kg cyklistu a traktorová pneu na 1atm a uveze pár tun...

A jelikož v autě neni jenom voda,ale i fridex,který sám o sobě zvyšuje bod varu chladící kapaliny,mimo jiných vlastností.Tak stejně tahle diskuze je opět naprosto o ničem

[ Reagovat ]


09.07.16 v 18:50 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

Unregistered> to jest 0,1Mpa = 0,9-1atm podle toho jaká atmosféra se bere v potaz.A to je na sériovém víčku,které je pro daný vůz předepsáno.

[ Reagovat ]


09.07.16 v 18:42 7701+1109 (8810)vokim napsal:

Aby chladící kapalina byla schopna pracovat při vyšších teplotách nedělá se to přetlakem v chladícím okruhu. Škoda Octávie pracuje s pracovní teplotou 105°C a nelze ji normálně do motoru nalít , ale musí se tam napouštět teprve po vyvákuování celého systému, tady není ani termostat. BMW používá provozní teplotu 118°C nemluvě o závodních motorech , které v poslední době jedou 135°C. Jaký by jsi tady musel mít přetlak, aby jsi dosáhl bodu varu pod těmi 135°C ??? A ani u jednoho nejsou hadice tvrdé.

[ Reagovat ]


09.07.16 v 18:42 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

Unregistered> já myslel cca 1atm co je normální atmosferický tlak,...to vaří voda při 100°C.Jinak víčko mám 0,1-ku pro hliníkový motory a oproti 0,04 to je opravdu znatelný rozdíl.Chladič mám Čínský a topení origo.Až na to,že mě lezly hadice z trubek dolů a jedný se to i podařilo,než to vyřešily dvojitý pásky to funguje na 100%

[ Reagovat ]


09.07.16 v 18:30 0Unregistered napsal:

Vena136> Přetlak v chladícím okruhu je MAX 0,25-0,35 atm, pokud tam napereš 1atm praská topení i chladič.

[ Reagovat ]


09.07.16 v 17:21 142326+2829 (1567674)Daves napsal:

Vena136> Bude tu možnost editovat příspěvek do tý doby, než napíše někdo něco dalšího. Je to v plánu.

[ Reagovat ]


09.07.16 v 15:19 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

Daves> pět samyc Proč tu neni možnost upravení příspěvku,...jak tu člověk chvátá a odklikne nějakou blbost,už to tady zůstane

[ Reagovat ]


09.07.16 v 15:17 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

Unregistered> a důvod?Spíš by byla chyba mít 110°C a vodu venku na asfaltu Od toho tam je přetlak,aby voda nevařila hned při 100°C při tlaku 1atm jako když si dělám vajíčka na tvrdo

Nic proti,ale začínám si zase připadat,že znalosti fyziky ze základní školy jsou někdy moc odborný...

Pro rejpaly mám s takovýmto chlazením najeto pár tisíc,pár let a jak v mrazu,tak ve 40°C a jak ve městě,tak na okruhu a nikdy s chlazením problém.Takže pokud tam je něco špatně,tak to funguje neskutečně dobře

[ Reagovat ]


09.07.16 v 15:07 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

Daves> ale tak drží ti doma nábitek nebo ne?

[ Reagovat ]


09.07.16 ve 13:16 142326+2829 (1567674)Daves napsal:

Vena136> na těch litých šroubech ale nepoznáš moment, kdy přestáváš utahovat a začínáš kroutit Mi přijde, že tam je utahovací moment 5Nm.

[ Reagovat ]


09.07.16 v 10:54 0Unregistered napsal:

Vena136> Když máš na škodovce teplotu 110°C a hadice tvrdý -Tak je 100% někde chyba.

[ Reagovat ]


09.07.16 v 08:44 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

Daves> no když máš na teploměru 110°C a zastavíš a tlak to nedrží moc velký,tak to prostě zabublá.Na užovce to z 90°C po zastavení motoru lezlo až ke 120°C,když se to někde hnalo.Jo na bílý1 kde je přetlak takový,že jsou hadice tvrdý jako ty trubky,na který jsou navlečený to nebublá nikdy Tam spíš po zastavení zase vaří benzín v karbecu i když je pod ním 2cm izolační podložka

Já těsnění věřím A až se bude dělat znova,bude i GO motoru.

No šrouby věřím,že jsou litý...i ty závity na to odpovídají.Ale zase na skříň nepotřebuju pevnost několik tun

[ Reagovat ]


08.07.16 ve 14:40 142326+2829 (1567674)Daves napsal:

Vena136> Jen aby si to pod těsněním jednou stranoo vodu nepřisávalo a druhou do ní nefoukalo To pak taky bublá do nádržky

[ Reagovat ]


08.07.16 v 09:33 0Unregistered napsal:

Daves> made in IKEA, ale tam my nechodime!

[ Reagovat ]


08.07.16 v 09:07 142326+2829 (1567674)Daves napsal:

Vena136> Už jsem viděl i šroub, kde byla vidět dělicí rovina, jako by byl z formy. Vysypal jsem ho z pytlíčku, co byl k něčemu přibalenej.

[ Reagovat ]


08.07.16 v 08:58 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

vokim> uvařený motor je snad vždy motor bez vody...respektive určitou část jetý na úbytek vody,než si toho majitel všimne To,že voda v expanzce bublá neznamená uvařený motor,...to mě dělá po zastavení pořád,protože víčko nebo jiná část okruhu nedrží moc tlak.

A tohle je s dobrým těsněním záležitost pouze dolít vodu a jet dál.A ne destrukce motoru,ta dochází až když se jede bez vody a zkroutí se hlava.

[ Reagovat ]


08.07.16 v 08:54 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

Daves> jo máš pravdu 8-ka je "G",zbytek je K...a já nic jinýho než 8.8. nepoužívám,takže zbytek nic moc...5.8. jako ucpávky závitů něčeho na pískování.Jinak právě v Baumaxu jsem viděl něco horšího než 5.8.,ale asi to nebylo 4.6. ani 5.6...prostě nějaký nesmysl jako 4.8. nebo tak nějak...ale je to už hromadu let.

Seš hnidopich

[ Reagovat ]


08.07.16 v 00:12 142326+2829 (1567674)Daves napsal:

Nechci být za hnidopicha , ale mně se teda nezdá ani těch vašich 5.4 a 8K Domnívám se, že 5.4 se nedělá, dělá se jen 5.6 a 5.8. A stejně tak se domnívám, že se nedělá 8K.

ČSN to označuje jako 4D, 5D, 5S, 8G, 10K, 12K
a DINka pak 4.6, 5.6, 5.8, 8.8, 10.9, 12.9

[ Reagovat ]


07.07.16 ve 21:22 7701+1109 (8810)vokim napsal:

Na 5.4 bych řekl bláto nebo pětka. Ale to už sem nepatří. Zpět k " Uvařenému motoru". Co to je uvařený motor. Je to že přesáhl teplotu 85 , 95 , 100 , 105 , 118 nebo 135°C a nebo že jel bez chlazení v určitých partiích / vyteklá kapalina/? To je tuším ta základní otázka.

[ Reagovat ]


07.07.16 ve 12:08 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

Unregistered> na nic nereaguji ve smyslu "ostatní jsou blbci atd."...i když blbce znám,asi jako každý člověk na tomto světě Puntičkář jsem,v tom co dělám to je snad nutnost a pedant asi taky...ale hlavně tu reaguji z toho důvodu,aby se na fórech nešířily naprostý hovadiny,kterých je už plný internet.

Tohle vlákno když si někdo přečte,tak se zhrozí a bude si kupovat na sériovou 120-ku plechový těsnění za tisíce,když by tam i ten temac jezdil 3x na sraz 10let.Stejně jako Daves reagoval na dlouhý zdvihací tyčky,tak určitě víc lidem se tyčky ohnuly nebo praskly vahadla,díky špatnýmu zapérování hlavy při velkých zdvihách vačky...a věřím,že lidi ty hlavy snižují opravdu hodně

Když zde napíšu,že blok dělám tak nebo tak,tak se hned někdo najde,že to je to nejhorší...ono to vlastně funguje líp jak blok nový,ale je to hrozná prasárna Opět kouzlo internetových diskuzí.

A značení šroubů,..ptal jsem se na to kamaráda,co má ke strojničině blíž než já a nějak nechápal,co tím myslím a pak řekl,jestli to neni zaokrouhlený...upřímně jsem se tomu zasmál,ale opravdu jenom v koutku duše jsem si myslel,že to může být pravda...a ono to vážně tak je Nezlobte se na mě,ale jak by jste zaokrouhlil šrouby 5.4. nebo co se prodává za bláto v obchoďácích...prostě se to značí tak a šroub 9K-11K-13K si ve spojovacím materiálu nekoupím a budou tam na mě koukat jako na idiota...nezlobte se na mě

Věci by se měli nazývat pravým jménem a tak to má být,...1300 motor je taky 1289ccm...je to fuk,ale když budu mít 1301ccm na nějaký soutěži,dostanu diskvalifikaci a nikdo se semnou nebude bavit,jestli to je skoro stejný nebo ne.Pravda musí to být soutěž,kde vadí,že se jezdí větší objemy,ne že většina jede o 100ccm víc a nevadí to

Trysku do karburátoru taky nedám jednu 100 a do druhýho 102,je to skoro stejný,...ale průtočnost se mění tak,že to opravdu spolu fungovat nebude Ale běžně vidím velký rozdíly a například teď na T613 byla na první komoře 115 a na druhým 130 Podle majitele to jezdilo líp,než karbeci co tam má teď...tak jak to asi bude jezdit s karbecama ode mě,který fungujou aspoň na 90% nových

[ Reagovat ]


07.07.16 v 09:12 0Unregistered napsal:

Dobrý den pane Vena136. Pokud jste označení 13k neslyšel , bude to zřejmě tím , že říkáte 8 - 10 - 12 , ale i u nás se běžně používá 9 - 11 - 13k proto to zřejmě tak pan Mikov napsal. Podle toho co tady ve všech vašich komentářích píšete musíte být veliký pedant a puntíčkář, když na každý příspěvek kdo sem napíše , reagujete " Blbost, nesmysl, tak se to nedělá, jen já to umím nejlíp, ostatní jsou blbci "" Nebylo by zřejmě od věci , trošku se zamyslet než něco napíšete. JJ

[ Reagovat ]


06.07.16 ve 22:39 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

Daves> no tak s tyčkama nikdy žádný problém nebyl,kromě špatně obrobený jedný litinový hlavy co jsem dělal.Ta byla obrobená zhruba o 2-3mm mimo "podélnou" osu.Takže 3-4 válec dřely tyčky o hlavu při zdvihu ventilu.Dřely už na sérii a bylo to tam pěkně znát,ale s velkou vačkou by se už ohýbaly.

To možná vyvstává problém když můžeš s červíkem ve vahadlu hnout o 90° sem a tam Když to je nový,došteluje se to v klidu a opření o sebe nehrozí ještě dlouho.

Jinak nechápu,proč bych ubíral píst zespoda,když potřebuju změnit KV...to by mě moc nepomohlo A nějaký odlehčování nemá význam,buď rovnou lehký písty a nebo nic.Koně se hledají jinde,než sundáním 10g z pístu A T-čka jsou další nesmysl,...i když u 120-ky to možná vliv má...každopádně na životnost motoru

[ Reagovat ]


06.07.16 ve 14:40 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

H.> zrovna tohle bych řešil koupením materiálu a zakázkovou výrobou,pokud bys chtěl na 100% svorníky všude + pořádný matky...akorát těžko říct,jestli pak sundáš hlavu bez vyndání motoru Případně kam by to šlo,dát neoriginální imbusáky,ke kterým mám značnou averzi...ale už jsem je taky na "120"-ku dával,zase kupovat M10 šestihran hlavu a nechávat ho obrábět na 14-ku nestálo za tu námahu a origo šrouby mají pořád jenom jednu délku...

Pokud chceš řešit podobný kraviny,pošli mě výkres a dostaneš co chceš.Ale pak mě nenadávej,že to nepasuje Pokud si to všechno změříš jak to má být,tak neni problém.Ale zadarmo to nebude,ale tak to ti neudělá zakázkově nikdo...

[ Reagovat ]


06.07.16 ve 14:23 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

vokim> 8K-10K-12K...respektive 8.8.-10.9. a 12.9....13K slyším prvně v životě...origo i na 120-ce jsou 10.9. hlavový šouby M10 hlava 14 a proto nejdou použít koupený třeba imbusy někde v Baumaxu,ale musí se do speciálky.

Každopádně 12.9. šrouby jsou "křehčí" než 10.9.,ale to nevadí zrovna u hlavy,která se utahuje na 50% co takový šroub snese a stejně se to pak vyrve z toho bloku ven,když se neudělají patřičné opatření.

[ Reagovat ]


06.07.16 v 10:17 9795+1396 (20143)H. napsal:

vokim> Co je trošku vyšší cena?

[ Reagovat ]


06.07.16 v 09:57 7701+1109 (8810)vokim napsal:

H.> Osmi kanálly montuji dost často. Svorníky M10 co jsou na straně potrubí si dělám z Allenova šroubu a i ostatní používám stejné 13k. Bohužel nejdou sehnat přesné délky , tak kupuji delší a zakracuji je na co největší délku co se vejde do závitu v bloku. Krátké cca o 5mm a dlouhé o 10mm. Normálně ho našroubuji , dotáhnu trošku rukou 10-15k , změřím vzdálenost od hlavy motoru k hlavě šroubu , připočtu 3-4mm a zakrátím. Hlavu utahuji na 80kpm a to i ty svorníky M10 s hlavou matice 14mm. Mam na to boční ořech a není to žádný problém, jen ta cena šroubů je trošku větší. Šly by dát i 8,8k ,jsou podstatně levnější, taky by vydržely ,dříve se ani jiné nedávaly, ale tyhle se nenatahují a hlava se se po složení motoru nemusí znovu přetahovat. U 8,8k ale ano.

[ Reagovat ]


06.07.16 v 09:36 9795+1396 (20143)H. napsal:

Daves> To chápu, že kulatý kanály by byly lepší, ale to zas pak znamená nějak tomu přizpůsobovat sací potrubí. Takhle to vypadá, když si člověk řekne, že favorit prostě do stovkový kastle nepatří, ale zároveň se tam snaží nahnat v rámci nějakého pseudohistorického pohledu co nejvíc, aby konkurenci, která nespala, alespoň dýchal na záda. A pokud nechci jít do novějšího bloku a nechci jít do vysokých objemů, není už aktuálně kde ty koně brát. Tak počítám, že osmikanál by mohl pár koníků, aspoň těch 5, oproti pětikanálu přidat. Zas je to spousta konstrukční práce s připojením 2 karburátorů namísto jednoho, výroba vzduchového filtru, atd. Pokud tam 8k opravdu půjde, asi to bude po nějakých zkušebních etapách. Co se týká svorníků, vymýšlíme nějaké řešení, které bude taky trochu takový pokus. Ono tam není moc prostoru, protože ty nálitky pro závit jsou hrozně mělké. Tomáš říká: "Dej tam obyčejný svorník a doper to." "Jakým momentem?" "Rukou!!!"

[ Reagovat ]


05.07.16 ve 22:31 142326+2829 (1567674)Daves napsal:

Jo a ještě jeden tip - když jsem dělal vložky, tak jsem nechal líznout ty vršky tak, aby tam byly tři soustředný kruhy. Sliboval jsem si od toho, že se to zakousne do těsnění a to pak nebude mít šanci fouknout. Ale byl to čistě můj výmysl a jestli to přineslo efekt, to nevím. Jezdilo to a nefouklo to. Ale měl jsem tam měděný těsnění.

[ Reagovat ]


05.07.16 ve 22:26 142326+2829 (1567674)Daves napsal:

Hranatý kanály jsou špatně, to se ví. Co se týče snížení bloku, tak osobně jsem taky snižoval blok o 2mm a pak použil podložky pod vahadla, protože jsem dával kliku 68 místo 72 a ono nejde o to, že by ti vypadly vahadla z dříku, to fakt ne, ale tyčky jsou najednou moc dlouhý Ubírání pístu z horní strany má taky svý kouzlo, protože zespoda se dno frézuje fakt blbě. A když potřebuješ písty odlehčit a už máš Tčka, krátký a rozvrtaný čepy, tak kde brát Každej to kouzlí jinak

[ Reagovat ]


05.07.16 ve 21:59 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

H.> nevím,ale moc pevná asi nebude,když vlastně utahuješ hlavu na števty pod kanálama...nemám zkušenost,ale bude to asi háklivější,než klasika 5 nebo 8-kanál co má každý.Ono to je celá takový divný,...ty hranatý kanály taky,když stejně jezdily líp nehomologovaný hlavy s kulatýma kanálama.Asi to nebyl moc dobrý počin.

Nechci řikat,že to je naprd,nikdy jsem motor s 8-kanálem litinou neuvařil,takže nemůžu sloužit,pouze tak přemýšlím

[ Reagovat ]


05.07.16 ve 21:56 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

Unregistered> bavíme se o snížení v řádu 1-1,5mm celkem...ale tak s člověkem co motorům rozumí nejspíš asi jako koza drbání se o tom bavit nebudu a o co jako jde?Že vypadnou vahadla z dříku ventilu?Nemám vačky s 8mm zdvihem,...a píst taky nemá 0,5mm stěnu dna,aby se nedal o těch pár desetin snížit.Ono sériová felda má 0,3mm nad vložku písty a díky tomu jiný KP než favorit,ale tohle budu psát člověku,co to dokáže pochopit

PS: znám motor co jezdí bezproblémů na vačce 7,1mm a hlavě snížený snad o 3mm bez jakýchkoliv jiných zásahů...tohle je prasácký řešení,ale funguje to

Koukám,že to tady začíná Virťovatět a nebo se objevují nějací konkurenční záškodnící

[ Reagovat ]


05.07.16 ve 20:09 10979+2774 (13753)vhml napsal:

H.> Jen pěkně zůstaň u 5k. Dozajista máme na tratích ještě nějaké nesrovnané účty

[ Reagovat ]


05.07.16 ve 20:07 10979+2774 (13753)vhml napsal:

Vahadla se musí podkládat už při větším snížení hlavy, např u pětikanálů. Nebo u vaček s velkým zdvihem.

[ Reagovat ]


05.07.16 v 19:42 0Unregistered napsal:

Vena136> Pokud to chápu dobře, snížíte blok /dosedací plochu/ o sílu materiálu co jste ubral pod vlžkani ""na rovinu vložek v bloku"" a hlavu snížíte taky , co uděláte s tyčkami vačka -vahadlo , to potom podkládáte vahadla plechem , aby šly seřídit ventily? Co když potom dotyčný auto prodá a bude to opravovat někdo jiný než vy a najednou zjistí , že mu písty čučej ven.
No to je pěkné zvěrstvo a o kšeft jak píšete nepřijdete , on to tak prasácky nikdo dělat nebude.

[ Reagovat ]


05.07.16 v 09:58 9795+1396 (20143)H. napsal:

H.> Je to zvěrstvo reagovat na vlastní příspěvek. Holt vzhledem ke státnímu svátku není v práci takový cvrkot a můžu trochu internetit. 0,1 ; 0,12 ; 0,14 jsou objednány. K tomu mám zmíněné 0,15 a 0,20, tak z toho už snad něco poskládám.

[ Reagovat ]


05.07.16 v 09:55 9795+1396 (20143)H. napsal:

vokim> Také jsem si myslel, že jsou 0,1 a 0,14 a počítal, co jsem s tím schopen nakombinovat. K dispozici mám ale aktuálně jen 0,15 a 0,2. Takže jdu shánět.
Jinak jsme to konzultovali i s Tomášem a dle něj stačí klidně přesah 0,12, ale zase lpí na 0 v náklonu vložek. Má na to stroje a tu nulu tam dožene. Já to zkusil jen škrábnout tím ručním přípravkem, ale moc to nepomohlo. Přijde mi to spíš tak k dočištění dosedací plochy, než k nějakému obrábění.

[ Reagovat ]


05.07.16 v 09:42 9795+1396 (20143)H. napsal:

Vena136> Proč jsou litinové osmikanály k ničemu? Zrovna jsem uvažoval, že bych ho namontoval, ale teď jsem na rozpacích....

[ Reagovat ]


05.07.16 v 08:53 142326+2829 (1567674)Daves napsal:

Vena136> jj, litina je držák

[ Reagovat ]


05.07.16 v 08:37 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

Daves> 120-ka s 130 000km 2x mnou uvařená,...jetý bez vody 2x3km s motorem,co měl před tím za sebou 100km a 100°C na vodě a za kopcem vylítla mrazovka...jednou jeto bez vody totálně a podruhé voda v oleji.Jezdí to do teď a rafička nestačila na 120°C,ale musel jsem dojet a motorů mám kdyžtak dost,tohle je stejně už utahaný od důchodce,i když to mělo najeto 70 000km,nejelo to vůbec.

A prostě azbestos těsnění dělaný při těch 70 000km preventivně a přesahy jsem ani neměřil,něco tam bylo vmáčknutýho do ěsnění a nic.Jinak dokud neni 15°C dlouhodobě,jezdím 88°C termostat a nefunguje čidlo v chladiči...neuvaří se to.A to auto nezná co je údržba.

A to už jsem taky někde psal,...jsou tací,co uvařili nový auto,...pitomci.Nic jinýho říct nemůžu.A znám dost lidí co uvařili několikrát motor totálně do mrtě a jezdilo to pořád.A na druhou stranu taky,který zničí motor za 100km jízdy...

Jinak jak to začne hulit černě,tak už se to celý začíná tavit Záleží na lidech a na přístupu a po světě běhá ledacos...

[ Reagovat ]


04.07.16 ve 22:35 142326+2829 (1567674)Daves napsal:

Vena136> Jedno uvaření možná nevadí, ale uvařit motor je cesta k tomu, aby ti těsnění fouklo. Dřív nebo později. Zkušenost z praxe, má i jiných. Fouknout těsnění se dá i na první dobrou, stačí jet dostatečně dlouho až se hlava zvlní. Stačí k tomu málo vody nebo vadnej termostat. Vložky se tak nějak dochlazují, ale hlava to nezvládne. Ale celý se to nezadře To bys musel být asi bez vody komplet.

[ Reagovat ]


04.07.16 ve 20:53 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

Unregistered> když jsou v motoru rovný písty,tak se dělá rovina bloku "hlava vs. usazení vložky" na "délku" vložky...písty neni problém přece přefrézovat,pokud je blok vyžraný nad míru.U vypouklých pístů,kde nechci zasahovat do hlavy kůli její pevnosti (např. Š130),tak se blok veme co nejmíň,co nejmíň hlava a vložky jak je potřeba + na míru udělaný podložky pod válce.Třeba 2mm Samozřejmně nejde u takovýho motoru dosáhnout extra komprese a písty jsou zde paradoxně na škodu,i když se dávají (dávaly) vypouklý pro větší KP při malém snížení hlavy.

A teď si to tady někdo přečte,objeví tím Ameriku a já příjdu o kšeft Riziko to internetových diskuzí...raději se mě neptejte a nechte si to u mě udělat

[ Reagovat ]


04.07.16 v 19:33 0Unregistered napsal:

Vena136> Prosím co jste myslel tím " jinak rovný písty se dělají na "nulu" blok "? Děkuji

[ Reagovat ]


04.07.16 v 18:47 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

H.> 0,10-0,12-0,14...tohle je normálně dostupný.V dnešní době teda spíš jak píše Mikov už jenom 0,10 a 0,14...víc si musíš nechat vyseknout.Nechával jsem 0,2 a 0,3mm kůli pístům a min. snížení bloku,jinak rovný písty se dělají na "nulu" blok a prohnul jsem se docela za ty "abnormální" podložky.

Hele ani uvaření tomu nevadí,...jediný impulz co ti zničí dobrý motor je chudá nebo bohatá směs.Pokud ho uvaříš,tak bys musel jet tak dlouho,dokud by se to nezadřelo celý.

To co píšeš ze začátku je pravda,ale prostě opět řeknu to moje omýlané,...pokud to je utažený dobře a má to v čem držet,tak je jedno co s tím motorem děláš,pokud nejsi nekulturní hovado a je jedno,jakou má hlavu.Možná litinový 8-kanály jsou k ničemu svojí konstrukcí,ale s tím jsem ještě žádný motor nestavěl.

A pokud nemáš vrtaný vložky a máš originál stěnu,dej 0,2,nějaký normální těsnění a utáhni to a nemusíš měřit nic.A pokud to fouklo takto blbě,tak koukni jestli něni prohnutá hlava,případně vada v těsnění,nebo málo utažený díky bordelu v závitech.Nic jinýho mě nenapadá.

Ale po kabelu to neopraví ani svatej mikuláš,takže s tím něco udělej a buď to bude držet nebo ne

[ Reagovat ]


04.07.16 v 18:05 7701+1109 (8810)vokim napsal:

H.> Jsou dvě síly 0,10 a 0,14mm. Z toho už se dá něco poskládat.

[ Reagovat ]


04.07.16 ve 12:10 9795+1396 (20143)H. napsal:

Vena136> Své tam bude hrát rozdíl v teplotní roztažnosti hliníku, oceli a litiny. Kdyby nebyl přesah, blok by vložkám po zahřátí "utekl". Naopak při velkém přesahu se vložky dotažením hlavy deformují a tvoří "soudeček" Nastavení přesahu je tak určitým kompromisem všeho. Konzultovali jsme přesahy i jinde a Ota nám potvrdil správnost nastavených 0,15. Pro zajímavost ta vložka, co foukla, měla kolem dokola 0,14. Ta vedle, která byla utopená na 0,08-0,12 v pohodě držela. 0,04 je pak největší náklon vložek, což by dle Mikova mělo fungovat. Na minulém motoru jsme měli i 0,07, což už i nám přišlo jako zvěrstvo, ale když to nedostalo nějaký impuls v podobě uvaření, samo od sebe to pod Elringem nefouklo. Bohužel pak už těch impulsů bylo na ten starý blok moc. Ještě zkonzultujeme přesahy s Tomášem a pak uděláme kompromis ze všech rad a nějak to zkusíme znovu nastavit. Zatím to vidíme někde mezi těmi 0,15 a 0,2. Také jde o to, jaké jsou k dispozici podložky. Máme 0,15 (dle literatury asi 0,14, měřil jsem jen analogovou šuplérou) a 0,2. Vyrábí se i jiné tloušťky?

[ Reagovat ]


04.07.16 v 09:51 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

Unregistered> třeba ne,ale zatím mě nefouklo žádný těsnění a nikdy jsem nepoužíval jiný než originální Ale chápu,že jsou i tací,co musí hlavu k motoru přivařit,aby jim to alespoň 100km jezdilo...takže bez komentáře

[ Reagovat ]


01.07.16 v 08:30 0Unregistered napsal:

Vena136> ""když máš 100% rovný všechny plochy,defakto to drží i skoro bez přesahu""-To je ta největší blbost. Víte vůbec proč se ten přesah dělá? Asi ne protože to by jste tohle nikdy nemohl napsat.

[ Reagovat ]


30.06.16 ve 23:16 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

H.> když máš 100% rovný všechny plochy,defakto to drží i skoro bez přesahu,další věc je moment,použitý šrouby,těsnění atd...to zde rozebírat nebudu do podrobna,protože to tady omýlám od samýho začátku a stejně mě nikdo neposlouchá

Taky záleží jak a kdy se to měří a jak čistý máš dosedačky...ale pro blbce 0,2mm jistota a nemusíš měřit jestli je vložka šikmo nebo ne.Když tohle foukne,tak auto prodat a začít jezdit na kole

Zkoušej a když se stejně sám k ničemu nedopátráš,tak to nechat u někoho udělat.Ve finále to může dělat pořád to samý a bude to akorát víc stát.

[ Reagovat ]


30.06.16 ve 22:13 142326+2829 (1567674)Daves napsal:

H.> Dělal jsem přesahy 0.2

[ Reagovat ]


30.06.16 ve 21:55 7701+1109 (8810)vokim napsal:

H.> To záleží , o kolik se snížila dosedací plocha pro vložky. Jelikož se dosedací plocha vyžírá / oxydace / opravuje se přefrézováním. Dělal jsem blok do octávie , kde jsem musel vytočit vymezovací kroužky silné 1,5mm, ale k dotazu. Pokud dáváš jedno těsnění , dělám přesah 0,20mm , pokud musím dát dvě tak 0,25mm. Náklon vložky toleruji do 0,05mm. Někdo namítne , že je to moc, ale moje zkušenost je taková.

[ Reagovat ]


30.06.16 v 19:15 9795+1396 (20143)H. napsal:

Kolik tedy doporučejete přesahy vložek? J-li Andrt 0,125-0,155 nesprávně? Jaký je přijatelný náklon vložky (rozdíl mezi přesahem na jedné a na druhé straně)?

[ Reagovat ]


29.06.16 v 15:06 9795+1396 (20143)H. napsal:

Vena136> Do té 120 jsme pak dali obyčejné těsnění z Mototechny a vydrželo 13 let. Možná by vydrželo i déle, kdyby nepraskla klika....

[ Reagovat ]


10.06.16 v 17:24 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

H.> ty tam máš něco špatně na těch motorech,...Viktor na KP 11:1 v pohodě,ale neni to materiálem super těsnění.Elring na KP nesmysl,ani nebudu psát kolik,ale tu hlavu jsem sám nalíval

Na jakýkoliv 5K,když dam Azbestos origo,tak prostě nedocílím tak velkýho KP,aby to fouklo.Spíš odejde něco jinýho.

Ale tak někdo používá normální těsnění,někdo vhodný tak do dragsteru 20x takovým výkonem,než škodovka

Jinak si myslím,že ti odejde i tohle těsnění,případně to už je tak pevný,že se to tam udrží.Nehledat chybu v těsnění,ale v motoru,případně v lidský chybě...ale to už jsem tu někdy určitě psal

Proč by se motory těsnily mědí,která je bláto

[ Reagovat ]


10.06.16 v 10:27 9795+1396 (20143)H. napsal:

Máme něco, dělaného v Čechách na zakázku. Nechal nám to vyrobit Ota s tím, že to používá a má s tím dobré zkušenosti. Má to nerezové kroužky dělané po jednom, né spojované.
Victor je na pohled hezký. Zkusili jsme ho jednou na 120ce a životnost byla 3km. Na 130/5k se ale stejně nedá aktuálně sehnat.

VHML: Na tom delším videu je pak vidět, jak jsi neubral a stejně se to pak už nerozjelo, bylo nutné lano a 20 dobrovolníků....

[ Reagovat ]


09.06.16 v 19:42 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

Unregistered> ten neni zrovna nic moc,...je to kvalitní těsnění,ale moc toho nesnese.

[ Reagovat ]


08.06.16 ve 21:09 0Unregistered napsal:

H.> Jedině Victor Reinz,nic jineho uz nechci....

[ Reagovat ]


06.06.16 ve 22:08 10979+2774 (13753)vhml napsal:

H.> jen s takovým motorem nesmíš za žádnou cenu ubrat protože už se to znova nerozjede https://www.youtube.com/watch?v=yQTyU7QDtVQ

[ Reagovat ]


06.06.16 ve 14:57 9795+1396 (20143)H. napsal:

vhml> To máš pravdu, že by to jezdilo, ale byli bychom pomalejší, než Ty......

[ Reagovat ]


31.05.16 v 16:32 10979+2774 (13753)vhml napsal:

H.> Kdyby jste tam dali první 120tku z vrakoviště tak už to dávno jezdí Ne že bych teda ten můj motor od loňskýho Pačejova už nějak dodělal, ale mám právě tu kouzelnou 120tku

[ Reagovat ]


30.05.16 v 15:15 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

H.> vložky s hlavou?...to teda slyším prvně,...i starý nebo fouknutý těsnění neni na vložce přilepený.0,3mm je opravdu moc a jako u tohodle nezbývá než vytahat vložky.

Neotočil někdo spíš motorem?Ono kroužky jsou potvory a že vložka vyleze ven,když se protočí motor je normální,ale připečený na hlavě,to slyším prvně v životě.Co,že si tam měl za těsnění?A nemazal si ho nějakou tou těsnící hmotou ještě?Plech na litinu se prostě nepřilepý,jedině by hlava byla rovnaná na tupý fréze,že by to udělalo hrubý vytrhaný povrch a nějakým zázrakem se to tam zamáčklo.

Měděný kroužky nad válce je prasárna,ale neni to nic neobvyklýho při rozebírání motoru...tobě se taky nechce vyndavat vložky a takových lidí je víc

[ Reagovat ]


30.05.16 v 15:10 9795+1396 (20143)H. napsal:

Tak to vypadá, že půjde motor ven a začneme zas od začátku. Takže v sezóně 2019 nashledanou.......

[ Reagovat ]


29.05.16 ve 22:28 9795+1396 (20143)H. napsal:

Vena136> Ono tím, že nemají přesahy, také myslím, že nemají správné přesahy. První válec má 3 desetiny, což je moc. Jak se rozpadlo těsnění, tak se nalepilo na vše kolem, tedy i na vložky a jak to vše kolem bylo nové a nesrezlé dohromady, šly vložky ven i s hlavou. Pod ně se pak dostaly nějaké nečistoty a vložky nedosednou tak, jak by měly.
Dát nad vložky měděné kroužky je opravdu prasárna. S tím nezbývá, než souhlasit.

[ Reagovat ]


29.05.16 v 10:03 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

H.> dej na prasáka měděný kroužky pod válce na válce,máš přesahy hned a hotovo...bude to fungovat stejně jako když rozebereš motor,ale je to hnus Jinak asi někde se stala chyba,když to nemá přesahy,...

[ Reagovat ]


28.05.16 ve 22:47 9795+1396 (20143)H. napsal:

Už se to až tak přímo netýká těsnění samotného, ale akce měla následující pokračování:
Těsnění jsme nechali vyrobit, prozatím leží v regálu. Ještě zde visí ve vzduchu nabídkka Elringu.
Hlavu jsme nechali zkontrolovat a natlakovat, nic jí není.
Konečně jsem se dostal k tomu, abych očistil z bloku zbytky rozpadlého těsnění a blok proměřil. Vložky nemají přesahy, které by měly mít. Takže aktuálně řešíme, zda rozebrat motor a vložky vytahat a znovu usadit na autě, nebo ve stojanu. Každopádně při našem pracovním tembu plánované jarní Běšiny odpadají.

[ Reagovat ]


14.04.16 v 19:47 142326+2829 (1567674)Daves napsal:

H.> Pozink se dával na turbo, je tvrdej a je větší problém ho utěsnit.

[ Reagovat ]


14.04.16 v 18:29 9795+1396 (20143)H. napsal:

Ráno jsme diskutovali o dalších variantách, a sice o na zakázku dělaných celoplechových těsněních. Jaký je funkčně rozdíl mezi mědí a pozinkem?

[ Reagovat ]


12.04.16 v 16:35 9795+1396 (20143)H. napsal:

Vena136> Dosedací plochy pro vložky jsme před montáží vložek preventivně přerovnali k tomu určeným škodováckým přípravkem. Vložky byly fongl nové, nebyly Čínské a předpokládám, že byly rovné. Přesahy jsme naměřili, že byly dobře. Vložky byly v bloku rovně a všechny stejně. Vidím jako stále pravděpodobnější, že jsme měli prostě nešťastnou ruku při sahání po těsnění.

[ Reagovat ]


11.04.16 ve 21:53 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

H.> a měl si rovnaný i dosedačky vložek?Je to divný,ale pokud srovnáš tyhle 3-plochy a pořádně uděláš přesah a utáhneš hlavu,nikdy žádný problém jsem neměl.Ani na litině,ani na hliníku.Pravda,vrtat v litině jsem se přestal před X-lety,ale to byl vždy Temac a nazdar...motory na tu dobu v celku pěkný i když lepší klasika,ale fungovalo to a ve spotřebáku to funguje taky do dnes.

Jinak dneska Donit,Elring,Azbestos,...nic jinýho bych do motoru nedal.Nejkvalitnější těsnění je dle mě Donit,...sem tam se najde ještě v origo opravdu zachovalých motorech,ale je to takový "fénix" to sehnat a spíš pověsit na hřebík,aby další generace tušily,co se dávalo za těsnění.Temac je a byl druhoška...i když v celku fungoval...pořád se bavíme v rovině 5-kanálu.

[ Reagovat ]


11.04.16 ve 21:45 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

Daves> Origo Elring ode mě,...ale záleží na něm,...musí se ozvat,případně se stavit,pokud neni 200km daleko...na vnucování se nemám čas.

A tak počítal si správně?Ono to neni sranda a co mám zkušenosti,tak na "100octan" to nedetonovalo ani na základ 20°,když se na brzdě moc hnulo rozdělovačem,protože se nevědělo,kde najít tu 1kW Nakonec se stejně nenašla,ale motor nedetonoval,...ale už byl takový tupý.Pár věcí v motoru v mojí režiji,ale to je na dlouhý povídání u piva Teď se bude testovat Elring na KP 12+(nemám s tím teda moc společnýho),tak sem zvědavej,za jak dlouho vystřelí,...ale to je tak,když někdo moc přehání KP...ale zase původně to mělo taky klasiku těsnění a ten KP tam musel být k 12-ti.Takže moc nechápu,jak to fungovalo...

[ Reagovat ]


11.04.16 v 18:25 142326+2829 (1567674)Daves napsal:

H.> Mně už se stalo, že sem motor složil, vložky pěkně srovnaný, dával jsem vždy pro jistotu větší přesah. Posadil jsem na to hlavu, zahřálo se to a vložka klesla. Takže sem to znovu rozebral, tu vložku předělal a už to pak bylo ok.

[ Reagovat ]


11.04.16 v 18:15 9795+1396 (20143)H. napsal:

Daves> Motor je kopie toho, který jsem jezdil před několika lty, než se rozpadl. Rozpadl se tím způsobem, že poté, co jsem ho několikrát z různých důvodů uvařil, zajela vložka do bloku. Blok byl jednořádkový. Motor je přeskládán do dvouřádkového bloku, který by měl být dle několika zdrojů proti utápění vložek odolnější. Blok i hlava byly přebroušené, vložky nové, změřeno, že jsou v bloku rovně. (Asi až pátý blok, který mi prošel rukama, jsem vybral a určil, že to je ten správný). Takže teď znovu vše přeměřím, jestli se někde něco nehlo a v případě, že ne, tak to asi opravdu bylo "jen" těsnění. Tak, jak mi testovací zajížděcí jezdec líčil zmizení vody, budeme předpokládat, že motor nedostal takový "čoud", aby se celý zkroutil. Zkusíme tedy namontovat nové těsnění, zatím jsem z různých zdrojů koupil Temac, Federal Mogul a elring. Až se mi sejdou, tak je všechny zkouknu a jedno z nich vyberu. A pak uvidíme.

Použít celokovové těsnění už mě také napadlo a vzhledem ktomu, jak zoufalý výběr aktuálně je, se k němu stejně dříve, či později, budeme muset přiklonit, protože nic jiného nebude.

[ Reagovat ]


11.04.16 v 16:41 142326+2829 (1567674)Daves napsal:

Tak já dělal i s větším než 1:11, dokonce jednou jsem udělal omylem 1:13.6, páč jsem blbě počítal. To dopadlo podobně, jak ta první fotka dole A ani jeden motor pořádně nejel. Detonovalo to i na 100 oktan. Nejlepší zkušenosti mám s 1:10.8 :-P

Kdo si hraje, nezlobí. To víme, ale k tématu - Co tedy na pětikanál pro H. ?

[ Reagovat ]


11.04.16 ve 14:52 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

P.J.> zatím jsem nedělal nikdy motor s větším KP než 1:11 a vačkou nikdy ne k 300°,...všechno sranda motory do provozu a vždy stačila série,...kdybych měl náhodou pohnutí mysli,tak buď dám pouze vačku a stejný KP a nebo zkusím jiný způsob utěsnění...eventuálně řešit těsnění už z vyžíhanýho materiálu,...težko říct,ale uplně nejsnažší jsou kroužky nad válce nejspíš,..testovat,jestli série vydrží ještě třeba 11,5:1 bych musel na sobě,stejně jako před lety,jestli vydrží 11

[ Reagovat ]


11.04.16 ve 14:20 7701+1109 (8810)vokim napsal:

vhml> Na pětikanál ne.

[ Reagovat ]


11.04.16 ve 13:48 0Unregistered napsal:

Vena136> Nedalo my, hoci uz my bolo tu (u Skoda –teamu) aj povedane, ze u skodoviek aj tak ziadne vsobecne pravidla neplatia.
Ale aj tak len pre tych, co by mali zaujem nieco vyskusat, co sa uz nejake 10-ky rokov praktikuje.
Pri pouziti medeneho tesnenia by sa malo postupovat nasledovne :
1) Tesniaca plocha musi byt cista a rovna. Doporucuje sa obe casti zrovnat.
2) Nez sa tesnenie namontuje, musi byt na mäko zihane. Robi sa to plamenom na rovne nehorlavej cistej ploche. Pozor zhaviaca teplota medi je 600°C. Ochladenie moze prebehnut rozne, doporucuje sa pomale – zabrani sa stiahnutiu. Med ma vlastnost, ze pri chladeni netvrdne (ako napr. zelezo).
3) Rozzhavena med reaguje na vzduchu vytvorenim vrstvy oxydu. Aby tesnenie nelepilo a dalo sa demontovat, popripade este raz pouzit, doporucuje sa natriet tepelno odolnou pastou (napr. WÜRTH CU 800)
4) Predpisanym momentom dotiahnut

Vela stasti pri motazi P. Jurkovic

[ Reagovat ]


11.04.16 v 11:45 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

Daves> a jak se ti chovala voda?Většinou to nechce pak moc těsnit,...sice utěsníš spalováky,ale dost lidem to pak prolínalo a ono to ani moc těsnit tyhle skládaný nemůžou,kov na kov...ale tak to už bych dal měděný kroužky nad válce a vyřezaný těsnění.Ale dobrá série taky nemá důvod netěsnit.

[ Reagovat ]


11.04.16 v 10:42 142326+2829 (1567674)Daves napsal:

A co nechat si udělat měděný? Já je používal na svý motory a byly nesmrtelný.

[ Reagovat ]


11.04.16 v 10:26 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

vokim> ale ne Hlavně se nebavíme o nějakým "harakiri" s těsněníma...jinak co se týká odkazu,to bych zrovna řekl,že to je ten šmejdský Temac na fotce,...ale zase aby mě někdo neřekl,že něco poznám z fotky,ale origo materiál by se neleskl,jako tento potažený silikonem nebo co na tom je.

[ Reagovat ]


11.04.16 v 09:07 10979+2774 (13753)vhml napsal:

vokim> pětikanálovou...

[ Reagovat ]


10.04.16 ve 22:06 7701+1109 (8810)vokim napsal:

Vena136> ALE ANO

[ Reagovat ]


10.04.16 ve 21:30 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

Daves> neřikám,...jenom mám asi trochu pravdu mojí dedukcí Příběh neznám,pouze mě to zaskočilo,ale už jsem viděl ledacos taky.

[ Reagovat ]


10.04.16 ve 21:28 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

vokim> ale on má tuším litinu,...takže tohle by tam nepáslo

[ Reagovat ]


10.04.16 ve 20:18 7701+1109 (8810)vokim napsal:

H.> Použij těsnění co se dává v prvovýrobě 047103383J . Na goglu najdeš 50 prodejců.
Třeba http://www.cc-autodily.cz/tesneni-hlavy-fab-1-4

[ Reagovat ]


10.04.16 v 19:41 142326+2829 (1567674)Daves napsal:

Vena136> To je starej příběh. Ty ventily byly různý, takhle jsem tu hlavu z motoru sundal. Nechci to tu rozmazávat.

[ Reagovat ]


10.04.16 v 19:33 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

H.> O.K.,...více viz níže....

[ Reagovat ]


10.04.16 v 10:15 9795+1396 (20143)H. napsal:

Vena136> Děkuji za nabídku. Pokud by se někde nějaký pěkný elring válel, nepohrdl bych jím. Před pár lety jsem jich několik nakoupil, ale kroužky kolem válců byly od nevhodného skladování orezlé, a tak jsme se je rozhodli nepoužít.

[ Reagovat ]


09.04.16 ve 22:27 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

rOMAN> hele jdi radší spát,ať si na zítra čerstvej a plnej síly...já si včera dal výměnu motoru sám a znova to absolvovat v jednom týdnu nechci Nebo u toho zítra taky vyvařim a to bude horší,než fouknutý těsnění pod hlavou

[ Reagovat ]


09.04.16 ve 22:12 4662+77 (2369)rOMAN napsal:

H.> Ja mel na motoru taky Elring a nekolikrat jsem vyvaril (treba na korabu jsem se dostal v vode az dole u rybnika ) a tesneni vydrzelo takze za me taky Elring ale je to na Facku nevim jaka je dostupnost na jiny motory.

[ Reagovat ]


09.04.16 ve 22:05 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

H.> výběr je uplně super,stačí hledat hele jestli chceš třeba jedno těsnění věnovat,sehnat atd. a probrat co a jak by tam mohlo eventuálně zapříčinit selhání,aby to náhodou neodneslo i to další v případě,že tohle bylo třeba kvalitní,tak mě napiš,...tady nemá cenu co probírat,někdo si pak ze mě bude zase dělat šoufky

Kdybys měl 120-ku,mám tady štos origo azbesťáků co nezdělám do smrti,...ale na 130-ku se sem tam taky pěkný sežene,...sice možná zamáčknu slzu,ale pokud počet těsněních převíší moje potřeby a náklady do budoucna (sem tam někdo tu litinu chce ještě postavit),tak se určitě domluvíme

[ Reagovat ]


09.04.16 ve 22:00 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

J.J.> fajn,nevím jestli o 3g,ale může to být klidně 5 A jaký elaboráty,...chovám se k tomu taky jako předseda JZD před 30lety a ty auta to vydrží,někdo kolem toho chodí v rukavičkách a bojí se víc dupnout a sere se mu to všechno....navíc mám škodovku coby spotřebák i auto pro radost...někdo má superba a pak se vozí se 120-kou na srazy...to já nepraktikuji,takže to znám z obou stran pohledu...nevidím na tom nic špatnýho,napsat,co vše jsem s motory prováděl a co všechno umí snést.

Co se týká ventilů,tak vím,co udělá odlehčený talířek a i co jenom ta blbá prohlubeň a nápis co je na těch výfukách.O sacích ani nemluvim,...ano,třeba někdo doháněl KP a super tvar spalováků ubráním materiálu na ventilech,...ale o tom upřímně pochybuji Osobně se hmotnosti ventilového rozvodu věnuji dosti pečlivě,...od odlehčených ventilů až po duralové misky pružin,...nutím snad k tomu někoho jinýho?Každý ať si dělá co chce.A těch ventilů upravených mě prošlo rukama pár desítek všech možných rozměrů co se jenom do škodovácký hlavy dají namontovat...tak si nechte ty řeči klidně od cesty,nebo jste tu hlavu dělal Vy,že se tak rozčilujete

Já bych si tohle na motor nedal,když si to Daves udělal a nebo nechal udělat,jeho věc,jeho peníze,šel jsem mu to snad z motoru sundat,aby si náhodou neuškodil??...pouze píšu svůj názor,odhad,atd.Nebudu psát názory na neurochirurgii,protoze tomu nerozumím,i když k tomu mám mnohem blíž,než k technice a motorům...

[ Reagovat ]


09.04.16 v 18:04 9795+1396 (20143)H. napsal:

Ono to bylo jediné těsnění, které se mipodařilo sehnat. Výběr už je poslední dobou dost omezený.

[ Reagovat ]


09.04.16 v 17:04 0Unregistered napsal:

Vena136> Vážený pane, hluboce před vámi smekám, jak dokážete z fotografie poznat ventil o 3g lehčí včetně celého elaborátu , že je vlastně vše špatně.JJ

[ Reagovat ]


09.04.16 ve 13:18 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

Jinak všeobecně,...osobně mám přesah na rovných dosedacích plochách na motoru zhruba 0,1mm při KP kolem 11 a sériovém těsnění a ani když to detonovalo a jel jsem s tím 300km domů,tak to nic neudělalo.Těsnění je na motoru zhruba 7-let,leju do toho G12-ku a zrovna jsem se k motoru nechoval ohleduplně.Samozřejmně když se nějaký motor dělá,tak jsou přesahy mnohem blbuvzdornější,protože nikdy nevím,kdo to kde uvaří atd.Ale jak jsem řekl,všeobecně to chce dávat kvalitní materiály a nějaký druhovýrobní a No-name těsnění bych dal tak dědovi na doježdění na jednu STK.

Problém s Maďarským nebo Rumunským Temacek (nebo kam přesunuly výrobu) byl hodně podobný,jako na obrázku.Ale nikdy jsem ho nepoužil,když jsou zásoby origo...pro inspiraci šedivý Temac mám na 130-ce....původní hlava byla prasklá,dala se jiná,nějaký přesahy to mělo,na rovnání hlavy nebyl čas,utáhlo víc jak se má a jezdilo na Speciál 91,protože byl nejlevnější u nás Tahat na 4-ku 450kg šrotu na vleku do 12° stoupání tady za vsí u nás nebyl problém,...motor takto jezdil několik tisíc kilometrů,než se auto odstavilo a čeká pod plachtou na reinkarnaci.Žádný popraskaný písty,fouklý těsnění atd.Olej M7ADSIII ze sudu starý tak 10-15let,ale byl zadara

Tak se někdo můžete nechat inspirovat,...na 120-ce mám Donit (měnil jsem ho),...motor jel 1x 5km bez vody domů a za týden bylo 10litrů vody v oleji a opět cesta 5km přez kopec,...pravda ten šejkr už nešel točit o moc víc jak volnoběžný otáčky,...dala se nová mrazovka,olej a na motoru už je od ledna dalších skoro 5000km a nic....jo a jinak jezdím 88°C termostat,aby toho nebylo málo a hezky to topilo Takže na teploměru pořád 95-100°C a sahara nefunguje Vždy chlazení bezproblémů,pokud to nezamrzne a nebo to má alespoň vodu v trubkách,když už ne v expanzce

Těsnění drží

[ Reagovat ]


09.04.16 ve 13:02 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

Daves> hele proč máš 2-ventily KZ fáčkový,pak jeden ještě slušný a pak jeden nějaký NO.name Sací pak zase 3 o 3g lehčí a ten jeden zase jiný To je masakr docela,to si to muselo myslet o prdeli ten ventilový rozvod.

Jinak to vypadá v celku zajímavě,ten spalovák a ty ventily uprostřed docela srandovně a podle toho nápisu,kde přečtu jenom "motorsport" mě snad nechceš říct,že takovoudle zrůdnost udělal někdo,kdo se tím živý...špatný KP kůli sacím,špatný vyplachování,špatná váha atd....pokud si to těsnění dostal k tomu,tak se ani nedivím,že to dopadlo jak to dopadlo

[ Reagovat ]


09.04.16 ve 12:57 5541+1111 (3326)Vena136 napsal:

H.> chceš pořádný těsnění na litinu,tak si sežeň Azbestos a nebo origo Donit/Elring....nejhůř starý Temac,když už by bylo nejhůř.

Chceš kvalitní těsnění na hliník,tak Elring...cokoliv jinýho se ti posere.Ale tak to chce vědět předtím,než se člověk do něčeho takovýho pustí.

Jinak rozpadnutý těsnění fajn,to je kvalitou...pokud ti to fouklo,tak bych to přisuzoval chudý směsy,malým přesahům atd.I když se ti těsnění rozpustí,tak ty kroužky kolem válců by tam měly zůstat vždycky.

Kdo chce experimentovat,tak může,ale většinou to dopadá stejně jako na fotkách,buď nastavením motoru a nebo nekvalitním výrobkem.

[ Reagovat ]


09.04.16 ve 12:15 9795+1396 (20143)H. napsal:

vhml> nemyslím si, že by to mělo najednou detonovat. Byl to zrekonstruovaný motor, který dříve fungoval a nic zásadního jsme na něm nezměnili.
O Temacu se kdysi vedly diskuse na Virtu v tom směru, že nějaký funguje a nějaký ne. Tohle je ten fungující?

[ Reagovat ]


09.04.16 ve 12:01 10979+2774 (13753)vhml napsal:

H.> A nedetonovalo to trošku? Pak výrazně narůstají tlaky ve válcích.

Pak mám tenhle Temac http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/114092853-tesneni-hlavy-oe-864.html

[ Reagovat ]


09.04.16 v 10:56 9795+1396 (20143)H. napsal:

Máte někdo zkušenost s těsněními, dodávanými obecně Federal Mogul? Předpokládám, že FM není výrobce, pouze překupník.

Přiložené fotografie:
!Těsnění pod hlavu
 
[ Reagovat ]


09.04.16 v 10:31 9795+1396 (20143)H. napsal:

vhml> Podložky jsem dal původní, šrouby nové. Při sundavání hlavy mi povolené nepřišly, pocitově byly dotažené všechny stejně.

[ Reagovat ]


09.04.16 v 08:38 10979+2774 (13753)vhml napsal:

H.> .

Přiložené fotografie:
!Těsnění pod hlavu
 
[ Reagovat ]


09.04.16 v 08:34 10979+2774 (13753)vhml napsal:

H.> měl jsem stejné a vyfouklo po roce a půl. Přisoudil jsem to ale měkkým podložkám pod šrouby. Byly vymačkané a tudíž se zřejmě uvolnilo předpětí šroubů. Dal jsem kalené podložky a nějaký kilometry to najelo, pak to umřelo na ojnicích. Teď jsem ho použil zas, tak doufám, že jsem neudělal chybu. Ještě tu mám Temacy ale to je taky loterie.

[ Reagovat ]


08.04.16 ve 23:08 142326+2829 (1567674)Daves napsal:

H.> Něco podobnýho jsem zažil, ale nevím, jestli to bylo stejný těsnění

Přiložené fotografie:
!Těsnění pod hlavu
 
!Těsnění pod hlavu
 
[ Reagovat ]


08.04.16 ve 23:01 9795+1396 (20143)H. napsal:

Ahoj všichni. Zajímaly by mě Vaše zkušenosti s níže vyobrazeným těsněním pod hlavu. Zdá se, že jsem si naběhl a koupil něco totálně nefunkčního. Těsnění vydrželo asi 50 km při zajížděcím tempu a pak vyfouklo. Přitom se úplně rozpadlo a nalepilo jak na blok, tak na hlavu.Zatím to nemám přeměřené po rozborce, ale před montáží těsnění byl srovnán jak blok, tak hlava, namontovány nové vložky a přeměřeno, že jsou rovné a mají správný přesah. Máte někdo s tímto těsněním podobnou zkušenost?

Přiložené fotografie:
!Těsnění pod hlavu
 
!Těsnění pod hlavu
 
!Těsnění pod hlavu
 
[ Reagovat ]
Celkem záznamů: 111 [ Zobrazit 20 ]
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Duben 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:632
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:50288
Celkem návštěv:177109373

Článků:1010
Fotografií:34666
Komentářů:17289
Uživatelů:4395


Kliknutím na tlačítko se otevře průzkumník,
ve kterém vyberte fotky,
které chcete nahrát na server
Kliknutím na tlačítko se otevře průzkumník,
ve kterém vyberte soubory,
které chcete nahrát na server