17.08.2011 (St) eRman Psal se rok 1995 a klatovská firma DIOSS představila na Brněnském autosalonu prototyp vozu DIOSS Rebel. Mě tehdy bylo 19 let, vlastnil jsem jetě teplý řidičák a svůj první vůz koda 110R ...
Známý dělal v DIOSSu, tu a tam přinesl nějakou fotku, tu a tam se trochu rozpovídal. "ral" jsem jeho povídání a snil svůj malý sen. Sen ale snilo více lidí. Já e budu vůz vlastnit, firma DIOSS e je bude seriově vyrábět ... Oba měly asi stejnou anci na úspěch.
Časem se vůz přejmenoval na DIOSS Rebel Nova, kdy DIOSS sehnal partnera v tehdy jetě nové televizi NOVA. Pro později narozené, NOVA tu skutečně není od pradávna :) A tak u jsem vůz neshledával jen ve svých snech a ve vyprávění, ale u i na televizi NOVA ...
Postupem doby ve utichlo, po Rebelovi slehla zem a zůstalo jen pár fotografií a kusích informací na internetu ... Celkem, co vím, byly vyrobeny tři prototypy. Zbytek věcí se rozprodal, rozkradl, co já vím ...
Píe se rok 2011, já pracuji v dřívějí firmě DIOSS, sedím na poradě a éf se zmiňuje o nějakém bláznovi, který nám nabízí skelet REBELa. Zasvítili mi oči. éf e je to holý nesmysl, říkám a mi mejl přepole, e se na to chci podívat... Prohazuji pár e-mailů, cena kupodivu přístupná nejen proletariátu, ale i Romanovo peněence ... Posílám poslední mail, o víkendu přijedu, kam e vlastně?
Litoměřice, pane boe, kde to je? Přichází dalí e-mail, skelet je u ve rotu ...
Tak já si týden sním o tom jak se vozím Rebelem po náměstí a oni ho odvezou do rotu? Zjiuji kde a volám tam ... Pán příjemný jak "osina v místě, kde záda ztrácí sluný název" naznačuji mu co chci, u po telefonu vidím jak mu naskakují dolary v očích, jako mé oblíbené postavičce z dětství, Skrblíkovi ... Posílám mu fotku, chci a se na to podívá jestli to tam mají a e přijedu ... ádná odpověď. Posílám pro jistotu i SMS, ádná odpověď ... Hajzl jeden, určitě to chce prodat někomu jinému!
Je sobota večer, nemůu usnout, je neděle, přemýlím co dál ... V pondělí mám volno, to by lo ... Manelka je doma ... Asi ji to budu muset říct :(
Navlíkám historku. Manelka nenadává ... Pod vidinou koupání v Praze v AquaPalace asi nezaregistrovalo kam a proč vlastně jedu ...
V pondělí v 7:00 zapřahám vlek za FUNa, nasedáme já, ena, Jeník a vyráíme do Prahy. Nechávám je v AquaPalace a mířím si to do Litoměřic. Na půli cesty si říkám. Sakra jedu do kovorotu, to asi boihodový ortky, bílý tričko a plastový botky "vietnamky" asi nejsou to správný oblečení ...
Jsem v kovorotu, říkám co tam dělám ... Prý to tam někde je, ale musím si to vyhrabat, prý u to tam mají 10 dní!? Přijídím k velkým hromadám rotu. Vystupuji, dvakrát ve projdu, hledám, KUWA tady nic není ... Procházím ve znovu, a najednou ... Co e to tady je?
Hodinu odhazuji stará kola, okapy a různé plechy ... Tramtadadá ... Skelet REBELa! Dokonce jsem nael i dvoje dveře! PECKA
ádám Slováka v jetěrce o pomoc s naloením, nákládáme kurtuju, jedu na váhu ... Tak teď jsem zvědav s jakou cenou na mě půjdou. Váha pouze cca 110kg, kde se proboha pak vezme ta celková 850 kg? Jdu do kanceláře, nechávám peníze o polovinu méně ne jsem měl domluveno s původním majitelem a cca 5x méně ne jsem byl ochoten dát. PARÁDA!
Rychle mizím směr Praha za enou ...
Vyzvedávám enu, proč se proboha drí za hlavu a kroutí s ní jako by nevěřila svým očím? V enských aby se čert vyznal ... Lepí je to s Jeníkem. Stačí mu říct e je to závodní auto. Je naden snad víc ne já :) Projídíme Prahou, nutná zastávka v IKEA, jedeme domů.
Na dálnici zácpa sjídíme z dálnice a projídíme serpentýnami dolů z kopce. Kolona před náma, kolona za náma ... Hrnu si to tak 60-70 a projídím zatáčkou a POZOR! Za zatáčkou vechna auta stojí! Dupam na brzdu, auto i s vlekem se utrhává, to nemůu dobrzdit! Poutím brzdu, strhávám volant do protisměru a zase mačkám brzdu ... Najednou z protisměru vyjídí auto! Poutím brzdu, strhávám auto zpět, brzdím jako o ivot ( spíe jako o přední laminátový nárazník na FUNa za 17.000Kč). Stojíme, já se směju, o enu se pokouí infarkt ...
Zbytek cesty je ji trapně normální ... Vyhazuji enu a Jeníka doma a jedu do práce sloit Rebela. Tam u čeká H. a nakládám Stokaře. Obhlííme skelet, během 10 minut jej hubou kompletně zrenovujeme a u machrujeme na náměstí na mladý kočky :) Ukládáme Rebela do přechodného bydlitě, odjídíme k domovu ...
Tak to je příběh jak jsem k Rebelovi přiel, aneb jak se mi vlastně splnil postpubertální sen. Je pravda e tu a tam něco chybí, ale nemusí pret, jen kdy kape ...
A plány do budoucna? Nevím. Krátkodobé cíle je opískovat, natřít základovkou a uloit. Zkusit sehnat dokumentaci a zvlátě původní formy na karoserii ... Dlouhodobé cíle? Je jasné, e cíl je dát Rebela dohromady ... Ale nemám na to, alespoň teď ... Ale jak zpívala Kubeová "Jednou bude líp ..." :) Ve hodně záleí zda se podaří získat formy karoserie, pokud ano, není stavba podle mně a tak nereálná ... Pokud formy nebudou, pak za cenu stavby by se dala pořídit hodně dobře vybavená Fabie, nebo skromnějí Yeti ... Kadopádně oba budeme muset počkat na lepí časy. Pro začátek musí stačit e byl zachráněn z recyklace a e z něj nebudou třeba konzervy na LuncheonMeat ...
Pokud někdo z Vás má nějaké informace o tomto voze, zná někoho, kdo zná někoho atd ... Pite, volejte, posílejte fotky ... Beru ve
Pár technických informací: Dvoumístné kupé s motorem uprostřed a pohonem zadních kol.
Motor: řadový čtyřválec koda s rozvodem OHV (řadový čtyřválec VW s rozvodem OHV) Obsah motoru: 1289cm3 (1781cm3) výkon: 75k/5500ot/min (125k/6000ot/min) Točivý moment: 110Nm/4000ot/min (173Nm/4100ot/min) Počet převodových stupňů: 6 (5) Maximální rychlost: 170km/h (200km/h) Zrychlení z 0 na 100km/h: 13s (10s) Hmotnost: 840kg (1075kg) Rozměry (dxxv): 3850x1650x1250mm (3930x1710x1220mm) Rozvor: 2450mm Rozchod: 1420/1440mm Pneumatiky: 185/60 R14
|