Autor: | | Vytvořeno: 09.02.2017 - Změněno: 09.02.2017 |
Motor Š100 - stůl
Motor Š100 – stůl
Syn si před časem udělal konferenční stolek do obýváku postavený na bloku z osmiválce W od firmy VW ( viz. foto ).
Začal jsem uvažovat, že si něco podobného udělám také, ale protože dělám vozy Škoda ( 50. až 80. leta ), chtěl jsem, aby to byl blok Škoda – na tom ale není ( až na historii ) nic moc zajímavého.
Měl jsem na dílně jeden motor Š100 s převodovkou – jak jsem občas chodil kolem, napadlo mě, že by se motor dal říznout a dát pod stůl. Když jsem motor rozřezal a dal dohromady, vadilo mi, že to končí spojkou – byl to takový neukončený konec. Tak jsem rozřezal i tu převodovku a dopadlo to – viz. obrázky.
Postup práce: - komplet rozebrání a umytí veškerých dílů - trocha přemýšlení a nakreslení řezů - hliníkové díly jsem řezal většinou úhlovou bruskou kotouči na AL slitiny, něco jsem udělal na frézce a kam jsem se nedostal, tak pilka, pilníky a spousta „lidského sádla“ - veškeré řezné hrany jsem následně vybrousil do hladka - ocelové díly – také úhlová bruska a spousta broušení a pilování - následně jsem motor i převodovku sestavil a doladil detaily – prostě aby vše „sedělo“ - většinu ocelových dílů jsem očistil na holý kov, nastříkal základovkou, plničem a barvou - ocelové a litinové díly, které nemají povrchovou úpravu jsem očistil na holý kov a vzal lehce voskem, aby to nechytalo vzdušnou vlhkost - hliníkové díly jsem se snažil vyčistit mechanicky – s výsledkem jsem ale nebyl spokojen, proto jsem vše nechal vyčistit chemicky – vyšlo to moc hezky, ale nevím, zdali bych si takto nechal vyčistit díly, které budou jezdit - na paletku pod motor jsem si nechal ohoblovat z tvrdého dřeva prkna, která jsem nalakoval lakem na podlahy - protože stůl je poměrně těžký, na paletka má kolečka - nohy jsou z ocelových trubek na AL přírubách - sklo – pro jistotu lepené
Zatím s tím točím ráčnou za kliku, ale přemýšlím, jak zmechanizovat pohyb – nechci ale, aby byl vidět nějaký elektromotor s převody, který k tomu nepatří.
Náklady – pokud se nepočítá motor a převodovka prakticky jen čistící prostředky, nátěrové hmoty, čištění AL dílů, prkna, skla a spojovací materiál – cca 7.000,- Kč.
Co se týká času – dělal jsem to po chvilkách, ale odhadem to bylo tak 70 až 80 hodin.
Z jedné strany je to asi ujeté, ale manželka mi dovolila dát to do obýváku. Z druhé strany to zatím každého docela upoutalo – paradoxně nejvíc dotazů typu - proč to má toto, jak se řadí a proč se tady to hýbe mají ženy a samozřejmě děti.
Ota
PS: Zapomněl jsem na kryt kolem větráku – ten je momentálně v procesu povrchových úprav.
|