ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Máňa 120S

Máňa 120S

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Články

>

Sériové vozy

>

Světoběžník- Škoda Octavia

 <<



Autor:
24+40 (44)Pepa94 (Redaktor)
  
Vytvořeno: 08.05.2014 - Změněno: 08.05.2014

Světoběžník- Škoda Octavia



Úspěch tohoto modelu byl pro automobilku veledůležitý. Šlo totiž o první skutečně nový model pod koncernovým vedením. Předchozí model Felicia ještě vycházel z Favorita, Octavia měla být úplně nová. Název auto dostalo podle modelu z roku 1959. Pro mnohé to bylo v druhé polovině devadesátých let první výkonnější auto, ke kterému se dostali. Všechny generace Octavie si získaly oblibu nejen v Evropě ale po celém světě. Díky své prostornosti a spolehlivosti našly uplatnění jako rodinné i jako služební vozy. Octavie můžete potkat všude v Evropě, stejně tak třeba i v Izraeli nebo Číně.

Na konceptu Octavie se pracovalo už od roku 1992. Vůz měl být postaven na platformě Volkswagenu Golf III, koncept se ale stále zvětšoval, Octavia tak byla nakonec stavěna na platformě Golfu IV. První prototypy vznikly roku 1994. Hotový vůz byl představen v roce 1996. Jako první se s vozem přímo v Mladé Boleslavi seznámila porota soutěže Evropské auto roku. Vůz měl mít původně italský design, ten byl ale hodně přepracován, vůz se tak hodně odlišoval od původních konceptů. Byl také kladen velký důraz na bezpečnost, počítalo se tak i s bočními airbagy. Pro výrobu Octavie byla postavena zbrusu nová výrobní hala, kterou otevřel osobně tehdejší prezident Václav Havel. Tím byla zahájena výroba Octavie. V roce 1998 byla představena Octavia Combi. Od roku 1999 se vyráběla Octavia s pohonem 4x4. V roce 2000 přibyl nejvyšší výbavový stupeň Laurin a Klement. Od tohoto roku se vyráběla také sportovní verze RS. Ta měla motor 1.8 s výkonem 180 koní. A když už jsme u motorů, do Octavie se montovaly benzinové motory 1.4, 1.6, 1.8 a 2.0. Dále pak naftové motory 1.9. Od roku 2002 se prodávala také Octavia Combi RS. Roku 2004 byla vyrobena miliontá Octavia. V tomto roce také přišla druhá generace vozu. Ta první se ale vyráběla až do roku 2010 jako Octavia Tour.
Škoda Octavia I. generace
Škoda Octavia Combi I. generace

Škoda Octavia RS I. generace


Druhá generace byla představena na ženevském autosalonu 2004. Kromě vzhledu se od první generace odlišovala robustnější karoserií a bohatší výbavou. Přibyly i nové motory. Design byl jednoduchý a strohý ale velmi elegantní. Roku 2006 byla představena verze Laurin a Klement druhé generace. Roku 2007 přibyla verze Scout, určená pro jízdu v lehčím terénu. Scout má ochranné kryty podvozku, oplastované nárazníky a zvětšené prahy. Roku 2008 přibyla do příplatkové výbavy koncernová automatická dvouspojková převodovka DSG. V roce 2009 přišel facelift. Změnily se světlomety, přední maska, interiér a byla pozměněna i motorizace. Design už nebyl tak strohý. Roku 2010 se úplně přestala vyrábět první generace, jako Octavia Tour se teď prodávaly předfaceliftové vozy druhé generace. Druhá generace se vyráběla také na Slovensku, v Číně pod názvem MingRui a v Indii jako Škoda Laura. Montáž probíhá také v Rusku, na Ukrajině a v Bosně. Úspěšné proniknutí na velké východní trhy je velmi důležité pro další rozvoj automobilky Škoda.
Škoda Octavia II. generace před faceliftem
Škoda Octavia II. generace po faceliftu


V roce 2012 byla představena třetí generace. Design vozu je dílem známého designéra Jozefa Kabaně, který je znám především díky designu Bugatti Veyron, který je rovněž jeho dílem. Třetí generace je vozem těch nejvyšších kvalit. O tom svědčí i to, že získala plných pět hvězdiček v bezpečnostních testech EuroNCAP. Třetí generace Octavie se kromě ČR vyrábí také v Rusku.
Škoda Octavia III. generace
Škoda Octavia RS III. generace


Známé jsou také závodní verze první generace Octavie pro rallye. Od roku 1997 jezdila tyto závody Octavia Kit Car a od roku 1999 Octavia WRC.
Škoda Octavia WRC

| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole

Žádný komentář
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Listopad 2020 >>
PoÚtStČtSoNe
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:711
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:91225
Celkem návštěv:173091313

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393