ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Fotogalerie 12. Rally ples 2018

Fotogalerie 12. Rally ples 2018

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Články

>

Výlety Škodovkou

>

Výlet do Itálie

 <<



Autor:
77044+8645 (462720)eRman (Administrátor)
     286902236   
Vytvořeno: 12.03.2005 - Změněno: 17.03.2005

Výlet do Itálie



v 21.století jet eRkem do Itálie ?

Někdy v průběhu února si moje manželka vymyslela, že v létě pojedeme na dovolenou do Itálie. Protože jsem odpůrce autobusové dopravy, padla volba na vlastní dopravu. A protože vlastním pouze jediné vozidlo, padla volba na Škoda 110R. Vzhledem k tomu že eRkem jsem již byl cca před 7 lety v Chorvatsku a najeli jsme tenktrát 3.500 km bez jakéhokoliv zaškobrtnutí, nedělal jsem si z toho hlavu.

PŘÍPRAVY
Zhruba měsíc před odjezdem na dovolenou se mi začal odporoučet motor. ( začal vyhazovat vodu, klesl výkon, žral olej ) Musela přijít nařadu rychlá omlazovací kůra. Původní myšlenka vyndat motor z druhého eRka ( vždyť má být tak v pořádku ) se prokázala jako lichá. Po rozebrání jsme zjistili že hlava má šílené vůle ventilů a rozlámané písty taky nevypadaly důvěryhodně.
Takže řešení bylo jasné, vyndat můj motor a zrepasovat. Motor jsme vyndali ( začínáme v tom mít praxi ) dali na stojan a začalo se rozebírat. Důležité zjištění bylo že není prasklá hlava - toho jsem se obával nejvíce protože nad jejíma úpravama jsem trávil zimní večery. Nicméně hlava měla také vůle na sacích ventilech. No nic, upravil se dosed a dali se tam sací ventily z Favorita. Pozitivní je že mají větší průměr, takže motor se teď musí rychleji plnit. Když už byla hlava schozená, upravili jsme spalovací prostor na ledvinku ( tak jak se upravovali pro závody ). Další zjištění bylo že v druhém motoru je sice stejně ostrá vačka ale s větším zdvihem, takže šup s ní do nového motoru. A ve starém motoru také byly vahadla s větším zdvihem, takže taky šup do nového motoru. Teď mají teda ventily větší zdvih cca o 2mm, takže se motor zase musí lépe plnit a vyprazdňovat, to podtrženo upraveným spalovacím prostorem a většími sacími ventily- těšil jsem se na to jak malej kluk. Motor jsme sesadili, co bylo třeba dát nové ( lágry, těsnění, ložiska, rozvody, ....), dalo se nové. Jinak jak mi motor vyhazoval vodu, bylo tím že jsem spadlé vložky.

Protože se dovolená přiblížila již za tři neděle, musel jsem rychle najezdit nějaké kilometry-zvládnul jsem asi 700km. Po nastartování první co mě dostalo byl zvuk motoru. Už to není klasický zvuk škodovky, ale začíná se to blížit zvuku, který se ozýval při závodním zápolení v 80 letech. Nový motor podtržený karburátorem z Opla Kadeta 1.6 ( Solex - obdoba Weberu ) mi dělá samou radost - až na tu spotřebu. Takže pořád jezdit a jezdit a pak rychle zajet k servismanovi na kontrolu auta, doštelování motoru a za dva dny tradáááááááá jedem. Před odjezdem jsem musel ještě koupit nové gumy. Ty moje Matadory sice ještě měly dobrý vzorek ale jakmile padla rosa, auto se chovalo jako sáňky. To jsem měl možnost si vyzkoušet na Rallye Posázaví loňský rok a při loňské dovolené. Volba padla na rakouské celoprotektory 165/65 - nízkoprofilovější guma, auto bude o cca 1.5 cm níž než při původních 175/70 takže bude lépe sedět.

ODJEZD
Přišel den s velkým D 7.6.2002. V průběhu dne jsem zjistil že mi ještě pučí spojka, takže k servismanovi a vyměnit spojkový píst, odvzdušnit, nová kontrola. Po obědě naložit kufry, chvilka meditace a v 15.15 vyjíždíme do práce. 10 minutová rozlučka, při které všechny udivuju že jedu v kombinéze, malá svačinka a startujeme. Máme před sebou cca 850 kilometrů.

CESTA
Protože jsem věděl že má eRko životní formu a já že mam v batohu schované dva RedBully, cesty jsem se nebál. Jediný z čeho jsem měl strach, byly německý hranice. Přece jenom to auto už moc originál není, má už ňákej ten pátek, ... Po hodině jízdy přijíždíme na hranice. Šolícham plyn. Němec se jen podíval mávnul rukou, já si oddychuju a vjíždím do Bavorské Rudy. Teď už je to jasné - DOJEDEM. Cca 49 kilometrů to máme do Degendorfu o odtud pořád po dálnici.
Po nějakých 250 kilometrech máme první zastávku. Otvíram haupnu a kontroluju co se dá. Koukam že mi zmizel asi litr oleje - cítím mražení v zádech. ( Po konzultaci se servismanem jsem se dozvěděl že prý když nový motor dostane kouř tak než si sedne žere olej ?! ). Ostatní v pohodě. Po rozhovoru s doprovodným vozidlem zjišťuji že nové gumy mají za následek odchylky tachometru - cca o 9.5% najíždím víc kilometrů, takže podobná odchylka bude i u rychlosti. Tím pádem zjišťuji že při 4.750 otáčkach na 5 jedu cca 130 km/hod - no tak to na velký machrování na dálnici rozhodně není. Pokračujeme v jízdě.
Najíždíme na tříproudou dálnici. Samou radostí nevím kam dřív koukat. Jedeme stále na pětku otáčky kolem 4.500 - 5.250. Na téhle dálnici oceňuju nový karbec. Prostě šlápnu na plyn a něco se děje, žádný čekání až se otevře druhá komora. Po dalších 200 km další zastávka. Další kontrola. Olej už neubývá, vše v pořádku.Proč po nás všichni tak koukají ? V průběhu cesty už jsem jednou tankoval. Letmý výpočet spotřeby mi málem způsobil infarkt. Něco přes deset litrů. Šetrně to naznačuju manželce - mlčí.

Přejíždíme do Rakouska. Stále dálnice, stále vše super. Přijíždíme do Itálie. Máme za sebou cca 450 kilometrů a je něco před 21.00 hodinou. Další zastávka, další kontrola. Tak proč po nás pořád koukají ?
Až do třech do rána pokračujeme v jízdě. Začínáme malinko bloudit a nevíme kde jsme. Zastavujem na parkovišti a spíme. Probouzíme se kolem půl šesté. Zjišťujem že nejedem až tak blbě. Pokračujeme dál a cca v půl sedmé jsme na místě.

HODNOCENÍ CESTY
Najeli jsme místo 850km cca 950 km. Nedá mi spát ten 1 litr oleje, ale protože od té doby se už nic neděje, neřešim to. Po ujetí cca 750 kilometrů se začíná objevovat můj standartní problém- začíná padat volnoběh. Zkusil jsem zvednout volnoběžné otáčky, ale protože tohle už řešim dlouho, vím že problém není odstraněn. Malinko jsem rozladěn z toho "kecání" tachometru a mrzí mně ta snížená maximální rychlost. Po výpočtu spotřeby vyšla průměrně na 8 litrů na 100 kilometrů. Oddechl jsem si, radostně to říkam manželce- mlčí.

CO CIZINCI NA eRko ?
Rozhodně nemůžu říct, že by jim bylo lhostejné. Kdykoliv jsme přijeli na odpočívadlo a zastavili, prostě po nás koukali a ukazovali. Neobvyklé nebyly ani pohledy naším směrem doplněné silnou diskuzí. Hodně také koukali na dálnici při předjíždění. Většinou se otáčeli jak auto vypadá zepředu ( že by eRka neznali ? ). V jedné Audině sedělo 5 skopčáků a ty málem z auta vypadli.
Jo pak mně taky předjíždělo BMW Z3. Na sedadle spolujezdce sedí blondýnka jak vystřižená z pánských časopisů. Kouká na eRko a pak na mně. Na tváři se jí objevuje úsměv. Také na ni vyceňuji zuby a mizí v dáli.

Nejpozitivnější reakce byla, když jsem na dálnici předjížděl Ford Focus. Ten mně pak po chvilce předjížděl zpátky. Spolujezdec na mně kouká, usmívá se a naznačuje něco zdviženým palcem ( a ha už vim - se fakt dost dobrej ).

Jednou z posledních reakcí byla našeho delegáta v Itálii ( Čech ). Ten mně považoval za odvahu a šílence v jedné osobě. Pořád něco mlel o hluku, pohodlí, atd. Když mi to už říkal třetí den, nevydržel jsem a seznámil jsem ho se stupněm úprav vozu. Od té doby pak už jen chodil: "Tos tam opravdu dostal i posilovač brzdy ?", "To s tam vážně narval pětikvalt ?". Takže od delegáta už byl klid.

DOVOLENÁ
Co mohu říct ? Na dovolené je nejhezčí to že se nedělá ! Takže jsem nedělal, staral se o dítě, chodil se opalovat ( což mně nebaví ), koupat ( to mně bavilo trochu víc ) a hlavně stavět bábovky a hrady a eRka z písku ( to mně bavilo nejvíc ). Půl dne jsem také věnoval autu. Všechno prohlédl, promazal vodní pumpu, dolil olej, pohladil litinovou hlavu, .....

ZPÁTEČNÍ CESTA
Zpátky jsem neplánovaně odjížděl sám. Vypsal jsem si z mapy trasu, nastaroval a jel. Když jsem jeden úsek dálnice cca 200 km od výjezdu projížděl již potřetí v obou směrech a zaplatil tak zbytečně 6 euro mýtné, dovtípil jsem se, že bez mapy to nepůjde. Zastavil jsem u nejbližší pumpy, zjistil že má zavřený obchod a jel na další. Tam jsem koupil mapu. A znovu vyrazil. Kdo si myslí že jezdit po Itálii je sranda, škaredě se mýli. Představte si že jede po Praze a jedete na Plzeň. Prostě se pořád držíte cedulí Plzeň a dojedete. A teď si představte že pořád jedete po cedulích Plzeň a najednou křižovatka a tam se objeví cedule "Praha jih". Napadlo by Vás odbočit ? Mně ne. Jo tak takhle jsem promrhal zmíněných 6 euro a cca 150 kilometrů. Dál cesta probíhala normálně až do Italsko-Rakouských hranic. Když jsem si bral Eura na cestu, nepočítal jsem s blouděním, koupí mapy, atd.... Takže když se chcete dostat z Itálie do Rakouska. Musíte jet po dálnici kde se platí mítné 7.95 Euro. Co s tím když v kapse je jen 6 Euro ? To že mam ještě 8.000,- českých korun po návštěvě třech směnáren při cestě a třech nechápavých pohledů " Czech koruna was is das ?" mi nebylo nic platné. Co dělat ? V mapě jsem zjistil že mám-li se vyhnout mítnému, musim se vrátit do Itálie a jet přes Alpy. Odbočuji na nejbližší odbočce. Ale co to ? Zastavuje mně uniformovaná osoba a přes cestu je závora. Rychle jsem pochopil, že už jsem na dálnici, kde se platí mítné. Vystupuji z vozu, ptám se jestli hovoří anglicky. Přikývnul. Protože jsem byl v totálním srabu, začínam si vzpomínat i na slovíčka, který jsem si snad ani nikdy do slovníčku nezapsal. Začínam vysvětlovat, že jedu z Itálie, že se potřebuju dostat do Rakouska, ale že nemam na mítné, že mam spoustu českých korun, ale že ty mi nechtějí vyměnit za Eura. Chvilku na mně kouká, pak něco ťuká do počítače. A říká mi kolik mu mam dát korun. Dávam mu tisícovku a on mi dává 21 euro a doklad že jsem zaplatil mítné. Ještě dodává že doklad mam ukázat na konci dálnice, abych neplatil dvakrát. Hluboce se klaním " Thank you very match. Very good men, ...." Znovu se klaním, najíždím zpět na dálnici a pokračuju v jízdě. Přijíždím před Mnichov. Hladové oko na mně významně mrká. Tankuju za 21 euro benzín a kupuji si za 2 eura cocacolu. Začínam znovu pochybovat jestli dojedu, jestli mi bude stačit benzín. Pokračuju dál. Mnichov a pokračuju na Degendorf. Za Degendorfem končí dálnice, sjíždim z ní a protože hladové oko už zas na mně mrká a pak dokonce už pořád svítí, modlím se abych našel benzínku. Skutečně nacházím. Zastavuji a dívám se do peněženky. Hmmm, 2.15 euro, to toho moc nekoupím. Začínám si vyčítat tu cocacolu. Letmý dotaz zda bych mohl platit českými penězy nebo jestli není někde v okolí směnárna. Říka ne, ne. Dobrá, tankuji za poslední eura což byly 2 litry benzínu. Platím a odjíždím. S napětím očekávám ceduli "Bayern Eisenstein". Konečně se objevuje. 49 kilometrů ? Propadam panice, 49 kilometrů na 2 litry benzínu a ještě s karbecem z Opla. Nemožné ! Šolícham plyn, sebemenší kopeček dolů zhasínam motor a jedu "zadarmo". Jak ubíhají kilometry, začíná se mi svírat žaludek, hladové oko už zase svítí. Postupně se hranice blíží, ale nevěřim, že dojedu. Přijíždím před hranice. Průůůůůůser, před hranicemi je fronta, vypínam motor a semtam popojíždím. Nervy nevydržely, obcházím Čechy v koloně zda nemají benzín v kanystru. Nemají ! Přichází celník a ukazuje že mam jet. Předjíždím kolonu náklaďáků a přijíždím na hranice. Projíždím hranice. Vyšlo to ! Smekám klobouk před svojí pravou nohou a před Opláckým karburátorem. 200 metrů za hranicemi mi dochází benzín. Beru kanystr, zamykam auto a jdu 3 kilometry do benzínky. Vracím se s benzínem, startuji a dojíždím posledních 45 kilometrů do Klatov.

HODNOCENÍ ZPÁTEČNÍ CESTY
Cestou zpátky se neobjevily žádné další problémy. Pouze zase začal padat volnoběh. Jinak cesta byla silně dobrodružná a díky tomu mi ani nevadilo, že jsem celou cestu nejedl a nepil ( jo jo nebyly eura ). Až na tu Cocacolu za 2 eura, která mi byla málem osudnou.

JAK VYPADÁ eRKO PO TÉHLE CESTĚ ?
Najel jsem cca 2.200 kilometrů bez větších problémů. Volnoběh už zase funguje ( prý se hejbnul předstih ? ). Při kontrole u servismana jsme objevili divné klepání při nesešlápnuté spojce. Prý to vypadá na povolený setrvák ( Že bychom ho před měsícem blbě dotáhli ?). Co to znamená ? Dneska vyndáme motor, dotáhnem a zase zandáme. ( Takže motor jsme už vyndali-zandali, problém není v setrváků ale silně mi hučí ložiska v převodovce. No nic, aspoň začínáme mít zkušenosti s vyndaváním motoru. )

P.S. Bohužel fotografie žádné nebudou. Fotil jsem eRko při výjezdu, na parkovištích, v Innsbrucku, v Itálii, muj životní výtvor eRko z písku na pláži, .... Bohužel kolega je všechny výhodně smazal, takže nic.

eRman
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 Re:Klobouk dolu07.04.2005 10:39:23 


No jo ale tolik dílů s sebou a benzínu, to už by v tom nebylo tolik adrenalinu


77044+8645 (462720)eRman (Administrátor)
     286902236   
 Re:Klobouk dolu07.04.2005 09:46:43 


Z trochu jiné oblasti motorismu: My byli předloni s kámošema na dachlech v Hodoníně. Tam jsme se nechali vyfotit na celnici a jeli jsme zpátky ku Plzni. Nechtěli nám věřit že jsme vážně tak z daleka. A z toho plyne že recese musí být


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Klobouk dolu07.04.2005 09:25:00 


Jojo blazen jsem taky, takze bych do toho asi taky sel, ale tu spatecni cestu bych nechtel zazit. Ja jak se znam tak bych vezl 1/2 auta v nahradnich dilech a zasobu benzinu v kanystru....


329+79 (734)Chrobak.SACEK (VIP uživatel)
    212462756   
 07.04.2005 00:01:07 


Tak to věřim.


6214+1834 (11267)Wena (Tester)
     406-204-372    
 Re:06.04.2005 23:54:27 


Jó tovíš, eRman je komik. Po Praze s erkem taky umí, žejo eRmi?


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 06.04.2005 23:45:28 


Zajímava to cesta. To bych se asi se škodovkou neodvážil.


6214+1834 (11267)Wena (Tester)
     406-204-372    
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:679
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:100594
Celkem návštěv:173100682

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393