Jaro 2007 pohledem stálého hosta - malé zamyšlení
Vytištěno z http://web.skodateam.cz/index2.php?&item=895
Autor:
1090+185 (1275)Petr (Registrovaný)
    223503935   
Vytvořeno: 07.05.2007 - Změněno: 09.05.2007

Jaro 2007 pohledem stálého hosta - malé zamyšlení



Původně jsem chtěl napsat jen do diskuze k tématu "Tak jaké to bylo", ale nějak jsem se rozepsal, tak to raději pojmu jako samostatné zhodnocení srazu. Kdo to nechce číst, nemusí a také předesílám, že názory jsou čistě jen moje a v žádném případě nenutím nikoho se s nimi ztotožňovat. Jsou to jen náměty k zamyšlení na danou otázku "Tak jaké to bylo"

Na letošní jarní sraz jsem poprvé ve své historii devíti navštívených Běšinských srazů zcela dobrovolně a na základě vlastního rozhodnutí přijel něčím jiným, než autem určeným k závodění a srazu se účastnil co by návštěvník, na rozdíl od minulých, kdy jsem vždy závodil. Měl jsem spoustu prostoru a času si vše užít jinak než jen za volantem a tak trochu ve shonu neustálého přejíždění odněkud někam, a proto bych si i v kontextu dojmů a zážitků z několika posledních srazů ( čili nebude to jen názor z jedné strany ) dovolil zhodnotit proběhlé.

Organizace srazu je již tradičně na skvělé úrovni a její kvalitu nic neovlivňují omezené možnosti pořadatelů a netřeba to komentovat. Malé zamyšlení by bylo na místě spíše, co se týče rozsahu akcí organizovaných pro návštěvníky srazu. Mám možnost porovnávat s děním minulým a poslední dobou je zcela evidentně vidět, že jedno se děje na úkor druhého. Vezmu to postupně:

Páteční jízda zručnosti
Změna v podobě jízdy bugginou namísto jízdy naslepo dle pokynů spolujezdce byla možná oživením, ale myslím, že předešlá varianta byla zábavnější jak pro posádky, tak pro přihlížející.

Sprint
Naprosto bez výhrad. Konečně dostatečně dlouhá trať, mám za to, že vhodnější než v Malonicích. Na tak dlouhé trati a navíc do kopce se zcela jasně projeví účel sprintu. Super !!

Noční orientační závod
Vzpomenu-li orientačních závodů v jejich počátcích, nápadité úkoly na hradech, pořadatele v tématických kostýmech, orientační závod s rozvětveným itinerářem atd atd, tak tento nesnese jakéhokoli srovnání. Zde je jasně patrné, že již není v silách tak málo lidí, kteří jsou na organizaci ochotni se podílet, uspořádat vše v úžasně nápadité a zábavné podobě let minulých.

Soutěže v kempu
Zde není téměř co vytknout. Naopak bych shledal jisté zlepšení oproti minulým ročníkům ( např. používání kvalitní techniky při měření ). Jen mi letos nějak uniklo tahání auta na čas - že by vůbec nebylo ? Pouze hlasování v různých soutěžích o nejhezčí auto, o nejkulatější kola, nejdelší anténu a já nevím o co ještě, mi přijde jaksi neobjektivní. Vzpomínám na sraz, kde každý návštěvník dostal u vjezdu kartičku s čárovým kódem, pomocí níž, na myslím dvou hlasovacích místech v kempu vybavených PC a čtečkou kódu, měl možnost jednou hlasovat. Jednoduché a účinné. Také býval dobrý vědomostní kvíz.

Předstartovní show na buzeráku v Klatovech
Super záležitost přitahující pozornost veřejnosti a potažmo i peníze případných sponzorů. Nicméně rozdělení jaro - náměstí, podzim - v kempu považuji za vyhovující.

Závod samotný
Zde je asi největší jádro problému, který na celkovém dojmu ze srazu mám já osobně. Pro závodící účastníky srazu je nepochybně super, že rychlostní zkoušky jsou neustále lepší a náročnější. Ale mám pocit, že právě na úkor ostatního. Slalom na náměstí byl skvělou a divácky atraktivní vložkou a byl bych pro jeho zachování. Jestli bude i na dalších srazech, kdy zas budu závodit, moc se na něj těším. Na téma náročnosti RZ již zde bylo spousta debat a padlo zde v minulosti mnoho hlasů a názorů. Já osobně bych byl pro další nezvyšování úrovně RZ a spíše se zaměřit na kvalitu. Například vzpomínám, že v minulosti byla daleko přísnější pravidla. Kontakt vozu s překážkou vymezující retardér na trati znamenal automaticky trestné body a příděl vteřin k času dosaženým v závodě. Když jsem na erzetách viděl posádky, které zcela bez zábran retardéry rozhrnovaly a pneumatiky létaly okolo trati, pořadatele, kteří je neúnavně chodili sbírat a znovu a znovu retardéry stavěli, měl jsem divný pocit. Proč ukáznění a zodpovědní řidiči retardér projeli čistě a bezpečně a někteří střelci si z toho vůbec nedělali hlavu ? Nemám teď na mysli ty, co třeba nedobrzdili, poctivě couvli a retardér projeli dle pravidel. Když podmínky, tak stejné pro všechny .. Já chápu, že to vše je podmíněno dostatečným počtem lidí podílejících se na zajišťování závodu a jejich techn. vybavením, ale stálo by to za úvahu. Je na místě pochválit bezchybně fungující časomíry a systém časových kontrol, stejně jako srozumitelné a jasné itineráře a informování posádek.

Vyhlášení výsledků
To je kapitola sama pro sebe. Vždy bývalo vyhlašování výsledků a ocenění vítězů jakousi pomyslnou třešničkou na celém dortu a vyvrcholení akce, na které všichni čekali, těšili se na něj a dokázali zachovat slavnostní atmosféru. Poslední tři srazy je mi z toho na blití. Sorry za tu upřímnost, ale je to tak. Dvě třetiny lidí, kteří tam večer jsou, to naprosto nezajímá, nestydatě plyne veselá diskuze nad vším možným, Romana, který se snaží vše překřičet ( proč se již nepoužívá audioaparatura ? ) polovina lidí vůbec nebere na vědomí a potlesk oceněným přijde z pár dlaní jen nejbližších kamarádů. Za této situace, nad kterou by se měli zamyslet především ti, co na vyhlašování přijdou, by možná bylo lépe celou akci vypustit z programu a diplomy, medaile a případné ceny by stačilo vítězům poslat poštou....

Tolik postřehy z mé strany. Jinak sraz v Běšinech ( nebo snad v Běšinách ? ) je pro mne vynikající akcí, na kterou se vždy těším a pokaždé rád přijedu a kdybych neměl čím, tak klidně vlakem. Prostě je to bezvadný sraz s ojedinělou možností vyzkoušet si své řidičské umění a otestovat možnosti auta na výborně připraveném závodě pro závodně naladěné účastníky a pro "tunery" s možností užít si bohatý program doprovodných akcí. ( Letošní spanilou jízdu a plnění úkolů na ní nemohu hodnotit, protože jsem se jí neúčastnil. Spěchal jsem se závodníky na náměstí a pak na erzety, neboť jsem chtěl pořídit co nejvíce videomateriálu ). Pořadatelům za to patří obrovský dík, za jejich nasazení při organizování celé akce v podmínkách, které jsou takové, jaké jsou. Jen mne malinko mrzí ty nedostatky, které jsem zde vyjmenoval a stálo by za uvážení, kde třeba ubrat a kde naopak přidat, aby se kvalita všeho nabízeného udržela na rozumné výši. Snad jsem vše popsal srozumitelně ....

Ještě mi napadlo ... i když to už nepatří asi k hodnocení konkrétního srazu, ale spíš tak obecně. Bylo vždy velmi příjemné za nějaký čas po srazu mít možnost koupit si videosestřih z celého srazu, případně si z webu stáhnout videoukázky, které jsou promítány při vyhlašování výsledků. Toto se poslední dva srazy také přestalo dít. Je to škoda. O fotografiích nemluvím, protože fotogalerie, která zde na webu funguje, je naprosto luxusní záležitost a zde došlo k obrovskému posunu směrem k lepšímu.

Na závěr pro zpestření něco, co se mi moc líbilo



Slalom pro diváky - Marek Šítal (2.3Mb)

Závodník celým srdcem - Honza Šustr (5.2Mb)



A úplně nakonec malé přátelské rýpnutí do Vaška Horna ml. V kempu po závodech jsi mi říkal, že jsi jel závod tzv. "na čistou" ... mám tomu rozumět tak, že jsi trať čistil od překážek ? :-))


Viktor Čistič - Vašek Horn (1.5Mb)


Takže to je tak asi vše, co jsem měl na srdci a měl potřebu Vám to sdělit. Nyní je míč na Vaší straně, tak oponujte, diskutujte a komentujte. Díky za Vaše ohlasy a názory.

Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email
Klikni na uživatele, abys mu poslal zprávu