ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!43. Mogul Šumava Rally Klatovy 2008

43. Mogul Šumava Rally Klatovy 2008

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Škoda Speciály

>

Skoda 120S

 <<



Autor:
899+40 (939)Jirule (Registrovaný)
    281-806-997 
Vytvořeno: 15.03.2007 - Změněno: 03.02.2008

Skoda 120S



Škoda 120S - JCH rallye team
výskyt - okres Rychnov nad Kněžnou
jezdec.........................Chalupný Jiří 1977
spolujezdec.................Jiroud Pavel 1978
mechanik motor ..........Zelený Ladislav
mechanik a řidič..........Jiroud Jiří a my :o)
lakování.......................Petr Kamil
fans...........Chalupný Jan
Pavel Bartoš
Poloprutský Kamil
Mervart Jiří atd.


Exterier(kastle)
- kastle škoda 100 L,předěláno na 120 S
- vyřezaná stěna před motorem
- otvory pro přívod a odvod vzduchu přes chladič,za chladičem přepážka hliník
- zavařený nalévací otvor v blatníku,hrdlo nádrže v kufru
- nádrž originál
- Zadní blatníky převařeny na kulatý lem
- na zadní kapotě křídlo
- místo zadních sedaček držák na rezervu
- převařené uchycení zadní nápravy na vlečnou rapid 136
- vzpěry mezi tlumiči pérování

Interier
- bezpečnostní rám,vařený na tvrdo do kastle,přední vzpěry u dveří šroubované,
trubky bezešvé 48x2mm všude
- 2x anatomická sedadla Jacky sport
- sportovní volant,škoda 110 rallye
- jeden hasící přístroj 2kg
- 4bodové pásy 1x Schrot a 1x Sabelt
- intercom SPARCO 12V
- síť na přilby
- lampička na noční RZ
- budíky-otáčkoměr,palivoměr,teplota oleje,vody,tlak oleje
- velká kontrolka mazání(blinkr škoda Favorit)
- vypínače-start.tlačítko,benz.čerpadlo,přídavná světla,lampička
- ofuky předního okna vedeny od ventilátoru chladiče
- nářadí a hever,lékárnička

Motor
- Škoda Felicia 1.3
- snížená hlava o 1,1mm,zvětšené,leštěné kanály,uložená na měděných kroužkách
- upravené ventily citroen,tvrdší pružiny škoda octavia
- vačka 300/320
- T písty,vrtání a zdvih jako originál felicie
- odlehčený setrvák
- odlehčená řemenice
- benzínové čerpadlo Facet Silver top (114l/h)
- 2x dvojitý karburátor weber 40 DCOE
- leštené kanály,rovné sání,mezikus s gumičkami,laděný svod 4 do 1
- sportovní filtr,doma dělaný(společný pro oba webery,pletivo,molitan)
- rozdělovač malý,bez podtlaku(MBX,MBG)
- alternátor 55A
- startér škoda Felicie
- olej Castrol RS 10W-60
- palivo Shell V-power racing

Převodovka
- skládaná 5 stupňová,stálý převod 4,22
- olej Castrol SAF-X

Podvozek
- přední náprava,hřebenové řízení,vyvařená horní i spodní ramena
- péra zkrácená,tlumiče škoda,předělané na tvrdší
- brzdy kotoučové - čtyřpístkové třmeny,chlazené kokotouče FERODO,destičky-FERODO DS2500
- zadní náprava vlečná ramena,poloosy lebra,ramena vyvařené zpevněné a bezpečnostní popruh
- péra originál škoda 120,tlumiče škoda,předělané na tvrdší
- brzdy bubnové - originál brzdové čelisti,obložení DS2000
- posilovač brzd škoda 120
- ližina ve předu 4mm a v zadu,hliník 5mm

Chlazení voda
- chladič z Opel Kadett 1.3,rozvod hadicemi a trubkami průměr 40mm na straně spolujezdce vedle tunelu,
bez termostatu,topení demontováno

Penízky v autě přibližně 170 000,-

Tak bych tady chtěl malinko představit náš závodák, který děláme s kámošem, vlastně je už hotovej, ale začnu od začátku.

Táta jezdil závody a začínal se Škodou 1000mb, pak měl Škoda 110L A1150, potom žigulíka, pak zkusil Škoda 120LS. Rally jezdil od roku 1974 do roku 1980. Potom se auto předělalo na autokros a jezdil mistrovství republiky a jeden závod v Poříčí nad Sázavou vyhrál. :O) Jezdili tam třeba Kačírek, Mahr, Šefr, Pavlíček, byla to doba 130RS, Porsche 911, ale třeba i Uher s Volkswagenem Brouk. V té době jezdili buginy Willy Rosell, Alois a Karel Havel, atd.. Tak nás nějak napadlo, že si uděláme škodu, napodobeninu škoda 120S, a že s tím budeme jezdit na srazy. Ale tady ve vesnici vedle jezdili kluci volný pohár a ty nás naladili na to, ať to uděláme na závody.

Tak se začalo dělat, nejdřív úplně normální stovka s převařenýma plecháčema na úzkých nápravách a podložky 3 cm. Originál převodovka ze stovky. Rám jsme si do toho ohnuli a našroubovali sami. Sedačky z Opla Kadett. Chladič ve předu ze škody 120, motor favorit s rapiďáckým sáním. Svod od originál potrubí do příčného výfuku. Trošku předělaná palubovka. Do barev to pak stříknul kamarád a závodák jakž takž byl na světě.

!Skoda 120S
!Skoda 120S


Tak tady jsou úplný začátky a jedna z dob tátovýho závodění.

!Skoda 120S

!Skoda 120S
!Skoda 120S
!Skoda 120S
!Skoda 120S

!Skoda 120S


Byl rok 2000. Tak jsme měli tak malinko závodák, táta znova zblbnul a koupil tisícovku, tak jsme vyrazili na prvni rally jako tým. Rally Hořovice, odjeli jsme tři rychlostky a pak se nám ucpal přívod paliva (špinavá a špatně vyčištěná nádrž). Táta dojel na 68. místě celkove a 37. místo ve třídě. Ale v tu dobu jezdilo amatérský závody 150 aut a z toho polovina třídu A1 do 1400ccm a nemusely mít rámy a nic. Tak jsme přijeli domů a muselo se začít něco dělat, aby se příště závada neopakovala. A přišlo vylepšení o široký nápravy, podložky už byly zbytečný, a hřebenové řízení.

!Skoda 120S
!Skoda 120S
!Skoda 120S
!Skoda 120S


Pak se jelo pár závodů, v Pacove,a asi nejlepší podnik amatérský rally u nás, rally Posázaví, ty dali zase za pravdu mýmu spolujezdci, že když se něco dělá, tak pořádně a zase se začali strkat penízky do závodáku. Na Posázaví jsme znova nedojeli, ulomila se kulička na seřizování ventilů a tyčka neměla co zvedat, ještěže to bylo na sání. Pacov byl o malinko lepší, první soutěž, co jsme dokončili, ale zase jen na tři válce. Ale už si nepamatuju proč. :O)

!Skoda 120S
!Skoda 120S
!Skoda 120S
!Skoda 120S

!Skoda 120S


U nás se jezdily závody do vrchu pro amatéry, tak jsme se párkrát svezli a zase nabouraný. Tak se zase předělávalo. Jiná díra do předního čela a do kapoty kvůli lepšímu chlazení, tak se odjelo pár závodů, tak okolo pátýho, šestýho místa. Chtělo to ale lepší motor, obyčejný favorit už nevyhovoval. Tak se mrklo do inzerátů a jeden motor, malinko jetej se koupil z Dobrovic. Jezdil rallycross. Tak bylo zase o něco lepší auto.

!Skoda 120S

!Skoda 120S
!Skoda 120S
!Skoda 120S

!Skoda 120S


Zatím ve volném poháru zakázali hybridy, to znamená stovky a jiný škodovky se silnýma motorama, jako třeba VW nebo Octavie 2.0, a my jsme měli kámoše, co to jezdili. Ve stovce VW 1.6 - 150 koni. Tak ty měli smůlu a museli auto prodat, tak prodávali po dílech a byla volná jejich převodovka se špérou, skládaný pětikvalt 4,22 za 30 000,-, tak začalo uvažování. S novým motorem se jelo rally Posázaví a rally Světlá a tam jsme nedojeli, vylítlo těsnění, chyba, do motoru jsme se měli asi podívat, malinko utopená vložka. Tak se motor rozdělal, jinak byl jak nový, T písty, velký ventily, vačka 300/320. Tak jsme ho dali dohromady a auto bylo zase připravený.
Teď už jsme si mysleli, že to bude dobrý. Tak jsme se vydali na Posázaví a zase se nedojelo, ve třetí rychlostce nešel zařadit čtvrtý rychlostní stupeň a na takových rychlích rychlostkách se nedalo na tři kvalty jet, asi bychom odrovnali znova motor, tak jsme odevzdali výkaz a ukončili závod. Doma jsme převodovku rozebrali a čtyrkový kolečko bylo úplně odrbaný, nevydržely zuby. Tak se znovu do hry dostala převodovka se špérou od kámošů. Ty už mezitím koupili rallyovýho Seata Ibizu. Nakonec jsme ji asi po půl roce koupili, teď nebylo moc peněz na závody, tak se nejezdilo a dávalo se auto pořadne dohromady, protože to byl pětikvalt a na vlečnou nápravu, tak se sháněla i ramena s lebrama a musel se zvětšit tunel pro převodovku.

!Skoda 120S

!Skoda 120S
!Skoda 120S
!Skoda 120S

!Skoda 120S

!Skoda 120S


Najednou se rozhodl brácha a ješťe jeden kámoš, že by chtěli taky jezdit, tak že postavíme auto i jim, oni to sponzorovali a my stavěli. Nápravy široký, hřebenové řizení, motor náš původní s čím jsme začínali, takže favorit, chladič dopředu, rám byl z lešeninových trubek, tak malinko težší než máme my, převařené disky 13". Nalakovalo se to do stejných barev jako máme my a mohli vyjet na závody, rally Posázaví. A nedopadlo to moc dobře, nejeli špatně, ale přišla poslední rychlostka (Krásná Hora - Mozolov) a osudný les a dva stromy se postavily do cesty. Klukům se nic nestalo, jen auto bylo dost nabořený, předek i zadek. Tak teď nastalo přemýšlení, jestli opravit, nebo koupit jinou kastli, klukům se nakonec do dalšího závodění nechtělo, tak jsme to opravili a auto je teď na prodej.


!Skoda 120S
!Skoda 120S
!Skoda 120S


Tak tady je pár fotek z Posázaví, jak to nabourali.

!Skoda 120S
!Skoda 120S

!Skoda 120S


Něco ze servisky.

!Skoda 120S
!Skoda 120S
!Skoda 120S

!Skoda 120S
!Skoda 120S


A něco na konec. :O)

!Skoda 120S
!Skoda 120S


Tak teď už nebudu moc okolo mluvit,tady mám pár fotek už předělanýho závoďáku i s weberama.

!Skoda 120S
Skoda_120S
!Skoda 120S


Starší se starým rámem.

!Skoda 120S
!Skoda 120S


A novým rámem.

!Skoda 120S
!Skoda 120S


A po menším výletu do příkopa o tréninku.

!Skoda 120S
!Skoda 120S
!Skoda 120S





Tak po delší době přidám další fotky,je to malinko z tátovi doby,kdy jezdil autokros a rally. Tak se na to podívejte,na tu dobu krásný fotky.
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:603
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:86831
Celkem návštěv:172959905

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393