Stáj Škoda Motorsport se vrátí do MS
Vytištěno z http://web.skodateam.cz/index2.php?&item=792
Autor:
1482+1160 (2642)marťas (Registrovaný)
     
Vytvořeno: 29.11.2006 - Změněno: 05.12.2006

Stáj Škoda Motorsport se vrátí do MS



Stáj Škoda se vrátí do MS


Škoda se vrací


Škoda Fabia S2000
Česká automobilka Škoda by měla vyslat do mezinárodních soutěží v roce 2008 zbrusu nový vůz Fabia S2000.Kategorie Super 2000 (S2000) bude mít od následující sezony oficiální šampionát nazvaný International Rally Challenge (IRC) 2007. A podle Mezinárodní automobilové federace (FIA) by měla do dvou let nahradit speciály WRC, které ovládají mistrovství světa od roku 1996.

Co je to S2000?
Jedná se o automobily s pohonem všech kol a atmosférickým motorem s objemem do 2000 cm3 (WRC mají turbomotory stejného objemu), se všemi třemi pasivními diferenciály (WRC disponují středním aktivním diferenciálem) a s minimem elektroniky (na rozdíl od WRC). Cena jednoho vozu by se měla pohybovat kolem pěti milionů korun, což je tak dvacet procent ceny speciálu WRC. „Pokud mluvíme o nastavení vozu, je blízko autu WRC, ale samozřejmě motoru chybí turbo. Celkově je to zdařilý koncept, mnohem levnější než WRC, a na řadě asfaltových i šotolinových úseků dosahoval v porovnání sWRC pozoruhodných časů. Věřím, že to je budoucnost mistrovství světa,“ říká Gilles Panizzi, který intenzivně testuje Peugeot 207 S2000. Francouz má za sebou 69 soutěží MS, z nichž 7 vyhrál.

Škoda má souhlas
Tovární tým Škoda ukončil působení vMS v loňském roce a letos startují Fabie WRC nasazované třemi soukromými týmy (Czech Rally Team Škoda ­ Kopecký, rakouský Red Bull a belgický First Motorsport). Páté místo Jana Kopeckého na Katalánské rallye 2006 je nejlepším výsledkem fabie v MS v historii.Zástupci automobilky předložili podle našich důvěryhodných zdrojů uvnitř Škody Auto vedení koncernu Volkswagen ve Wolfsburgu návrh na další působení automobilky v MS. Na pořadu jednání také bylo, zda pokračovat se speciálem WRC, nebo dokonce ukončit působení oddělení motosportu. Vedení koncernu nakonec dalo zelenou další účasti Škody v MS. V současné době je připraven první funkční model vozu, který by měl ještě v letošním roce vyjet k prvním testovacím jízdám. Podle jiných zdrojů již byl zkoušen v zahraničí.Škoda Auto se oficiálně k případnému návratu do MS vyjadřovat nechce. Na dotaz k vozu specifikace S2000 nám Roman Meliška z oddělení komunikace řekl: „Nevím, o čem mluvíte.“

Co se (ne)ví
Fabia S2000 má být postavena na bázi nové fabie, která bude mít světovou premiéru v březnu na ženevském autosalonu. Zde by také měl být prezentován model S2000, který podle dostupných informací upoutá svými aerodynamickými proporcemi. Motor bude vycházet ze speciálu VW Polo Playa S2000 a je již několik měsíců intenzivně testován.O jezdeckém složení se zatím nemluví. Jako logická varianta se nabízí, že půjde o závodníky, pojedou s Fabiemi WRC v MS 2007, kdy program podpory soukromých týmů v Mladé Boleslavi končí. V nejbližších týdnech by mělo padnout rozhodnutí, zda zůstane zachován letošní model (a v jakém jezdeckém obsazení), nebo jestli dojde ke změnám.

Titul z ME
Nejdále s úrovní vozu kategorie S2000 jsou Italové. Fiat Punto Abarth řízený Giandomenicem Bassem získal letos evropský i italský titul. OPeugeotu již řeč byla, ve SM 48/06 jej dokonce redaktor Milan Jirouš zkoušel na vlastní kůži. Zkušebními jízdami procházejí Toyota RunX 2000 (postavená na bázi modelu, který je v Evropě známý jako Corolla) a VW Polo Playa S2000 (oba vozy připravují soukromé společnosti). Ve startovním poli by se také mohla objevit Fiesta S2000 chystaná australským týmem Britek Motosport. Spolupracovat by měla s britskou společností M­Sport, která od roku 1998 připravuje tovární vozy Ford v provedení WRC.Šéf M­Sportu Malcolm Wilson je však k budoucnosti kategorie S2000 skeptický: „Máme Focus WRC, Fiestu Super 1600 a chceme mít kompletní portfolio s Fiestou S2000. Osobně se však domívám, že budoucnost je stále ve speciálech WRC. Nedávno jsme měli schůzku s jednotlivými výrobci a chceme, aby vozy WRC jezdily minimálně do konce roku 2010.“

ÚČAST ŠKODY V MS WRC
Rok vůz získané body pořadí v MS
1999 Octavia WRC 6 7 ze 7
2000 Octavia WRC 8 6 ze 7 *
2001 Octavia WRC 17 5 ze 6
2002 Octavia WRC 9 5 ze 6
2003 Fabia WRC 23 5 ze 6
2004 Fabia WRC**
2005 Fabia WRC 21 6 ze 6
* o pozici se Škoda dělí s Hyundaiem
** do šampionátu značek nebodovala

zdroj:4.12.2006 Svět motorů str. 60 Sport

Škoda chystá návrat do MS


PRAHA - Mladoboleslavský tovární tým Škoda Motorsport by se měl v roce 2008 vrátit do seriálu mistrovství světa v rallye. Současný model Fabia WRC má být nahrazen speciálem Fabia S2000, s jehož testováním se počítá ještě na letošní rok. Tento vůz má startovat ve skupině N produkčních vozů. „Vše je ve fázi jednání. Jasno by mělo být koncem roku,“ řekl Právu tiskový mluvčí týmu Roman Meliška.Podle dostupných informací projekt návratu předložila česká strana a představenstvo německého koncernu Volkswagen, do kterého mladoboleslavská značka patří, jej schválilo. Ve hře byl návrat s vozem WRC stejně jako úplný odchod ze scény. Třída S2000 by se měla postupně stát hlavní kategorií MS, protože je výrazně levnější než vozy WRC.Tyto vozy už připravují i další automobilky, především francouzské Peugeot a Citroen, s levnější technikou by se měli vrátit i Japonci. „Speciály WRC sice budou ještě pár let závodit, ale budoucnost se jmenuje S2000. Tato auta by měla příští rok jezdit v Intercontinental Rallye Challenge, za nímž stojí televize Eurosport. Do seriálu má patřit i Barum rallye,“ řekl Právu člen světové sportovní rady Mezinárodní automobilové federace FIA Radovan Novák.Škoda opustila mistrovství světa po loňské sezóně. Letos se účastní MS s Fabiemi WRC tři soukromé stáje, které mají od Škody technickou podporu. Jezdí s nimi například Jan Kopecký, Belgičan Duvall, Rakušan Aigner nebo Ital Panizzi. Bývalý jezdec Josef Kopecký by měl dokonce vést tovární tým. „Ke spekulacím se nebudu vyjadřovat,“ odmítl komentovat informaci Práva.

zdroj: 30.11.2006 Právo str. 23 Sport

Speciál Fabia S2000 nastoupí v roce 2008

Tovární tým Škoda Motorsport se vrátí do světové rallye. Stane se tak v roce 2008. V Mladé Boleslavi už stojí funkční model nového speciálu Fabia. Ještě letos má vyjet k prvním testům. O návratu rozhodlo představenstvo koncernu Volkswagen, do něhož značka Škoda patří. Stáj nasadí nový model fabie v provedení S2000. Tedy třídy, která by se měla stát novou hlavní kategorií mistrovství světa. „Projekt, jak se vrátit, předložila česká strana a představenstvo německé automobilky to schválilo,“ říká člověk, který má potvrzené informace. „Ve hře byl i návrat s vozem WRC. Ale také to, že žádný motorsport nebude. “Sport má informaci ověřenou z několika důvěryhodných zdrojů. Personální otázka nové sestavy, jezdecká i šéfovská, jsou zatím stále otevřené. Škoda Motorsport odešla ze scény po loňské sezoně. Fabia WRC totiž nedokázala prorazit ani na třetí pokus. V sezonách 2003 až 2005 bylo nejlepším výsledkem vozu páté místo. Letos v MS jezdí tři soukromé stáje (Kopecký, Red Bull a First), které mají z Mladé Boleslavi technickou podporu. „Největší otazník visel na typem vozu. Jestli postavit novou Fabii WRC, nebo vyrazit s autem podle předpisu S2000,“ říká zdroj Sportu. Druhá varianta vyhrála ze dvou důvodů. Auta podle nového předpisu jsou výrazně levnější a mezinárodní federace FIA dává stále víc najevo, že právě pravidlům S2000 patří budoucnost rallye. Sezona 2008, kdy se stáj Škoda vrátí, by mohla být první, v níž by se obě kategorie setkaly. „Speciály WRC ve světě sice budou ještě několik let závodit, nicméně budoucnost má jméno S2000. O tom už dneska nikdo nepochybuje,“ říká Radovan Novák, český vyslanec ve FIA. „Proč? Protože monstra wéercé jsou sice krásná, ale také drahá. Tak, že si jejich stavbu či provoz může dovolit stále méně týmů. “Třída S2000 bude hlavní kategorií devítidílného šampionátu Intercontinental Rallye Challenge, jehož první ročník se pojede už příští rok. Vedle čtyř bývalých světových soutěží, Safari, Číny, Turecka a San Rema, se představí i zlínská Barum rallye. Promotérem je televizní stanice Eurosport, která bude všechny podniky vysílat v přímých přenosech a v reportážních záznamech. „Mistrovství IRC by pro Škodu Motorsport mohlo být ideálním ostrým programem testů nové fabie. Tato možnost se ale zatím neprojednala. Uvidí se až poté, jak se auto projeví při prvních zkušebních jízdách. Fabia S2000 k nim má vyjet ještě letos,“ dodal zdroj deníku Sport.

***

Škoda v MS s modelem WRC
1999 - 2003: Škoda Octavia WRC, nejlepší výsledek 3. místo
2003 - současnost: Škoda Fabia WRC, nejlepší výsledek 5. místo

značky s modelem s2000
Už jezdí: Fiat, Peugeot, Toyota, VW
Zvažuje: Ford

Hlavní rozdíly mezi s2000 a WRC

WRC
turbomotor 2000 ccm
drahé aktivní diferenciály i elektronika


S2000:
atmosférický motor 2000 ccm
levnější a pasivní diferenciály a minimum elektroniky


zdroj: 29. 11. 2006 Sport str. 17 Motorismus

Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email