Montáž Motoru Škoda Favorit do 100-130
Vytištěno z http://web.skodateam.cz/index2.php?&item=629
Autor:
2+24 (13)Xel-Tailer (Registrovaný)
    243980889  
Vytvořeno: 13.02.2006 - Změněno: 17.04.2006

Montáž Motoru Škoda Favorit do 100-130



Zástavba motoru z Favorita do Škody 100-130


Co je potřeba

-Věnec setrváku škoda 130 (ozubení)
-Ložisko, co je na konci klikového hřídele směrem k setrváku
-Spojková lamela škoda 130
-Podložka o průměru 1,5cm s dírou 2mm
-Rozdělovač škody 130
-Příčná nosná tyč motoru škody 130 včetně silentbloků
-Vodní pumpa škoda 130

Fáze 1- příprava
Sundá se setrvák na bloku škoda 136 a pod ním uprostřed bude železný kroužek vsazený do bloku. Ten je potřeba buď odvrtat nebo jinak vyndat, je cca 1,5cm hluboký. Poté, co vyndáme železný kroužek, vsadíme na místo něho ložisko, které je v tomto místě na bloku 100-130. Poté sundáme věnec ze setrváku motoru 136 a nahřejeme věnec ze škody 100-130 buď autogenem nebo stačí 4 plotýnkový sporák. V tu dobu, kdy přiložíme sirku k věnci a sama vzplane, počkáme ještě 10 minut a poté nasadíme věnec na setrvák motoru škoda 136. Dále, pokud chceme použít původní výfukové svody, musíme převařit koncový díl výfuku tak, aby se nám tam vešel a nebo použijem výfukové svody ze škody Rapid 136. Vyměníme na motoru škody 136 rozdělovač. Nyní nasadíme nosnou příčnou tyč motoru na motor škody 136, a jako poslední věc vyměníme vodní pumpu.

Nasazení motoru
V tuto chvíli nasadíme setrvačník na motor škody 136, nezapomeňte pod šrouby dát plechovou 4cípou hvězdičku, jejíž rohy se ohnou k hlavě šroubu, aby se nemohl povolit.

Dále nasadíme spojkovou lamelu ze škody 130 a přiděláme přítlačák (spojkovou lamelu nesmíme zapomenout vycentrovat - nejlépe hřídelí převodovky, tzv. mrkví). V tuto chvíli nasadíme motor na převodovku. Pokud motor nejde lehce, pootočíme hřídelem (oříšek velikosti 30mm) a půjde to lépe. Dejte si pozor, ať se vám motor s převodovkou nekříží.
V tuto chvíli je nutné se rozmyslet, jaký použijeme filtr box, je možno použít klasický z favorita a nebo vlastní výroby - pokud chcete použít filtrbox z favorita, je nutné použít delší šrouby na uchycení příčné tyče do kastle - mezi karoserii a tyč vložíme 3cm válečky, aby byl motor posazen níže a filtrbox se nám vešel mezi karburátor a stěnu karosérie (pokud nemůžete válečky, sehnat použijte 3 velké matice.

Finální úpravy
Nyní natáhneme plynové lanko ke karburátoru, pro zaražení bovdenu použijeme velkou podložku s malinkou dírou, dále zapojíme elektriku tak, jak byla na původním motoru, a napojíme vodu s tím, že hadici která vede přes železnou trubku kolem motoru rozřízneme a vložíme 2 técka, na která zapojíme sací potrubí (vyhřívané sání). A hotovo.



Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email