Yellow Lady
Vytištěno z http://web.skodateam.cz/index2.php?&item=455
Autor:
1087+35 (561)fido (Registrovaný)
   436-806-838  
Vytvořeno: 13.04.2005 - Změněno: 18.04.2005

Yellow Lady



Škoda 110L

Mého žluťáska (r.v. 1975) jsem zdědil po dědovi. To byl rok 2002 přesněji únor. V té době jsem ještě nebyl plnoletý a řidičák měl být udělán do června. Musím popravdě, říci, že jsem z tohohle auta na začátku moc radost neměl, párkrát sem se svezl u táty ve 120, a když sem pak vlez do hundrtky, přišlo mi to všechno takový divný, řízení šlo ztuha, motor chodil na tři válce, nicméně stále sem velmi oceňoval ten originální zakulacený tvar a zvuk toho vysavače (větráku chladiče) a hlavně vzpomínky z cest s dědou tímto autem. Další fáze vývoje proč si auto nechat bylo nalezením erkařských stránek. Když sem viděl na fotkách široký rozchod kol, moje srdíčko zaplesalo po této úpravě. Od té doby jsem začal auto rozebírat a upravovat. V březnu se začalo s autem hýbat, sháněl sem různé díly hlavně blatníky a dveře, také třídílné plastové nárazníky.
Nejdřív přišli na výměnu troje dveře a všechny blatníky, na skeletu nebyla žádná velká známka koroze. Všechny blatníky sem zevnitř vybrousil na plech, natřel základovkou pak vrchní barvou a nakonec mnoha vrsvami tlumexu takhle byly udělány i podběhy a podlaha. (Teď po zimní prohlídce sem koukal, že už se to někde i loupe (ten tlumex), takže tuto ozdravnou kůru budu muset ještě zopakovat přece jenom už jsou to 3 roky co sem to dělal).Významný krok přišel, když sem sehnal 13plechové disky, hned to bylo jiné svezení, dříve na autu byly originál R14 155 což plavalo už při 80km/h a nebylo to moc bezpečné vzhledem k tomu, jak to plavalo. Dále na autíčku přibyli plastové nárazníky ze Š120. Chtěl sem z mezitypu r.82, ale ty sem nesehnal. Od souseda jsem koupil sedačky z mazdy s pěkným bočním tvarováním, autu moc sluší. V červenci 2002 nastala práce plná broušení a kitování a broušení a kitování, bylo to nekonečné, ale jak to dopadlo vidíte sami, ta práce za výsledný lak stála za to. (Teď po 3letech už tam jsou nějaké kosmetické vady, ale není to nic tragického). Mezitím sem obdržel řidičský průkaz a pyšnil se jaké to mám hezké auto. Po laku sem s autem jezdil, přemýšlel co by se dalo vylepšit a doufal, že tam někdy budou i široké nápravy a silnější motor.Do konce roku 2002 nebyli na žluťásku udělané žádné úpravy. Na začátku roku 2003 tátovi ve stodváce zamrzla voda v potrubí a následně je roztrhala. Táta trubky měnit nechtěl, takže auto odhlásil. A já si z toho vzal motor s převodovkou (čtyřkvalt, převod 4,22) a obě nápravy, které jsme pak následně přendali na žluťase.Vzadu do blatníků se to vleze jen tak tak.(S plecháčema je to tak 0,5cm, s Meteorama sem to musel trošku vytáhnout). Pružiny a tlumiče jsme dali také ze 120. Hned to jezdilo úplně jinak, ale hlavně to sedělo jako přibité. Od začátku roku 2002 jsem scháněl beskydky a poštěstilo se mi až v únoru 2003, nechal jsem si je poslat až ze Svitav. Sice to nejsou originální beskydky, ale polské kapky, ale i tak sem za ně moc rád. V létě (2003) sem sehnal přední spoiler lízátko, vyměnil silentbloky na motoru, byla přivařena laděná koncovka na sériový výfuk, namontoval jsem samonavíjecí pásy. Před zimou mi prasklo topení, sem na tom tak, že mi praská každou zimu, takže teď nemám žádné. Dále sem alchyminoval s chlazením konkrétně s devítilistou vrtulí, uřezal jsem jí 6 listu, takže byla jen 3listá, výsledek stál za to, chladilo to 120 motor dobře nad 90stupnů to nikdy nešlo a také to tolik nehvízdalo. V roce 2004 sem vyměnil stávající H4 za modré a svítí to úžasně. Za jednoho jarního večera, mě napadlo sestavit nějaký panel od řadičky k rádiu, jako stavební materiál sem zvolil stavebnici Merkur. V srpnu jsme se s autem zúčastnili srazu Hundertgang v Poděbradech, poznal jsem nové lidi hlavně z webu, a užíval si velmi příjemného víkendu, kteří organizátoři zvládli dokonale.V září jsme udělali svisláky a pří té příležitosti zkrátili vepředu pružiny o 1 závit, a vyměnil jsem pravé zadné prasátko za nové. Na popud erkařů jsem vyrazil i na sraz do Klatov, kde také vládla podobná atmosféra, i když tady více závodní, jediné co mě na srazu mrzelo, že jsem nejel erzety, a také to, že můj 120 motor začínal dodělávat. Po těchto dvou inspiracích, jen co sem se vrátil z Klatov, jsem začal šetřit na kola, výfuk, a při příležitosti také motor. Na 120 motoru prasklo těsnění pod hlavou a hlavně se z něj začala stávat malá olejnička, když mi byl nabídnut 130 motor za velmi slušnou cenu, neváhal sem. Sundali jsme hlavu, nechali jí snížit o 1mm, a celý motor jsme přetěsnili, příčný výfuk přines táta od někoho z práce musím říci, že je to pěkný bublák. Motor jsem následně pěkně zabarvil, protože odmalička mám rád omalovánky. Jediné čeho sem se obával, bylo jestli to vrtule uchladí, a zatím to funguje a chladí to, pravda s devítilistou vrtulí. Motor krmím zatím nepřetryskovaným 120Sedrem. A jelikož přichází jaro je čas přezout a přezovám na litá kola s označením Meteor2 s pneu OR34, což je opravdu strašná guma, ale musí ještě vydržet, protože pojedu radši na sraz, než abych koupil nové. Co se týče chování motoru, sem zatím velmi spokojen uvidíme do budoucna. Liťáky autu podle mě docela sluší, ale dělítka či jupitery to nejsou. A ptáte se co bude do budoucna? Mám doma chromy, ale stále se nemůže rozhoupat jestli je tam dát. Teď se mi na tom líbí že to kontrastuje (čená x žlutá) ještě uvidim, také bych rád dal na auto čtyřpístky už je mám skoro doma, a musím hned po Klatovech zrenovovat obě poloosy. Aby to bylo bez vůlí.

Jestli jste tenhle můj výplod dočetli až do konce, tak se osmělte a komentujte

Yellow Lady by Fido

Popis momentálních úprav :

- sedačky z Mazdy Mx-3
- středový panel jehož součástí je otáčkoměr a rádio je ze stavebnice Merkur
- zrcátka kapky
- nárazníky z emka
- přední spoiler
- tříramenný sportovní volant
- přední šíroká náprava s maticovým řízením
- emkové poloosy
- vepředu zkráceny pružiny o 1závit
- alu kola meteor2 s pneu Barum 165/80 R13
- převodovka čtyřkvalt stálý převod 4,22
- motor 130 se sníženou hlavou o 1mm
- příčný výfuk

Budoucnost:
- možná chromy
- čtyřpístky
- udržet auto v takovém stavu v jakém je teď co nejdéle

!Yellow Lady
!Yellow Lady
!Yellow Lady

!Yellow Lady
!Yellow Lady
!Yellow Lady

!Yellow Lady
!Yellow Lady
!Yellow Lady

Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email
Klikni na uživatele, abys mu poslal zprávu