Škoda Spider 733
Vytištěno z http://web.skodateam.cz/index2.php?&item=309
Autor:
77070+8646 (462866)eRman (Administrátor)
     286902236   
Vytvořeno: 05.03.2005 - Změněno: 12.03.2005

Škoda Spider 733



!Škoda Spider 733
!Škoda Spider 733


Rok výroby: 1975
Obsah motoru: vývojový dvoulitr
Vrtání:
Zdvih:
Kompresní poměr:
Výkon: 132.5kW(180k)
Kroutící moment:
Hmotnost vozu: 585 kg
Akcelerace 0-100: 4-5s
Maximální rychlost: 240 km/h
Převody:

Speciální závodní vůz typu spider. Byl vyroben v roce 1975. Čtyřdobý řadový kapalinou chlazený zážehový čtyřválec s rozvodem 2xOHC se čtyřmi ventily na každý válec. Vstřikování paliva. Dvě rotační čerpadla Bendix. Mazání tlakové se suchou skříní a s jedním tlačným a jedním odsávacím čerpadlem. Do mazacího okruhu je zapojen plnoprůtokový čistič a chladič oleje. Největší výkon 132,5 kW (180 k). Spojka dvoulamelová hliníková Borg Beck s talířovou pružinou a obložením ze.spékaných kovů. Pětistupňová převodovka s rozvodovkou Hewland typu FT 200. Samosvorný diferenciál. Možnost snadné a rychlé výměny soukolí všech rychlostních stupňů bez demontáže z vozu. Točivý moment se přenáší na hnací kola prostřednictvím hnacích hřídelů přes pryžové spojky u převodovky a kuličkové klouby v hlavách kol, které zároveň při propérování umožňují axiální posuv hlavy vůči hřídeli. Přední náprava lichoběžníková, spodní i horní rameno kyvně uloženo v kulových kloubech. Cepy kloubů jsou různoběžné. Hlava předního kola je na dvouřadovém kuličkovém ložisku s kosoúhlým stykem se stálou mazací náplní. Kolo je unášeno čtyřmi kolíky hlavy a středěno na čepu kuželovou plochou jediné středové upínací matice. Zadní náprava je lichoběžníková s pětiprvkovými závěsy s elektronovou těhlicí. Stavitelný torzní stabilizátor. Odpérování vinutými pružinami s měnitelným předpětím. Tlumiče Koni z lehkých slitin se stavitelným útlumem. ftízení hřebenové v pouzdře z lehké slitiny. Provozní brzdy mají samostatný hydraulický okruh pro zadní i přední nápravu s dvěma samostatnými hlavními brzdovými válci. Kotoučové brzdy na všech ctyřech kolech vpředu s vnitřním chlazením. Samonosný skelet z ocelových plechů, svařovaných v uzavřené profily. V zadní části přivařená příhradová konstrukce nese motor s převodovkou a doplňuje nosnou konstrukci. Po stranách skeletu šroubově připevněny sendvičové hliníkové kryty s vlepenou hliníkovou voštinou. V tomto prostoru uloženy bezpečnostní nádrže Uniroyal s pěnovou výplní o objemu 80 I. Rozvor náprav 2360 mm, rozchod kol 1400/1400 mm. Pohotovostní hmotnost 585 kg. Kola Good Year, elektronové dělené ráfky t Ox 13 vpředu a 14x13 vzadu. Zrychlení z 0 na 100 4-5 s. Největší rychlost 240 km/h.

Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email