Škoda 120L A pohár
Vytištěno z http://web.skodateam.cz/index2.php?&item=306
Autor:
77053+8646 (462774)eRman (Administrátor)
     286902236   
Vytvořeno: 05.03.2005 - Změněno: 12.03.2005

Škoda 120L A pohár



!Škoda 120L A pohár


V Mladé Boleslavi připravili pro Pohár míru a přátelství vtlz Škoda 120 L, se kterým jezdil smluvní jezdec AZNP, dr. Petr Samohýl. Pro tento účel byla vyrobena karosérie bez tlumicích hmot. V~lz dostal ochranný rám za anatomickým sedadlem Škoda a bezpečnostní nádrž Marston v předním zavazadlovém prostoru. Měl rozšítené blatnfky a rozměrný přednf spoiler. Podvozek výrobce upravil zkrácením pružin, montážf I plynových tlumičú Bilstein a i~činnějším zkrutným stabilfzátorem s možností seřízení. Dělená elektronová kola Škoda měla pneumatiky Goodyear, vpředu 7,2/20 - 13, vzadu 8,2/20 = 13. Motor měl v rámci povolených úprav zvětšený objem na 1 192 cm' (Ql 72,6 mm x 72 mm). Jeho saci ventily byly zvětšeny na PJ 36 mm a výfukové na fIJ 30 mm. Yačkový hřidel měl úhel otevření ventilů 320° a stupeň komprese byl 12. Motor dosahoval výkonu 78 kW (l~ k) při 7 5001/ rnfa. Zvýšenému výkonu se muselo přizpůsobit také chlazení oleje, zpočátku jen chladičem, později ješt,ě vřazeným , výměníkem. Pnlměr lamely spojky se zvětšil na 190 mm a použilo se obložení Ferodo VG 95. Čtyřstupilová převo I dovka se od sériové IišiIa odstupňováním převodů, vole! ných v závislosti na charakteru trati. Automobil vážil 750 kg, což bylo 0 50 kg méně v porovnánf s vozy Lada. V roce 1981 se stal dr. Petr Samohýl absolutním vítězem Poháru míru a přátelství.

Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email