ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Pošumavský Slalom CUP Janovice 2018

Pošumavský Slalom CUP Janovice 2018

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Podzimní setkání RKHA 2016 v podání Hibrid teamu

 <<



Autor:
1899+85 (992)Hibrid (Registrovaný)
  
Vytvořeno: 17.10.2016 - Změněno: 17.10.2016

Podzimní setkání RKHA 2016 v podání Hibrid teamu



Výprava na Podzimní setkání RKHA u Kadova 2016
v provedení Radek Bohuslav, Ivan Zajíc, Škoda 130-Hibrid

Po třech letech trápení na rally, kdy nedojíždíme pro rozmanité technické závady, případně v jejich důsledku pro „poruchu“ karoserie, nás čeká poslední letošní svezení-Setkání RKHA Kadov.
Vše se vyvíjí nadělně, po předchozím uvaření motoru nově usazeny vložky, srovnaná a natlakovaná hlava, vše by mělo být OK.
Víkend před soutěží zjišťujeme, že na víku ventilů je emulze-poměrně hodně, bohužel na ventily lehce postřikuje voda. Deprese, laborování. Auto ale jede, v oleji voda není-zatím. Rozhodnutí zní-děj se vůle boží, pojedeme. Jen tak pro zajímavost měříme komresní tlaky. Výsedek radši ani nebudu psát, jeden válec nám to táhne, dva jakž takž a jeden už se asi jenom veze. Škoda 1000 MB s najetými 90 000 km by na tom asi byla lépe.Zkoušíme brzdy, tahají na všechny strany, snad si sednou (úplně tomu nevěřím).
Už jen zbývá zajistit protokol z STK o kontrole brzd, vyřídí Radek v pondělí. Ještě v neděli nemístně žertuje, že v nejhorším necháme udělat cestou na závody. V týdnu standartně není čas, na brzdy se pojede ve čtvrtek večer. Moje rozladění z toho, jak opět vše nefunguje, mě dovádí ke smíření s tím, že nakonec asi stejně nepojedeme. Utvrzuji se v tom, že mě to vlastně vůbec nevadí, bude čas do jara. Jsem neuvěřitelně nasr........Čtvrteční večer jsem jak na trní, kolem šesté Radek volá: Motor nemůžu nestartovat, ještě se budu trápit. Nakonec přichází dobrá zpráva-motor běží, ráno na sedmou jedeme na STK.
Ráno já nenapravitelný spáč už nemůžu dospat, před sedmou čekám před STK na Radka s podvalem a Hibridem. Jsem pevně rozhodnut, že protokol o funkčnosti brzd získáme případně i pod pohrůžkou násilí, za cenu spáchání trestného činu. Cena je nakonec 100,- Kč, brzdy absolutně výborné.
Vyrážíme na Plzeň, cestou ještě nafoukat gumy-jedna podstatně ušlá, ale detaily už neřešíme. Závratnou rychlostí jedeme na jih, tažné auto jede (z kopce, v tahu vypíná turbo, ale jedeme).
Jsme na místě jako jedni z prvních, zima, vítr, hnus. Jdeme se zaregistrovat na administrativní přejímku, udáváme naše startovní číslo(v tu chvíli si to alespoň myslíme). Radek lepí startovní čísla, vítr fouká, klepeme se, Radek nadává, že pětka je pěkně blbý číslo, slepuje se mu a lehce trhá. Jedeme na technickou přejímku. Technický komisař nervózní, já též. Není mu jasné, jak jsme dostali vnitřnosti Wartburga 353 do karoserie Škoda. Vše se po chvíli vysvětluje, startovní listina byla opravena a nemáme číslo 52, ale 51. Padesátdvojku už naštěstí nemusíme přelepovat, pojedeme za Warťasem.
Druhý den vcelku uklidněni přijíždíme do Kadova, ranních pár kapek na okně zmizelo, snad bude i hezky, vítr nefouká, paráda. Nefunguje interkom. Tedy já Radka slyším, on mě ne. Pojedeme bez něj, já budu křičet a Radka ani slyšet nechci.
Vyrážíme na první rychlostku. Přijíždíme ke starttu, motor chcípá, Radek říká obligátní hlášku: NEJEDEME! V předmrtvičné chvíli přejíždím kontrolky a ovladače a klidným hlasem říkám: Zapni si palivový čerpadlo a slovo NEJEDEME už dneska nechci slyšet Startujeme, je oslizlo, jedeme v klidu. Někde kolem půlky RZ začínám cítit podivný pach spáleniny. Radek taky, ale děláne jakoby nic. Jedeme. Smrdí to čím dál víc, přestává to táhnout. Ale jedeme. Dojíždíme do servisky, zezadu se kouří, ale budíky ukazují správné hodnoty, hořet asi nehoříme. Shořela nám spojka. Ne ne, kouří se od zadních kol. Zablokovala se hydraulická ruční brzda. Dobrý, dobrý, když bude nejhůř, pojedeme bez ní. Pohoda.
A druhá rychlostka. Před startem se Jirka Valeš směje, že on už konkurence, nebude, dali si v první RZ jedno kolo navíc. Všichni se smějeme. To se nám nestane!? Radek mi říká, abych se kochal, koukal na budíky a hlídal kola, že už si trať pamatuje. Jasně! .Strartujeme, jedeme, je to fajn. Po půlce zase motor netahá, kucká, jede tak od 5000 otáček, dole nic. Kochám se, koukám na budíky. Nepočítám kola. „ Jedem druhý nebo třetí?“ ptám se. Utvrzujeme se, že teprve druhý. Kdyby jsme nejeli poměrně rychle, vystoupil bych a minimálně do večera se skrýval. Dojíždíme do depa, otevíráme kapotu. Motor je tam-celý, voda v motoru taky, olej taky, brzdovku máme. Vše OK, motor kucká, nedrží volnoběh. Nastavujeme na 2000 otáček, jakž takž drží. JEDEME.

Jdeme na klobásu.
Třetí rychlostka. Motor se hádá, chvíli i jede, trochu trápení. Ale když jede, svezení. Paráda. Počítám kola(raději už i na prstech) a jsme v cíli. Motoru spadly otáčky, hádá se, kucká, chcípá, ale to už dneska bude dělat pořád. Točí se a hlavně: JEDEME.
Pauza v poledne, utvrzujeme se v tom, že i kdyby už nám všechno chcíplo, takhle daleko jsme ještě nebyli, svezli jsme se. Začínáme rozebírat a měnit. Cívka, rozdělovač, předstih, všechno vypadá, že funguje. Karburátor? Někde je chyba. „Dobrý den“ slyšíme za zády. „Vám se to strašně hádá a nejede, top nejde poslouchat“. Človíček, který nám udělal loni rozdělovač odhazuje mikinu na podval, vyhrnuje rukávy svátečního trika a pídí se po nářadí. Druhé kolo, cívka, rozdělovač, předstih, jiný rozdělovač, předstih. Nic. Vyndaváme karburátor. Po povolení prvního šroubku-jak jsme všichni přesvědčeni- objevuje Radek další šroubek v komoře. Jestli tam zázrakem spadnul teď(odkud, jak???) se nikdy nedozvíme. Neřešíme, profukují se trysky, jehla, plovák. Vše OK, motor kucká. Snad membrána, kde je chyba? Víc sebou stejně nemáme.

Opět zvyšujeme volnoběžné otáčky, uvidíme. Skoukneme průběžné výsledky. Překvapení. Nejme poslední.
Čtvrtá RZ. V rámci možností to jede, musíme točit co to jde, kvalty tam padají, jako kdyby nám je tam někdo cpal kladivem. Auto sedí, Radek si zvyká.Kloužeme se, pískájí nám kolečka.Paráda!!Po projetí cílem motor kucká, chcípá. Euforicky mlátím notama o palubovku-to už teď budu dělat až do cíle, paráda, vezeme se, nádhera. JEDEME
Poslední dvě RZ už to samé. Zrychlujeme, minimálně pocitově, krásné svezení, dokonce dojíždíme Trabanty, jednoho i dáme. Volnoběh už nám drží jen na hodně otevřenou klapku, kdyby to bylo delší, musíme najít delší šroubek. Stávající je nadoraz. Občas nám to nezařadí, občas nám to moc nechce jet, ale na to už jsme si zvykli. V cíli nám to chcípá, mlátím notama. Bomba, paráda. JEDEME a DOJÍŽDÍME!!!!!!!!
Děkuju Radkovi a hned hlásím, že ruku mu podám až po velkejch závodech, aby mu pýcha nepřerostla přes hlavu.
Shodujeme se(tak jako po většinu dne) , že všechny útrapy, deprese, nervy, čas a peníze nám za to stály. Nelze popsat, musí se zažít.
Auto na podval, u tabule s časy shluk lidí, koukneme se na netu.Cíl byl splněn, JELI a DOJELI jsme, výsledek až tak neřešíme(i když překvapivě to šlo). Ale co je nejdůležitější, konečně jsme se svezli.
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:723
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:67644
Celkem návštěv:173067732

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393