Autor: |
| Vytvořeno: 24.01.2009 - Změněno: 28.10.2011 | |||
130 RS - originální kousekAktualizace 28.10. 2011 Aby to nevypadalo ze nic nedelame :-)Motor uz sedi na svem miste, o vikendu by se melo montovatisani s karburatory, interier se uz taky blizi a nejvetsi parada je rampa se svetlama Bosch :-) Zatim to tak vypada ze pod stromecek by mi jezisek mohl prinest dokoncene auto. Hura, konecne dorazil motor :-) a schvalne... kdo jste mel doma Calex? :-) Tak aktualni stav vypada po několika letech následovne :-) Další fotky z renovace jsou tady Tak jsme si koupili hračku…. :-) Je to pro hodně z vás známy a důkladně prodiskutovaný kousek ze Slovenska, Škoda 130 RS. Díky úpravám předchozího majitele se stala žhavým tématem mnoha internetový diskuzí. například tady: Článek z tisku Co vy na to? Byl to trochu adrenalin a okolnosti sepíšu do samostatného článku. Základním cílem bylo vykoupit jedno z posledních originálních aut a uvést jej do původního stavu. Originálních dílů na autě příliš nezůstalo… vlastně jen skelet s výrobním číslem a štítkem (musí se vyměnit střecha kvůli nepostradatelnému střešnímu oknu), přední blatníky, kompletní zadní náprava, přední nápravnice a dělítka. Neb není času nazbyt a ani žádné zkušenosti s totální rekonstrukcí tak atypického auta, bude kompletní renovaci provádět Petr Molčan pmautosport.cz (nové stránky naleznete zde) kterému chci poděkovat za pomoc s realizací cele transakce. Aktuálně je karoserie komplet odstrojená a připravená na pískování, naštěstí není napadena korozí. Současně s tím věnuji poměrně dost času shánění nových (původních) dílu. Jako největší oříšek se zatím jeví původní lisovaná hliníková střecha, originální blok motoru a volant Personal Mirage. Vím, že je dnes možné sehnat repliky takřka čehokoliv, ale preferuji původní dobové díly pro zachování autentičnosti vozu. Pokud by měl někdo dobové díly a měl je třeba na repliku auta, tak je rád vyměním za nové kusy dnes vyráběné. Budu rád za jakoukoliv pomoc nebo informaci. Cílem je postavit auto tak, jak závodilo v roce 1978. Kompletní fotodokumentaci naleznete zde. fotky budou postupně přibývat a chystám podklady na spuštění samostatného webu. Tak držte palce :-) P.S. očekávám komentáře kritizující tuningové kroky původního majitele… Věřte, ani já jsem z nich neměl radost a nechápavě nad nimi kroutil hlavou… Jenže pak mi to došlo, on to auto vlastně zachránil, kdyby jej tehdy náhodou nesehnal a nedal dohromady, tak tu dnes velmi pravděpodobně nebylo vůbec. Již v době zakoupení tam nebylo takřka nic z původních součástek. Bohužel si auto stavil k obrazu svému a pro normální ježdění po silnici. Jen pro vaši představu: kompletní lak krom střechy a skeletu vznikal v panelákovém bytě 3+1 :))) |