| 11.08.13 v 16:48 vokim napsal:
Při studeném motoru vstřikuje větší množství benzinu - jako když je otevřen sytič- a motor běží ve fázi ohřevu. V tomto okamžiku není schopen podat 100% výkon , natož jet v nějakém usporném režimu. Po ohřátí a tím i k odpařování paliva dochází k lepšímu smísení směsi , stává se homogenější a po zápalu v ní dochází k rychlejšímu prohoření a tudíž k vyššímu tlaku na píst. Toho využívají výrobci k snížení strychonometrického poměru / poměr vzduch-palivo udávaného jako optimální 1 : 14,7/ a začínaji používat poměry 1 : 18 -22 jako super chudou směs a tím i snížení spotřeby vozidel. Například Audi , nebo VW ve svých modelech od roku 1975 s karburátorovými motory , používaly v sacím potrubí , přesně pod karburátorem , elektricky vyhřívanou podložku , která vypadala jak ježek a začala s ohřevem ihned po nastartování. U nás už předehřev měl např. starý Spartak. Tam bylo sací a výfuk. potrubí sešroubováno k sobě a výfuk. plyny přímo ohřívaly hliníkové sání. |