ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu
Diskuze

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Fotogalerie Rally ples 2015

Fotogalerie Rally ples 2015

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Diskuze

Potřebujete poradit nebo si chcete jen popovídat ? Zde je místo pro diskuzi.


Odkaz na náš katalog užitečných kontaktů - klikni zde
Zpět na seznam témat

Téma: Těsnění pod hlavu

Diskuze začala tímto příspěvkem:
Ahoj všichni. Zajímaly by mě Vaše zkušenosti s níže vyobrazeným těsněním pod hlavu. Zdá se, že jsem si naběhl a koupil něco totálně nefunkčního. Těsnění vydrželo asi 50 km při zajížděcím tempu a pak vyfouklo. Přitom se úplně rozpadlo a nalepilo jak na blok, tak na hlavu.Zatím to nemám přeměřené po rozborce, ale před montáží těsnění byl srovnán jak blok, tak hlava, namontovány nové vložky a přeměřeno, že jsou rovné a mají správný přesah. Máte někdo s tímto těsněním podobnou zkušenost?
Celkem záznamů: 111 (Zobrazeno 1-20)


11.07.16 v 17:02 7693+1109 (8802)vokim napsal:

H. Na všech motorech co dělám / ne na ježdění pro rohlíky a do práce/ natavuji termostaty od 95 - 105°C. Jezdí se ale na G12 1:1 a z mizivým přetlakem v chlazení. On i přetlak má vliv na proudění kapalin v lopatkách čerpadla a nepadají ti hadice z trubek. pokud máš jedno auto na závody i ježdění do práce / Kočkopes / tak je to jedno, ale u čistého závodního auta se musíš snažit možné problémy / o kterých víš , že by mohly vzniknout / eliminovat na nulu.

[ Reagovat ]


11.07.16 v 16:48 9781+1396 (20118)H. napsal:

vokim> Teplota se aktuálně drží někde kolem stovky. Rád bych pořídil hliníkový chladič, jednak kvůli lepšímu odvodu tepla, jednak kvůli nižší hmotnosti. Ta bezvodá kapalina by právě měla zabránit těm mikrobublinkám. Jde mi pak o to, abych neřečil teplotu třeta 110 nebo 120, při níž kapalina ještě zdaleka nebude vařit a ono mi zatím neodcházelo něco jiného. To, že to má bod varu 170, neznamená, že chci mít na budíku 170.

[ Reagovat ]


11.07.16 ve 12:43 5504+1111 (3307)Vena136 napsal:

vokim> tak aby ze šroubů 12.9 = 13 nebylo za chvíli,že nahoře je dole V dnešní době,kdy je skoro všechno už hotový,se podobný záležitosti řeší opravdu snadno.Případně zajít s kusem materiálu k někomu,kdo má CNC a potřebný výrobek je na světě.

S vůlema souhlas,...komentář jsem napsal dřív,než čtu tohle.Takže dá se říct shoda

Že jsou imbusy špatný jsem neřekl,...ale byla tu řeč o svorníkách,ne o imbusech.A než předělávat imbus,raději vyrobit celý svorník.

A nejpřesnější označení šroubů tady napsal Daves,...možná někdo u vás v okrese předělal státní normy,ale je to spíše pro smích.Schválně až půjdu do spojováku,tak budu chtít šrouby 11K,co mě na to řeknou Ale opravdu nechápu,jak tyhle věci vznikají...říct "dvanáct-devět" je pořád stejný jako "třináct-ká"...nehledě na to,že z toho pak někdo udělá "třináctka"

Ještě k místnímu vaření,tak pochybuju,že většina lidí má hlavy nový,takže to na tý oxidaci bude stejně vařit a chladit se špatně...odlitky taky nejsou nejpřesnější.To samý komplet chladící okruh.Jak to jednou pojede bez fridexu,už to je zoxidovaný,případně zanešený bordelem.

Věnovat se věcem co mají význam řešit a co opravdu význam nemá a u škodovky opravdu moc věcí nemá význam Pak je otázka co je důležitý a co je už marketingový tah.

Psát zde cokoliv nemá význam,ale pořád lepší než se uvařit v dílně...raději si počkám na zítřejší ochlazení

[ Reagovat ]


11.07.16 ve 12:23 5504+1111 (3307)Vena136 napsal:

H.> jezdi teplotu,na jaký tolerance budeš mít postavený motor...ale pochybuju,že budeš mít čas zahřívat třeba na 110°C olej i vodu a pak tomu ložit...na 99% tomu ložíš hned od začátku,kde je defakto všechno studený,případně má voda 80°C a olej 60°C.

Takže ti to pak prostě nepojede,když bude mít motor 120°C,sice nebude vařit,ale výkon tam nebude.A postup jako u F1,kde leješ horký olej a vodu asi aplikovat nebudeš a pokud nemáš bimetalický písty,tak si to stejně bude dělat co chce.

Když se netrefíš,tak to za studena pojede a za tepla to budeš tlačit očima.

Kolik to snese,...na oleji tak 150°C pokud spodek stojí aspoň za něco a na vodě těch 120°C si myslím taky bez problémů.

Já bych šel cestou většího přetlaku a klasický destilky s krapet fridexu proti oxidaci...v celku snadný řešení.Akorát si uděláš expanzku a hliníkový chladič,...jestli máš topení,nevím,ale i to by se dalo.Cesta možná levnější,než kupovat speciální chladící médium.

Ale opět odpověď,...na tvých žádaných 100°C nedělej s chladícím okruhem nic,stačí,když ho budeš mít ve stavu jak to vymysleli v AZNP I s chladičem vzadu.

Případně budeš mít auto dimenzovaný tak,že musí vydržet Monte Carlo a motor by měl mít tak 150Hp

[ Reagovat ]


11.07.16 v 10:10 7693+1109 (8802)vokim napsal:

H.> Ano 13 je 12,9 . Jak vidno i z ničehonixe někdo dokáže udělat obsáhlé téma,ve kterém si dokáže při posuzování šroubů odskočit i tryskám v karburátoru. Můžeš použít třeba i šrouby z Octávie 1,6 , když jsou imbus 12,9 špatný , ale tyhle zase mají polidrive hlavu, tak to asi zase bude špatně. Pokud dokážeš držet kapalinu pod bodem , aby v ní začaly vznikat micro bublinky, klidně múžeš jet škodovku do 95°C /trvalá teplota / při dalším zvyšování teploty budou jiné roztažnosti materilů a asi budeš muset řešit jiné vůle , přesahy ap. Ale to co jsem právě napsal bude určitě blbost a on ti to někdo pořádně vysvětlí co a jak máš udělat nejlíp.

[ Reagovat ]


10.07.16 ve 21:38 9781+1396 (20118)H. napsal:

Lidi, lidi,..... Nějak jste mi uhnuli od původního tématu. Nějaké svorníky jsme našli, matky také, tak na to zkusím kouknout, co je to zač.
Jinak, když už jste odbočili k provozním teplotám motorů, tak jakou teplotu je schopen škodovácký motor bez úhony snést? Proč se ptám? Zvažuji použití bezvodé chladicí směsi. Ta sice oproti čisté vodě zhoršuje přenos tepla, asi tak na úroveň vody s fridexem, ale zas by měla zamezit lokálnímu varu v hůře chlazených částech hlavy. Její teplota varu by pak měla být až 170 st.C Nemám samozřejmě v plánu jezdit na 170ti, ale někde v těch mezích kolem 100, kdy opravdu rozhodují maličkosti o tom, jestli vařím, nebo ne.
A pochopil jsem tedy z následných komentářů správně, že 13 je 12,9?

[ Reagovat ]


10.07.16 v 09:08 5504+1111 (3307)Vena136 napsal:

Daves> zhruba,...nestoupá to lineárně a proto i to 0,04Mpa víčko ze 120-ky zvětšuje bod varu o víc %,než pak větší přetlaky.

Jo a ještě jsem zapoměl dodat,že voda při zahřívání zvětšuje svůj objem...takže to má taky vliv na tlak v systému.Když mrzne tak sice taky zvětšuje objem,ale to už neni pro motor zrovna ideální

A tím bych ukončil hodinu

[ Reagovat ]


09.07.16 ve 22:54 141555+2829 (1559347)Daves napsal:

Pro bod varu 130°C by u čisté vody musel být přetlak 2atm. Při ředění glykolem roste bod varu ale také klesá přenos tepla.

[ Reagovat ]


09.07.16 v 18:57 5504+1111 (3307)Vena136 napsal:

vokim> pokud do motoru naliju samotnou vodu,tak při zvýšení tlaku o 1atm,bude teplota varu zhruba o 20°C vyšší,než doma na sporáku...respektive Papinův hrnec?...na Mt.Everestu si ani neuvařím vajíčko (bílkovina tuhne při cca 70°C) a ve vákuu voda vaří při teplotě téměř bodu tuhnutí a posléze vlivem odevzdání tepla voda taky mrzne...dají se na youtube najít zajímavý videa Takže opravdu zvýšení tlaku v okruhu má vliv na bod varu chladící kapaliny a někde se ten tlak projevit musí a 1atm neni zrovna málo...záleží opět na objemu a proto galuska na favoritu jezdí na 12atm a sotva uveze 70kg cyklistu a traktorová pneu na 1atm a uveze pár tun...

A jelikož v autě neni jenom voda,ale i fridex,který sám o sobě zvyšuje bod varu chladící kapaliny,mimo jiných vlastností.Tak stejně tahle diskuze je opět naprosto o ničem

[ Reagovat ]


09.07.16 v 18:50 5504+1111 (3307)Vena136 napsal:

Unregistered> to jest 0,1Mpa = 0,9-1atm podle toho jaká atmosféra se bere v potaz.A to je na sériovém víčku,které je pro daný vůz předepsáno.

[ Reagovat ]


09.07.16 v 18:42 7693+1109 (8802)vokim napsal:

Aby chladící kapalina byla schopna pracovat při vyšších teplotách nedělá se to přetlakem v chladícím okruhu. Škoda Octávie pracuje s pracovní teplotou 105°C a nelze ji normálně do motoru nalít , ale musí se tam napouštět teprve po vyvákuování celého systému, tady není ani termostat. BMW používá provozní teplotu 118°C nemluvě o závodních motorech , které v poslední době jedou 135°C. Jaký by jsi tady musel mít přetlak, aby jsi dosáhl bodu varu pod těmi 135°C ??? A ani u jednoho nejsou hadice tvrdé.

[ Reagovat ]


09.07.16 v 18:42 5504+1111 (3307)Vena136 napsal:

Unregistered> já myslel cca 1atm co je normální atmosferický tlak,...to vaří voda při 100°C.Jinak víčko mám 0,1-ku pro hliníkový motory a oproti 0,04 to je opravdu znatelný rozdíl.Chladič mám Čínský a topení origo.Až na to,že mě lezly hadice z trubek dolů a jedný se to i podařilo,než to vyřešily dvojitý pásky to funguje na 100%

[ Reagovat ]


09.07.16 v 18:30 0Unregistered napsal:

Vena136> Přetlak v chladícím okruhu je MAX 0,25-0,35 atm, pokud tam napereš 1atm praská topení i chladič.

[ Reagovat ]


09.07.16 v 17:21 141555+2829 (1559347)Daves napsal:

Vena136> Bude tu možnost editovat příspěvek do tý doby, než napíše někdo něco dalšího. Je to v plánu.

[ Reagovat ]


09.07.16 v 15:19 5504+1111 (3307)Vena136 napsal:

Daves> pět samyc Proč tu neni možnost upravení příspěvku,...jak tu člověk chvátá a odklikne nějakou blbost,už to tady zůstane

[ Reagovat ]


09.07.16 v 15:17 5504+1111 (3307)Vena136 napsal:

Unregistered> a důvod?Spíš by byla chyba mít 110°C a vodu venku na asfaltu Od toho tam je přetlak,aby voda nevařila hned při 100°C při tlaku 1atm jako když si dělám vajíčka na tvrdo

Nic proti,ale začínám si zase připadat,že znalosti fyziky ze základní školy jsou někdy moc odborný...

Pro rejpaly mám s takovýmto chlazením najeto pár tisíc,pár let a jak v mrazu,tak ve 40°C a jak ve městě,tak na okruhu a nikdy s chlazením problém.Takže pokud tam je něco špatně,tak to funguje neskutečně dobře

[ Reagovat ]


09.07.16 v 15:07 5504+1111 (3307)Vena136 napsal:

Daves> ale tak drží ti doma nábitek nebo ne?

[ Reagovat ]


09.07.16 ve 13:16 141555+2829 (1559347)Daves napsal:

Vena136> na těch litých šroubech ale nepoznáš moment, kdy přestáváš utahovat a začínáš kroutit Mi přijde, že tam je utahovací moment 5Nm.

[ Reagovat ]


09.07.16 v 10:54 0Unregistered napsal:

Vena136> Když máš na škodovce teplotu 110°C a hadice tvrdý -Tak je 100% někde chyba.

[ Reagovat ]


09.07.16 v 08:44 5504+1111 (3307)Vena136 napsal:

Daves> no když máš na teploměru 110°C a zastavíš a tlak to nedrží moc velký,tak to prostě zabublá.Na užovce to z 90°C po zastavení motoru lezlo až ke 120°C,když se to někde hnalo.Jo na bílý1 kde je přetlak takový,že jsou hadice tvrdý jako ty trubky,na který jsou navlečený to nebublá nikdy Tam spíš po zastavení zase vaří benzín v karbecu i když je pod ním 2cm izolační podložka

Já těsnění věřím A až se bude dělat znova,bude i GO motoru.

No šrouby věřím,že jsou litý...i ty závity na to odpovídají.Ale zase na skříň nepotřebuju pevnost několik tun

[ Reagovat ]
Celkem záznamů: 111 (Zobrazeno 1-20)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:402
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:54438
Celkem návštěv:173054526

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393


Kliknutím na tlačítko se otevře průzkumník,
ve kterém vyberte fotky,
které chcete nahrát na server
Kliknutím na tlačítko se otevře průzkumník,
ve kterém vyberte soubory,
které chcete nahrát na server