ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
555 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu
Diskuze

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Návod a šeková knížka na Š 136 GL

Návod a šeková knížka na Š 136 GL

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Diskuze

Potřebujete poradit nebo si chcete jen popovídat ? Zde je místo pro diskuzi.


Odkaz na náš katalog užitečných kontaktů - klikni zde
Zpět na seznam témat

Téma: Zadní náprava - vlečka

Diskuze začala tímto příspěvkem:
Ahoj, chtěl bych se jen zeptat, jestlí někdo nevíte o kolik se liší rozpěrná trubka v katalogové číslo 114-328091 (ta patří orig. na vlečku) a tou klasickou na mokrou nápravu (kat. č. 111-428090). Jsem koupil ty klasické - prodejce to měl u typu Škoda 130 a ono je to o hodně delší.... A pak ještě jeden dotaz můžu dát místo čepu příčného ramena obyč. M14 šroub? Ikdyž jsem teď koukl, že se to dá ještě koupit na pár místech... Díky za odpovědi.


01.11.15 v 18:49 5539+1111 (3325)Vena136 napsal:

Daves> zase se tu baví o něčem,co nemá smysl řešit...pokud mám zásoby origo gumy,která taky stárne a ztrácí vlastnosti,...budiž dal bych to na sériový auto...pokud to řeším teď,nekoupím než gumu co se rozpadne i když to auto bude stát a to raději zajdu někam na čarnou skládku,ustřihnu kus lina a udělám to z toho,pokud ho nemá babička na půdě...konec,šmitec...ale každý si na to asi příjde sám.

Ale zase to zkončí někde u vyztužování karoserie,...já nic vyztuženýho nemám a třeba bojuju s tím,že se mě ohýbá příčka převodovky a celý akregát se mě při akceleraci posouvá dopředu...vše je na tvrdých sileblokách,ale jak má převodovka páku na silembloku,celý se to zkroutí.A to mám ještě starý typ s 5mm plechem dole jako mělo garde a ne tu odlehčenou jako novější verze...uložení všecho drží uplně normálně...a jako vyrábět novou příču a nebo dávat nápravu uloženou do karoserie nebudu a to nemám v motoru 150-koní...zajímalo by mě,jestli jsem jediný člověk na světě a nebo to závodnící neřeší,...jako nemít táhlo řazení bez vůle aby mě pochodovala řadička,tak to taky nevím...asi je ten motor ještě dost nadupanej

[ Reagovat ]


01.11.15 v 18:38 5539+1111 (3325)Vena136 napsal:

Daves> no a takle starý lino je alespoň chemicky podobný linu...a ano,když ho dám do svěráku a paličkou ho ohnu do opravdu ostrýho ohybu,tak se zlomit může...jinak ani náhodou...hele když si tam dám ty nový sračky,tak to je asi tak pevný,jako ta guma...aby až ti na to spadne sklenička,odrazila se ti zpátky do ruky a nerozbila se...hele na tomhle se asi neshodnem...klidně ti pošlu vzorek,mám ho tak 3m ruly a můžeš to otestovat na lom a pevnost...pokud nemáš nůžky na plech,tak to lino neustřihneš a pořád je vláčný...já to dělám pákovkama na plech,protože to dělá krásně čistý dlouhý střih,který přesně potřebuju

No nic,prdim tu na to

[ Reagovat ]


01.11.15 v 18:32 5539+1111 (3325)Vena136 napsal:

Daves> uplně normálně Jde o to,že ta guma se vymačká,...možná jsi měl štěstí a hlavně origo něco vydržela...to co dneska koupíš popraská hned jak to utáhneš a prostě je to pořád měkkej spoj...ideální je mít podélný a příčný rameno v celku,...pak to alespoň drží

Já nemám důvod rvát tam gumy,když to mě a nejen mě nedrží,je s tím práce a musím to kupovat Jinak na Mostě teď používám slicky a na zimovce jsem byl schopný vylomit i buben...s autem jsem toho nalítal dost a neni to série už dá se říct vůbec a nic,...teď jak to jezdí po třech a dvou kolech někdy mám popraskaný lak ve všech spojích,dveře taky už nejdou uplně dobře zavírat a celý se to tak nějak kroutí a ta kasle je dá se říct funglovka.Ale bez rámu to nedává moc...takže ty síly který na to auto působí jsou zajímavý...

Takže to nemám důvod dál řešit,...je to levný a funkční řešení a řeklo by to hodně moc lídí (kdyby ady někdo něco napsal) a jinak na Virtu je opravdu zajímavá diskuze na přečtení,jakou dýlku rozpěrky máš udělat...to stojí za to

Já to mám "tak akorát" aby tam nelítal bordel,ale opřený to neni,...hodně náprav co jsem rozebíral to mělo jako sud nafouknutý a to bych měl pak po každý změně geometrie dávat nový rozpěrky,aby se utáhly na předepsaný předpětí?...proč dělat věci jednoduše,když to jde složitě...neřeknu u mokrý nápravy,kde je ta platle tak 10x míň pevná,tam to i chápu,protože se to rozmáčkne...ale pořád jde použít ta z odlitku

[ Reagovat ]


01.11.15 v 18:14 142052+2829 (1564714)Daves napsal:

vokim> Však já vím. Ale že se v roce 1985 dávalo lino přeci neznamená, že budu z té doby lino shánět, dle rady "dej na spoj lino starý alespoň 30let". Takhle staré lino se ti v ruce zlomí

[ Reagovat ]


01.11.15 v 17:12 7698+1109 (8807)vokim napsal:

Daves> Kdysi se na ZÁVODNÍCH speciálech dělaly různé úpravy a místo gumových vložek se používalo kde co i PVC. Ale když se řekne "A" musí se říct i "B" , například , že se musely zkrátit orig. rozpěrné trubičky na rozměr 36mm -0,3mm, to že se musí vystužit karoserie v místě uložení suvného ramene, jinak se láme a vznikají praskliny okolo uložení , měnil se i úhel kývání, místo silenbloků a gum v ramenech /to i předních/ se zkoušelo silonové i bronzové uložení atd. ale pokaždé se vrátily k původní koncepci , sic s tvrdšími gumami.
Stačí si prostudovat materily v muzeu AZNP. Všechny pokusy se tehdy dělaly na specialním okruhu Dunlop a veškeré dokumenty z té doby /i originál ručně psané poznámky / jsou od toho nejpovolanějšího a to pana Bobka,testovacího jezdce AZNP který to tehdy s týmem testoval .
Jinak neznam nikoho , kdo by měl problémy s uložením do gumových vložek, pokud to udělá jak se má a nedeformuje ramena přetahováním na zkrácené rozpěrky.

[ Reagovat ]


01.11.15 ve 13:29 142052+2829 (1564714)Daves napsal:

Vena136> Tak ti nevim, okruh v Mostě jsem jel několikrát s Rapidem, jinak se sporákem a s erkem jsme jezdili Běšiny a i vlastně s Rapidem a nikdy nic nevypadlo. S rapidem jsem najezdil kolem 80 tisíc kilometrů a pak něco s erkem a se sporákem. Ale fakt jsem s gumou nikdy neměl problém. Ani nevím, jak by mohla vypadnout, když tam má ty záhyby, co zalezou dovnitř.

[ Reagovat ]


01.11.15 ve 12:22 5539+1111 (3325)Vena136 napsal:

Unregistered> ...čep příčnýho ramene jsem teda pochopil jako spoj příčky a šikmýho ramena...to je M14x1,5...na kostku máš M12x1,5 origo...dneska se prodávají už obyč stoupání,protože se s tím nechce nikdo dělat,takže M12x1,75...no a co se týká spoje ramen,tak tam jsou taky M14x1,5 šrouby...

Jinak pokud se chceš pod tím za 2-měsíce válet znova a měnit ty gumy za lino,tak poslechni tady Mikova...ani origo co koupíš někde na burze tam nevydrží...znám to z vlastní zkušenosti a za chvilku jezdíš s proměnlivou geometrií zadní nápravy...pokud budeš jezdit 0-100 za 5min,tak tam ty gumy chvilku vydrží,to je pravda,než se po pár měsících rozpadnou samy...tvrzení,že je lino tvrdý je kravina,...přečti si utahovací moment (tj 70Nm) a to to lino zmáčkne jako nic...pokud to chceš mít pevnější,dává se to na 100Nm...ale oveř si kvalitu závitů v příčným rameni....jinak lina budeš potřebovat 3ks (spojený obdélník) na každou stranu...je na to výkres v "sportovní úpravy škoda 130",to stáhneš někde na ulož.to a tam si to najdi a nebo přeměř...jde o to,aby to bylo spojený v jeden celek,líp se to tam dává,než půlka + půlka na obě strany...k příčnýmu dáš dva celky,pod platly jeden...trubičky neře,nic se neprohne ani při těch 100Nm...

Pokud je necháš dlouhý,rozlisuje se to tam,spoj se neutáhne a vypadá ti to všechno ven...jak říkám,já to jezdím i na spotřebáku,časem to vypadá u všech aut,jenom ne u těch,co to tam mají zarezlý.

Tohle je jeden velký přešlap co se týká konstrukce,ale asi to je dělaný kůli vybracím a hluku,i když tam jsou stejně pevný spoje přes šrouby,takže trochu nedomyšlený.A na vlečku nic jinýho nedávat a ramena vyztužit,protože pak by se ti podélný bortily...ono to mělo dva druhy výztuh na rameni i z výroby 130-ky a rapid...takže se to kroucení snažili nějak vyřešit i tehdá...ale nemohli to dělat jako na závody,protože by pak na ty závody neměly žádný inovace a škoda meteriálu,asi byl ten kus plechu tenkrát moc drahý...chápu na 120-ky,kde jich bylo milion a něco,ale aut s vlečkou bylo pár tisíc a tam by tolik neprodělali

Případně zjistíš časem sám,že jsi to měl udělat tak,jak to dělám já a spousta a spousta dalších lidí co zjistila,že guma je tady opravdu nevhodná....

[ Reagovat ]


01.11.15 v 11:59 5539+1111 (3325)Vena136 napsal:

Daves> jo tak o tom ani nešpekuluj Když tam dám ty gumy,po prvním ostřejším výjezdu někde se rozžvejkaj a vypadají...novodobý stlačený tmy jsou k ničemu...já lino mám i na zimovce na "mokrý" nápravě,protože když jsem s tím byl na mostě,ty origo gumy co tam byly 25-let prostě vypadaly a domů jsem jel bez nich.

Nic lepšího než lino neni,..někdo dává třeba i hliníkový plát,taky to drží,protože se i to dokáže zamáčknout,ale oxiduje to a kupovat nějaký drahý kvalitní PVC na to kašlu,když mám lina plnou půdu,...nůžkama na plech se vystřihne potřebný tvar a neexistuje,aby se to hnulo

[ Reagovat ]


31.10.15 v 19:54 0Unregistered napsal:

vokim> jan.benek@seznam.cz Díky za každou dobrou radu, ten čep koupím origo nový. Nápravu mám rozebranou zatím jsem tam navařil všude ty výztuhu co prodávají na netu (2,5mm plech) a to jak na podélných tak i na příčných ramenech. Všechny ty díly (kostku, rozpěrky, všechny šrouby) mám nové. Akorát jak jsem psal ty rozpěrky mám dlouhé, takže když mi pošleš přesnou míru, budu ti vděčný.... Díky

[ Reagovat ]


31.10.15 v 19:15 7698+1109 (8807)vokim napsal:

Unregistered> Příčný šroub není M14, ale M12x1,5 a je jedno jestli je s tělem nebo závit po celé délce, protože nedrží za tělo , ale plochou podložky pod hlavou a maticí proti ramenu a je jedno , zda-li je kostka hliníková , nebo plastová
Délku rozpěrných trubiček v každém případě musíš dodržet / nejsou tam pro nic za nic/ pokud je uděláš kratší , deformuje se suvné rameno a povoluje. Pokud máš nápravu rozebranou , doporučil bych ti ramena vyztužit a to s předpětím 10° / Předpis výrobce-když se zjistilo , že se kroutí //. Pak nedochází právě k deformaci suvných ramen a zadní náprava stojí rovně a ne do " A". Lino bych nedoporučoval, protože je tvrdé, kdežto orig. gumové vložky se stáhnou díky přesné délce trubiček na správné předpětí suvného ramena.Přesné délky ti mohu poslat,když mi dáš mail.

[ Reagovat ]


31.10.15 v 18:05 142052+2829 (1564714)Daves napsal:

Vena136> Lino starý 30 let se na první nerovnosti rozsype na prach

[ Reagovat ]


31.10.15 v 18:01 0Unregistered napsal:

Vena136> OK díky.. o tom čepu jsem věděl, že ho koupím, pokud jde ještě sehnat, ale ty rozpěrky jsem nikde nenašel... v pondělí to říznu a uvidím.

Dík za radu

[ Reagovat ]


31.10.15 v 17:42 5539+1111 (3325)Vena136 napsal:

Unregistered> obyč klidně dej,akorát tam je 1,5 stoupání...ale stačí koupit s potřebně dlouhým tělem a případně zakrátit...ono to tam je na fest z nějakýho důvodu a pokud tam dáš celozávit,budeš tam mít vůli...sice se to dorve,ale ta síla na to pohnout i třeba s povolenou kostkou v rameni tam je přitomná...

Trubku uřízni a nic neřeš...dýlku řešit nemusíš,pokud spoj dotáhneš s citem,...viděl jsem i prohnutý ty platle 130-kový (nechápu,že to závit v rameni vydržel) a pro takový lidi bych doporučoval udělat trubičku delší a pak to tam celý rozlisovat

Takže raději tam dej co tam má být za čep a trubku uřízni třeba o 3mm kratší,dej na spoj lino starý alespoň 30let a bude to uplně perfektní

[ Reagovat ]


31.10.15 v 16:56 0Unregistered napsal:

Ahoj, chtěl bych se jen zeptat, jestlí někdo nevíte o kolik se liší rozpěrná trubka v katalogové číslo 114-328091 (ta patří orig. na vlečku) a tou klasickou na mokrou nápravu (kat. č. 111-428090). Jsem koupil ty klasické - prodejce to měl u typu Škoda 130 a ono je to o hodně delší....
A pak ještě jeden dotaz můžu dát místo čepu příčného ramena obyč. M14 šroub? Ikdyž jsem teď koukl, že se to dá ještě koupit na pár místech...
Díky za odpovědi.

[ Reagovat ]
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Duben 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:407
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:42132
Celkem návštěv:175175859

Článků:1010
Fotografií:34655
Komentářů:17288
Uživatelů:4394


Kliknutím na tlačítko se otevře průzkumník,
ve kterém vyberte fotky,
které chcete nahrát na server
Kliknutím na tlačítko se otevře průzkumník,
ve kterém vyberte soubory,
které chcete nahrát na server