04.01.2018 (Čt)x.xhansPo delší době přidávám pár řádek jako schrnutí podzimního Škoda srazu. Asi největší úprava kterou sem udělal byla dvojitá bassreflexová ozvučnice místo zadního sedadla. Tentokrát sem zvolil klasickou konstrukci s jedním výdechem směrem do zadu. Ozvučnici o objemu 2X50L sem osadil dvojicí subwooferů značky Gladen a pořídil sem i nový zesilovač Mac Audio ZXS 1500D. V soutěži o nejhlasitější audio sem se umístil na krásném třetím místě :-) Už se moc těším na jarní sraz. |
23.07.2016 (So)x.xhansDodělal jsem konečně podsvícení interiéru, potřeboval jsem dodělat už jen budíky. Myslím že se mi to docela povedlo. Alespoň za mě spokojenost. Navíc jsem zvládnul konečně vyměnit zadní kotouče a destičky. Po delším rozmýšlení jsem objednal komponenty značky ZIMMERMAN. Děkuji všem kdo přispěli do debaty zde na stránkách ohledně kotoučů. Levá strana po výměně opravdu již volala. Jinak výměna šla docela dobře hodně volným tempem jsem byl za dvě hodiny hotovej. Zítra udělám zkušební jízdu, ale věřím že budu spokojen. |
15.05.2016 (Ne)x.xhansPo delší odmlce přidávám pár fotek z úpravy podsvícení interiéru na mé octávii. Zase jsem o kousek pokročil předěláním ovladačů klimatizace. Po delším zkoušení jak dosáhnout změny barvy jsem na to rezignoval a koupil hotovou podložku na změnu podsvícení. Jen jsem na podložku napájel červené a modré diody aby to ladilo k ostatním ovladačům a bylo hotovo. Stejným způsobem jsem chtěl předělat i podsvícení budíků. Na internetu jsem našel podložku pod budíky na změnu barvy. Objednal jsem podložku v červené barvě, namontoval do auta a čekal až se setmí. K mému překvapení podložka vůbec nesvítila, kromě ručiček a počítače ujeté vzdálenosti. Nakonec mi tedy nezbylo než budíky kompletně rozebrat a zkusit vyměnit originál diody. Sice jsem do budíků nechtěl sahat protože jsem se bál abych je nepoškodil a nemusel shánět jiné, ale nakonec jsem byl překvapen jak se nechali v pohodě rozebrat. Sundal jsem ručičky a po demontáži podložek jsem se dostal na diody. Na zkoušku jsem prozatím vyměnil diody na podsvícení displejů a změnil jsem i podsvícení jedné ručičky. na vše jsem použil oproti originálu LED 3 mm jiné jsem bohužel neměl. Výsledek se povedl, navíc sem byl překvapen jak snadno se na plošáku budíků pájí. Všude je spousta místa. Dnes jsem objednal další ledky na dodělání budíků a už se těším na finální podobu. |
10.04.2016 (Ne)x.xhansDneska sem umyl podruhé po zimě auto a znovu naleštil. Hlavně nová kola co sem si pořídil jako odměnu za odváděnou práci. Rozhodně je to krasavec. |
29.03.2016 (Út)x.xhansDneska jsem po delší době nic nedělání předělal podsvit na ovladači naklápění světel. Docela jsem se zapotil při rozborce ovladače,ale nakonec po hodinovém zápasení jsem se dostal až na desku plošného spoje a diody vyměnil. Pustil jsem se rovnou do změny podsvícení ovladače na dveřích řidiče. Změna podsvícení opět spočívá ve výměně originálních led diod 3mm za v mém případě červené diody o stejném průměru. Tento ovladač je tvořen dvou vrstvým plošným spojem tudíž je nutné dbát na důkladné proletování spojů. |
26.02.2016 (Pá)x.xhansPo zkoušce oranžového podsvícení v autě a dlouhém přemýšlení zda se do práce pustit, nebo né jsem nakonec objednal led diody a pustil se do práce. Nakonec jsem se rozhodl že se nebudu držet při zdi a ovladače předělám do červené barvy. Začal jsem tím jednodužším, ovládáním elektrických oken a zrdcátek. Demontoval jsem ovladače z auta a doma kompletně rozebral. V ovladačích oken jsem původní SMD diody nahradil klasickými led o průměru 3mm, ale pro ovladač zrdcátek jsem nakonec pořídil diody SMD. Sice se s nimi daleko hůř pracuje a chce to notnou dávku trpělivosti, ale nebyl jsem si jist zda se do ovladače zrdcátek opravdu vejdou klasické led. Tudíž jsem nechtěl nic podcenit. Ovládání zrdcátek Následovalo předělání podsvitu ovladaču na střední části přístrojové desky. Tam to šlo jako po másle, tyto ovladače jsou již v originálu podsvícené klasickou 3mm diodou tudíž výměna kus za kus. a poslední kousek který jsem prozatím předělal je ovladač světel. |
21.02.2016 (Ne)x.xhans |
27.09.2015 (Ne)x.xhansÚpravy které jsem provedl na audiozástavbě se vyplatili. Z podzimního srazu jsem si odvezl pohár za třetí místo. Takže nádhera. Sraz byl jako vždycky perfektní a už se teším na jaro 2016. |
06.09.2015 (Ne)x.xhansNavíc jsem vytlumil boky přístrojové desky aby nerezonovala. Kryt pojistek a bok kastlíku u spolujezdce jsem polepil tlumením Gladen aero wave. |
05.09.2015 (So)x.xhansPodzimní sraz je tu co nevidět. Dneska jsem začal montovat nové zadní reproduktory. Do dneška jsem měl vzádu koaxiální reproduktory které mi zůstali z feldy a dnes jsem je začal měnit za komponentní (samostatný středobass a výškový reproduktor). Vzhledem k tomu že přední reproduktory Gladen hrají perfektně pořídil jsem i do zádu reproduktory Gladen. Navíc jsem tím sjednotil veškeré reproduktory v autě do jedné značky. Odstrojil jsem zadní dveře a vypreparoval původní výškové reproduktory. Natáhl jsem novou kabeláž a dveře v rámci možností uzavřel tlumením. Neměl jsem již dostatečně velký plát tlumení takže jsem dveře vytlumil alespoň ve spodní části kde jsem odstranil původní folii. Namontoval jsem nové výškové reproduktory a dveře opět nastrojil. Dále jsem demontoval plasty v kufru. Po odmontování úchytů pásu a čtyř matek jsem si celý plast odnesl domů. Odstranil jsem původní reproduktory, namontoval nové podložky které jsem lehce upravil aby sedli do plastů a nové reproduktory. Momentálně čekám až zaschne lepidlo kterým jsem na spodní část plastů přilepil výhybky pro reproduktory takže kompletace a zkouška bude zítra. |
31.08.2015 (Po)x.xhans |
29.08.2015 (So)x.xhansNové přední reproduktory hrají naprosto skvěle, takže jsem rozhodnut pořídit nové reproduktory i do zádu. Tudíž to sfouknu v jednom balíčku. Jen by bylo fajn zvládnout to do podzimního srazu který je za dveřmi. Krytky přes přední reproduktory jsou zatím stále ve fázy rozpracovanosti. Nápad od DAVESE udělat krytky z tahokovu byl perfektní, ale ten tahokov ukrutně rezonoval. Momentálně jsem tedy původní mřížky vybrousil, zkusím je potáhnout průzvučnou tkaninou na reproduktory a zvednout pomocí nějakého těsnění. |
18.08.2015 (Út)x.xhansKonečně jsem začal vylepšovat audio aparatůru na podzimní sraz. Na předek jsem objednal nové reproduktory Gladen M165 V2 a rovnou jsem pořídil i nové podložky pod reproduktory. Do teď jsem měl podložky udělané z plastu. Oproti původním reproduktorům POWERBASS jsou tyto o něco vyžší, ale hlavně výkonější. Odstrojil jsem přední dveře a odřízl původní podložky pod reproduktory a část tlumení. To protože jsem měl podložky oblepené silikonem aby dokonale těsnili. Docela mě překvapil vzhled samolepící části tlumení, připomínala rozehřátý asfalt. Na dveřích ale drželo dokonale takže v pohodě. Těsnění jsem přelepil novým kusem a namontoval nové podložky. Vše jsem opět dokonale utěsnil. Namontoval nové reproduktory, výhybky a dveře opět nastrojil. V pohodovém tempu jsem to zvládnul za odpoledne. Pár fotek z montáže. Při zkoušce aparatury jsem ovšem zjistil že zdvih membrány reproduktorů je tak velký že se membrána zaráží o originál krytky reproduktorů. Tudíž momentálně jezdím bez krytů na reproduktorech a budu muset vymyslet nějakej zlepšovák. Docela by se mi mít reproduktory takhle odhalené líbilo, ale chtělo by to nějak zkulturnit prostor po původních mřížkách. |
30.07.2015 (Čt)x.xhansPodzimní sraz je tu co nevidět, takže dnes jsem se dokopal ke kontrole audio zástavby. Už delší dobu jsem měl pocit že přední pravý reproduktor mi hraje míň než levý. Dneska jsem tedy sundal kryt reproduktoru a něco na mě vypadlo. Z reproduktoru se odlepil kroužek přes membránu a membrána se v horní části utrhla od koše. Ještě že jsem si stejně chtěl na předek pořídit nové reproduktory. Uvažuji o sjednocení všech reproduktorů do komponent značky GLADEN a výměně stávajcích podložek pod reproduktory. Nyní mám podložky které jsem udělal z plastů, ale do budoucna chci udělat podložky z MDF. |
19.07.2015 (Ne)x.xhansDnešní krásné počasí jsem využil k výměně zadních pružin. Při kontrole spodku auta jsem zjistil že jsou obě prasklé. Pružiny jsem pořídil na AUKRU za 450 pár. Obrousil jsem je a znovu nastříkal. Protože jsem nechtěl nic na autě demontovat použil jsem k domontáži a zpětné montáži kurt. Práce šla docela dobře. Původní pružiny jsem při autě stojícím na kolech stáhnul kurtem, pak auto zvedl a vyndal pružinu. Montáž byla v obráceném pořadí. Pružinu jsem stáhnul kurtem, při zvedlé zadní nápravě usadil, kurt jsem povolil a auto hodil zase zpátky na kola. Pravá strana šla nádherně, na levé mi trochu překážel výfuk, ale taky se to nechalo. Práce asi tak na 45 minut. Nové obroušené před nalakováním Když už jsem měl venku hever tak jsem sundal zadní kola a pořádně je umyl. Docela to prokouklo. |