17.03.2024 (Ne)121215Nové srdce 781.136 (obržděné,a má najeto jen pár km co by testovací motor v závodním autě) a jeho instalace i s převodovkou. Když nanovo-po letech...tak nanovo :-) |
20.01.2024 (So)121215 |
01.08.2023 (Út)121215 |
09.06.2023 (Pá)121215Technické údaje mého vozu Původní konfigurace z výroby - Škoda 120 L s výbavou z výroby jako LX Rok výroby 1988 - při koupi mělo najeto 53 000km a nikdy nevidělo zimu :-) STAV PO REINKARNACI NA PŘELOMU LET 2022-23 KASTLE komplet očištěna, vyvařená dle potřeb (i když těch moc nebylo-měl jsem velice zdravý základ) Přední i zadní nárazník taktéž sériový-jen lakovaný... Zadní čelo + kapota hliníková s větráním dle LR Přední a zadní osvětlení + Blinkry originál Czech Republic... Maska originál Škoda, zpětná zrcátka Beskyd Sport (KAPKY) Kastle má de facto 4 barevné lakování: 1.Bílá (RAL 1001)-skelet 2.Světle modrá -podběhy a pruhy 3.červená základní 4.tmav.modrá Vše LAKOVÁNO (nikoliv lepeno) dle vzoru AMK AZNP Mladá Boleslav + NĚKOLIK málo samolepek vč. pruhu na střeše dle vzoru původních LR INTERIER Vylehčen - vyházeny sériové nepotřebnosti (vrací se jen na STK) NOVÝ Černý tapecírung na stropě i "C" sloupcích GL palubka Přidány spínače svět. rampy, chlazení na externí panel Upravené posvícení budíků Muzika: kazetové autorádio + dva uschované reproduktory jen tak pro poslech na cesty... Zbaven všech koberců a tlumících podložek pod nimi Vloženy na zakázku udělané koberečky Nalakován do černé barvy Instalována sedadla SPARCO bezpečnostní pásy SCHROTH s navíječi a bezpečnostními čidly PODVOZEK Přední Náprava: Komplet vyztužená dle dokumentace LA... Tlumiče přitvrzené sériové PAL - p. Kůrka Pružiny na zakázku 80kn,220 volná délka Nápravnice + horní a spodní ramena opískováno ocelovou drtí a nalakováno černou barvou. Řízení: Hřebenové- sériové (prozatím) Stabilizátor 18ctka výroba p. Svozil + tvrdé uložení stabilizátoru .... by Pemit Brzdiče 4 pístové nalakovány do červené barvy Výztuha SPEEDPRO mezi přední tlumiče Destičky + brzdové kotouče Ferodo Nové rozvody brzd i lanovody. Nový brzdový válec škoda 130 Zkrátka komplet GO... ZADNÍ NÁPRAVA: Úhlová, opískováno ocelovou drtí, vyztužena dle L/A s tvrdými silentbloky . Zadní brzdy po GO ponechány bubny lakované taktéž do černé barvy, použito obložení Ferodo. Zadní Tlumiče : štelovatené zn.SPAX Upravené domky tlumičů Kratší kyvkové pružiny v červeném komaxitu Stabilizátor na zadní nápravy - vyráběl kdysi p. Svozil KOLA MINILITE 4x130 šíře 5,5x13 S homologací TUV pro vozy ŠKODA Pneu: 185/60 R13 80H YOKOHAMA A539 MOTOR motor 742.136 - prozatím komplet vyčištěn Klika přebroušená Setrvačník lehce odlehčený, svážen s klikou osazen sadou Kolbenschmitt Vačka 280 (resp. přebrus NC-POWER) Hlava 742.136 snížená o 0,9mm, udělaná sedla vodítka ventily...by jarda u.1 Po rozebrání změna taktiky bude založen 781.136 od skodamotor.cz 742.136 se musí celý předělat --------------------------------------------------------------------- Na montáž čekám de facto nejetý a odbrzděný 781.136 složen ještě v Česaně. Převodovka 5q 4,22 celá chemicky vyčištěna (obal jak nový) a znovu poskládána :-) ------------------------------------------------------------------------------------------- Svody 4 do 1 + výfuk nad příčku motoru výroba p. Bohuslav Krejčí - našopované hliníkem a ošetřeny barvou (a svody) odolnou do 600 stupňů Rozdělovač : bezkontaktní PAL typ 860 včetně ETZ a cívky Karburace: SEDR 3323-prozatím sériově osazen, ale možná to bude vše jinak, uvidíme jak se osvědčí Na uchycení motoru použity tvrdší silentbloky...by Pemit Převodovka bude chycena do kastle přes držák dle 130LR DOPLŇKY -vně i uvnitř : Zakázkově vyrobený přebal sériového víčka nádrže z leteckého duralu Snímatelná světelná rampa 2 mlhovky WESEM + 2 dálkové WESEM Zástěrky SpeedPro Polep střechy samolepou dle vzoru originálních 130LR DOVĚTEK: Auto bylo stavěné s možností použití co nejvíce nových dílů.. Stále je na něm co dělat.. a postupem času ho snad co nejvíce přiblížím originálu PROZATÍM JE TO JEN AUTO PRO RADOST ...NIKOLIV PLNOKREVNÉ LR-RO |
04.12.2022 (Ne)121215❤ Princess-LR-a je zpátky - dojela opravená , už jen založit ji srdce a převodovku.....a mužem ji probudit úplně . Po 10 letech spánku od rozkradeni opět vypadá v jako v době narození❤ Vracet auto před zimou do provozu nemá moc logiku , takže byrokraty a jejich STK odložíme na jaro 2023 :-) 16.11.2022 Sehnán dlouhodobý pronájem garáže v parkovacím domě, pro důstojné uskladnění mojí Princezny LR-y |
08.09.2022 (Čt)121215Pomalu se to rýsuje :-) ..a moje PRINCESS-LR ožívá :-) Namátkou ..oba přední blatníky , nový lak střechy + kufru - prostě odzadu až dopředu vrchem ZNOVA. Dostane nový těsnění do oken , už má NOVOU černou stropnici, na haubně leží polepy na křídlo a čelní sklo....éééště hodně jí toho čeká Sériový krávoviny tam musím nasrat kvůli uvedení zpět na svět a byrokraty na STK V plný palbě...bude až po ní :-) Sralo mě to-cpát tam sériový ... a vyndávat ty SPARCO sedačky , pásy atd....ale co člověk nadělá :-( |
25.08.2022 (Čt)121215 |
26.06.2022 (Ne)121215 |
12.06.2022 (Ne)121215 |
12.06.2022 (Ne)12121526.5.2022 odjela do dílny svého zrodu na reinkarnaci - aktuálně odstrojeny nápravy, vyndaný motor i převodovka |
10.09.2021 (Pá)121215Ahoj přátelé, Dlooooouho jsem tu nebyl, událo se mezitím mnoho věcí . Ty podstatné věci jsou uvedeny v denních řazených podle roků na mém webu https://skoda130lr.webnode.cz Ať už pozitiva či to jak mi auto bylo rozkradeno :-( Prozatím je auto uspáno, a pokouším se ho uvést postupně do podoby před výše popsaným negativem |
02.08.2011 (Út)121215 |
13.11.2010 (So)121215Po dlouhé odmlce se opět vracím :-) Po úpravě světlé výšky podvozku jsem nazul nejkrásnější disky co pro škodovku znám- MTX loukotě , a vyrazil ve společnosti přátel na sraz Škoda želiv,kde jsem si mimo jiné vyzkoušel i sprint na 400metrů :-) 14.9.2010 Nandány a vyváženy loukotě v bývalé práci-servisu Barum,auto vymydleno na Wapce Praha Argentinská-přípravy na sraz 15.9.2010 Sraz s Jarda u.1 a jeho kamarádem na pumpě Praha průhonice,společná cesta na sraz Želiv 2010 Sraz Želiv: sprint na 400metrů-kategorie S1 1.kolo 21,27 sekundy 2.kolo 21,76 sekundy (na to že je to lehce upravená 120 to není tak zlý-oproti Lorě,či nabušenýmu RH rapidu…jsem neměl šanci,ale jel jsem spíš na zkoušku-jsem spokojen 9.10.2010 Návštěva srazu Škodahome Praha 8 Dolní Chabry(nafoceno a natočeny nějaká videa cestou ze srazu) Tam také byly nafoceny profesionalním fotografem fotky mojí princezny LR-y :-) V současné době probíhají přípravy na revitalizaci mého posledního nákupu...motoru 742.136 - nového srdce pro mojí princeznu,takže do sezony 2011 s novým upgradem v motorovém prostoru a i mírnými změnami v interiéru :-) |
10.09.2010 (Pá)121215Dloooouho jsem tu nebyl...tak zas něco nového :-) 5.9.2010 Po delším čekání se moje princezna dočkala finálního dokončení úprav podvozku,díky pomoci kamaráda škodovkáře Jardy a jeho vybavení a šikovnosti. Na přední nápravu jsme implantovali podložky o síle 1cm aby se auto trochu zvedlo(bylo to moc nízko). Na zadní nápravě došlo ke změně uložení pružin do upravených "domků" a instalace repasovaných pružin z kyvkové nápravy. Ted to je optimálně tvrdý a sedí to krásně v zatáčkách. Za rady jak to provést a podvozek naladit bych rád touto cestou poděkoval nejen Jardovi ale i Honzovi (TUNER 2) díky jejichž radám a znalostem s podobným podvozkem jsem nyní i já spokojen :-) Finalní set-up nyní zní: Přední náprava: pružiny 80kn,220mm +1cm podložky,tlumiče sterling Zadní náprava: pružiny z kyvkové nápravy,upravené uložení pružin tzv.domky,tlumiče 14-polohové zn. Spax 15.8.2010 Auto prozatím slouží relativně dobře,probíhá běžná údržba i renovační práce dílů na které se nějak prozatím nedostalo. Vylepšil jsem si vzhled prahových lišt a také palubních přístrojů do podoby které měla kdysi Škoda GLS.Díky pomoci kamaráda jsem už snad také vyřešil problém s uvolňujícím se plynovým bowdenem ve středovém tunelu. 2. v jednání je i posila pod kapotu:-) 3. dokončení snížení zadní části podvozku díky kyvkovým pružinám a upraveným domkům pružin 5.7.2010 Při návštěvě kamaráda virťáka z jižních čech jsme pořešily problémy s karburací u mého auta,a implantovaly nový karburátor původem ze 742.135. Den na to jsem se pustil do ůpravy výšky kapoty motoru,která nebyla díky s namontovanou LR-vanou zcela idealní. Taky došlo na dlouho plánovanou instalaci loga SKODA na zmiňovanou LR-vanu ...tak zas o kousek blíž originálu :-) 6.6.2010 Dneska jsem se pustil do vzhledové renovace dvoudílné čelní masky (dnes už tak špatně sehnatelné). Osobně si myslím že to ted vypadá líp jak nové. Zrevidoval jsem i stav světlometů,a nadstandartní kabeláže pro rozvod elektřiny ke snímatelné světelné rampě co mám . Měl jsem k tomu i svou milou milovanou 4-nohou společnost-našeho ovčáka Johna-super pomocník :-) 11.5.2010 jsem navštívil sraz www.skodahome.cz ,sice jsem tam dojel dost pozdě-ale stálo to za to. Z práce jsem frčel na mojí oblíbenou myčku WAP -Praha 7 Argentinská,vyfešákoval auto...a bleskem na sraz do Triocampu v Chabrech. Stylově jsem dostal srazové číslo 120,a rovnou vyrazil na 11km orienťák po okolí Prahy 8. Chvíli...až k Vltavě do Troje to šlo bez problémů,ale při navratu jsem někde blbě odbočil a kráásně jsem zakufroval(jel jsem to sám bez navigátora) Aspoň byla sranda,jel jsem kolem nějakých zahrádek,mezi polema...pro LR jak dělaný :-)) Nakonec jsem se ale vrátil zpět do kempu,vystavil auto a šel juknout po kempu,pokračovat v testu a taky pokecat s přáteli. Ač jsem se svou princeznou přijel tak pozdě, kupodivu se nám podařilo umístit se v TOP 7 Škoda Old Scene-což mě absoutně dostalo,a tímto bych MOC rád za to organizátorům poděkoval.Je to první pohár který jsem získal pro svou princeznu :-) Jelikož po vyhlášení výsledků se 3/4 učastníků rozprchlo,bylo krásně slunečno a v kempu zavládla klid pohoda,tak jsem si to užil a svojí princezničku LR nafotil. Snad je ta pohoda z fotek vycítit |
15.05.2010 (So)12121514.5.2010 Auto zdárně přežilo první zimu,a slouží (k velké radosti) i nadále. Prošlo týdenním servisem u pana Kroba,který mimo jiné upravil a poopravil vše oč jsem ho požádal,za což mu patří velký dík. Vyjma běžných uprava dotažení či promazaní dostalo auto i nasledující: Olejovou náplň motoru +filtr Novou spojkovou lamelu a ložisko,ložiska zadní nápravy(původní byla stará 22let :-) (pozn. vydrží dnes nějaký díl tolik???asi ne) Vyparáděné originální víko ventilů a sání motoru( moje prácička) Byly také ošetřeny výfukové parohy +svody barvou odolnou do 800 stupňů celsia Znovu zrepasována poničená loukoťová kola do původní podoby :-) A také namomtováno(ted již poctivé) celolaminátové křídlo dle LR. Jako další úprava proběhlo snížení pření nápravy za pomoci pružin 80kn,220mm v červeném komaxitu.které mi pomohl vyměnit kamarád v jeho malém servisu na Kladně. |