Autor: | | Vytvořeno: 05.03.2005 - Změněno: 12.03.2005 |
Škoda 1600/1800 B5
Pro sezónu 1970 připravili pracovníci sportovního oddělení AZNP Mladá Boleslav automobil skupiny B 5, jehož základem se stala značně odlehčená karosérie .typu Š 1000 MB. V tomto roce še alternativně používaly dva motory; označené Š 720, které se od sebe lišily objemem. Byly to celolitinové, řadové stojaté čtyřválce s t~ikrát uloženým klikovým hřídelem a s rozvodem OHC. Jeden motor měl objem 1 592 cm' (f~ 82 mm x 74,5 mm) a dosahoval výkonu 106,7 kW (145 k) při 6 2501/min, druhý pak měl objem 1 771 cm' (fl~ 87 mm x 74,5 mm) a dosahoval výkonu 113,3 kW (154 k) při 6 2501/min. Náporový chladič vody se nacházel za oválným otvorem ve viku prostoru náhradního kola, ale výstup ohřátého vzduchu pod vůz nebyl dostatečně účinný, protože zasahoval do oblasti aerodynamického přetlaku. Čtyřstupňová ptevodovka Škoda byla v provedení pro skupinu A 2 1 150 cm' a také podvozek měl úpravu jako u sportovnfch variant vozů Škoda s menšfmi objemy. Používaly se pneumatiky Firestone, vpředu 8,00 x 13", vzadu 11,00 x 13", na dělených elektronových kolech Škoda. Karosérie měla blatníky rozšířené nanýtováním nástavců z hliníkového plechu, hliníkové dveře a laminátové kapoty. Všechna okna, kromě předního, byla zasklena organickým sklem. Vůz byl známý tím, že díky odlehčenému nosnému skeletu karosérie a výkonným motorům vždy při startu vypadlo zadní okno. Z toho důvodu je později ke karosěrii přišroubovávali.
|