Autor: | | Vytvořeno: 05.03.2005 - Změněno: 12.03.2005 |
Škoda 1100 OHC
Dne 3. dubna 1960 se při závodech v Mladé Boleslavi, jako součásti soustředění státních reprezentantů v Přlhrazech, představily dva nové závodně sportovní vozy, určené pro rychlostní závody. Automobily byly odvozeny od roadsterů Škoda 1100 OHC z roku 1958. Konstrukce jejich podvozků i motorů zůstaly zachovány a nové vozy se lišily pouze karosériemi, vyrobenými jako dvousedadlové kupé s pevnou střechou typu hardtop. Střecha byla připevněna šrouby a měla zadní a dveřní okna z organického skla. Náhradní kolo opět nalezlo úkryt v zavazadlovém prostoru, palivová nádrž se stejně jako u roadsteru skrývala v přednfm levém blatníku. Výfuky byly tentokrát vyvedeny pravým ventilačnfm otvorem v zádi vozu a pravým prahem dveří. Chladicí vzduch přicházel k motoru nízkou maskou v přídi vozu; kterou zpočátku zdobila široká vodorovná lišta. Ohřátý vzduch od motoru a od předních kol odcházel velkými otvory v obou předních blatnících, ale i tak docházelo k nadouvání přední kapoty při vysokých rychlostech.Oba typy těchto závodně sportovních vozů, Š 1100 OHC a Š 1100 OHC Sport, působily velmi pěkným dojmem, ale nedosáhly očekávaných jízdních výkonů. Přestože motory dávaly poměrně dobrý výkon pro zamýšlené vytrvalostní závody, nestačily na příliš robustní podvozek s velkými pasívními odpory. Vozy se proto účastnily pouze závodů na krátkých tratích
|