- Přidat do oblíbených - Switch to English škoda quickbar >>  skoda-tuning.cz |  skoda110r.cz |  skoda110r.com |  skoda.daves.cz |  skoda-virt.cz |  techweb 
 
ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
530 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Jardova Š100

Jardova Š100

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Články

>

Závodní vozy

>

Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS

 <<



Autor:
124+41 (82)Ota (Registrovaný)
  
Vytvořeno: 06.12.2015 - Změněno: 06.12.2015

Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS



Když jsem byl počátkem sedmdesátých let v učení ( obor automechanik ), jako každý kluk jsem snil o Škodě 110 R. No a později v AZNP Mladá Boleslav vyrobených cca 38 ks vozidel Škoda 130 RS bylo něco jako zázrak – i když já měl trochu štěstí a jako mladý „mechanik“ ( nejprve mytí oken a kola, později auto elektrika ) jsem se k Š 130 RS dostal na rallye.

Abych si na „stará kolena“ splnil svůj sen z mládí, koupil jsem v roce 2009 Škodu 110 R, kterou jsem chtěl přestavět na Š130 RS. Auto bylo ale ve velmi dobrém stavu, tak jsem ho nechal jako originál na číslech a momentálně připravuji díly na kompletní rekonstrukci.

Na plánovanou přestavbu jsem proto později koupil Škodu 110 R, která byla v docela dobrém stavu, ne moc napadená korozí, ale relativně citlivě „tunerem“.

!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS


Od počátku jsem věděl, že nechci dělat zcela přesnou kopii Š130RS ( on byl stejně každý kus originál ). Rozhodl jsem, že se nebudu bránit použít některé ne zcela originální součástky, ale tak, aby nebyl narušen původní vzhled vozidla.

Velmi stručně k samotné přestavbě:



- vozidlo jsem „do šroubku“ rozebral a oddělil jsem použitelné a nepoužitelné díly
- karoserii jsem zbavil všech vrstev „ochranných“ nátěrů, pod kterými bylo samozřejmě nejvíce koroze ( ručně – po zkušenosti se synovým Fordem Escort MK2 – jsem se chtěl vyhnout pískování i tlakové vodě )

!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS


- veškeré korozí napadená místa jsem vyřezal a nahradil novými díly, případně vyvařil „záplatami“ a velmi pečlivě vše přebrousil
- současně s tím jsem rozšířil zadní podběhy, odstranil střechu, opláštění dveří, vyřezal vše „nepotřebné“ s ohledem na snížení hmotnosti a naopak jsem přidělal veškeré držáky, výztuhy – prostě vše, co Š 130 RS má proti Š 110 R navíc nebo jinak
- asi nejvíce práce dalo kompletní předělání a vyztužení uchycení pro stavitelné zadní pružící a tlumící jednotky
- následně jsem nechal u profesionálů do karoserie vevařit rám dle přílohy J
- karoserii jsem komplet osadil laminátovými blatníky a kapotami, nalepil a nanýtoval jsem hliníkovou střechu a opláštění dveří – no prostě jsem vše spasoval

!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS


- tím byla karoserie až na lak hotová – abych předešel tomu, že jsem na něco zapomněl – což se samozřejmě v několika případech stalo – rozhodl jsem, že vozidlo dám komplet dohromady ještě před lakem

- přední náprava z Š120 M

  • ( hřebenové řízení, široká ramena ) nápravnice komplet převařena
  • ramena vyztužena
  • stavitelné pružící a tlumící jednotky
  • kloubová hřídel volantu
  • volant kopie Personal

- zadní náprava

  • vlečená ramena vyrobena s využitím dílů z Š136 Rapid
  • stavitelné pružící a tlumící jednotky

- brzdy:

  • 2 soudobé brzdové válce se stavitelným přepákováním pro nastavení poměru brzdného účinku vpředu/vzadu, bez posilovače
  • vpředu – moderní čtyřpístové brzdiče, větrané kotouče
  • vzadu – čtyřlístky Škoda – pro provozní brzdu využit na každém kole 1 pár pístů
  • ruční brzda – hydraulická – ovládací páka před řadící pákou – využit druhý pár pístů
  • rozvod – komplet hadicemi PTFE


- motor:

  • blok Š136 Rapid, hliníková osmi kanálová hlava, mokrý karter, kliková hřídel a ojnice sériové, lehce leštěné, vačka 300/300
  • rovné sání s nástavci, karburátory Veber 45, nátrubky, bavlněné filtry
  • výfuk – svody ocelové 4 do 1, příčný tlumič ( lehce utlumený )
  • rozdělovač klasický bez podtlaku
  • uložení na tvrdých silentblocích


- chlazení:

  • ocelový chladič vpředu svisle, pomocný ventilátor průměr 160 mm spínaný ručně
  • rozvod chladící kapaliny ohýbané nerez trubky průměr 35 mm pružně uložené v karoserii
  • velké čerpadlo, expanzní nádoba
  • chladič oleje – výměník olej/voda pod olejovým filtrem


- spojka

  • s talířovou pružinou
  • průměr 190 mm
  • sportovní obložení

- převodovka

  • 5 rychlostí ( s odstupňováním na kopce )
  • bez synchron
  • samosvorný diferenciál

- elektrika

  • dělaný svazek
  • většina ovládání mezi sedadly
  • relátka na spínání světel
  • gelový akumulátor 25 Ah
  • šestipólový odpojovač baterie s nouzovým ovládáním zvenku

- palubní deska

  • otáčkoměr, tachometr, tlak oleje, teplota vody a oleje, napětí a stav paliva
  • kontrolky
  • samonosná vyrobena z eloxovaného hliníku
  • symboly a popis vyrobeny gravírováním

- sedačky

  • soudobé sportovní
  • poloha stavitelná volbou otvorů na držácích sedadel
  • šestibodové 4“ pasy

- kola dělená ARC:

  • vpředu – lomené středy – pneu 160/530R13
  • vzadu – rovné středy – pneu 210/530R13


- zasklení:

  • přední okno – originál lepené
  • boční a zadní okna – Lexan 4 mm – ve dveřích šoupata


- povrchová úprava:

  • karoserie – červená uvnitř i vně
  • většina šroubovaných dílů – černá otěruvzdorná barva
  • rám – černý matný
  • šrouby a většina malých dílů zinkováno chemicky
  • pruhy a nápisy – polep

- nastavení podvozku a vyladění motoru – auto jsem dodělal koncem listopadu, takže tyto příjemné práce nechám na jaro

Výše jsou v bodech popsány cca 3 roky práce – samozřejmě ve chvílích volna – zpočátku ne zcela příjemné a čisté – ale čím více se práce blížila ke konci – tím více to člověka prostě baví. Až na rám, převodovku a lak jsem dělal vše sám.

Co se týká shánění dílů – zde jsem dost „záviděl“ synovi, který dělá Fordy Escort (MK1 a MK2 ) – on prostě vše koupí ( a kupodivu ani ne draho ) ve Velké Británii. Já jsem využíval známých z mládí, někdy pomohla náhoda, ale většinu dílů jsem koupil prostřednictvím bazar.skodateam.cz.

Ota

!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 38 (Zobrazeno 31-45)
 07.12.2015 16:04:47 


Co se týká utěsnění chladiče - dole sedí na pirelce a nahoře je AL plech vytvarovaný k masce těsně nad vstupní otvor a opět pirelka. Jinak je za chladičem větrák o průměru 160 mm spínaný ručně pro "případ nouze".
Co se týká čísla na rozdělovači - to je nějaká historie - jak jsem psal - nastavovat budu na jaře.
Sání jsem koupil kdysi dávno někde na Moravě, ale na pár autech je k vidění.
Ota


Unregistered
 07.12.2015 15:57:17 


Hm, čtu o synovým Fordech, pak kouknu na fotky a vidím povědomé barvy a pak i tu reklamu...
Miloše jsem potkával na závodech Rally Sliperry ještě s Fiestou a na internetu hltal stavbu jeho Mk.II. Krásná čistá práce obě auta


4641+1777 (12194)Luky (Pořadatel)
    
 07.12.2015 13:15:06 


Mám dvě otázky Na rozdělovači vidím dobře napsáno 17°?...k vačce hrozně moc.A kde se dá sehnat tohle hliníkový sání?...ze všech se mě líbí nejvíc,právě pro svůj tvar a délku...ale většina lidí nabízí takový to univerzum krátký jak do "favorita" tak "120-ky"...tohle u mě vede hned za železným Ne,že bych chtěl stavět motor na DCOE,ale tak právě,že neni moc vidět

Díky.


4564+904 (2734)Vena136 (Registrovaný)
  
 07.12.2015 12:29:22 


Paráda...


21480+2820 (24300)Míťa (Registrovaný)
     
 07.12.2015 11:58:31 


Tak už mám i fotky děkuji Auto je tedy plánované na vrchy? Jinak asi bych jen poradil i když nevím možná to tam je, ale chce to na přední čelo nebo na chladič přichytit "usměrňovače" vzduchu. Když projde čelem tak aby musel do chladiče a nemohl třeba horem nebo spodem. Jinak vzdu je 100vka připravená taky na nějakej soutěžák?? Tak přeji spousty Km bez úhon a jen úsměv za volantem!!


9829+550 (19720)Toušík (Pořadatel)
    
 07.12.2015 09:26:06 


Já bych si chtěl prohlédnout fotky které tu nevidím. Na hlavní straně jsou, ale v kartě už ne.


9829+550 (19720)Toušík (Pořadatel)
    
 06.12.2015 21:56:58 


Je to samozřejmě překlep - blok je ze Škody 136 Rapid - omlouvám se a opravím - Ota


124+41 (82)Ota (Registrovaný)
  
 06.12.2015 19:40:15 


Jestli dobře čtu, tak máte na bloku motoru ze škody 130 hliníkovou osmikanálovou hlavu? Co je to za hlavu, že pasuje na tento blok? Hlava Favorit, Felicie tam určitě nepasuje.


1684+133 (1817)Pajaskoda (Registrovaný)
  
Celkem záznamů: 38 (Zobrazeno 31-45)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2017
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz
Provozovatel srazů a www stránek : eRman - Roman Schavel, tel: 603569053, email: pošli email
Redakce a správa obsahu : Tadeáška - Tereza Vosyková, tel: 603284789, email: pošli email
Programování a správa www stránek : Daves - David Spilka, tel: 775328374, email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Autopůjčovna Praha

Nové vozy, výhodné ceny jak krátkodobých i dlouhodobých pronájmů.

Půjčovna obytných aut

Zažijte dovolenou z jiné perspektivy. Půjčte si obytné auto a vyražte.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Leden 2018 >>
PoÚtStČtSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:86
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:95
Celkem návštěv:66014995

Článků:949
Fotografií:30680
Komentářů:16452
Uživatelů:3784