- Přidat do oblíbených - Switch to English škoda quickbar >>  skoda-tuning.cz |  skoda110r.cz |  skoda110r.com |  skoda.daves.cz |  skoda-virt.cz |  techweb 
 
ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
519 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!škoda 130

škoda 130

WebShop Tip
Zajišťovací podložka trumpety pro 40
Zajišťovací podložka trumpety pro 40
Daves

39 Kč


Skladem
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Články

>

Závodní vozy

>

Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS

 <<



Autor:
124+41 (82)Ota (Registrovaný)
  
Vytvořeno: 06.12.2015 - Změněno: 06.12.2015

Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS



Když jsem byl počátkem sedmdesátých let v učení ( obor automechanik ), jako každý kluk jsem snil o Škodě 110 R. No a později v AZNP Mladá Boleslav vyrobených cca 38 ks vozidel Škoda 130 RS bylo něco jako zázrak – i když já měl trochu štěstí a jako mladý „mechanik“ ( nejprve mytí oken a kola, později auto elektrika ) jsem se k Š 130 RS dostal na rallye.

Abych si na „stará kolena“ splnil svůj sen z mládí, koupil jsem v roce 2009 Škodu 110 R, kterou jsem chtěl přestavět na Š130 RS. Auto bylo ale ve velmi dobrém stavu, tak jsem ho nechal jako originál na číslech a momentálně připravuji díly na kompletní rekonstrukci.

Na plánovanou přestavbu jsem proto později koupil Škodu 110 R, která byla v docela dobrém stavu, ne moc napadená korozí, ale relativně citlivě „tunerem“.

!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS


Od počátku jsem věděl, že nechci dělat zcela přesnou kopii Š130RS ( on byl stejně každý kus originál ). Rozhodl jsem, že se nebudu bránit použít některé ne zcela originální součástky, ale tak, aby nebyl narušen původní vzhled vozidla.

Velmi stručně k samotné přestavbě:



- vozidlo jsem „do šroubku“ rozebral a oddělil jsem použitelné a nepoužitelné díly
- karoserii jsem zbavil všech vrstev „ochranných“ nátěrů, pod kterými bylo samozřejmě nejvíce koroze ( ručně – po zkušenosti se synovým Fordem Escort MK2 – jsem se chtěl vyhnout pískování i tlakové vodě )

!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS


- veškeré korozí napadená místa jsem vyřezal a nahradil novými díly, případně vyvařil „záplatami“ a velmi pečlivě vše přebrousil
- současně s tím jsem rozšířil zadní podběhy, odstranil střechu, opláštění dveří, vyřezal vše „nepotřebné“ s ohledem na snížení hmotnosti a naopak jsem přidělal veškeré držáky, výztuhy – prostě vše, co Š 130 RS má proti Š 110 R navíc nebo jinak
- asi nejvíce práce dalo kompletní předělání a vyztužení uchycení pro stavitelné zadní pružící a tlumící jednotky
- následně jsem nechal u profesionálů do karoserie vevařit rám dle přílohy J
- karoserii jsem komplet osadil laminátovými blatníky a kapotami, nalepil a nanýtoval jsem hliníkovou střechu a opláštění dveří – no prostě jsem vše spasoval

!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS


- tím byla karoserie až na lak hotová – abych předešel tomu, že jsem na něco zapomněl – což se samozřejmě v několika případech stalo – rozhodl jsem, že vozidlo dám komplet dohromady ještě před lakem

- přední náprava z Š120 M

  • ( hřebenové řízení, široká ramena ) nápravnice komplet převařena
  • ramena vyztužena
  • stavitelné pružící a tlumící jednotky
  • kloubová hřídel volantu
  • volant kopie Personal

- zadní náprava

  • vlečená ramena vyrobena s využitím dílů z Š136 Rapid
  • stavitelné pružící a tlumící jednotky

- brzdy:

  • 2 soudobé brzdové válce se stavitelným přepákováním pro nastavení poměru brzdného účinku vpředu/vzadu, bez posilovače
  • vpředu – moderní čtyřpístové brzdiče, větrané kotouče
  • vzadu – čtyřlístky Škoda – pro provozní brzdu využit na každém kole 1 pár pístů
  • ruční brzda – hydraulická – ovládací páka před řadící pákou – využit druhý pár pístů
  • rozvod – komplet hadicemi PTFE


- motor:

  • blok Š136 Rapid, hliníková osmi kanálová hlava, mokrý karter, kliková hřídel a ojnice sériové, lehce leštěné, vačka 300/300
  • rovné sání s nástavci, karburátory Veber 45, nátrubky, bavlněné filtry
  • výfuk – svody ocelové 4 do 1, příčný tlumič ( lehce utlumený )
  • rozdělovač klasický bez podtlaku
  • uložení na tvrdých silentblocích


- chlazení:

  • ocelový chladič vpředu svisle, pomocný ventilátor průměr 160 mm spínaný ručně
  • rozvod chladící kapaliny ohýbané nerez trubky průměr 35 mm pružně uložené v karoserii
  • velké čerpadlo, expanzní nádoba
  • chladič oleje – výměník olej/voda pod olejovým filtrem


- spojka

  • s talířovou pružinou
  • průměr 190 mm
  • sportovní obložení

- převodovka

  • 5 rychlostí ( s odstupňováním na kopce )
  • bez synchron
  • samosvorný diferenciál

- elektrika

  • dělaný svazek
  • většina ovládání mezi sedadly
  • relátka na spínání světel
  • gelový akumulátor 25 Ah
  • šestipólový odpojovač baterie s nouzovým ovládáním zvenku

- palubní deska

  • otáčkoměr, tachometr, tlak oleje, teplota vody a oleje, napětí a stav paliva
  • kontrolky
  • samonosná vyrobena z eloxovaného hliníku
  • symboly a popis vyrobeny gravírováním

- sedačky

  • soudobé sportovní
  • poloha stavitelná volbou otvorů na držácích sedadel
  • šestibodové 4“ pasy

- kola dělená ARC:

  • vpředu – lomené středy – pneu 160/530R13
  • vzadu – rovné středy – pneu 210/530R13


- zasklení:

  • přední okno – originál lepené
  • boční a zadní okna – Lexan 4 mm – ve dveřích šoupata


- povrchová úprava:

  • karoserie – červená uvnitř i vně
  • většina šroubovaných dílů – černá otěruvzdorná barva
  • rám – černý matný
  • šrouby a většina malých dílů zinkováno chemicky
  • pruhy a nápisy – polep

- nastavení podvozku a vyladění motoru – auto jsem dodělal koncem listopadu, takže tyto příjemné práce nechám na jaro

Výše jsou v bodech popsány cca 3 roky práce – samozřejmě ve chvílích volna – zpočátku ne zcela příjemné a čisté – ale čím více se práce blížila ke konci – tím více to člověka prostě baví. Až na rám, převodovku a lak jsem dělal vše sám.

Co se týká shánění dílů – zde jsem dost „záviděl“ synovi, který dělá Fordy Escort (MK1 a MK2 ) – on prostě vše koupí ( a kupodivu ani ne draho ) ve Velké Británii. Já jsem využíval známých z mládí, někdy pomohla náhoda, ale většinu dílů jsem koupil prostřednictvím bazar.skodateam.cz.

Ota

!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 38 (Zobrazeno 1-15)
 25.12.2015 21:40:07 


Srdecne vás zdravím pane Langu,

RSa je krásná a odvedl jste velký kus práce, tak se nechte otrávit. Doufam, ze se brzy dočkáme neméně provedeného Ska.

PS: Konzultace u piva jsou pro vas zdarma


1833+27 (930)TTom (Registrovaný)
  
 21.12.2015 14:56:08 


Od počátku jsem uváděl, že to je přestavba z Š110R - nechápu tedy, proč by to mělo být "znehodnocení" Škody 130 RS.
Samozřejmě zasahovat do originální Š130 RS by byl trestuhodný "hřích", ale toto je přiznaná replika.
Pokud by se autor příspěvku podepsal, slíbím mu, že s ním budu další stavby konzultovat.
Ota


124+41 (82)Ota (Registrovaný)
  
 21.12.2015 10:15:03 


Proč jste se v některých ( někdy nepodstatných ) věcech odchýlil od originálu - nepřipadá vám, že je to u takto udělaného vozidla škoda.
Tak trochu mi to připadá jako znehodnocení Škody 130 RS.


Unregistered
 19.12.2015 07:25:59 


Vzadu jsem potřeboval zvětšit rozchod a nechtělo se mi dávat široké límce, nebo podložky, vpředu bylo ET na lomených středech akorát.
Sedačka a volant jsou posunuty maličko dozadu a na palubovku by se špatně dosahovalo.
U těchto aut se dost potila okna - navíc v tom není topení - proto jsem to vyřešil takto.
Plyn je ovládán lankem, které ale vede - proti originálu - kufrem a je možnost nastavení délky kroku přesazením čepu ( jak na pedálu, tak pod karburátory ).
Ota


124+41 (82)Ota (Registrovaný)
  
 18.12.2015 21:06:17 


Dobrý den, proč:
- máte vpředu dělené středy a vzadu rovné
- je ovládání mezi sedadly a ne na palubní desce
- co ten větrák v kufru
- čím je ovládán plyn
Petr K.


Unregistered
 15.12.2015 17:33:46 


Veškeré lamináty jsou od p. Karla Kajanského - vše sedí výborně, jen šrouby nad větracími otvory ve spoileru jsou velmi špatně přístupné - to je ale dáno roztečí otvorů v předním čele. Základovku používám postaru klasický Primer, základ vždy natírám.
Ota


124+41 (82)Ota (Registrovaný)
  
 15.12.2015 16:32:27 


Od koho jsou laminátové díly, jak sedí a co jste použil za základovou barvu. Petr K.


Unregistered
 11.12.2015 05:51:34 


Brzdové válce a váha jsou Wilwood, ostatní svařenec z na laseru vypálených dílů.
Ota


124+41 (82)Ota (Registrovaný)
  
 10.12.2015 20:57:31 


Co je to za pedálovou podlahu a brzdové válce? Franta


Unregistered
 10.12.2015 19:14:08 


Jak už jsem psal - na jaře to určitě "vyvezu".
Ota


124+41 (82)Ota (Registrovaný)
  
 10.12.2015 12:03:55 


To vypadá pěkně - kdy a kde bude k vidění.
Petr2495249


Unregistered
 08.12.2015 09:25:52 


pekna prace


Unregistered
 07.12.2015 21:27:47 


Pravděpodobně se někde svezu, ale s nějak výrazným závoděním už moc nepočítám - i když takový úmysl původně byl. Myslím ale, že mě víc baví to "šroubování".
Ota


124+41 (82)Ota (Registrovaný)
  
 07.12.2015 20:14:27 


No já mám právě myšlenku,že tohle sání už nikdo nedělá...ale hodí se to k tomu a dá se alespoň dostat na trysky narozdíl sání přez hlavu


4698+940 (2819)Vena136 (Registrovaný)
  
 07.12.2015 20:04:30 


pěkná práce, fura hodin vím o čem mluvím. Tak že konkurence na vrchy


326+2 (164)miby motorsport (Registrovaný)
   
Celkem záznamů: 38 (Zobrazeno 1-15)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2017
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz
Provozovatel srazů a www stránek : eRman - Roman Schavel, tel: 603569053, email: pošli email
Redakce a správa obsahu : Tadeáška - Tereza Vosyková, tel: 603284789, email: pošli email
Programování a správa www stránek : Daves - David Spilka, tel: 775328374, email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Autopůjčovna Praha

Nové vozy, výhodné ceny jak krátkodobých i dlouhodobých pronájmů.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Červenec 2018 >>
PoÚtStČtSoNe
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:94
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:8338
Celkem návštěv:69309273

Článků:959
Fotografií:32833
Komentářů:16528
Uživatelů:3842