- Přidat do oblíbených - Switch to English škoda quickbar >>  skoda-tuning.cz |  skoda110r.cz |  skoda110r.com |  skoda.daves.cz |  skoda-virt.cz |  techweb 

Auta

Akce

Články

Úpravy

Galerie

Diskuze

E-shop

Inzerce

Katalogy
  
 

Načítám obsah...



Navigace

>> 

Domů

-

Články

>

Závodní vozy

>

Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS

 <<



Autor:
110+39 (74)Ota (Registrovaný)
  
Vytvořeno: 06.12.2015 - Změněno: 06.12.2015

Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS



Když jsem byl počátkem sedmdesátých let v učení ( obor automechanik ), jako každý kluk jsem snil o Škodě 110 R. No a později v AZNP Mladá Boleslav vyrobených cca 38 ks vozidel Škoda 130 RS bylo něco jako zázrak – i když já měl trochu štěstí a jako mladý „mechanik“ ( nejprve mytí oken a kola, později auto elektrika ) jsem se k Š 130 RS dostal na rallye.

Abych si na „stará kolena“ splnil svůj sen z mládí, koupil jsem v roce 2009 Škodu 110 R, kterou jsem chtěl přestavět na Š130 RS. Auto bylo ale ve velmi dobrém stavu, tak jsem ho nechal jako originál na číslech a momentálně připravuji díly na kompletní rekonstrukci.

Na plánovanou přestavbu jsem proto později koupil Škodu 110 R, která byla v docela dobrém stavu, ne moc napadená korozí, ale relativně citlivě „tunerem“.

!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
 


Od počátku jsem věděl, že nechci dělat zcela přesnou kopii Š130RS ( on byl stejně každý kus originál ). Rozhodl jsem, že se nebudu bránit použít některé ne zcela originální součástky, ale tak, aby nebyl narušen původní vzhled vozidla.

Velmi stručně k samotné přestavbě:



- vozidlo jsem „do šroubku“ rozebral a oddělil jsem použitelné a nepoužitelné díly
- karoserii jsem zbavil všech vrstev „ochranných“ nátěrů, pod kterými bylo samozřejmě nejvíce koroze ( ručně – po zkušenosti se synovým Fordem Escort MK2 – jsem se chtěl vyhnout pískování i tlakové vodě )

!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
 
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
 


- veškeré korozí napadená místa jsem vyřezal a nahradil novými díly, případně vyvařil „záplatami“ a velmi pečlivě vše přebrousil
- současně s tím jsem rozšířil zadní podběhy, odstranil střechu, opláštění dveří, vyřezal vše „nepotřebné“ s ohledem na snížení hmotnosti a naopak jsem přidělal veškeré držáky, výztuhy – prostě vše, co Š 130 RS má proti Š 110 R navíc nebo jinak
- asi nejvíce práce dalo kompletní předělání a vyztužení uchycení pro stavitelné zadní pružící a tlumící jednotky
- následně jsem nechal u profesionálů do karoserie vevařit rám dle přílohy J
- karoserii jsem komplet osadil laminátovými blatníky a kapotami, nalepil a nanýtoval jsem hliníkovou střechu a opláštění dveří – no prostě jsem vše spasoval

!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
 
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
 


- tím byla karoserie až na lak hotová – abych předešel tomu, že jsem na něco zapomněl – což se samozřejmě v několika případech stalo – rozhodl jsem, že vozidlo dám komplet dohromady ještě před lakem

- přední náprava z Š120 M

  • ( hřebenové řízení, široká ramena ) nápravnice komplet převařena
  • ramena vyztužena
  • stavitelné pružící a tlumící jednotky
  • kloubová hřídel volantu
  • volant kopie Personal

- zadní náprava

  • vlečená ramena vyrobena s využitím dílů z Š136 Rapid
  • stavitelné pružící a tlumící jednotky

- brzdy:

  • 2 soudobé brzdové válce se stavitelným přepákováním pro nastavení poměru brzdného účinku vpředu/vzadu, bez posilovače
  • vpředu – moderní čtyřpístové brzdiče, větrané kotouče
  • vzadu – čtyřlístky Škoda – pro provozní brzdu využit na každém kole 1 pár pístů
  • ruční brzda – hydraulická – ovládací páka před řadící pákou – využit druhý pár pístů
  • rozvod – komplet hadicemi PTFE


- motor:

  • blok Š136 Rapid, hliníková osmi kanálová hlava, mokrý karter, kliková hřídel a ojnice sériové, lehce leštěné, vačka 300/300
  • rovné sání s nástavci, karburátory Veber 45, nátrubky, bavlněné filtry
  • výfuk – svody ocelové 4 do 1, příčný tlumič ( lehce utlumený )
  • rozdělovač klasický bez podtlaku
  • uložení na tvrdých silentblocích


- chlazení:

  • ocelový chladič vpředu svisle, pomocný ventilátor průměr 160 mm spínaný ručně
  • rozvod chladící kapaliny ohýbané nerez trubky průměr 35 mm pružně uložené v karoserii
  • velké čerpadlo, expanzní nádoba
  • chladič oleje – výměník olej/voda pod olejovým filtrem


- spojka

  • s talířovou pružinou
  • průměr 190 mm
  • sportovní obložení

- převodovka

  • 5 rychlostí ( s odstupňováním na kopce )
  • bez synchron
  • samosvorný diferenciál

- elektrika

  • dělaný svazek
  • většina ovládání mezi sedadly
  • relátka na spínání světel
  • gelový akumulátor 25 Ah
  • šestipólový odpojovač baterie s nouzovým ovládáním zvenku

- palubní deska

  • otáčkoměr, tachometr, tlak oleje, teplota vody a oleje, napětí a stav paliva
  • kontrolky
  • samonosná vyrobena z eloxovaného hliníku
  • symboly a popis vyrobeny gravírováním

- sedačky

  • soudobé sportovní
  • poloha stavitelná volbou otvorů na držácích sedadel
  • šestibodové 4“ pasy

- kola dělená ARC:

  • vpředu – lomené středy – pneu 160/530R13
  • vzadu – rovné středy – pneu 210/530R13


- zasklení:

  • přední okno – originál lepené
  • boční a zadní okna – Lexan 4 mm – ve dveřích šoupata


- povrchová úprava:

  • karoserie – červená uvnitř i vně
  • většina šroubovaných dílů – černá otěruvzdorná barva
  • rám – černý matný
  • šrouby a většina malých dílů zinkováno chemicky
  • pruhy a nápisy – polep

- nastavení podvozku a vyladění motoru – auto jsem dodělal koncem listopadu, takže tyto příjemné práce nechám na jaro

Výše jsou v bodech popsány cca 3 roky práce – samozřejmě ve chvílích volna – zpočátku ne zcela příjemné a čisté – ale čím více se práce blížila ke konci – tím více to člověka prostě baví. Až na rám, převodovku a lak jsem dělal vše sám.

Co se týká shánění dílů – zde jsem dost „záviděl“ synovi, který dělá Fordy Escort (MK1 a MK2 ) – on prostě vše koupí ( a kupodivu ani ne draho ) ve Velké Británii. Já jsem využíval známých z mládí, někdy pomohla náhoda, ale většinu dílů jsem koupil prostřednictvím bazar.skodateam.cz.

Ota

!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
 
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
 
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
 
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
 
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
 
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
 
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
 
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
 
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
 
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
 
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
 
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
 
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
 
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
 
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
 
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
 
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 37 (Zobrazeno 1-15)
 22.08.2017 17:04:21 


Ještě jsem Vás s tím nikde neviděl - kdy a kde bude auto k vidění. Přijedete do Běšin? Karel P.


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 22.08.2017 17:04:21 


Ještě jsem Vás s tím nikde neviděl - kdy a kde bude auto k vidění. Přijedete do Běšin? Karel P.


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 11.06.2017 07:40:22 


Vyučil jsem se ( US 1973 ) v malé autodílně - KS Benátky - kde byl mistr, cca 4 automechanici a každý rok jeden až 2 učedníci. Dělali jsme všechny značky - od motocyklů přes nákladní auta po různé zemní stroje a traktory, od výměn oleje a pneuservisu po klempířské práce a GO. Byla to výborná škola - v té době se ještě - na rozdíl od dneška - většina věcí opravovala. Díky mistrovi a vedení KS jsme byli velmi dobře vybaveni - např. na tehdejší dobu velmi kvalitní optikou na seřizování geometrie, nebo motor testrem značky SUN. Ota


110+39 (74)Ota (Registrovaný)
  
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 09.06.2017 13:35:58 


Dobrý den pane Oto, zajímá mě, kde jste se vyučil jako automechanik. Pravděpodobně ve Škodovce. Petr


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 31.03.2017 06:11:33 


Dobrý den, momentálně dělám sériové erko, ve kterém byly neoriginální sedačky, takže půjdou tam. Ota


110+39 (74)Ota (Registrovaný)
  
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 30.03.2017 21:47:43 


Zdravim, jen jsem se chtěl zeptat jestli nemáte sedačky z puvodního erka?


763+7 (770)tonda (Registrovaný)
  
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 08.03.2017 11:59:38 


Chtěl jsem mít pedály v rovině a při umístění plyn zespoda, ostatní zhora mi to stále nevycházelo. Když už jsem dělal změny na uložení pedálů kvůli umístění dvou brzdových válců a váhy, přidal jsem i plynový pedál. Všechno je tak na jedné hřídeli a zdá se, že to ( alespoň zatím ) funguje bez problémů. Co vím, tak v minulosti se na závodních Škodovkách plynový pedál "zvedal" různě tvarovanými nástavci na plynovém pedálu. Ota


110+39 (74)Ota (Registrovaný)
  
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 08.03.2017 07:56:31 


Zdravim, Oto. Ten plynový pedál chycený zeshora je velmi zajímavý. To tak bývalo? Nikdy jsem to neviděl.


21216+2729 (23945)Míťa (Registrovaný)
     
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 07.03.2017 19:47:57 


Protože jsem moc nenarostl ( cca 176 cm ), po namontování sedačky a vyladění polohy v závislosti na poloze volantu a pedálů jsem zjistil, že nedosáhnu pohodlně - pokud jsem připoután - na palubovku. Proto jsem dal panel s odpojovačem a většinou vypínačů na tunel mezi sedačky. Konzola s řadící pákou a ruční brzdou je o cca 5 cm výše proti sérii a je zakloněná tak, aby táhlo pokračovalo v ose, kloub u převodovky to vezme. Ota


110+39 (74)Ota (Registrovaný)
  
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 07.03.2017 05:50:44 


Na palubní desce nemáte prakticky žádné vypínače, jak vše ovládáte? Řadící páku máte výš, než v sérii - jak je upraveno táhlo mezi mechanismem řadící páky a převodovkou? Karel P.


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 17.02.2016 20:35:30 


Dobrý den, takže popořadě:
- větší vrstvy šly dolů špachtlí, někde za pomoci PP hořáku
- jak jsem psal - vozidlo bylo lehce napadeno tunerem - díry jsou pozůstatek
- je to těsné - pro spojkový válec jsem udělal otvor mezi podběhem a původním otvorem
- vzadu jsem se chtěl vyhnout podložkám, takže rovné středy a široké límce ven, vpředu
vyšly lépe lomené středy
Ota


110+39 (74)Ota (Registrovaný)
  
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 17.02.2016 12:44:25 


Dobrý den, mám několik otázek:
- čím jste odstranil laky až na čistý kov
- co to je za otvory v přepážce mezi kufrem a kabinou
- není vidět detail jak se vám tam vešly dva brzdové válce s přepákováním a spojkový válec
- proč máte vpředu lomené středy a vzadu rovné
Karel


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 14.01.2016 06:12:34 


Vše je z hliníkového tahokovu, na tvarování jsem používal běžnou ohýbačku, ale ohýbané polotovary jsem měl vždy podložené silnějším papírem proti poškrabání. Tvary, které "nedá" ohýbačka jsem dotvaroval opatrně rukama - jde to dobře. Na lepení jsem používal polyuretanové lepidlo. Ota


110+39 (74)Ota (Registrovaný)
  
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 13.01.2016 16:46:05 


Většinu otvorů máte zakrytých tahokovem jak jste ho tvaroval a přidělával - vypadá to pěkně. Petr K.


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 25.12.2015 21:40:07 


Srdecne vás zdravím pane Langu,

RSa je krásná a odvedl jste velký kus práce, tak se nechte otrávit. Doufam, ze se brzy dočkáme neméně provedeného Ska.

PS: Konzultace u piva jsou pro vas zdarma


1634+25 (829)TTom (Registrovaný)
  
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
Celkem záznamů: 37 (Zobrazeno 1-15)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2017
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz
Provozovatel srazů a www stránek : eRman - Roman Schavel, tel: 603569053, email: pošli email
Redakce a správa obsahu : Tadeáška - Tereza Vosyková, tel: 603284789, email: pošli email
Programování a správa www stránek : Daves - David Spilka, tel: 775328374, email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU

Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Srpen 2017 >>
PoÚtStČtSoNe
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:89
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:11199
Celkem návštěv:62561136

Článků:944
Fotografií:30506
Komentářů:16305
Uživatelů:3715