- Přidat do oblíbených - Switch to English škoda quickbar >>  skoda-tuning.cz |  skoda110r.cz |  skoda110r.com |  skoda.daves.cz |  skoda-virt.cz |  techweb 
 
ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
514 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu
Diskuze

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Rally Šumava - Historik rally Vltava 2008

Rally Šumava - Historik rally Vltava 2008

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Diskuze

Potřebujete poradit nebo si chcete jen popovídat ? Zde je místo pro diskuzi.


Odkaz na náš katalog užitečných kontaktů - klikni zde
Zpět na seznam témat

Téma: Čidlo teploty

Diskuze začala tímto příspěvkem:
Ahoj. Rád bych použil pro měření teploty oleje teploměr PAL ze škody 120, originálně určený pro měření teploty vody. Nemáte někdo tip, jaké použít čidlo, aby bylo s tímto teploměrem kompatibilní, ale mělo závit M16x1,5? Děkuji.
Celkem záznamů: 22 (Zobrazeno 1-20)


29.09.20 v 05:15 9031+1387 (18752)H. napsal:

vokim> děkuji. Zkusím oťukat a proměřit.

[ Reagovat ]


28.09.20 ve 12:56 7040+1058 (8098)vokim napsal:

H.> Pokud to kmitá jen při napájení z baterky , může být špatně zalisován konektor, který se začne klepat, nebo odpor uvnitř čidla / mockrát jsem to viděl /. 100ohm při 20°C - vadné čidlo.Zapnout klíček a cvrnkat do všech spojů. Nástavcem od goly lehce poťukat čidlo a uvidíš kdy to začne kmitat.
150ohm - 40°C
100 - 45
56 -- 62
47 -- 68
33 -- 75
22 -- 90
14 -- 108
7 -- 128

[ Reagovat ]


27.09.20 ve 21:10 9031+1387 (18752)H. napsal:

vokim> Jede to celé jen z baterky. Alternátor není namontován.

[ Reagovat ]


27.09.20 ve 20:59 7040+1058 (8098)vokim napsal:

H.> Chtělo by to-pokud se to projevuje po přidání-Změřit dobíjení 1/ mezi alternátorem a motorem , 2/ mezi allternátorem a karoseríí. Může se měřit napětí mezi motorem a karoseríí - tady by nemělo překročit cca 200mV. Další měření je udělat přímo na alternátoru osciloskopem , zda není poškozená některá jeho dioda a nedává pulzní napětí se špičkami. Pokud máš k dispozici odporovou dekádu, zkus nasimulovat 80°C a nastartovat , jestli se taky bude teplota zvyšovat. Až budu na dílně podívám se jak velký odpor musí být při 80°C.

[ Reagovat ]


26.09.20 ve 13:01 9031+1387 (18752)H. napsal:

Tak neverending story s teploměrem má pokračování. Teploměr vody i oleje je namontován. Olej neukazuje nic, ale máme tam na čidle při pokojové tplotě o cca 100 ohmů vyšší odpor, než na čidle vody, takže musíme začít tam. Teploměr vody ukazuje relativně důvěryhodné hodnoty, ale jen na volnoběh. Jakmile se otáčky motoru zvýší, začne kmitat někde mezi 100 stupni a dorazem. Ať měříme jakýkoli odpor mezi vodiči a kostrou, vodiči a motorem, naměříme 0,8 ohmu. Takže na ukostření to úplně nevypadá. Setkal jste se někdo s podobným problémem?

[ Reagovat ]


06.06.20 ve 14:39 7040+1058 (8098)vokim napsal:

H.> Neřeš. Jen pro zajímavost tohle čidlo používá BMW kat. číslo 62110788115 ve vozech řady 3 / E21 , E30 / řady 5 /E12, E28/ a řady 7 /E23/ . Š 100 -11982410 , Š 105/120 - 113982410 , Š. Favorit- 115982410 a Felda -6U0919501A . Všechny mají stejnou odporovou křiku /°C. Tak, že je hrozná blbost , když někdo napíše , že stačí dát čidlo z FA. a je teplota jinde. Zbytečně hovadinama co tady píšou , jen matou lidi.

[ Reagovat ]


06.06.20 ve 13:18 9031+1387 (18752)H. napsal:

Je to marný. Je to marný. Je to marný.

[ Reagovat ]


06.06.20 ve 12:36 5073+1020 (3046)Vena136 napsal:

H.> o to víc sis měl koupit prostě k tomu určené budíky a neřešit blbosti s origo čidlem na které musíš dávat závitovou redukci a cukajícím budíkem Ale stejně i kdyby to bylo pozlacený,tak tam tu kostru můžeš mít špatnou,...můžeš mít poklesy napětí atd...když rozsvítíš a zhasneš světla,cukne se ti budík na teplotu vody?...já nechci nikoho podceňovat,ale málo kdo se dokáže kvalitou vyrovnat origo elektrice z fabriky a ať si řiká kdo chce,tohle udělat uměly...stejně tak další věci a i když na to mám své výhrady a někdy Ing. z MB proklínám,jak mohly být tak blbý (třeba uchycení stabilizátoru na rameno atd.),tak ty auta jezdily 30-40let a stačilo jim dát trochu péče...takže když něco stavim,neznamená,že jsem to někde nepodělal...třeba se dnes často používají "prokousávací" kabelové spojky,"čokolády" a podobná zvěrstva a ruku na srdce,kdo v autě něco takového nemáte a tohle je přesně zdrojem problémů...na mě už jednou při testu "závodního" auta z podbalubovky vyšlehly plameny,takže i tím může být můj názor skeptičtější

[ Reagovat ]


05.06.20 ve 13:40 9031+1387 (18752)H. napsal:

Elektrika je fungl nová, nepřekousaná. A nemyslím si, že bychom postavili šunku.

[ Reagovat ]


05.06.20 ve 12:25 5073+1020 (3046)Vena136 napsal:

vokim> no taky se právě nemusí stát nic,protože kuny překousaly kabel...tohle "klokotání" budíků mě vždycky dělalo špatný ukostření,...co kostřim přímo motor bez ohledu na kastli,tak se nic takového neděje,...kmitání,poskakování podle napětí atd...a je jedno,jak velká šunka to auto je,...samozřejmně to už je nějakých 10let,dneska moc škodovek v běžném provozu neni.

A pokud chce,aby měl budík do 150°C,stačí,aby dal čidlo z favorita a vyřešeno...stejně to má takto mnoho lidí i na vodě a pak se diví,že jim auta při 70°C vaří

[ Reagovat ]


04.06.20 ve 12:37 7040+1058 (8098)vokim napsal:

Vena136> Pokud dáš kabel z čidla na kostru , tak tam bude 120°C a nic se klepat nebude , protože ručička je vychylována rozdílem proudu protékajícího cívkami. Pokud kabel ukostříš , tak cívku zapojíš /na tvrdo / mezi 15 a 31 , tudíž mechanizmus vychylování bude úplně na dorazu plné výchylky a nemá šanci se pohnout. Tohle se dělá jen jako zkouška vedení.
A k měření teploty- jelikož škodovácký budíky jsou stavěny s posunutou nulou , lze je jednoduchým způsobem nastavit tak , že místo 40°C začínají na 60°C a konec mají na 150°C. Jen se musí přemalovat stupnice.
Dneska v době PC a tiskáren jsou jiné možnosti, ale kdysi v dobách pionýrů , jsme je přepisovali pomocí propisotu.

Přiložené fotografie:
!Čidlo teploty
 
[ Reagovat ]


04.06.20 v 11:26 5073+1020 (3046)Vena136 napsal:

H.> taky se přikláním ke kostře,...dej konektor z čidla na kostru a máš tam 120° a nic se klepat nebude...takže vyměň čidlo.

[ Reagovat ]


04.06.20 v 09:57 7040+1058 (8098)vokim napsal:

H.> Pokud tam máš budík / od erka po 120 / tak tam žádný kondík není. Je to řešeno dvěma cívkama uvnitř budíku. Pokud se ručička chvěje / hodně / tak může být problém ve volném konektoru / u čidla , u budíku - napájení kostra , přívod signálu / až po studeňák na cívce uvnitř budíku. První zkus jiný budíček, pokud problém přetrvává je to ve vedení. Může to být , ale i uvnitř čidla. Zkouška jednoduchá- odpoj konektor čidla teploty vody a propoj čidlo s budíkem na olej / ručka stojí - čidlo ,, kmitá - problém jinde // Rozpertlovat budíček je jednoduché , jen při následném zavření si s tím musíš pohrát. Černý rámečky jsou z hliníku ty se dělají super, trochu víc práce je s chromovanýma , ty jsou tvrdé.

[ Reagovat ]


03.06.20 ve 20:11 9031+1387 (18752)H. napsal:

vokim> Děkuji diskutujícím za rady a materiální pomoc. Ještě, pokračuji, li po směru drátů k budíku, kmitající ručička teploměru je , předpokládám, přerušeným kontaktem s kondenzátorem uvnitř budíku. Opravuje to někdo?

[ Reagovat ]


27.05.20 v 11:04 5073+1020 (3046)Vena136 napsal:

vokim> jo je to možný,taky jsou takové ty celokovové,kde je závit o dva stupně větší (asi tento případ) a nebo podobné heli-coil (závit mezi závit,ale téměř stejné průměry) také v celku.Víc toho neznám a nepoužívám

Co se týká teploty,tak olej jde uplně běžně na 110°C a to nepočítám nějaké závody,takže budík toho bude mít tak akorát a to čidlo je prostě tlustý,jedině ho zkusit utočit,ale otázka je,kolik materiálu by se z něj dalo odebrat.

Já už jsem byl svědkem pár podobných pokusů a prostě to končí u pořádné sady z Činy (ono se to stejně jinde nedělá) a funguje to uplně jinak...ty levné jsou spíše orientační,asi jako bude tohle škodovácké,ale pokud to má mít smysl,musí se do toho krapet investovat.Nebo tam prostě nalít olej za větší peníze a o teplotu se nestarat...motor zahřát (olej jde tak 2x pomaleji než voda) a víc neřešit.Ano,kompozice vydrží také nějakou teplotu atd.,ale to už by se muselo závodit někde v + 40°C,aby měl olej třeba 140°C a mohlo se to začít vymývat,protože motorem teče mnohem teplejší,než se do něj čerpá.

Ale je to každého věc a každý může mít jiné zkušenosti...já bych to navrtal krz zátku a pokud by se bylo krátké,použil bych redukci na čidlo mazání a akorát do ní dal závit na čidlo.Bylo by to uplně to nejsnažší.

[ Reagovat ]


26.05.20 v 18:28 7040+1058 (8098)vokim napsal:

Vena136> Ne na Helicol vložky jsou special. závitníky s jiným průměrem než je standartní metriký závit . Ale ne u každého rozměru. závitník na opravnou vložku pro závit M14x1,5 má vnější průměr / rozměr závitu do kterého se natáčí vložka / 16,07mm , dalo by se říci závitník M16,07 x 1,5. Je to tak zanedbatelný rozdíl , že se nikam nemusí nic rvát , jde to lehce rukou.Tuším , že H. chce dát čidlo místo záslepky prsou a tam je obtékáno olejem saným z vany a teploměr s rozsahem 120°C bohatě stačí

[ Reagovat ]


26.05.20 v 17:45 5073+1020 (3046)Vena136 napsal:

H.> nebudu se vměšovat do závitů,ale kam to hovadský čidlo chceš dát?...mělo by být ideálně strčený uvnitř kanálu a obtýkané olejem...pokud to dáš do vany,naměříš nesmysly.

Další věc je,že budík na vodu neobsáhne teplotu oleje,takže bude pořád někde na max.,pokud bude motor trochu topit..měřit teplotu oleje v sérii mě přijde zbytečné,aby čidlo stačilo.

Upřímně je lepší se na to vykašlat a nebo koupit patřičný budík i s čidlem z Číny,ale ne za 400kč,ale třeba 2000kč,čidlo má závit 1/8 nebo tak nějak,takže se to "začistí" na 10x1,použiješ škodováckou redukci na kontrolku mazání a natočíš to buď do prsou a nebo bloku (pokud máš felda blok,tak jenom prsou),aby si věděl,jakou teplotu oleje čerpáš do motoru)...stejně tak čidlo mazání a tlakoměr musí být až na konci,kde defakto měříš tlak se všema ztrátama v motoru.

Ty čidla mají průměr plácnu 8mm,takže jdou napasovat do kanálu,aniž by se ucpal a ne jako v případě vodovodního,které má nevim asi 12mm.A potřebuješ měřit teplotu oleje v pohybu,ne bloku,vany atd.

Samozřejmně jak jsi to každý udělá je pouze na něm

Jinak pokud vím,tak heli-coil a podobné nemají uplně totožný vnější závit s metrickým...prostě na 4-ku neni 5-ka atd.To by jinak postrádalo kupovat celé sady a dalo by se používat jenom větších závitů stejného stoupání...neřikam,že to tam pak nejde narvat,ale stejné to dle mě není.Samozřejmně jsou vložky (celé ne drátové),kde tohle platí...takže možná by šla použít ta,ale zase bych radši provrtal zátku motoru a říznul přímo závit do ní teda

[ Reagovat ]


26.05.20 v 10:04 7040+1058 (8098)vokim napsal:

H.> To neznáš nikoho v okolí , kdo ten závit - drátek - má?? Pokud ne , tak mi napiš adresu a já ti ho pošlu. Jinak sadu kupovat nemusíš , stačí jen ten závit a ty se dají koupit samostatně na netu.
Já mám všechny sady od M4 po M20 , včetně jemných stoupání. Dneska se bez toho nedá dělat, 2x povolíš šroub v hliníku /slitině / a už děláš vložku.
Na Aukru se dají koupit sady třeba M6 za 279,-Kč a M14x1,5 za 529,- + 100,- poštovný

[ Reagovat ]


25.05.20 v 19:53 9031+1387 (18752)H. napsal:

vokim> To mě taky napadlo, jen se mi nechtělo kupovat opravnou sadu kvůli jednomu závitu. Obzvlášť, když mi ji dnes u nás v obchodě s nářadím nacenili na 1000+
Tak jsem myslel, jestli by nebylo lepší koupit za 350 nové čidlo s příslušným závitem.

[ Reagovat ]


25.05.20 v 18:58 7040+1058 (8098)vokim napsal:

H.> pokud máš závit M16x1,5 stačí do něho natočit Helicoil vložku na opravu závitů M14x1,5 a máš vyřešeno. Je to to nejjednoduší řešení , já to tak dělám.

[ Reagovat ]
Celkem záznamů: 22 (Zobrazeno 1-20)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2020
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Vosyková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceny pro vozy Škoda na webu.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Říjen 2020 >>
PoÚtStČtSoNe
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:295
Právě přihlášeno:2
Dnes návštěv:32345
Celkem návštěv:90027677

Článků:991
Fotografií:33625
Komentářů:16901
Uživatelů:4123


Kliknutím na tlačítko se otevře průzkumník,
ve kterém vyberte fotky,
které chcete nahrát na server
Kliknutím na tlačítko se otevře průzkumník,
ve kterém vyberte soubory,
které chcete nahrát na server