ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
555 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu
Diskuze

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Deník Škoda 130 LR

Deník Škoda 130 LR

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Diskuze

Potřebujete poradit nebo si chcete jen popovídat ? Zde je místo pro diskuzi.


Odkaz na náš katalog užitečných kontaktů - klikni zde
Zpět na seznam témat

Téma: Kvíz na téma motor

Diskuze začala tímto příspěvkem:
Zdravím, nabízím kvíz na přemýšlení. Provedeny opravy po uvaření motoru. -fouklé těsnění pod hlavou-po rozebrání nic úplně průkazného, nové kvalitnější těsnění -prasklina v hlavě-natlakována, srovnána -nefunkční chlazení-chladič, vodní pumpa, vše OK -utopená vložka válce-nějaké setinky tam byly, všechny vložky venku, nově usazeny Motor zevnitř krásný, lágry jako nové(taky moc nenajely), nikde žádné spečeniny, usazeniny, prostě OK Po nastartování pohoda, olej i voda kde mají být. Ohříváme k 70 stupním, voda v expanzce stoupá, lítají bubliny, při 80 už natlakováno jako hrom, víčko expanzky(také nové) už vypadá jako vodotrysk. Všechno jako na Podbrdské. Kde je chyba? Podotýkám, závada je odstraněna, ale trvalo nám to. Nápady?
Celkem záznamů: 78 (Zobrazeno 41-60)


11.10.16 v 10:55 142326+2829 (1567674)Daves napsal:

Unregistered> Mohu se zeptat na parametry těch čidel? Netušíte prosím jakou mají max teplotu, je to 600°C nebo 800°C?

[ Reagovat ]


11.10.16 v 10:23 0Unregistered napsal:

TTom> To áno, ale podľa teploty sa dá určiť chudobnejší alebo bohatšie zmes, a to je podobné ako to merať lambda sondou. Tu to ukazuje bohatosť v každej vetve, ale za spojením len priemer a v tom má pán vokim pravdu. Zoltán

[ Reagovat ]


10.10.16 ve 23:41 1953+28 (990)TTom napsal:

Unregistered> Nevím ako vy pane Zoltan, ale u nás se thermometrem měří teplota.

[ Reagovat ]


10.10.16 v 19:30 0Unregistered napsal:

Vena136> Neviem ako vy pán Vena, ale môj kolega má na každej vetve sondu pre väčšiu presnosť merania na zladenie jednotlivých valcov. Zoltán

Přiložené fotografie:
!Kvíz na téma motor
 
!Kvíz na téma motor
 
[ Reagovat ]


10.10.16 ve 12:53 5542+1111 (3326)Vena136 napsal:

vokim> máme si hrát na slovíčkaření?...fajn,...stejně jako 90% národa tvrdí,že motoru klepou ventily,...jsou to detonace.Když se nebudou bavit dva retardi,tak pochopí,co myslí,...sám používám pořád "klepání ventilů",protože to je zažitý a pro lidi i srozumitelnější.

Stejně tak se někde řiká "vošouch",někde "bramborák",...přád je to jeden a ten samý výsledek.

Lambda je zažitá věc,a je to jednoduší než říkat Stechiometrický poměr,...zní to možná chytře,...ale normální člověk na Vás bude koukat jako na blbce Ale každý má dneska v autě lambda sondu a něco o tom říkaly i v servisu kam jezdí na garančku a možná i pochopí,co tím myslím.

Praxe s měřením je ještě uplně někde jinde,ale to nemá cenu,abych si tady kvůli Vám ošoupával prsty na klávesnici...jednoduše to nemá cenu.

Že každý válec pálí jinak,funguje jinak,má jiný podtlak atd. je uplně banální a normální věc,...ale asi to berete,že tady píšete idiotovi...fajn,nebudu Vám to brát.

Motor se ladí když už na to příjde na brzdě a lambda slouží jako pomůcka...o tom,že brzda měří špatně se už vážně dohadovat nechci Když někdo nechce dávat peníze za brzdu,tak se to naladí "od oka" jízdníma testama.Ve finále tam stejně neni moc podstatný rozdíl,...ale je lepší mít třeba o 2-3Hp víc a hlavně se pozná průběh křivek.

V neposlední řadě motor,co bude stát za to,aby se měřil pořádně,budu měřit trochu jinak,než dírou ve výfuku...kterou má teda snad uplně každý i na opravdu pěkných motorech jenom tu jednu A když už mluvíte o weberech (což je nic neříkající slovo asi jako "lambda" a dělá se X-desítek typů a já to tedy upřesním na DCOE/M - co jste měl nejspíš na mysli ),tak pokud nemám uplně špatný tělo,osazení a umím poslouchat ušima a ne prdelí a motor neni typu na jednom válci kroužky jsou a na druhym ne,tak nepotřebuju moc udělátek,abych motor seřídil a ono se to umělo i hnout z místa bez tlačení...což podle Vás asi neumím a v autě mám díru v podlaze jako Flinstounovi.

Jinak už Vás vidím,jak dáváte do jedný komory o 0,02mm menší trysku nebo vzdušník,když bude jeden válec chudší/bohatší...já bych to třeba tak udělal.Ale karburátorových motorů,který by si tohle zasloužily je v republice asi jako prstech na jedný ruky bych řekl.K Vám možná takové jezdí 3-denně,u mě se zatím žádný neukázal a tuningářům pro které dělám zatím vždycky stačilo to co mám Závodníky budu kdyžtak posílat za Váma

Ale určitě to u Vás odladíte líp na místě,než někdo jiný na brzdě,nebo při jízdních zkouškách...myslím,že nejsem jediný,kdo nad Vámi zlomil hůl hned po první návštěvě...i když ode mě byly ještě 2-šance na nápravu,který stejně dopadly podle očekávání...špatně a stylem Do-Do

Jinak opět díky Vám,se to tady dostalo uplně někam jinam,než byl původní záměr...zase nemůžu za to,že někdo chce slovíčkařit a někdo pochopí,že tohle je veřejný fórum,kde jsou normální lidi a to Vám asi dělá problém...nechci odpovídat stylem,aby si pak každý druhý slovo,dotyčný musel hledat ve Wikipedii...nevím,kdo je na druhý straně,proto píšu tak,aby tomu rozuměl každý...tím nechci říct,že je to blbec,ale nemusí třeba zrovna vědět,co je Stechiometrický poměr a bude umět placnu "uběhnout 100m za 10s"...což já nedokážu,ale zase vím,co je ten Stechiometrický poměr...samozřejmně až teď,když jsem tady dostal od Vás přednášku

Ale podle rčení "Šaty dělaj člověka" si k tomu tady někdo pak sedne a rupla by mu cévka z toho,co se tu píše za blbosti a musí si dokázat,jak on je chytrý a poučit ostatní nevzdělance i když o to defakto nikdo nestojí ...jinak tohle opravdu nechápu.

Minimálně dva lidi tady to moje plácání jater pochopily...Daves to pak rozvedl ještě na další věc,co by mohla souviset.A pak se tu objeví sloh,jak tu nějaký neumětel řiká nesmysly... Snažím se pomoc,...nechápu,proč reagujete naprosto stejně tam,kde jsem už něco napsal,...viz. třeba "čím nabarvit vanu"...snažím se taky vysvětlit proč to tak udělat...napsat udělej tohle a tohle je tak chování učitele na základní škole a chudák bude leštit vanu týden,místo toho,aby jí nechal opískovat a ono to bude v daným případě mít uplně stejný efekt...nebo snad máte nějaký obrázek z vědeckého výzkumu na to,že leštěná škodovácká vana odvádí víc tepla než opískovaná?...ideálně při cestě do práce nebo krámu...opět se tu bude na tohle ptát někdo,kdo má pár set tisíc si nechat udělat závodní motor u firmy...ne bude se tu ptát normální člověk co chce radu,tudíž by tam na funkčnost nevadila ani ta barva,akorát,že to pod ní schnije díky porovitýmu odlitku a pak to bude vypadat ještě hůř než předtím

Ale mít poslední slovo je pro někoho asi důležitý,...každý by si měl dělat na tom svojím hnojišti to co umí...já to dělám,stačí mě to a jsem relativně spokojený

[ Reagovat ]


05.10.16 ve 13:50 7701+1109 (8810)vokim napsal:

Vena136> Pokud umíš číst , tak pomalu přečti co jsem psal niže.Tak ještě jednou a pomalu.
LAMBDA je bezrozměrné číslo a NEMĚŘÍ se , je to výpočet přístroje dle Brettschneiderova vzorce ze složek CO,O2,CO2 a HC.
Kyslíkový senzor //nazývaný Lambda sonda // měří obsah O2 ve výfuk. plynech - to zamená Strechiometrický POMĚR a informaci z něho vyhodnocuje ŘJ prodloužením nebo zkrácením délky vstřiku u benzinu , nebo otevíráním AGR ventilu u diesla a snaží se udržet poměr co nejblíže hodnotě 14,7:1 v tzv. Lambda okně.
/// Všichni kdo tohle teda používají,to dělají špatně a nemá to žádnou vypovídající hodnotu. ///
NE nedělají to špatně , ale neměří lambdu jen poměr a tady dochází k velikým nepřesnostem a pokud říkají , že měří Lambdu - tak je to podvod.
Například:: Jeden válec bude mít horší kabel ke svíčce a hoření na svíčce nebude stejně dlouhé jako u ostatních viz. obrázek -- modrý s horším // ne vadným // kabelem , červený OK, kabely měřeny pouze Ohmicky a oba OK,, auto nebude mít žádné příznaky // cukání , neklidný volnoběh atd.// , ale bude mít větší spotřebu.
Proč?????? Protože směs v tomto válci neprohoří celá , část nespálené s obsahem O2 odejde do výfuku a sonda to vyhodnotí jako přebytek O2 a obohatí celý systém.
Stejně jako když budou špatně nastavevé ventily , nebo dírečka před sondou ve výfuku. Stačí velikost špendlíkové hlavičky a pomocí Venturiho efektu si to přisává vzduch.
Máš Webra-- Jedna klapka je bohatá a druhá chudá , jak to poznáš na sondě, když na ní máš průměr hodnot a proto k přesnému nastavení potřebuješ znát i ostatní hodnoty co tě nezajímají.

Přiložené fotografie:
!Kvíz na téma motor
 
[ Reagovat ]


05.10.16 v 11:08 5542+1111 (3326)Vena136 napsal:

Daves> tak ani vačka s velkým překrytím ti nebude fungovat stejně jako série,...blbě seřízený motor ti to bude házet do sání,popřípadě výfuku.To se ti u obyč motoru nestane,ani když by si měl předstih +/- 40°.Pořád to poběží "normálně".

[ Reagovat ]


05.10.16 v 11:04 5542+1111 (3326)Vena136 napsal:

vokim> a když měřím hodnotu "lambda",dělá se na to X-různých externích přístrojů (zašroubovat sondu do výfuku,kabel a budík),tak co vlastně měřím?Když to měří jak stechiometrický poměr tak přímo hodnotu lambda...tak vlastně to hodnotu lambda neměří a je to podvod...v tom případě by mě zajímalo,co to vlastně měří.

Všichni kdo tohle teda používají,to dělají špatně a nemá to žádnou vypovídající hodnotu.

[ Reagovat ]


04.10.16 v 19:36 1899+85 (992)Hibrid napsal:

Daves> Jednoduchá věc, ale nad tím jsme vůbec nepřemýšleli (hlavně předstih byl OK). Ale budu si pamatovat.

[ Reagovat ]


04.10.16 ve 14:03 142326+2829 (1567674)Daves napsal:

Unregistered> To ano, když se směs zapaluje hodně po úvrati, tak pak dohořívá ve výfuku, dokáže to rozsvítit potrubí a uvařit motor.

[ Reagovat ]


04.10.16 ve 13:11 0Unregistered napsal:

Hibrid> No ze zkušenosti vím že když je blbej předstih tak to taky vyhází vodu po chvilce... aspon mne to dělá...

[ Reagovat ]


03.10.16 ve 21:42 7701+1109 (8810)vokim napsal:

Vena136> Vůbec jsi nepochopil , co jsem napsal. Možná jsi dokázal udržet strechiometrický poměr 14,3-15:1, ale to nemá s lambdou nic společného. Tu jsi prostě nedokázal udržet v celém pásmu, protože do jejího výpočtu právě zasahují i ostatní složky, které tě nezajímají. Jen pro pořádek nezajímá tě CO a CO2 ??
Ale právě úpravou CO obohacuješ nebo ochuzuješ směs a CO2 ukazuje právě ten poměr benzin - vzduch.

[ Reagovat ]


03.10.16 ve 20:15 5542+1111 (3326)Vena136 napsal:

vokim> fajn,jsem asi debil...tímto bych ukončil tuhle debatu,která beztak dopadne jako všechny předešlé.

Jinak to napíšu,že směšovací poměr byl 15-14,5 (možná 14,3) :1...tudíž ano,lambda "1" to nebyla,protože to bylo třeba 1,1 nebo 9,9,takže vlastně nemám pravdu

Jinak to bylo na DGV karbecu z Číny tady od Davese,abych udělal nějakou pozitivní reklamu.Ale třeba jsem měl štěstí a soudruzi na východě udělali kus,co popírá fyzikální zákony

A v neposlední řadě mě je fuk,jestli to má tolik CO,CO2 nebo NOx.Pro mě je důležitý že vím,když z toho leze tohle,tak to má třeba o 2hp víc nebo míň,než když z toho leze něco jinýho...teorie mě nikdy moc nebrala

[ Reagovat ]


03.10.16 v 18:51 7701+1109 (8810)vokim napsal:

Pokud někdo dokáže u motoru s karburátorem , držet "" Lambda 1"" v celém spektru otáček a zatížení, tak je genius, protože to se do dnešního dne ,žádnému konstruktérovy nepodařilo.
Ale popořadě. Míchají se tady hrušky, jablka a švestky dohromady.Tak --
V prvé řadě --"" Lambda sonda --NEEXISTUJE "" to se tak nazývá kyslíkový senzor.
Vena136 určitě nepoužívá "širokopásmovou sondu" ,ale Zirkonovou skokovou.
Zirkonová, neboli SKOKOVÁ měří napětí 0,10 - 0,95V v závislosti na množství O2 ve výfuk. plynech. Pokud se použije vyhřívaná , lze s ní měřit obsah O2 a podle napětí a Strechiometrického vzorce , vypočítat poměr vzduch - benzin,to si namalovat na nějakou stupnici, ale je to velmi nepřesné, protože to ovlivňují i ostatní složky.
Nernstův článek má typicky charakteristické vlastnosti skokové změny napětí v oblasti tzv. "Lambda okna" (Lambda = 0,97 - 1,03). Pokud se směs nachází mimo toto okno, nelze z napětí díky této charakteristice vyčíst přesný směšovací poměr, . Proto se skoková LS hodí na hlídání "stechiometrických poměrů" paliv, kdy velmi přesně rozezná POUZE hranici narůstajícího/mizejícího obsahu zbytkového kyslíku ve zplodinách.
Ať se naměří na sondě - senzoru cokoliv , nikdy to nelze nazvat "" Lambda 1 , nebo 0,90""
Lambda je bezrozměrné číslo vypočítané z O2,HC,CO2 a CO.Z měřených složek se počítá součinitel přebytku vzduchu LAMBDA pomocí Brettschneiderova vzorce.
Širokopásmová sonda- nejde připojit na nějaký měřák. Tato sonda obsahuje čerpací články a z proudu potřebného k čerpání se teprve v ŘJ motoru vše přepočítává na množství O2 ve výfuk. plynech.
Schéma uspořádání zirkonových článků širokopásmové lambdasondy viz foto
1 - měřící zirkonová keramika s platinovými elektrodami
2 - čerpací zirkonová keramika s platinovými elektrodami
3 - mikrokanál pro "škrcení" přívodu spalin do měřícího prostoru
4 - měřící prostor
5 - referenční prostor (referenční vzduch)
6 - vyhřívací tělísko
7 - kostra obou článků
8 - zesilovač
9 - povýšený potenciál společné kostry obou článků
10 - signální vedení čerpacího článku

Existují přístroje -- mobilní--, které měří složení výfukových plynů za jízdy. Třeba Porche 911 se vstřikováním KugellFischer se ani jinak nastavit nedá a i tady je množství možností jak měřit, záleží jakou měřící komoru přístroj má.Starší přístroje měly komoru , která měřila teplotu a vodivost plynů, dnešní používají infra. rozklad plynů.

Přiložené fotografie:
!Kvíz na téma motor
 
[ Reagovat ]


03.10.16 ve 13:55 5542+1111 (3326)Vena136 napsal:

Unregistered> širokopásmovou lambdu z nějakýho koncernu + budík k tomu,...na netu se určitě něco dá pohledat.K statickýmu seřízení mám sice další 3-přístroje (2x veterán a 1x vyřezený co jsou na STK ještě dnes),ale kůli mobilitě i tak používám raději klasickou lambdu.

Akorát se musí "zničit" výfuk navařením šroubení,pokud se to má měřit za jízdy.Ideální měřit na brzdě,je s tím přecejenom míň práce s taháním kabelů krz auto...musí to mít nějaký zdroj na 12V + budík na sledování hodnot a to se musí nějak dostat ke spolujezdci (mě)

[ Reagovat ]


03.10.16 ve 13:16 0Unregistered napsal:

Unregistered> Možem sa opítať aký používatě prístroj k meraní plynou za jazdy? Chcel by som si také dačo takového kůpiť. Ďakujem Zoltán

[ Reagovat ]


03.10.16 v 08:50 5542+1111 (3326)Vena136 napsal:

Unregistered> no teorie,...z praxe nedávný,tak motor s lambdou 1 v celym spektru otáček nešel s teplotou oleje (asi nejvíce namáhaná kapalina v motoru i když tam jsou teda jenom dvě ) tak nahoru a v motoráku nebyl takový hyc pocitový,jako když to pak mělo 0,9.Což je na směšovacím poměru dost zásadní rozdíl,...trať stejná,se stejnými časovými rozestupy (ta tryska se nevymění o moc rychleji nebo pomaleji) a v tu ránu byl olej místo 80°C na 100°C.Na nic jinýho se nešahalo...určitě v pocitu bude mít vliv i výfuk,který se hřeje s bohatší směsí víc,protože dle mě se bohatší směs co hoří pomaleji pak už vyhodí ze spalováku ven a dohoří mimo motor ve svodech nebo tlumiči.

Na druhou stranu při brždění motorem zase spíš chudší směs lítá až ven a hoří za koncovkou Ale to nemá vliv zase,je to spíš efektní.

Ono oboje extrémy nejsou ono,...při hodně chudý směsy,dojde k roztavení materiálu (nejčastěji píst),detonacím atd....při bohaté se zase benzínem zředí olej tak,že se motor neumaže (směs neshoří ale zůstává ve válci) až se to celý rozmaže.Je to oboje hodně nepravděpodobný a motor který má aspoň nějaký výkon a nebo se neuleje na svíčkách po 1km netrpí ani jedním z těchto aspektů.

Ale jednoduše čím je motor "ostřejší",tím potřebuje pro výkon bohatší směs (určitě bohatší než série,kde bohatší je akorát větší spotřeba ne výkon),čím víc se do motoru dostane paliva a vzduchu (hlavní důvod jak zvýšit výkon),tak bude víc namáhaný a musí se někam to teplo předat.A taky se víc zatěžuje a chladící systém dimenzovaný na 50koní to pak už nemusí dát...i když dřív bylo vše aspoň o 100% počítáno víc.Proto se to uchladí i s více jak 100Hp motorem a obyč chladičem.

Tady bych asi hledal příčinu,...v samotný konstrukční podstatě jak motor funguje a co chce.Okrmená série se spotřebou 10/100 se nebude hřát víc,jak motor s 2x takovým výkonem co tu směs dokáže využít...a když mám účinost pár desítek procent,tak z 50kW to je míň zbytkového tepla než ze 100kW.

Nebudou to takový rozdíly v bohatosti a vlivu na chlazení,ale v daný situaci to už může být ta pomyslná kapka do přetečení hrnečku.Stejně jako to má vliv pár koní na výkon,tak to může dát pár stupňů,co už můžou být moc.

[ Reagovat ]


01.10.16 v 19:32 0Unregistered napsal:

Vena136> Toto je zajímavá teorie,mohl by jsi to trochu rozvést dle tvých poznatků. Též jsem se domníval , že bohatá tolik neuškodí , ale chudá ano, protože dochází k přebytku O2 a tím vyšší teplotě hoření.

[ Reagovat ]


01.10.16 v 18:39 5542+1111 (3326)Vena136 napsal:

Daves> no neni to taky uplně pravda,...když to nedokážeš využít,tak to dohořívá kde nemá a ne ve spalováku.Když se teda nebavíme o hranici zápalnosti,tam si pak dřív rozmažeš písty a kruhy po válcích,ale motor se moc nehřeje

[ Reagovat ]


30.09.16 ve 23:39 142326+2829 (1567674)Daves napsal:

Vena136> Problém s teplotou je spíš důsledek chudé směsi - ta bohatá naopak pomáhá chlazení.

[ Reagovat ]
Celkem záznamů: 78 (Zobrazeno 41-60)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Duben 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:548
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:42577
Celkem návštěv:177320006

Článků:1010
Fotografií:34666
Komentářů:17289
Uživatelů:4395


Kliknutím na tlačítko se otevře průzkumník,
ve kterém vyberte fotky,
které chcete nahrát na server
Kliknutím na tlačítko se otevře průzkumník,
ve kterém vyberte soubory,
které chcete nahrát na server