- Přidat do oblíbených - Switch to English škoda quickbar >>  skoda-tuning.cz |  skoda110r.cz |  skoda110r.com |  skoda.daves.cz |  skoda-virt.cz |  techweb 
 
ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
558 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Fotogalerie 12. Rally ples 2018

Fotogalerie 12. Rally ples 2018

WebShop Tip
Samolepka Weber nápis bílá
Samolepka Weber nápis bílá
Daves

15 Kč


Skladem
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Škoda Speciály

>

Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku

 <<



Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku



Renovace jednoho ze tří vyrobených prototypů DIOSS Rebel Nova z roku 1995
Přímo tento vůz byl na autosalonu v Brně při představení veřejnosti
Designérem vozu byl Václav Král

Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku
!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku
!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku
!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku

!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku
!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku


Technické parametry:
Dvoumístné kupé s motorem uprostřed a pohonem zadních kol.

Motor: řadový čtyřválec VW s rozvodem OHV)
Obsah motoru: 1781cm3)
výkon: 125k/6000ot/min
Točivý moment: 173Nm/4100ot/min
Počet převodových stupňů: 5
Maximální rychlost: 200km/h
Zrychlení z 0 na 100km/h: 10s
Hmotnost: 1075kg
Rozměry (dxšxv): 3930x1710x1220mm
Rozvor: 2450mm
Rozchod: 1420/1440mm
Pneumatiky: 185/60 R14

!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku
!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku
!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku
!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku

!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku
!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku


Videa s Rebelem:


Co se děje na dílně teď:
Celkem záznamů: 69 (Zobrazeno 61-75)

31.08.2011 (St)  

eRman  Profil uživatele  http://www.skodateam.cz erman.cz 286902236 603569053 Moje stránka eRman.skodateam.cz 

Přivezl jsem si domů 4x boční okna na dveře a cca 6x zadní okno. K čemu 6x? No, prý zadní okno na prototypech rádo praskalo, tak se asi budou hodit :)
Na oknech je nápis Seat :) S předním oknem to bude horší, to prý bylo děláno na zakázku :(

17.08.2011 (St)  

eRman  Profil uživatele  http://www.skodateam.cz erman.cz 286902236 603569053 Moje stránka eRman.skodateam.cz 

Psal se rok 1995 a klatovská firma DIOSS představila na Brněnském autosalonu prototyp vozu DIOSS Rebel. Mě tehdy bylo 19 let, vlastnil jsem ještě teplý řidičák a svůj první vůz Škoda 110R ...



!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku
!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku
!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku
!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku

!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku
!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku
!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku



Známý dělal v DIOSSu, tu a tam přinesl nějakou fotku, tu a tam se trochu rozpovídal. "Žral" jsem jeho povídání a snil svůj malý sen. Sen ale snilo více lidí. Já že budu vůz vlastnit, firma DIOSS že je bude seriově vyrábět ... Oba měly asi stejnou šanci na úspěch.

Časem se vůz přejmenoval na DIOSS Rebel Nova, když DIOSS sehnal partnera v tehdy ještě nové televizi NOVA. Pro později narozené, NOVA tu skutečně není od pradávna :) A tak už jsem vůz neshledával jen ve svých snech a ve vyprávění, ale už i na televizi NOVA ...

!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku
!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku
!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku
!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku

!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku
!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku
!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku
!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku

!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku


Postupem doby vše utichlo, po Rebelovi slehla zem a zůstalo jen pár fotografií a kusích informací na internetu ... Celkem, co vím, byly vyrobeny tři prototypy. Zbytek věcí se rozprodal, rozkradl, co já vím ...

Píše se rok 2011, já pracuji v dřívější firmě DIOSS, sedím na poradě a šéf se zmiňuje o nějakém bláznovi, který nám nabízí skelet REBELa. Zasvítili mi oči. Šéf že je to holý nesmysl, říkám ať mi mejl přepošle, že se na to chci podívat... Prohazuji pár e-mailů, cena kupodivu přístupná nejen proletariátu, ale i Romanovo peněžence ... Posílám poslední mail, o víkendu přijedu, kam že vlastně?

Litoměřice, pane bože, kde to je? Přichází další e-mail, skelet je už ve šrotu ...

Tak já si týden sním o tom jak se vozím Rebelem po náměstí a oni ho odvezou do šrotu? Zjišťuji kde a volám tam ... Pán příjemný jak "osina v místě, kde záda ztrácí slušný název" naznačuji mu co chci, už po telefonu vidím jak mu naskakují dolary v očích, jako mé oblíbené postavičce z dětství, Skrblíkovi ... Posílám mu fotku, chci ať se na to podívá jestli to tam mají a že přijedu ... Žádná odpověď. Posílám pro jistotu i SMS, žádná odpověď ... Hajzl jeden, určitě to chce prodat někomu jinému!

Je sobota večer, nemůžu usnout, je neděle, přemýšlím co dál ... V pondělí mám volno, to by šlo ... Manželka je doma ... Asi ji to budu muset říct :(

Navlíkám historku. Manželka nenadává ... Pod vidinou koupání v Praze v AquaPalace asi nezaregistrovalo kam a proč vlastně jedu ...

V pondělí v 7:00 zapřahám vlek za FUNa, nasedáme já, žena, Jeník a vyrážíme do Prahy. Nechávám je v AquaPalace a mířím si to do Litoměřic. Na půli cesty si říkám. Sakra jedu do kovošrotu, to asi božihodový šortky, bílý tričko a plastový botky "vietnamky" asi nejsou to správný oblečení ...

Jsem v kovošrotu, říkám co tam dělám ... Prý to tam někde je, ale musím si to vyhrabat, prý už to tam mají 10 dní!? Přijíždím k velkým hromadám šrotu. Vystupuji, dvakrát vše projdu, hledám, KUWA tady nic není ... Procházím vše znovu, až najednou ... Co že to tady je?
10, 20, 30. Rebel pod hromadou šrotu


Hodinu odhazuji stará kola, okapy a různé plechy ... Tramtadadá ... Skelet REBELa! Dokonce jsem našel i dvoje dveře! PECKA

Žádám Slováka v ještěrce o pomoc s naložením, nákládáme kurtuju, jedu na váhu ... Tak teď jsem zvědav s jakou cenou na mě půjdou. Váha pouze cca 110kg, kde se proboha pak vezme ta celková 850 kg? Jdu do kanceláře, nechávám peníze o polovinu méně než jsem měl domluveno s původním majitelem a cca 5x méně než jsem byl ochoten dát. PARÁDA!

Rychle mizím směr Praha za ženou ...

Vyzvedávám ženu, proč se proboha drží za hlavu a kroutí s ní jako by nevěřila svým očím? V ženských aby se čert vyznal ... Lepší je to s Jeníkem. Stačí mu říct že je to závodní auto. Je nadšen snad víc než já :) Projíždíme Prahou, nutná zastávka v IKEA, jedeme domů.

Na dálnici zácpa sjíždíme z dálnice a projíždíme serpentýnami dolů z kopce. Kolona před náma, kolona za náma ... Hrnu si to tak 60-70 a projíždím zatáčkou a POZOR! Za zatáčkou všechna auta stojí! Dupam na brzdu, auto i s vlekem se utrhává, to nemůžu dobrzdit! Pouštím brzdu, strhávám volant do protisměru a zase mačkám brzdu ... Najednou z protisměru vyjíždí auto! Pouštím brzdu, strhávám auto zpět, brzdím jako o život ( spíše jako o přední laminátový nárazník na FUNa za 17.000Kč). Stojíme, já se směju, o ženu se pokouší infarkt ...

Zbytek cesty je již trapně normální ... Vyhazuji ženu a Jeníka doma a jedu do práce složit Rebela. Tam už čeká H. a nakládám Stokaře. Obhlížíme skelet, během 10 minut jej hubou kompletně zrenovujeme a už machrujeme na náměstí na mladý kočky :) Ukládáme Rebela do přechodného bydliště, odjíždíme k domovu ...

Co tam H. dělá? V Rebelovi prý ještě nejel! :)
!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku
!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku
Celá jízdní souprava ve své kráse

!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku

Tak to je příběh jak jsem k Rebelovi přišel, aneb jak se mi vlastně splnil postpubertální sen. Je pravda že tu a tam něco chybí, ale nemusí pršet, jen když kape ...

A plány do budoucna? Nevím. Krátkodobé cíle je opískovat, natřít základovkou a uložit. Zkusit sehnat dokumentaci a zvláště původní formy na karoserii ...
Dlouhodobé cíle? Je jasné, že cíl je dát Rebela dohromady ... Ale nemám na to, alespoň teď ... Ale jak zpívala Kubešová "Jednou bude líp ..." :) Vše hodně záleží zda se podaří získat formy karoserie, pokud ano, není stavba podle mně až tak nereálná ... Pokud formy nebudou, pak za cenu stavby by se dala pořídit hodně dobře vybavená Fabie, nebo skromnější Yeti ... Každopádně oba budeme muset počkat na lepší časy. Pro začátek musí stačit že byl zachráněn z recyklace a že z něj nebudou třeba konzervy na LuncheonMeat ...

Pokud někdo z Vás má nějaké informace o tomto voze, zná někoho, kdo zná někoho atd ... Pište, volejte, posílejte fotky ... Beru vše

Pár technických informací:
Dvoumístné kupé s motorem uprostřed a pohonem zadních kol.

Motor: řadový čtyřválec Škoda s rozvodem OHV (řadový čtyřválec VW s rozvodem OHV)
Obsah motoru: 1289cm3 (1781cm3)
výkon: 75k/5500ot/min (125k/6000ot/min)
Točivý moment: 110Nm/4000ot/min (173Nm/4100ot/min)
Počet převodových stupňů: 6 (5)
Maximální rychlost: 170km/h (200km/h)
Zrychlení z 0 na 100km/h: 13s (10s)
Hmotnost: 840kg (1075kg)
Rozměry (dxšxv): 3850x1650x1250mm (3930x1710x1220mm)
Rozvor: 2450mm
Rozchod: 1420/1440mm
Pneumatiky: 185/60 R14

!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku
!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku

Celkem záznamů: 69 (Zobrazeno 61-75)
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]

Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 56 (Zobrazeno 1-15)
 23.11.2016 22:13:34 


Nějaký článek o historii rebela a i Roman je tam uveden..
http://www.auto.cz/dioss-rebel-originalniho-ceskeho-sportaku-se-melo-vyrabet-250-rocne-nakonec-vznikly-tri-proc-100594


4741+400 (2570)Jarda25 (Registrovaný)
    
 12.10.2016 15:12:15 


Tohle je jediný úsek kde je to rovný, jinak všude se to vyhýbá někde trubkovému rámu. Ano, tenhle úsek by byl určitě lepší udělat v trubci, ale výrazně by přibylo spojů a neúměrně práce k tomu, takže nám tohle přišlo jako lepší varianta, natažení od motoru až k chladiči v jednom kuse, kromě té jedné spojky. kde nevyšla délka ...


32767+7794 (294883)eRman (Administrátor)
     286902236   
 12.10.2016 11:42:45 


Nebylo by lepší tam dát trubky, třeba hliníkové?


!Dioss Rebel Nova, aneb sen o českém sporťáku
773+97 (435)havlik (Registrovaný)
   
 22.11.2012 11:43:40 


Gratuluji ke koupi !
lámal jsem ho od šefa dost dlouho a ne se domluvit. Zajímalo by mě na kolik vyšel, nakolik se změnila cena o které jsme se bavily cca v roce 2002.
Na červeném jsem pracoval víc jak dva roky. Dodělávala se klimatizace, přední třmeny z favorita jsme nahradily octavkovými, tvar dveří se měnil atd atd. Bylo to spousta práce a pan Blažek když to viděl a svezl se byl velice nadšený. Pak někdo přišel s nápadem zvětšit a stahovat okno ve dveřích, byl to skoro neřešitelný problém díky tvaru dveří. Nápady se pak kupily jeden za druhým auto se rozdělalo do stavu v jakém je ted.
Na dílně bylo spousta dílů, forem, skel která mimochodem praskala sama v regálu. Při jednom generálním uklidu se to dalo vše ven pod plachtu a jedna zima to skoro vzala vniveč.
Auto je to fajnové, kdo má rád motokárový styl chování auta tak tomu srdce zaplesá. Byla to pro mě čest se na tom podílet, pamatoval jsem si ho z televize, když začínala televize Nova byl to jejich showcar a Železný si ho moc chválil.
Držím palce při znovuzrození
michal.tuareg


150+73 (111)michal.tuareg (Registrovaný)
  
 Re:10.11.2012 23:26:15 


Díky všem ... Tak on to zas tak úplně super kauf není, auto stálo 12 let venku, rozbitá nějaká okna, voda v interiéru a tak ... Nicméně je to jeden ze 3-4 kusů, navíc jeden ze dvou, který jsou kompletní. Takže to na druhou stranu super kauf je ...
Dotaz na 2. Rebela = skelet. Je to otázka. Až nastane rozborka budu řešit jak to udělat. Jedna varianta je přendavat vše na ten rám co už mám z dřívějška, který je prakticky bez koroze. Takže opískovat, nějak povrchově upravit a přendavat a přendavat. Problém je že to byly prototypy a na autech se pořád dělalo a upravovalo ... Takže ví bůh jaký jsou mezi těma rámama rozdíly
Každopádně tahle varianta by se mi líbila nejvíc. Nevzniknul by stav velká hromada všech věcí, která čeká na rám ...
Každopádně zatím je stav takový, že se budu snažit na žlutém Rebelu rozdýchat co půjde a řešit řekněme levnou údržbu. Kompletní GO bude až rozdýchám nákup, což chvilku potrvá. Rozebrat to sice nic nestojí a bude hotové za jeden víkend, ale pak prachy budou potřeba, tu tisíc, tam druhý a ty momentálně nemám. Takže to nechci rozebrat a pak čekat nad hromadou, radši budu čekat u kompletního auta.


32767+7794 (294883)eRman (Administrátor)
     286902236   
 Re:10.11.2012 22:29:49 


Paráda, Romane... velká gratulace k super kaufu...


21791+2933 (24724)Míťa (Registrovaný)
     
 10.11.2012 21:37:12 


a budeš dávat dohromady i toho druhýho nebo se stane jen zdrojem náhradních dílů???


1543+42 (1585)Kyblík (Registrovaný)
     407250115 
 10.11.2012 13:41:30 


To je Kauf s velkým K Pokud by to jen trochu šlo přivézt jej na jarní Běšiny i v nálezovém stavu, to by byla senzace


1088+172 (1260)MATTESS (Registrovaný)
   439934612  
 10.11.2012 10:19:54 


Romane gratuluji,tohle je velkej krok v před.Už se těším až za nějakej čas bude v Běšinech


302+10 (156)Mafi.sk (Registrovaný)
   
 Re:09.11.2012 10:51:18 


Uvidíme. Auto bude chtít určitě udělat z gruntu, ale koupí jsem se totálně vyčerpal. Zatím je v plánu sehnat věci, které chybí (už mám volant zjistit rozsah škod a rozhodnout se kterou cestou se vydat. Je jasný že tohle je druh auto, které stojí zato udělat pořádně ... Otázka je, kdy ten čas nastane. Krátkodobé cíle jsou vykydat, umýt, vytepovat inetriér, ... A pak samozřejmě rozhýbat co nefunguje a hlavně nastartovat!


32767+7794 (294883)eRman (Administrátor)
     286902236   
 08.11.2012 19:58:09 


Bomba auto! Doufám, že ho uvidíme na jarním srazu...?


4544+446 (4990)1Venca (Registrovaný)
     201-347-041   
 Re:06.11.2012 22:13:46 


Romane gratuluji, tohle je velikej krok vpřed. Přecijen je to ,,kompletní,, auto,, odstrojit, polejt a honit vodu s raritou ).


3547+132 (1839)m8rinek (Registrovaný)
   215320928 
 Re:06.11.2012 12:33:38 


U Schavelů nezbyde na dovolenou, ale to žena ještě neví.


32767+7794 (294883)eRman (Administrátor)
     286902236   
 06.11.2012 12:10:27 


A to ti toho žlutýho půjčili k okoukání, nebo u Schavelů v létě nezbude na dovolenou?


4700+1777 (12306)Luky (Pořadatel)
    
 Re:05.10.2012 21:32:45 


NN, není to z Diossu, má je nový majitel. Přímo on renovuje ten červený kus, který má bývalý ředitel DIOSSU. ostatní jsou jeho a plánuje renovaci.


32767+7794 (294883)eRman (Administrátor)
     286902236   
Celkem záznamů: 56 (Zobrazeno 1-15)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2017
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz
Provozovatel srazů a www stránek : eRman - Roman Schavel, tel: 603569053, email: pošli email
Redakce a správa obsahu : Tadeáška - Tereza Vosyková, tel: 603284789, email: pošli email
Programování a správa www stránek : Daves - David Spilka, tel: 775328374, email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Autopůjčovna Praha

Nové vozy, výhodné ceny jak krátkodobých i dlouhodobých pronájmů.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Září 2018 >>
PoÚtStČtSoNe
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:151
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:17150
Celkem návštěv:70853800

Článků:964
Fotografií:32918
Komentářů:16525
Uživatelů:3870


Ukaž link na tento záznam deníku, který můžu sdílet