Autor: | | Vytvořeno: 05.03.2005 - Změněno: 12.03.2005 |
Škoda 130 B6
Novelizací sportovních předpisů FIA, platných od roku 1976, se částečně změnil také předpis pro sportovní vozy dřívější kategorie B 5, která tím přešla v novou karegorii B 6. Jeden z prvních vozů této kategorie vyrobil Miloš Vágner z Bělé pod Bezdězem. Od Lístavu pro výzkum motorových vozidel koupil nevyužité formy karosérie vozu UVMV 1100 GT kupé a po částečných úpravách je aplikoval na podlahu karosérie Š 120 S. Motor uložený za zadní nápravou byl typu Š 130 RS a převodovka typu Š 120 S se stálým převodem 4,6. Náporový chladič vody se nalézal v přední části. Přední náprava pocházela z typu Š 130 RS a zadní náprava z typu Š 120 S. Obě mělz teleskopické tlumiče Bilstein. Na elektronových kolech Skoda Vágner vpředu použil pneumatiky Barum 165 - 13, vzadu pneumatiky Dunlop 225/60 - 13. Tento vůz stavěl Miloš Vágner sám, pl~ibližně jeden rok. V sezóně 1976 s ním vyjezdil II. výkonnostní třídu v závodech do vrchu a tím se kvalifikoval do přeboru ČSR. V tomto seriálu potom dosáhl několika dobry'ch umfstění, ale jako člen technického doprovodu smluvního jezdce značky Škoda, Johna Hauglanda z Norska, často chyběl na startu dalších závodů a postup do mistrovstvf ČSSR si nezajistil.
|