ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Šumava Rallye Klatovy 07

Šumava Rallye Klatovy 07

WebShop Tip
Zajišťovací podložka trumpety pro 40
Zajišťovací podložka trumpety pro 40
Daves

29 Kč


Skladem
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Modely

>

mcfikovy rallye modely

>

Rally modely: Lancia Delta HF Integrale

 <<



Autor:
467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
Vytvořeno: 03.12.2006 - Změněno: 04.12.2006

Rally modely: Lancia Delta HF Integrale



Vůz: Lancia Delta HF Integrale
Posádka: Didier Auriol - Bernard Occelli
Koncepce: motor vpředu, stálý pohon všech kol
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale

Motor: řadový 4-válec, blok litinový, hlava hliníková, vrtání/zdvih 84/90 mm, objem 1995 ccm, kompresní poměr 8, výkon 261 PS při 6500 ot/min a točivý moment 282 Nm při 4000 ot/min (platí pro 8-ventil), 297 PS při 7000 ot/min a točivý moment 402 Nm při 4500 ot/min (platí pro 16-ventil), hřídele v hlavě poháněné řemenem, 5x uložená klika, 2 vyvažovací hřídele pro omezení vibrací. Vodou chlazené turbo Garett T3, chladič stlačeného vzduchu, elektronické vstřikování paliva a zapalování Weber IAW.
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale

!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale

Údaje o voze: jednokotoučová suchá spojka, 5-stupňová převodovka, mezinápravový diferenciál Fergason, vpředu samosvor ve skříni s rozvodovkou, vzadu rozvodovka se stálým převodem a šnekovým samosvorem Torsen. Zavěšení předních kol na vzpěrách McPherson a spodní příčná ramena, zadní kola na dvojitých příčných ramenech, podélných ramenech a tlumičových vzpěrách. Vinuté pružiny, zkrutné stabilizátory vpředu i vzadu. Kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu s vnitřním chlazením. Hřebenové řízení s posilovačem, hmotnost 1100 kg.
Zvláštností byly plechové kryty ve tvaru turbíny našroubované na předních kolech. Nabíraly vzduch a zlepšovaly chlazení předních brzd. Konkurence na toto zařízení podala protest, neboť při pohledu shora přesahovalo obrys vozidla. FIA proto zakázala Lancii tento přídavný prvek používat.
Historie, úspěchy + drby:
"Integrála" byla jedním z nejúspěšnějích aut v historii. Továrna Lancia se asi nejlépe připravila na zánik skupiny "B" a Lancia Delta Integrale se vyvíjela v podstatě už v době, kdy béčková S4 ještě sbírala úspěchy. Byla nasazena v r. 1987, nejprve s 8, poté s 16-ventilovým motorem. Vyhrála spoustu soutěží, proto uvádím jen nejznámější: 1. místo na Rally Monte Carlo 1987 a 1989 (Masimo Biasion), 1988 (Bruno Saby), 1990 a 1992 (Didier Auriol). Švédsko: 1988 (Markku Alen). Finsko 1000 jezer: 1987 a 1988 (Alen), 1991 (Juha Kankkunen), 1992 (Didier Auriol). RAC: 1987 a 1991 (Kankkunen), 1988 (Alen).

Titul ve značkách získala Lancie v různých modifikacích v letech 1987 - 1992 nepřetržitě!
V jezdcích si pro zlatý věnec dojel v r. 1987 a 1991 Juha Kankkunen a v letech 1988 a 1989 Masimo Biasion.

Značka Lancia je s 10 vítězstvími dodnes nejúspěšnější torárnou v historii MS značek v rally.

I u nás získávaly Integrály vítězství v mezinárodních soutěžích. Svůj první start s Lancii na Barum rally v r. 1988 proměnil ve vítězství rakušan Franz Wittmann ("caiser Franz") a r v. 1989 ho zopakoval. V r. 1994 vyhrál Rally Bohemia s Integrálou ital Piergiorgio Deila. A Šumavu v r. 1988 legendární Jirka Sedlář. Právě na jeho případě se však ukázalo, jak je náročné udržovat tuto techniku v provozu. Prostředky jeho týmu Podhoran na tento vůz nestačily. Jak sám uvedl, experimentovat v Lancii s destičkami z Tatry není ideální (zaznělo po havárii na Barum rally v témže roce). Na Šumavě několikrát startoval populární ital Riccardo Errani (zvaný "paviani"), jehož průjezdy špicí činovského okruhu prahem napřed byly pro diváky velmi atraktivní. K dalším našim jezdcům, kteří s Lancií startovali patří populární zlínský "Baňa" Josef Sivík, dále Ladislav Křeček a Pavel Valoušek, který s ní před lety předvedl parádní hodiny na Šumavě při dobržďování z plné rychlosti při nočním průjedu kolem kasáren v Janovicích.
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale


Lancia byla "královna" rallyového sportu, kterou později sesadil nástup japonských značek.

| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
S tímto článkem souvisí
mcfikovy rallye modely
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 36 (Zobrazeno 31-45)
 Re:04.12.2006 11:32:27 


Někde zkusím vypátrat video


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:04.12.2006 11:26:26 


No, leta jsem nevlastnila to správné přenosové zařízení, na kterým bych si to mohla nastudovat Ale určitou představu mám


3064+2489 (59972)Tadeáška (Observer)
    268373692    
 Re:04.12.2006 11:03:09 


Tys nikdy neviděla (třeba na Olympiádě) skákat Aleše Valentu jeho Ledový dech? Tak tak nějak to vypadalo :o)


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:04.12.2006 10:54:21 


Luky, mohl bys to ženskejm přeložit? *blush*


3064+2489 (59972)Tadeáška (Observer)
    268373692    
 04.12.2006 10:25:45 


Ještě bych dodal že Laďa Křeček předvedl v roce 1994 s Lancií italského Jolly Clubu v Činově něco, co by se dalo nazvat jako "full-double-full-full". Naštěstí všichni stačili utéct a i posádka vylezla nezraněna


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 04.12.2006 10:21:01 


No, doma bych to asi mít nemohl... bych se do toho snažil za každou cenu nasednout


141531+2829 (1559088)Daves (Administrátor)
      
Celkem záznamů: 36 (Zobrazeno 31-45)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:536
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:55968
Celkem návštěv:172929042

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393