ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Hledá se Dívka Škodateamu 2015

Hledá se Dívka Škodateamu 2015

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Úpravy

>

Motor a Chlazení

>

Montáž Motoru Škoda Favorit do 100-130

 <<



Autor:
2+24 (13)Xel-Tailer (Registrovaný)
    243980889  
Vytvořeno: 13.02.2006 - Změněno: 17.04.2006

Montáž Motoru Škoda Favorit do 100-130



Zástavba motoru z Favorita do Škody 100-130


Co je potřeba

-Věnec setrváku škoda 130 (ozubení)
-Ložisko, co je na konci klikového hřídele směrem k setrváku
-Spojková lamela škoda 130
-Podložka o průměru 1,5cm s dírou 2mm
-Rozdělovač škody 130
-Příčná nosná tyč motoru škody 130 včetně silentbloků
-Vodní pumpa škoda 130

Fáze 1- příprava
Sundá se setrvák na bloku škoda 136 a pod ním uprostřed bude železný kroužek vsazený do bloku. Ten je potřeba buď odvrtat nebo jinak vyndat, je cca 1,5cm hluboký. Poté, co vyndáme železný kroužek, vsadíme na místo něho ložisko, které je v tomto místě na bloku 100-130. Poté sundáme věnec ze setrváku motoru 136 a nahřejeme věnec ze škody 100-130 buď autogenem nebo stačí 4 plotýnkový sporák. V tu dobu, kdy přiložíme sirku k věnci a sama vzplane, počkáme ještě 10 minut a poté nasadíme věnec na setrvák motoru škoda 136. Dále, pokud chceme použít původní výfukové svody, musíme převařit koncový díl výfuku tak, aby se nám tam vešel a nebo použijem výfukové svody ze škody Rapid 136. Vyměníme na motoru škody 136 rozdělovač. Nyní nasadíme nosnou příčnou tyč motoru na motor škody 136, a jako poslední věc vyměníme vodní pumpu.

Nasazení motoru
V tuto chvíli nasadíme setrvačník na motor škody 136, nezapomeňte pod šrouby dát plechovou 4cípou hvězdičku, jejíž rohy se ohnou k hlavě šroubu, aby se nemohl povolit.

Dále nasadíme spojkovou lamelu ze škody 130 a přiděláme přítlačák (spojkovou lamelu nesmíme zapomenout vycentrovat - nejlépe hřídelí převodovky, tzv. mrkví). V tuto chvíli nasadíme motor na převodovku. Pokud motor nejde lehce, pootočíme hřídelem (oříšek velikosti 30mm) a půjde to lépe. Dejte si pozor, ať se vám motor s převodovkou nekříží.
V tuto chvíli je nutné se rozmyslet, jaký použijeme filtr box, je možno použít klasický z favorita a nebo vlastní výroby - pokud chcete použít filtrbox z favorita, je nutné použít delší šrouby na uchycení příčné tyče do kastle - mezi karoserii a tyč vložíme 3cm válečky, aby byl motor posazen níže a filtrbox se nám vešel mezi karburátor a stěnu karosérie (pokud nemůžete válečky, sehnat použijte 3 velké matice.

Finální úpravy
Nyní natáhneme plynové lanko ke karburátoru, pro zaražení bovdenu použijeme velkou podložku s malinkou dírou, dále zapojíme elektriku tak, jak byla na původním motoru, a napojíme vodu s tím, že hadici která vede přes železnou trubku kolem motoru rozřízneme a vložíme 2 técka, na která zapojíme sací potrubí (vyhřívané sání). A hotovo.



| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 80 [ Zobrazit 15 ]
 Re:olejová vana favorit04.02.2013 22:35:51 


Asi tak, hlídat to, aby ho tam bylo kolem horní rysky. neměl jsem s tím problém.


4952+401 (5085)Jarda25 (Pořadatel)
    
 Re:olejová vana favorit04.02.2013 21:33:21 


Takže držet olej na horní rysce,nebo malinko nad, aby v zatáčkách nehrozilo vylágrování


Unregistered
 Re:olejová vana favorit04.02.2013 20:23:48 


Vliv to na mazání nemá. já to tak jezdím už dlouho, ale mám v motoru pro jistotu více oleje o něco..


4952+401 (5085)Jarda25 (Pořadatel)
    
 olejová vana favorit04.02.2013 19:53:04 


Zdravím, namontoval jsem do škody 120 motor favorit., nechal jsem tam původní sací koš a plechovou vanu z favorita. Měrka ukazuje stv oleje na horní rysku.Chci se zeptat zda to bude mít vliv na mazání?


Unregistered
 Re:30.11.2012 17:11:28 


Nejčastější závada ukostření (startér nedostane tu správnou šťávu co potřebuje),potom už jedině cívka na startéru.. občas také zlobí


1110+185 (1295)srsenS120 (Registrovaný)
    
 26.11.2012 16:21:14 


Ok kouknu se ještě pořadně na to ukostření


Unregistered
 Re:26.11.2012 13:26:51 


Zkoukni ukostření motoru měděným copem. Pokud je velký přechodový odpor, startér nestartuje a tváří se, jako když je mrtvá bateka nebo startér (jen cvakne a netočí se)


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 24.11.2012 23:19:12 


Ahoj škodovácky aby pasoval na ten puvodní startér to vše je vpohodě, někdy to funguje v pohodě a někdy se jakoby zadrhne díky za reakci.


Unregistered
 Re:24.11.2012 20:27:07 


A věnec setrváku máš jaký? Favo nebo š105?


Unregistered
 23.11.2012 19:47:04 


Ahoj lidi mám problém ve ŠKODE 105 mám motor z FAČKA 136 a při startu se někdy jakoby zadrhává startér a někdy je to zase v pohodě baterka je také OK nevíte nekdo čím by to mohlo byt zaradu děkuji moc.


Unregistered
 Re:17.11.2012 16:02:38 


Na přelomu tisíciletí bylo možné motor Favorit zapsat do š130-6 a Rapid 130-6. Pak Škoda asi zjistila, že \"prodlužuje\" životnost a zatrhla to. Oficálním důvodem bylo, že nelze zaručit funkci mazání z důvodu jiného úhlu sklnu motoru. Do 105-125 nebylo možná zapsat Favorita nikdy. Jedině po přestavbě na š130.
K přestavbám starý modelů se fabrika již nevyjadřuje, vše je na úředníkovi


1165+183 (1348)MATTESS (Registrovaný)
   439934612  
 16.11.2012 10:50:03 


Nesmí se překročit kubatůra,žádný jiný háček v tom neni.Od modelu 85 jsou všechny kasle na M-sedan stejný,takže jakýkoliv podvozkový úpravy(vlečka,4-písty) sou legální.Ale pořád je v tvym případě nejsilnější motor 120LS.130 ani 135/136 a nebo favorita tam dát nemůžeš.Ani když uděláš podvozek a brzdy 130,to nechápu proč.....Pojistka je pořád stejná,i když někde to teď berou na kW Do 130 se 742.135/136 dát může,je to akorát modernější verze 1,3l,ale favorit by tam už taky neměl být.Je to vlastně jiný auto,i když motor je na 95% stejný.Možnost je přestavbová technická nebo jak se tomu řiká,případně Dekra.Stačí když zaplatíš přiměřenou sumu a budeš mít legálně motor třeba z letadla Za peníze de všechno,zadarmo je zase skoro všechno nelegální


5503+1111 (3307)Vena136 (Registrovaný)
  
 16.11.2012 01:37:33 


Já mám rapida 130 a mám v něm favorita 136. Když jsem s ním byl na STK,žádný problém. Poté jsem tam byl s kamarádovo 120 a ten tam měl též 136 favorita,už měly problémy, že to tam nemá být. Takže to tam nejspíš nesmí být.


271+36 (307)Rajčátko (Registrovaný)
    370421485  
 Re:15.11.2012 20:28:13 


Spíš záleží na tom či onom dopravním inspektorátu, protože škodovka přece vydala prohlášení, že už se nebude vyjadřovat k přestavbám aut starších 10 let nebo tak nějak..Ale jistý si nejsem..


4952+401 (5085)Jarda25 (Pořadatel)
    
 Re:15.11.2012 14:23:12 


Podle mě už to nejde. Svého času to takhle byla povolená úprava, ale dal bych krk do ohně, že pár let zpátky to zrušili


Unregistered
 Re:15.11.2012 13:48:38 


Případně jde (šlo?) udělat přestavbu na Škodu 136 - tzn. 4P brzdiče, úhlová náprava a motor 742.136


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:14.11.2012 18:14:09 


Odpověď je jednoduchá. Nelegální


77044+8645 (462720)eRman (Administrátor)
     286902236   
 14.11.2012 17:46:23 


Zdravím... chci se zeptat jak je to z hlediska STK a vůbec legálnosti. Mam 105ku a chtěl bych tam narvat favorit.Dík


Unregistered
 03.04.2012 20:38:59 


zdar chlapy,pasuju motor z favorita na převodovku 120,jak může makat lamela ze 120 na setrváku a přítlačáku z favorita?a přítlačák ze 120 na setrvák z favorita nejde.nesedí díra


Unregistered
 Re:Věnec setrvaku24.11.2011 17:13:01 


zdravím všechny potřebuji poradit ,když bych dal startér z favorita do škoda 120 jaký typ by se tam hodil a jaký hlinikovej kus na startéru vymněnit ,dělám škoda 125 a dávám do ní motor z favorita a mám problém z e startováním děkuji


Unregistered
 Re:Věnec setrvaku24.11.2011 17:12:57 


zdravím všechny potřebuji poradit ,když bych dal startér z favorita do škoda 120 jaký typ by se tam hodil a jaký hlinikovej kus na startéru vymněnit ,dělám škoda 125 a dávám do ní motor z favorita a mám problém z e startováním děkuji


Unregistered
 Re:05.08.2008 13:25:24 


rozdíl sklonu je přesně 10stupňů, podrobněji jsem to popsal zde www.skoda100.com


171+25 (98)Tuzemák (Registrovaný)
  
 28.05.2008 18:03:02 


čaute lidi chtěl bych se zeptat jestli někdo nevíte jaký má být sklon podložky pod karburátor mám favoriťacký motor ve škodovce 120 no a jakože nemůžu nikde sehnat plánek asik jsem slepý človek ) jestli někdo víte napište prosím vás ICQ 345-863-907 nebo mail PopelikR@seznam.cz předem díky


3+4 (3)creazy (Registrovaný)
  
 Silentblok30.09.2007 15:01:14 


Ahoj,sháním na Rapida 130 nový silentblok na uchycení převodovky.Nevíte někdo kde by se dal koupit?


Unregistered
 Silentblok30.09.2007 14:56:18 





Unregistered
 Re:Přestavba25.09.2007 15:28:18 


Co se těchhle mezikusů týká, vždycky přemýšlím jak je to s vývodem z převodovky (mrkví)? Je potřeba delší, nebo je její délka dostatečná i po použití mezikusu?


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:Přestavba25.09.2007 14:29:27 


sežeš si mezikus pro motor 1,6 stojí asi 1600kč a je vyřešeno



1249+559 (1808)marquee (Registrovaný)
    299-585-994  
 Přestavba24.09.2007 17:34:46 


Ahojky.Mám takový problém.Mám motor z golfa 1,8 GTI 8V a chtěl bych ho narvat do fava.Našel by se tu někdo kdo by mi poradil.
e-mail:USasuke@seznam.cz ICQ:360-071-216


Unregistered
 Re:Prosim o radu09.07.2007 16:38:26 


Zdravim,dekuji za pomoc.Problem je uz vyresen :o) Startoval jsem pres startovaci kabely.Bohuzel ty kabely nezvladnou previct tak velkej proud! Takze jestli muzu doporucit kabely od FILSON nikdy nekupujte,prumer kabelu je pouhych 2,5mm!!! A jsou dlouhe 2,5m,takze tak velke proudy nezvladnou previct!!!



Unregistered
 Re:Prosim o radu09.07.2007 12:55:10 


Zkontroluj si ukostření motoru, taky jsem se s tím dost vyvztekal když jsem měl čerstvě metalizovanou a barvenou příčku motoru a ono to dost izolovalo. Vyzkoušel jsem asi tři baterky a dva startéry, než se na to přišlo :o)


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:Prosim o radu09.07.2007 06:34:27 


Zdravim,jsem si 100% jisty ze zuby jsou stejne.


Unregistered
 Re:Prosim o radu08.07.2007 14:48:20 


Čau, jsi si jistý že to ozubení na setrvačníku je stejný se starterem? Může být jiný modul zubu a ty pak nepasujou do sebe.


1593+10 (801)MILHAUS (Registrovaný)
   345-710-985 
 Prosim o radu07.07.2007 11:46:26 


Zdravim.Potreboval bych poradit.Mam motor Fav.a na setrvaku mam venec ze Š130(novej).Prevodovku mam 5q s mokryma poloosama.Motor spojim s prevodovkou ale bohuzel nemuzu to zadnym starterem roztocit,pritom kdyz vezmu za kliku motoru tak se toci lehce.Pastorek vyskoci ale prijde mi ze pak nema silu to utocit a zustane v zubech setrvacniku,az kdyz pootocim klikou tak zaskoci.Zkousel sem klasickej starter i rychlobeznej od Magnetonu na 120ku,ale porad to dela to same.Muze mi nekdo prosim poradit co stim???


Unregistered
 Re:05.05.2007 20:06:26 


Kluci a jak je to s hřídelí, když použiju mezikus. Nemusí být nějak prodloužená?


Unregistered
 Re:18.01.2007 15:51:14 


a co třeba místo 1,6 tam dát třeba něco silnějšího třeba z golfa když už máš ten mezikus :o))


1249+559 (1808)marquee (Registrovaný)
    299-585-994  
 22.11.2006 19:38:12 


Tak jo, no a jestli se tam dává rozdělovač z golfa, tak to se tam asi dá dat i motor ne? Třeba gti, jestli by ovšem pasoval na ten mezikus, na přírubu k škodovácké (š120...) převodovce. Pěti rychlostní samozřejmě. To by ale mohlo být na tu převodovku moc.


Unregistered
 Re:přestavba22.11.2006 15:24:03 


mame ji doma taky , nevyhoda 1,6ky z felicie je velka hmotnost kvuli litinovymu bloku. tocivy moment je v malych otackach sice slusnej ale po tech 3500ot docela dost pada, to zpusobi ten maly vykon. nicmene kdyz se to poradne nakrmy karburatorem nebo cipovanim, urcite se ten kroutak zlepsi i ve vysokych otackach a tim padem bude i vykon lepsi. oni tomu ty kluci ze skodovky nedaj najist, to je sama ekologie a emisni limity a my pak nemame co davat do nasich zavodaku


751+198 (949)MarekS100 (Registrovaný)
    327718114  
 Re:přestavba22.11.2006 14:54:04 


Není ) Věř mi, mám ji doma ....


1090+185 (1275)Petr (Registrovaný)
    223503935   
 Re:přestavba22.11.2006 14:01:25 


a neni 135Nm na 1,6ku malo Antone Pavloviči?


751+198 (949)MarekS100 (Registrovaný)
    327718114  
 Re:přestavba22.11.2006 08:59:21 


Nechat tam vstřikování není nic složitého. Myslím zapojení elektriky. Nakonec by jsi nebyl první. Viz třeba tady.
http://www.skoda110r.cz/article.php?id=190
A nebo tady.
http://www.skoda110r.cz/article.php?id=299

A k tomu výkonu. 1.6 má sice "jen" 55 kW, ale krouťák 135 nM už při 3.500 ot !! A je to OHC. Jel jsi s tím někdy ? Ten motor má neuvěřitelný spodek a i v sériovém provedení to auto nezná kopce A když si představím, že se to usadí do lehké kastle eRka a bude to spojeno s převodovkou se stálým převodem např. 4,22 oproti felďáckému 3,833 .... O možnostech jiné vačky a přečipování nemluvě ....


1090+185 (1275)Petr (Registrovaný)
    223503935   
 Re:přestavba22.11.2006 08:56:51 


kilowatty a koně jsou takové magické jednotky, ale málokdo sleduje hodnoty kroutícího momentu.......


9781+1396 (20118)H. (VIP uživatel)
        
 Re:přestavba21.11.2006 20:30:25 


Rozdělovač tam prý pasuje ze starého golfa, nebo by se tam nechalo vstřikováni. To by se tam ale potom musela nechat řídicí jednotka a musela by se nějak vyřešit elektrika, ale pry by to šlo. Ale zjistil jsem, že ta felda 1,6 má jen 55 kw. A to nestojí za to, to kupovat.??


Unregistered
 Re:přestavba16.11.2006 06:07:09 


To jo, ale co rozdělovač a zapalování, dává se tam jiné?


3025+280 (3305)Karfi (Registrovaný)
     245945044  
 Re:přestavba15.11.2006 17:45:57 


Dám tam karburator a potrubí.


Unregistered
 Re:přestavba13.11.2006 20:13:53 


A jak si zapojíš vstřikování?


3025+280 (3305)Karfi (Registrovaný)
     245945044  
 Jaka kombinace Favo + karbec13.11.2006 15:39:54 


Jen by mě zajímalo, jakou teda máte kdo kombinaci typu Fava a karbece, ze vam to jezdi za 5 litru!!! Ja se pod 7 nedostanu. Pri jezdeni do prace. Ze by karbec mel bejt rovne, souhlasim. To tak mam. V pripade pouziti karburatoru origo ze š 120, potom kdyztak prosim o typ karburatoru, popripade rozmery vzdusniku a trysek. Diky moc.


Unregistered
 Re:přestavba07.11.2006 19:56:21 


Ten mezikus na přírubu jsem nějaký sehnal, v autoheller ho mají, dá se objednat a stojí 1300 kč, nebo tak nějak. Takže jestli to je ono, tak tam ten motor dám. Do karoserie (do nosníků) ho uchytím, s tím si určitě poradím. Na technické půjde zařídit, aby ten motor jako neviděli a silniční kontrola ??? no snad mi to zrovna nebudou kontrolovat.


Unregistered
 Re:přestavba07.11.2006 07:54:21 


Až tam ten motor bude a bude-li to udělané pečlivě, asi to pěkně pojede. Problémem zůstává to, co se tu řeší o pár řádek níže. A sice, že takový motor nikdo nezapíše do papírů. Znamená to tedy před každou STK ho měnit a když Tě zastaví hlídka, doufat, že nebude chtít kontrolovat číslo motoru.


9781+1396 (20118)H. (VIP uživatel)
        
 Re:přestavba06.11.2006 19:41:39 


No tak to je super! Určitě vas budu informovat o tom, jak se mi daří nebo nedaří, a jak bude erko hotové "jak nové" tak vyjedu a ukážu. Tomáš, 28 let, Ostrava Heřmanice.


Unregistered
 Re:přestavba06.11.2006 19:10:35 


Samozřejmě že dá. Jak myslíš že je ten motor přimontovaný k převodovce právě ve feldě ? Je to normální originální náhradní díl.


1090+185 (1275)Petr (Registrovaný)
    223503935   
 Re:přestavba06.11.2006 18:55:00 


A da se koupit nějaký mezikus na přírubu mezi škodováckou převodovku a motor z felicie 1,6 ?


Unregistered
 Re:přestavba06.11.2006 18:20:39 


To se nás ptáš? Ale Ježíšku, to my přece nemůžeme vědět :o)))))


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:přestavba06.11.2006 18:02:53 


No tak šup tam sním


15+14 (14)mortuary (Registrovaný)
  
 Re:přestavba06.11.2006 17:06:14 


Chci dát do erka motor z feldy 1,6 ???


Unregistered
 Re:přestavba30.10.2006 20:55:20 


abych to upřesnil u 105-120 lze požádat o přestavbu na 135-6 za předpokladu že tam dáš vlečku, 5Q, čtyřpísty...., ale nemusí ti to povolit do 130 a Rapida lze namontovat motory 135 a 136 ať z Favorita nebo ze škodovek bez žádosti o přestavbu, tento motor je do těchto typů záměný, škodovka ho pouze nedoporučuje kvuli jinému náklonu. Pokud upravíš potrubí a vanu je pak už vše uplně OK mám podobný kousek za sebou a napsali mi tam i motor z feldy


1249+559 (1808)marquee (Registrovaný)
    299-585-994  
 Re:přestavba30.10.2006 20:43:55 


navic se o takovou přestavbu musí žádat a nemusí ji povolit do 130ky se dá favorit namontovat a normálně ho přihlásej nemusíš o nic žádat


1249+559 (1808)marquee (Registrovaný)
    299-585-994  
 Re:26.10.2006 14:50:37 


Mrkni tady:
http://www.skoda110r.cz/file_download.php?fid=61
Je to poslední aktuální oficiální vyjádření Škoda Auto k přestavbám ....


1090+185 (1275)Petr (Registrovaný)
    223503935   
 26.10.2006 14:28:25 


Hm hm, tak jak to tedy opravdu je? Já si stále myslim že jde zapsat jen motor 742.136. Tobě opravdu řekli že lze zamontovat favořití motor?

Já spotřebu u Rapida (radši) nikdy neměřil :o)


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:přestavba25.10.2006 20:19:48 


Ahoj kluci, Vy ale opravdu neumíte číst, já to psal už v komentáři ze dne 22.10.2006 00:21:40 přečtěte si ho ještě jednou a pořádně je to tam psané. Píšu tam že " Přední brzdy jsou předělané na dvouokruhovky kvuli STK a převodovka je z vlečnýmí rameny". Nechci dělat frajera a ani se nad nikým vytahovat jen jsem náhodou brousil po NETu a napsal svou zkušenost nic víc a nic míň a hlavně si vyměnit zkušenost.
A ta spotřeba, já totiž nechal z generálkovat i karbec a ten mechanik je opravdu moc dobrý, jezdil dokonce i závodně ze škodovkama. Už k němu jezdím snad deset let a vždycky jsem byl spokojen.



Unregistered
 Re:přestavba25.10.2006 10:22:08 


Ahoj, číst umíme a právě že jsi doteď nikde nepsal, že tam máš vlečku. Pokud je tam vlečka a čtyřpísty, pak to samozřejmě může být legální přestavba a motor tam může být. Fabrika v oficiálním vyjádření píše, že montáž toho motoru nedoporučuje (kvůli tomu, že je o 90stupňů otočený a o 10stupňů nakloněný), ne že to nepovoluje.
Taky jsem s nakloněným fáčkem jezdil přes tři roky, taky jsem s tím dělal 170 a na autě rv 89. Spotřebu jsem měl vyšší, pohybovalo se to 6-8 podle jízdy.


141554+2829 (1559336)Daves (Administrátor)
      
 Re:přestavba24.10.2006 23:28:51 


Ahoj kluci, jestli umíte dobře číst tak jsem k té přestavbě psal, že jsem volal přímo do škodovky a tam mě bylo zděleno, že to může být, když dám dopředu čtyřpístky a vlečné ramena a tak jsem to taky podle nich u d ě l a l. Na přední nápravě jsem to přemontoval a místo dvoupístků jsem dal čtyřpístky, pak jsem koupil na vrakáču zadní kyvadlovou úhlovou nápravu (rozdělal do šroubku podrobil generálce jak nápravu tak převodovku), a tam kde jsou chycena vzpěrná ramena přes pryžové vložky do karoserie, tak jsem to otočil tou šiřší gumou dovnitř a namontoval. Ten karburátor je originál, já to koupil a namontoval v celku i s karbecem. Čtyři roky jsem s tím jezdil já a pak jsem ji prodal sousedovi a ten na tom jezdí již dva roky. A jestli máte kalkulačku tak počítejte se mnou. Je to šest let přestavěné, takže to prodělalo už tři STK já byl dvakrát a soused minimálně jednou. Já byl pokaždé někde jinde a vždy to prošlo bez připomínek. V tom případě jsou asi všude ti technici tupci. A jak tak pozoruju, tak ten soused to vůbec našetří a ejhle máme tu další zkušenost. I s nakloněným karbecem to jezdí dokonce již 6 let. Já to neměl na závody, proto taky jsem jezdil za 5 litrů a těch 170Km/h je max. rychlost tak tu jsem zkoušel jen párkrát né že bych měl strach, ale víte já to měl na ježdění do práce néé na závodění. A ještě jedna maličkost ta moje škodárna je r.v.1990. Závodníkům zdar a těm kdo šetří tak obzvlášť.


Unregistered
 23.10.2006 10:06:22 


To vyhřívané sání je pěkný nesmysl, je dobré tak pro start v zimě, ale pro nejlepší plnění motoru je třeba sání co nejchladnější, viz třeba přídavný intercooler (nevim jesli se to tak jmenuje přesně) před turbem nebo nitro. Jinak nechat při zástavbě šikmě karburátor a ještě Lekr nebo Pierburg, je kolosální hovadina, jen se podívejte na velikost vzdušníků u těchto karburátorů a u karbůrátorů Š105-136, to prostě nikdy pořádně jet nemůže!


3025+280 (3305)Karfi (Registrovaný)
     245945044  
 Re:přestavba23.10.2006 08:07:02 


Také sem měl karburátor nakřivo a první věc je, že auto startovalo bez plynu jen když bylo nakloněný tak, aby byla hladina rovně. Tím že zvýšíš hladinu rozhodíš bohatost v emulzních trubicích a prostě, i když se to zdá, to nefunguje ideálně. Prostě to má být rovně, tečka. Pokud se nechá Lekr, problém je že není stavěný na to, aby byl otočený o 90 stupňů, takže vzniká problém při akceleraci a prudkém brždění a následné akceleraci. Vana a sací koš se mění proto jak říká Luky, navíc to je cesta vpřed, protože vana je hliníková a s žebry. Funguje to, ale.
Legální je zástava pouze tehdy, použijí-li se čtyřpístové brzdy společně s vlečnými rameny. Pokud tohle v autě je, pak 742.136 může v pohodě být. U motorů z favorita se Mladá Boleslav vyjádřila ve smyslu, že "nedoporučuje", ne že se nesmí. Takže je to asi na tom, jak si to který technik vysvětlí. Výmaz motoru neřeší nic, v techničáku by musel být napsaný jiný typ motoru. Pokud by dělali technickou pořádně, pak by to auto neprošlo.


141554+2829 (1559336)Daves (Administrátor)
      
 Re:přestavba22.10.2006 21:56:26 


bod 2 jsem myslím pochopil dobře, jen říkám jak to je. Výmaz čísla motoru to řeší jen v případě že dam dáš opět motor stejného typu. Sedany s tímhle motorem sice byly, ale to byl motor 724.136, který se dával do rapidů. Ano, je to motor jako ve favoritu, jen se liší blokem a těmi "zbytečnostmi" které by se měli při zástavbě favorita do 120 vyměnit...
742.136 snad jde zastavět legálně, ale určitě né motor z favorita tak jak je.
3) vana a sací koš - jak již bylo několikrát zmíněno, motor ve favoritu je uložen pod jiným sklonem než u řady 742. Proto by se mělo vyměnit (vypodložit, převařit) sací potrubí, protože má jiný sklon. Stejně tak i sací koš a vana - ono to sice jezdí, ale nesmíš se divit až třeba budeš mít někdy trochu míň oleje a on se ti v zatáčce odlije a motor se přidře protože koš na hladinu najednou nedosáhl a nasál vzduch...

A že se podivuješ nad upgradem - ten uprgrade spočívá v tom že ten motor je samozřejmě lepší, ale když na něm necháš během zástavby do řady 742 příslušenství z favorita, spíše mu můžeš uškodit. Tím neříkám že se to nutně stane, jen že se to stát může, a také se to občas stává

rePS: na mysli jsem neměl Zetora, ten snad ani nemá motor TDi, kterýžto se cpe pouze do vozidel VW, ne?


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:přestavba22.10.2006 20:51:20 


1) Píšu, že to bylo v servisu na seřízení nevím co s tím kámoš dělal , ale normálně to jezdí. Nevím, co myslíš tím " ale nějak to není ono " když zvýšíš hladinu. Mě to jezdí normálně tak jak každá druhá škodovka.
2) Jak mám to vám napsat aby jste to pochopili. Mám auto škoda 125 L přemontoval jsem tam motor z Favorita, udělal jsem legálně výmaz čísla motoru ve velkém TP stalo to 50Kč za kolek. Nevím jestli je to legální nebo nelegální, ale na STK a policii vůbec nic neřekli. Vše zůstalo v původním stavu i dokonce rozdělovač z bezkontaktním zapalováním. Je to už asi 6 let možná se to už změnilo. Dokonce si vzpomínám, že jsem k vůli tomu volal do Mladé Boleslavi. Pokud mě paměť nešálí, tak se dokonce jednu chvilku vyráběli škodovky a mělo to označení Škoda 136 L. Byli to normální škodovky, které měli favoriťácký motor. Tak nevím jaký je to problém.
3) Já taky neměnil vanu a sací koš. Nevím z jakého důvodu to měníte, by mě moc zajímalo? Já dal do staré škodárny motor z favorita, abych si polepšil a jak to tady čtu, tak vy zase ten motor předěláváte na starý škodovácký. Vanu, olej.čerpadlo, víko ventilů atd.
PS: Když budeš trochu málo přemýšlet tak za 5 litrů jezdím normálním stylem jízdy a při těch 170Km/h to vezme trochu víc, hold to sem Ti zapomněl napsat, že když jedu těch 170Km/h tak to bere víc, je to docela logické. A nevím jaké TDi máš na mysli. Myslíš Zetor 25 K ?



Unregistered
 len zasnem22.10.2006 18:34:52 


ked som to robil ja nezdalo sa mi to take jednoduche, ako to tu pise autor :
menil som vanu + saci kos, vodnu pumpu (treba vymenit jeden stift), termostat S120 + Al navarok na cidlo teploty, kluka fabia isla na sustruh (spojkove lozisko) a kopec inych veci ktore si uz nepametam


109+77 (93)Gemini (Registrovaný)
    151782518   
 Re:přestavba22.10.2006 11:09:17 


1) S nakloněným karburárorem to samozřejmě jezdí, jen se to v pravotočivých zatáčkách odlévá. Možná se to dá vyřeštit vyšší hladinou ale nějak to neni o no.
2) číslo motoru - vymazané ho sice mít můžeš, ale to funguje jen v případě že je to motor stejného typu!! Čili favorit za favorit, 120 za 120 atd. Já mám v Rapidu, kde byl origo motor 742.136, teď taky motor z favorita, a i když je teď ten motor až na díru měrky oleje stejný jako původní, je tam nelegálně. A to i přesto že mám výmaz v TP. Bohužel...

PS: za 5 litrů nejezdim ani s TDi - jak se toho dá dosáhnout tak aby to zároveň upalovalo 170km/h?


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:přestavba22.10.2006 00:21:40 


Chtěl bych napsat i mou zkušenost z přestavbou motoru z favorita do škody 125 L. První věc byla sehnat výfukové potrubí na rapida 136. Stálo mě 2100,-Kč (nové). Sání jsem ponechal staré, jediná úprava byla, oválný otvor vypilovat na kulatý. Karburátor jsem nepodkládal žádnýma klínkama a ani podložkama, nechal jsem ho nakloněný. Auto jsem dal na seřízení jak motoru tak i karburátoru k dobrému známému do servisu, nevím jak to seřídil, ale dodnes to jezdí s nakloněným karburátorem. Přední brzdy jsou předělané na dvouokruhovky kvuli STK. Ve velkém TP je udělán výmaz čísla motoru, takže není problém. Motor měl najeto 67000 je jako nový. Převodovka je z vlečnýmí rameny. Jezdím za 5 litrů, uděla to 170km/h. Nevím co dodat. Jsem spokojen.Škodovkám zdar.


Unregistered
 Věnec setrvaku17.10.2006 12:20:45 


Zdar všem, měnit favoriťacký ozubeny věnec setrvaku za škodovackej je uplně zbytečný. Mnohem přijatelnější je dát do škodovky startér z favorita a vyměnit na něm takovej hliníkovej kus za škodovackej (výměna mě zabrala asy 10min). Jerry


Unregistered
 Re:27.08.2006 14:28:12 


Luky musím s tebou souhlasit, už jsem viděl prasečiny typu sání s favoritu a karbec nakřivo, ty lidi by měli trošku víc přemýšlet a a domyslet co to udělá když to tam daj. a to co je popsáno v tomto článku(např. podložky pod příšku) také považuji za nehoráznou prasečinu.


1249+559 (1808)marquee (Registrovaný)
    299-585-994  
 27.08.2006 14:23:36 


To nemyslíš vážně s těmi válečky, zvlášť když tam necháš vanu s Favorita. Žasnu na co lidi nedokážou přijít............


1249+559 (1808)marquee (Registrovaný)
    299-585-994  
 Re:Předělávka ze 120 na 13001.05.2006 14:58:28 


kastli na 5-ti kvalt mit nemusis, dulezita je nadrž ktera je na petikvalt vykousla. A v kastli to vyrezes flexu.


Unregistered
 Re:Předělávka ze 120 na 13013.04.2006 06:58:15 


Možná si nevzpomenu na všechno, ale musíš mít kastli na 5ti kvalt už z fabriky, dále 5ti kvalt, vlečku, vepředu 4pístky, hřeben, posilovač brzd, všechny světla ze 130 ( jako M ), papíry od motoru a možná ještě něco.


1700+298 (1998)Eidy (Registrovaný)
       
 Předělávka ze 120 na 13012.04.2006 23:09:17 


Chlapi,jak to je s přestavbou 120 na 130.Jak je to s legalizací,a pokud to jde tak jestli musí být papíry od motoru a co to obnáší a co vše se musí upravit nebo předělat.Dík Rypoň.


Unregistered
 vypínací páka spojky04.03.2006 09:07:38 


dobrý den sháním vypínací páku spojky š 130, 135, 136 od r.v. 08,87 pro ložisko PLC 04-24, nee pro ložisko PLC 23-5!!!!!


Unregistered
 Re:23.02.2006 08:42:10 


No jasně, je to spíš do auta na ježdění do práce, ale chtěl jsem tím říct že zástavba fačka není zase tak složitá, takže se toho nikdo nemusí bát


Unregistered
 Návod21.02.2006 18:49:00 


Na stránkách www.tuning.cz/s110r/UPRAVY/favorit.htm je perfektní návod této zástavby včetně úpravy sacího potrubí a mezikusů.Akorát to nedoporučuji,protože s blížícím se novým zákonem bude tato nelegální přestavba těžce placena sebranými body.I do klasického motoru Š 100- 120 se nechají za rozumné peníze nacpat rozunní hřebci.


Unregistered
 Re:19.02.2006 20:22:59 


Což o to, já to taky viděl, jen říkám že je to prasečina. To už nemá nic společného s tím že drtivá většina (né-li všichni) tady z nás máme škodovky jako mazliky, to už je jen tuzing (i když i o tom by se dalo polemizovat..)


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 19.02.2006 20:10:38 


No viděl jsem favomotor v schade s original vanou a košem a fungovalo to normalne. Stejne tak jako nevyrovnany sani, taky zadnej problem v zatackach... takze pro nekoho kdo s tim chce jen jezdit a mit to rychle hotovi jsou to zbytečnosti..



Unregistered
 19.02.2006 14:20:21 


Jen bych ještě dodal že je potřeba vyměnit olejovou vanu a sací koš, protože tady má motor jiný sklon než ve favoritu. To samé platí i o favořitím sacím potrubí - buď ho převařit na správný sklon, nebo použít z rapida 136 a nebo alespoň podložit nějakou klínovou podložkou aby se karburátor srovnal do roviny, jináč se bude v zatáčkách odlévat a motor bude vynechávat. A podkládat příčku motoru aby byl níž aby se tam vešel kulatý filtrbox mi připadá jako naprostá prasečina, řekl bych že hlavně kvůli takovýmto "úpravám" nemají technici na STK a policisté škodováky a různé tunery moc v lásce...
Není přece problém použít filtrbox z nějaké zadomotorové škodovky


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
Celkem záznamů: 80 [ Zobrazit 15 ]
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:375
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:38766
Celkem návštěv:173038854

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393