ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
555 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Tadeáščin heRkule, Hugo a ostatní povozy

Tadeáščin heRkule, Hugo a ostatní povozy

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Úpravy

>

Motor a Chlazení

>

Montáž Motoru Škoda Favorit do 100-130

 <<



Autor:
2+24 (13)Xel-Tailer (Registrovaný)
    243980889  
Vytvořeno: 13.02.2006 - Změněno: 17.04.2006

Montáž Motoru Škoda Favorit do 100-130



Zástavba motoru z Favorita do Škody 100-130


Co je potřeba

-Věnec setrváku škoda 130 (ozubení)
-Ložisko, co je na konci klikového hřídele směrem k setrváku
-Spojková lamela škoda 130
-Podložka o průměru 1,5cm s dírou 2mm
-Rozdělovač škody 130
-Příčná nosná tyč motoru škody 130 včetně silentbloků
-Vodní pumpa škoda 130

Fáze 1- příprava
Sundá se setrvák na bloku škoda 136 a pod ním uprostřed bude železný kroužek vsazený do bloku. Ten je potřeba buď odvrtat nebo jinak vyndat, je cca 1,5cm hluboký. Poté, co vyndáme železný kroužek, vsadíme na místo něho ložisko, které je v tomto místě na bloku 100-130. Poté sundáme věnec ze setrváku motoru 136 a nahřejeme věnec ze škody 100-130 buď autogenem nebo stačí 4 plotýnkový sporák. V tu dobu, kdy přiložíme sirku k věnci a sama vzplane, počkáme ještě 10 minut a poté nasadíme věnec na setrvák motoru škoda 136. Dále, pokud chceme použít původní výfukové svody, musíme převařit koncový díl výfuku tak, aby se nám tam vešel a nebo použijem výfukové svody ze škody Rapid 136. Vyměníme na motoru škody 136 rozdělovač. Nyní nasadíme nosnou příčnou tyč motoru na motor škody 136, a jako poslední věc vyměníme vodní pumpu.

Nasazení motoru
V tuto chvíli nasadíme setrvačník na motor škody 136, nezapomeňte pod šrouby dát plechovou 4cípou hvězdičku, jejíž rohy se ohnou k hlavě šroubu, aby se nemohl povolit.

Dále nasadíme spojkovou lamelu ze škody 130 a přiděláme přítlačák (spojkovou lamelu nesmíme zapomenout vycentrovat - nejlépe hřídelí převodovky, tzv. mrkví). V tuto chvíli nasadíme motor na převodovku. Pokud motor nejde lehce, pootočíme hřídelem (oříšek velikosti 30mm) a půjde to lépe. Dejte si pozor, ať se vám motor s převodovkou nekříží.
V tuto chvíli je nutné se rozmyslet, jaký použijeme filtr box, je možno použít klasický z favorita a nebo vlastní výroby - pokud chcete použít filtrbox z favorita, je nutné použít delší šrouby na uchycení příčné tyče do kastle - mezi karoserii a tyč vložíme 3cm válečky, aby byl motor posazen níže a filtrbox se nám vešel mezi karburátor a stěnu karosérie (pokud nemůžete válečky, sehnat použijte 3 velké matice.

Finální úpravy
Nyní natáhneme plynové lanko ke karburátoru, pro zaražení bovdenu použijeme velkou podložku s malinkou dírou, dále zapojíme elektriku tak, jak byla na původním motoru, a napojíme vodu s tím, že hadici která vede přes železnou trubku kolem motoru rozřízneme a vložíme 2 técka, na která zapojíme sací potrubí (vyhřívané sání). A hotovo.



| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 80 (Zobrazeno 61-75)
 Re:přestavba24.10.2006 23:28:51 


Ahoj kluci, jestli umíte dobře číst tak jsem k té přestavbě psal, že jsem volal přímo do škodovky a tam mě bylo zděleno, že to může být, když dám dopředu čtyřpístky a vlečné ramena a tak jsem to taky podle nich u d ě l a l. Na přední nápravě jsem to přemontoval a místo dvoupístků jsem dal čtyřpístky, pak jsem koupil na vrakáču zadní kyvadlovou úhlovou nápravu (rozdělal do šroubku podrobil generálce jak nápravu tak převodovku), a tam kde jsou chycena vzpěrná ramena přes pryžové vložky do karoserie, tak jsem to otočil tou šiřší gumou dovnitř a namontoval. Ten karburátor je originál, já to koupil a namontoval v celku i s karbecem. Čtyři roky jsem s tím jezdil já a pak jsem ji prodal sousedovi a ten na tom jezdí již dva roky. A jestli máte kalkulačku tak počítejte se mnou. Je to šest let přestavěné, takže to prodělalo už tři STK já byl dvakrát a soused minimálně jednou. Já byl pokaždé někde jinde a vždy to prošlo bez připomínek. V tom případě jsou asi všude ti technici tupci. A jak tak pozoruju, tak ten soused to vůbec našetří a ejhle máme tu další zkušenost. I s nakloněným karbecem to jezdí dokonce již 6 let. Já to neměl na závody, proto taky jsem jezdil za 5 litrů a těch 170Km/h je max. rychlost tak tu jsem zkoušel jen párkrát né že bych měl strach, ale víte já to měl na ježdění do práce néé na závodění. A ještě jedna maličkost ta moje škodárna je r.v.1990. Závodníkům zdar a těm kdo šetří tak obzvlášť.


Unregistered
 23.10.2006 10:06:22 


To vyhřívané sání je pěkný nesmysl, je dobré tak pro start v zimě, ale pro nejlepší plnění motoru je třeba sání co nejchladnější, viz třeba přídavný intercooler (nevim jesli se to tak jmenuje přesně) před turbem nebo nitro. Jinak nechat při zástavbě šikmě karburátor a ještě Lekr nebo Pierburg, je kolosální hovadina, jen se podívejte na velikost vzdušníků u těchto karburátorů a u karbůrátorů Š105-136, to prostě nikdy pořádně jet nemůže!


3028+280 (3308)Karfi (Registrovaný)
     245945044  
 Re:přestavba23.10.2006 08:07:02 


Také sem měl karburátor nakřivo a první věc je, že auto startovalo bez plynu jen když bylo nakloněný tak, aby byla hladina rovně. Tím že zvýšíš hladinu rozhodíš bohatost v emulzních trubicích a prostě, i když se to zdá, to nefunguje ideálně. Prostě to má být rovně, tečka. Pokud se nechá Lekr, problém je že není stavěný na to, aby byl otočený o 90 stupňů, takže vzniká problém při akceleraci a prudkém brždění a následné akceleraci. Vana a sací koš se mění proto jak říká Luky, navíc to je cesta vpřed, protože vana je hliníková a s žebry. Funguje to, ale.
Legální je zástava pouze tehdy, použijí-li se čtyřpístové brzdy společně s vlečnými rameny. Pokud tohle v autě je, pak 742.136 může v pohodě být. U motorů z favorita se Mladá Boleslav vyjádřila ve smyslu, že "nedoporučuje", ne že se nesmí. Takže je to asi na tom, jak si to který technik vysvětlí. Výmaz motoru neřeší nic, v techničáku by musel být napsaný jiný typ motoru. Pokud by dělali technickou pořádně, pak by to auto neprošlo.


142195+2829 (1566259)Daves (Administrátor)
      
 Re:přestavba22.10.2006 21:56:26 


bod 2 jsem myslím pochopil dobře, jen říkám jak to je. Výmaz čísla motoru to řeší jen v případě že dam dáš opět motor stejného typu. Sedany s tímhle motorem sice byly, ale to byl motor 724.136, který se dával do rapidů. Ano, je to motor jako ve favoritu, jen se liší blokem a těmi "zbytečnostmi" které by se měli při zástavbě favorita do 120 vyměnit...
742.136 snad jde zastavět legálně, ale určitě né motor z favorita tak jak je.
3) vana a sací koš - jak již bylo několikrát zmíněno, motor ve favoritu je uložen pod jiným sklonem než u řady 742. Proto by se mělo vyměnit (vypodložit, převařit) sací potrubí, protože má jiný sklon. Stejně tak i sací koš a vana - ono to sice jezdí, ale nesmíš se divit až třeba budeš mít někdy trochu míň oleje a on se ti v zatáčce odlije a motor se přidře protože koš na hladinu najednou nedosáhl a nasál vzduch...

A že se podivuješ nad upgradem - ten uprgrade spočívá v tom že ten motor je samozřejmě lepší, ale když na něm necháš během zástavby do řady 742 příslušenství z favorita, spíše mu můžeš uškodit. Tím neříkám že se to nutně stane, jen že se to stát může, a také se to občas stává

rePS: na mysli jsem neměl Zetora, ten snad ani nemá motor TDi, kterýžto se cpe pouze do vozidel VW, ne?


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:přestavba22.10.2006 20:51:20 


1) Píšu, že to bylo v servisu na seřízení nevím co s tím kámoš dělal , ale normálně to jezdí. Nevím, co myslíš tím " ale nějak to není ono " když zvýšíš hladinu. Mě to jezdí normálně tak jak každá druhá škodovka.
2) Jak mám to vám napsat aby jste to pochopili. Mám auto škoda 125 L přemontoval jsem tam motor z Favorita, udělal jsem legálně výmaz čísla motoru ve velkém TP stalo to 50Kč za kolek. Nevím jestli je to legální nebo nelegální, ale na STK a policii vůbec nic neřekli. Vše zůstalo v původním stavu i dokonce rozdělovač z bezkontaktním zapalováním. Je to už asi 6 let možná se to už změnilo. Dokonce si vzpomínám, že jsem k vůli tomu volal do Mladé Boleslavi. Pokud mě paměť nešálí, tak se dokonce jednu chvilku vyráběli škodovky a mělo to označení Škoda 136 L. Byli to normální škodovky, které měli favoriťácký motor. Tak nevím jaký je to problém.
3) Já taky neměnil vanu a sací koš. Nevím z jakého důvodu to měníte, by mě moc zajímalo? Já dal do staré škodárny motor z favorita, abych si polepšil a jak to tady čtu, tak vy zase ten motor předěláváte na starý škodovácký. Vanu, olej.čerpadlo, víko ventilů atd.
PS: Když budeš trochu málo přemýšlet tak za 5 litrů jezdím normálním stylem jízdy a při těch 170Km/h to vezme trochu víc, hold to sem Ti zapomněl napsat, že když jedu těch 170Km/h tak to bere víc, je to docela logické. A nevím jaké TDi máš na mysli. Myslíš Zetor 25 K ?



Unregistered
 len zasnem22.10.2006 18:34:52 


ked som to robil ja nezdalo sa mi to take jednoduche, ako to tu pise autor :
menil som vanu + saci kos, vodnu pumpu (treba vymenit jeden stift), termostat S120 + Al navarok na cidlo teploty, kluka fabia isla na sustruh (spojkove lozisko) a kopec inych veci ktore si uz nepametam


109+77 (93)Gemini (Registrovaný)
    151782518   
 Re:přestavba22.10.2006 11:09:17 


1) S nakloněným karburárorem to samozřejmě jezdí, jen se to v pravotočivých zatáčkách odlévá. Možná se to dá vyřeštit vyšší hladinou ale nějak to neni o no.
2) číslo motoru - vymazané ho sice mít můžeš, ale to funguje jen v případě že je to motor stejného typu!! Čili favorit za favorit, 120 za 120 atd. Já mám v Rapidu, kde byl origo motor 742.136, teď taky motor z favorita, a i když je teď ten motor až na díru měrky oleje stejný jako původní, je tam nelegálně. A to i přesto že mám výmaz v TP. Bohužel...

PS: za 5 litrů nejezdim ani s TDi - jak se toho dá dosáhnout tak aby to zároveň upalovalo 170km/h?


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:přestavba22.10.2006 00:21:40 


Chtěl bych napsat i mou zkušenost z přestavbou motoru z favorita do škody 125 L. První věc byla sehnat výfukové potrubí na rapida 136. Stálo mě 2100,-Kč (nové). Sání jsem ponechal staré, jediná úprava byla, oválný otvor vypilovat na kulatý. Karburátor jsem nepodkládal žádnýma klínkama a ani podložkama, nechal jsem ho nakloněný. Auto jsem dal na seřízení jak motoru tak i karburátoru k dobrému známému do servisu, nevím jak to seřídil, ale dodnes to jezdí s nakloněným karburátorem. Přední brzdy jsou předělané na dvouokruhovky kvuli STK. Ve velkém TP je udělán výmaz čísla motoru, takže není problém. Motor měl najeto 67000 je jako nový. Převodovka je z vlečnýmí rameny. Jezdím za 5 litrů, uděla to 170km/h. Nevím co dodat. Jsem spokojen.Škodovkám zdar.


Unregistered
 Věnec setrvaku17.10.2006 12:20:45 


Zdar všem, měnit favoriťacký ozubeny věnec setrvaku za škodovackej je uplně zbytečný. Mnohem přijatelnější je dát do škodovky startér z favorita a vyměnit na něm takovej hliníkovej kus za škodovackej (výměna mě zabrala asy 10min). Jerry


Unregistered
 Re:27.08.2006 14:28:12 


Luky musím s tebou souhlasit, už jsem viděl prasečiny typu sání s favoritu a karbec nakřivo, ty lidi by měli trošku víc přemýšlet a a domyslet co to udělá když to tam daj. a to co je popsáno v tomto článku(např. podložky pod příšku) také považuji za nehoráznou prasečinu.


1249+559 (1808)marquee (Registrovaný)
    299-585-994  
 27.08.2006 14:23:36 


To nemyslíš vážně s těmi válečky, zvlášť když tam necháš vanu s Favorita. Žasnu na co lidi nedokážou přijít............


1249+559 (1808)marquee (Registrovaný)
    299-585-994  
 Re:Předělávka ze 120 na 13001.05.2006 14:58:28 


kastli na 5-ti kvalt mit nemusis, dulezita je nadrž ktera je na petikvalt vykousla. A v kastli to vyrezes flexu.


Unregistered
 Re:Předělávka ze 120 na 13013.04.2006 06:58:15 


Možná si nevzpomenu na všechno, ale musíš mít kastli na 5ti kvalt už z fabriky, dále 5ti kvalt, vlečku, vepředu 4pístky, hřeben, posilovač brzd, všechny světla ze 130 ( jako M ), papíry od motoru a možná ještě něco.


1707+298 (2005)Eidy (Registrovaný)
       
 Předělávka ze 120 na 13012.04.2006 23:09:17 


Chlapi,jak to je s přestavbou 120 na 130.Jak je to s legalizací,a pokud to jde tak jestli musí být papíry od motoru a co to obnáší a co vše se musí upravit nebo předělat.Dík Rypoň.


Unregistered
 vypínací páka spojky04.03.2006 09:07:38 


dobrý den sháním vypínací páku spojky š 130, 135, 136 od r.v. 08,87 pro ložisko PLC 04-24, nee pro ložisko PLC 23-5!!!!!


Unregistered
Celkem záznamů: 80 (Zobrazeno 61-75)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Duben 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:644
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:20349
Celkem návštěv:175716272

Článků:1010
Fotografií:34662
Komentářů:17288
Uživatelů:4394