ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!140LS - vhml

140LS - vhml

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Úpravy

>

Karoserie a Podvozek

>

Jak přitvrdit seriové tlumiče.

 <<



Autor:
322+108 (215)GogoKT (Registrovaný)
    
Vytvořeno: 07.04.2005 - Změněno: 11.04.2005

Jak přitvrdit seriové tlumiče.



Ve svém autě mám od nedávné doby koupené tvrdé originály, ale pokud nejsou peníze lze to udělat i jinak. Navštívil jsem pár tátovo kamarádů co v mládí jezdili
na škůdkách závody a sbíral rozumy. Většina sériových tlumičů lze jednoduše rozebrat a trochu upravit. Většinou je to metodou pokus omyl, ale trochu trpělivosti růže přináší.
Nejlepší tlumič na předělání je nový. Nemá vůle, netěsnosti a unavené krožky na pracovním pístu. Tlumič rozebereme tak, že zvrchu pod plastovou krytkou vyšroubujeme zátku, pod ní je většinou klasické gufero. Vytáhneme jej. Toto děláme ve svislé poloze, aby nám nevytekl olej. Po vyjmutí gufera olej vylejeme do čisté nádobky. Vytahneme celé střeva ven. Tlumič obsahuje dva ventilky, které jsou klíčem k tuhosti. Každý určuje v jednom směru pohybu pístu. Na pístnici povolíme 6 matičku a začneme sundavat jednotlivé části. Všechny součásti pečlivě skládejte tak aby jste věděli jak tam byly a žádnou z nich nezaměnili a neotočili. Viz foto. Pod 1 poldožkou jsou tenké přesné podložky, v kterých je to kouzlo tuhosti. Větší počet znamená meně protékajícího oleje a tím větší tuhost. Pozor na to aby jste přidali na obě strany stejné množství podložek. A také neotočili funkci tzn. tlumič musí jít hůř vytahnou než zatlačit. Já mam vyžkoušené 3 desetiny milimetru na novém tlumiči. Starší museli mít víc. Po přidání ventil opět složíme. Olej do něj nalijeme z vrchu před nasazením gufera. Ve stodvácových předních tlumičích je 100ml oleje a v zadních 110ml. Olej buď starý, co jste vylili nebo koupit orig. tlumičový. Já jsem používal hydraulický OTHP-3 je husší, tepelně relativně stálý a nepění. Určitě tam nikdy nelejte převodový. Tlumič je sice tvrdý, ale jen do doby než převoďák napění. Pak je to jako kdyby tam žádné tlumiče nebyly.
Výrobci testují tlumiče na speciálním stroji, který s tlumičem cvičí a měří útlum, frekvence atd. Takovou mašinu si asi nikdo jen tak nekoupí tak musíte tlumič dát do auta a vyzkoušet. Doporučuji ujet po nějaké rozbíječce a nebát se to projet svižně alespoň 20 - 30 km, aby se tlumiče dostatečně odvzdušnily a olej ohřál. Pokud se vám nebude tuhost líbit nebo tlumiče změknou musíte je znovu vyndat a předělat.

Životnost takových tlumičů je CCA 3000 - 5000km pak zpravidla začnou téct, protože touto úpravou v nich zvýšíte tlaky, ale ten požitek z jízdy za to stojí.

Tak co mi k tomu kdo řekne? Fotky dodám do konce týdne jednomu člověku je budu tvořit tak to nafotim.

| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 61 (Zobrazeno 31-45)
 tlumiče27.11.2005 13:15:41 


tlumiče jsem si kdysi taky předělával.Dával jsem jen nový hydraulický olej OTH-P3. Byly to starší tlumiče.Mám na nich najeto 30 000km a pořád je to v pohodě! nejsou vytekle a jsou pořád lepší než serioé nové.Tak nechápu co pořád řešíte! Pokud chcete mít něco extra tvrdého tak to asi budete muset trošku zasponzorovat nějaké tisíce! Měl jsem na zacodáku tlumiče od pana Hušky. Stály sice 15 000Kč všechny 4,ale bylo to děláne na váhu a auto bylo super tvrdé.Měl jsem to na vrchy.Měl jsem to ve š 100.klasické nápravy.nepotřeboval jsem žádné tvrdé stabilizátory ani uhlovou napravu.Ale bylo to jen na dobrý povrch!protože to bylo tak tvrdé!


Unregistered
 Tlumiče18.11.2005 09:35:28 


Tlumiče v rallybazaru fakt ne!!!! podle mě je to pouze upravená serie od nějakého chytráka. Po 10km v RZ přestává být tlumič tím čím má být a je to horší něž kdyby jste jeli na starých šrotech. Nevim co je tam za olej ale při zahřátí je tak řídkej, že protéká bez efektu tlumení. Rozebiratelné tlumiče jsou ještě leckdes k vidění a nebo takové ty správné zaběhlé mototechny mají pořád kontakty na místa kde jsou. Při úpravě, kde budete používat podložky, jde velice pěkně použít podložka ze zapalovací svíčky, olej je lepší vyměnit za nový. V žádném případě NE převoďák!!!! Každý olej je určený pro danou věc a tam má své nejlepší výkony, Taky asi nikdo do udělanýho motoru nelejete 80ku převoďák, že ne. A jestli jo, tak nemusíte řešit tlumiče. Dá se sehnat i tlumičový olej, který je hustější. Je to vyzkoušená metoda. Podmínka je, že musí být tlumiče v páru vždy stejný!!! (počet podložek, množství oleje, hustota)


1024+392 (1416)Lemmons (Registrovaný)
      
 Tlumiče17.11.2005 19:05:22 


Nove rozebiratelné tlumiče se dají v některých obchodech normálně ještě koupit a ty tlumiče speedpro, nevim, jestli je někdo máte ale kamarád si je koupil a jsou to obyčejné seriové tlumiče, nastříkané na žluto a je na nich samolepka speedpro. Avšak narozdíl od seriových tlumičů jsou ještě měkčí, takže pokud nejste někdo idiot, tak vám zdravý rozum nemůže dovolit si takové tlumiče koupit. Je to prostě nějaká podělávka a nechci tim nijak nikoho urazit ale jenom vás chci varovat, že to co tady píšu je 100% pravda.


Unregistered
 Re:foto a tlumice09.06.2005 15:22:14 


v tom případě je odpověd: ASI NIKDE.


1700+298 (1998)Eidy (Registrovaný)
       
 Re:foto a tlumice09.06.2005 13:36:43 


¨jenze ty uz snad nemusim pritvrzovat, chtel bych sehnat novy rozebiratelny serie !!


Unregistered
 Re:foto a tlumice09.06.2005 12:44:46 


nový rozebiratelný jsou tlumiče Speedpro v Rallybazaru www.rallybazar.wz.cz


1700+298 (1998)Eidy (Registrovaný)
       
 foto a tlumice08.06.2005 22:55:05 


kdy budou ty fotky ?? a taky dotazek mluvis o novych tlumicich a tak by mne zajimalo kde se daji sehnat, novy rozebiratelny tlumice !?


Unregistered
 Olej04.05.2005 14:51:49 


to Beyer: A jaký olej je teda standartní a jaký doporučuješ ty? Myslím co se týče viskozity...
Jinak naprosto souhlasím, pro normální provoz stačí dát hustčí olej, ale speciální tlumičový bude určitě lepší, pač ma stálejší teplotní a kluzné vlastnosti a menší pěnivost...Dá se použít motocyklový, cena asi 250kč/l.
Na druhou stranu znám firmu, která repasuje za 250kč/ks tlumiče ze škodáren a můžete si říct, jakou tvrdost chcete...


Unregistered
 re: Jak přitvrdit seriové tlumiče.22.04.2005 12:11:08 


budem ti trochu oponovat neber to v zlom
za prve: s tryskami laborovat netreba zbytocna alxymia staci dat hustejsi hydro olej...
za druhe: zadny tlmic ma napln 160ml pre 120-cku a nie 110ml a 180ml pre 130&UP
za tretie: prevodovy olej sa da pouzit a nebude penit mam to v aute od februara a jediny rozdiel co je citit oproti zime je vyskozitu oleja ked je kosa je tuhsi ked je teplo je redsi cize tlmice su trochu maksie ale nieje to zas tak moc.
za stvrte: pokial tam vies dostat prevodovy olej tak aby ti potom nepenil tak penit nebude da sa to len to chce trochu sciku nabehal som natom zatial asi tak 3000-3500tis. KM a tie tlmice su stale lepsie ako ked si kupim uplne nove
za piate: to co som pisal ako za stvrte vyhadzuje moznost: Pak je to jako kdyby tam žádné tlumiče nebyly. neboj zatial su tam
za sieste: behat po dakom poli na nedzvdusnenych tlmicoch mno celkom blbost nemyslis ? je to zase o tom ako tam ten olej dostanes ked ho tam dostanes bez toho aby sa ti spenil nemusim behat autom susedovy po zahrade pretoze aj ten olej co tam je sa dokaze spenit
za siedme: v ziadnom pripade by som tam nedaval stary olej !!! asi by som dal radsej fritol ako to co tam bolo dufam ze ma niekto nevezme za slovo
2all: pre tych co budu davat prevodovy olej neodporucam sa hrat s tryskami


0+1 (0)Beyer (Registrovaný)
  
 20.04.2005 21:05:33 


Vpitvali jsme tam Warťase a to je zátah. No uvidíte sami


322+108 (215)GogoKT (Registrovaný)
    
 Re:20.04.2005 21:03:31 


Myslim že je mi to jasný, ani se tam nemusim dívat Ale slyšel jsem něco o nějakym spešl motoru...


Unregistered
 20.04.2005 20:37:59 


Až bude článek schválen koukni na foto a uvidíš.


322+108 (215)GogoKT (Registrovaný)
    
 Re:20.04.2005 20:23:19 


Copak, že by rezíček?


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 20.04.2005 20:20:48 


Tak to my tam s Máňou EVO 4 radši nepujdem )


Unregistered
 Re:16.04.2005 15:37:07 


No jenom aby mi z nich ta mašinka nevytřásla duši Nebo aby třeba tlumiče někomu kdo má prorezlý podběhy nevylezly ven kapotou


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
Celkem záznamů: 61 (Zobrazeno 31-45)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:781
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:51302
Celkem návštěv:173051390

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393