ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Škoda klub Litvínov

Škoda klub Litvínov

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Úpravy

>

Karoserie a Podvozek

>

Jak přitvrdit seriové tlumiče.

 <<



Autor:
322+108 (215)GogoKT (Registrovaný)
    
Vytvořeno: 07.04.2005 - Změněno: 11.04.2005

Jak přitvrdit seriové tlumiče.



Ve svém autě mám od nedávné doby koupené tvrdé originály, ale pokud nejsou peníze lze to udělat i jinak. Navštívil jsem pár tátovo kamarádů co v mládí jezdili
na škůdkách závody a sbíral rozumy. Většina sériových tlumičů lze jednoduše rozebrat a trochu upravit. Většinou je to metodou pokus omyl, ale trochu trpělivosti růže přináší.
Nejlepší tlumič na předělání je nový. Nemá vůle, netěsnosti a unavené krožky na pracovním pístu. Tlumič rozebereme tak, že zvrchu pod plastovou krytkou vyšroubujeme zátku, pod ní je většinou klasické gufero. Vytáhneme jej. Toto děláme ve svislé poloze, aby nám nevytekl olej. Po vyjmutí gufera olej vylejeme do čisté nádobky. Vytahneme celé střeva ven. Tlumič obsahuje dva ventilky, které jsou klíčem k tuhosti. Každý určuje v jednom směru pohybu pístu. Na pístnici povolíme 6 matičku a začneme sundavat jednotlivé části. Všechny součásti pečlivě skládejte tak aby jste věděli jak tam byly a žádnou z nich nezaměnili a neotočili. Viz foto. Pod 1 poldožkou jsou tenké přesné podložky, v kterých je to kouzlo tuhosti. Větší počet znamená meně protékajícího oleje a tím větší tuhost. Pozor na to aby jste přidali na obě strany stejné množství podložek. A také neotočili funkci tzn. tlumič musí jít hůř vytahnou než zatlačit. Já mam vyžkoušené 3 desetiny milimetru na novém tlumiči. Starší museli mít víc. Po přidání ventil opět složíme. Olej do něj nalijeme z vrchu před nasazením gufera. Ve stodvácových předních tlumičích je 100ml oleje a v zadních 110ml. Olej buď starý, co jste vylili nebo koupit orig. tlumičový. Já jsem používal hydraulický OTHP-3 je husší, tepelně relativně stálý a nepění. Určitě tam nikdy nelejte převodový. Tlumič je sice tvrdý, ale jen do doby než převoďák napění. Pak je to jako kdyby tam žádné tlumiče nebyly.
Výrobci testují tlumiče na speciálním stroji, který s tlumičem cvičí a měří útlum, frekvence atd. Takovou mašinu si asi nikdo jen tak nekoupí tak musíte tlumič dát do auta a vyzkoušet. Doporučuji ujet po nějaké rozbíječce a nebát se to projet svižně alespoň 20 - 30 km, aby se tlumiče dostatečně odvzdušnily a olej ohřál. Pokud se vám nebude tuhost líbit nebo tlumiče změknou musíte je znovu vyndat a předělat.

Životnost takových tlumičů je CCA 3000 - 5000km pak zpravidla začnou téct, protože touto úpravou v nich zvýšíte tlaky, ale ten požitek z jízdy za to stojí.

Tak co mi k tomu kdo řekne? Fotky dodám do konce týdne jednomu člověku je budu tvořit tak to nafotim.

| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 61 [ Zobrazit 15 ]
 16.11.2020 22:09:03 


Já s ním souhlasím Mám na autě tvrdé tlumiče Koni, obuto 205/40 a je to jako trakař. K tomu všemu máme na dálnicích kamery, jedničky jsou plný a jsou na nich hlídky a dvojky na tom nejsou o moc líp. Trojky jsou sice prázdný, ale zas co dva kilometry nějaká vesnice. Takže požitek z jízdy bych na našich silnicích nehledal. Spíš než tlumiče to chce řešit velkou obrazovku a dobrej zvuk, ať se ten požitek v kolonách vylepší


141531+2829 (1559088)Daves (Administrátor)
      
 10.11.2020 17:48:25 


Já bych tlumiče vyndal uplně,protože bez nich bude auto nejpohodlnější


5502+1111 (3306)Vena136 (Registrovaný)
  
 10.11.2020 07:44:23 


To víš, odborník


1165+183 (1348)MATTESS (Registrovaný)
   439934612  
 09.11.2020 21:14:09 


Díky za přínosný komentář


77042+8645 (462709)eRman (Administrátor)
     286902236   
 09.11.2020 18:56:17 


Myslím si, že to je pořádná píčovina. Požitek z jízdy na našich cestách je k zblití a ne ještě přitvrdit. To udělá jen debil.


Unregistered
 Re:27.05.2010 22:53:49 


nazdarr ja si chcem obiednat sportove tlmice Sppedpro a rad by som vedel co je na tom pravdy co si tu pisal aby som zbitocne neprerobil keby ze sa nemilis dikes


19+3 (11)suchymann (Registrovaný)
  
 Re:27.04.2010 22:23:36 


Pan Kůrka nebo Kužela, viz odkazovník vlevo.


141531+2829 (1559088)Daves (Administrátor)
      
 27.04.2010 20:21:50 


nevite kde nechat pritvrdit ty tlumice?


Unregistered
 Riki04.07.2009 18:22:28 


Čauvec chlape Škodateam jako takoví se mi moc líbý koupil jsem si 120 s favoriťáckym motorem a hned po 1. jízdě sem se zamiloval, já tu káru prostě žeru, rád bych si taky prohlídl ty fotečky abych náhodou něco neposral mam doma ještě jednu shade 120 dakže podložky by byli kde vzít. Můžu poslat i e-mail jesi budeš chtít.



Unregistered
 Re:20.02.2009 16:13:55 


Je lepší si nechat natvrdit sériový, jelikož Sppedpro jsou údajně natvrzený série s ohodně tvrdší cenou ...


10974+2774 (26121)vhml (Pořadatel)
     302240348   
 20.02.2009 13:32:07 


Všechny zdravím,chci ce zeptat jakej máte názor na ty tlumiče od SPEEDPRO.Je lepší nechat si natvrdit ty seriový?


12+2 (7)Mejla (Registrovaný)
  
 16.12.2008 13:10:16 


Někde sem slyšel že je taky dobrý ten olej uvařit.



12+2 (7)kubajzRC (Registrovaný)
  
 06.07.2007 22:58:20 


Tak co, kdy budou ty fotky??:


406+43 (449)starlane (Registrovaný)
   320698866  
 07.04.2007 00:17:03 


Ahoj, chtel sem se zeptat kdyz teda tlumic neni rozebiratelnej a je potrebaho odpichnout na soustruhu tak pak nevadi kdyz se svari a je v nem olej????nemuze to explodovat?vyhoret?


Unregistered
 Re:Wojta01.03.2007 16:56:02 


Tlumiče ze žigula jsou jen o deset kylo tvrdší,takže neočekávejte zázraky!


Unregistered
 Re:15.02.2007 10:25:58 


Průměr sedí, jsou asi o 1 cm kratší, takže na snížené auto je to akorát ;o)
Jen se fikne spodní oko a navaří se menší


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:14.02.2007 00:56:58 


A to se jen přehází za to škodovácký? Nebo ta spodní trubka má i jinej průměr? A jinak by to mělo bejt v pohodě? Co dýlka?


48+6 (27)Kapka (Registrovaný)
  
 Re:02.02.2007 11:21:53 


Mají jiné spodní uchycení které se musí předělat. Budu je mít na litru, reference z jízdy očekávej na jaře :o)


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 02.02.2007 09:41:06 


Máte někdo zkušenosti s použítím tlumičů s žigula? Už se tado o tom taky psalo. Fakt sou úplně stejný? Nejsou při montáži nějaký problémy? A jak se s nima pak jezdí?


48+6 (27)Kapka (Registrovaný)
  
 Re:Tlumiče21.01.2007 07:37:41 


Mam je na inzerat.A i pera jsem tam daval.Myslim ze to jsou do 130 LA maji na konci 3 zavity na sobe aby se daly rezat.


Unregistered
 Re:Tlumiče01.01.2007 18:29:49 


asi se budu opakovat, ale od kud máš ty tvrdé? a na kolik tě vyšli? Jo a dával jsi s nima rovnou i tvrdý pera?
Dáky za info


1482+1160 (2642)marťas (Registrovaný)
     
 Tlumiče23.11.2006 07:34:26 


A kde jsi koupil ty tvrdé originály?Díky Mlsy.


Unregistered
 Re:05.11.2006 23:06:03 


Nové tlumiče na skodovku stoji necelych 1600, 340 predni a 380 zadni. Pravda ze nejsou rozebiratelne. Ale to ty speedpro taky nejsou, oni to upichnou na soustruhu a pak to zas zavari...


141531+2829 (1559088)Daves (Administrátor)
      
 Re:05.11.2006 22:07:00 


Jj s tím speedpro plně souhlasím, jsou to prostě PÁNI ZISKU


Unregistered
 03.11.2006 11:09:11 


Toaves
Kde mají nové rozebiratelné tlumiče za 1600,-?


Unregistered
 Re:02.11.2006 11:36:36 


No já nevím, nemám to ověřený, ale vzhledem k tomu, že ty tlumiče od SpeedPro jsou v naprosto originálním obalu a vzhledem k tomu, že znám jejich obchodní strategii se domnívám, že jsou to normální sériové tlumiče natvrzené stejným způsobem, jakým si je můžete nechat natvrdit od Kůrky nebo Kužely. Takže to je 1600 za nový tlumiče + 1200 za natvrzení, což je 2800, potom 800 za modrý lak, což je 3600. Vzhledem k tomu, že cena ve SpeedPro je kolem šesti, tak to odpovídá


141531+2829 (1559088)Daves (Administrátor)
      
 02.11.2006 10:51:27 


Nevím jak předtím, ale teď bych tlumiče od Speedpro tolik neodsuzoval. Kamarádem jsme je o prázdninách dal na Rapida a je spokojenej. Táta na eRku má tuhle sezonu nově repasovaný a přitvrzený série a řek bych, že v porovnání sou si hodně podobný. Repase vyšla samozdřejmě levnějš. Ale od obojího nečekejte nic brutálního. Sou tvrdší, ale dá se s nima pořád jezdit po okreskách. Takovej dobrej kompromis.


48+6 (27)Kapka (Registrovaný)
  
 tlumič19.10.2006 13:17:19 


Já to před 30 lety,po mnoha pokusech,vyřešil olejem M6(motorový)a do všech čtyřech tlumičů.
Po mněsíci zkoušek se to použilo i do soutěžáku.
JJP.


Unregistered
 28.06.2006 21:53:52 


Problem je ze na to nemam cas to nafotit a ani prilezitost nekomu ted nejaky tunit tak az to prijde tak to bude...Aneb experimentujte mate na to jete nejakej cas


322+108 (215)GogoKT (Registrovaný)
    
 Re: Fota do článku01.06.2006 21:04:48 


Tuhle jsem na článek narazila a že fota do článku a ani se nenaděju, vlk mi hryže hřbet =-) Nemohli byste jednou taktně počkat a pak bejt nadšený, že vám je Tadeáška vydyndala??


3064+2489 (59972)Tadeáška (Observer)
    268373692    
 Re:clubskoda01.06.2006 17:41:53 


Fota do článku


141531+2829 (1559088)Daves (Administrátor)
      
 clubskoda01.06.2006 17:25:35 


prosim te posli me ty fota jak se to ma rozebrat ten tlumic atd. dik muj mail je clubskoda@seznam.cz


Unregistered
 Re:Olej07.04.2006 17:12:44 


To olej:
Co to je za firmu která repasuje a přitvrzuje ty tlumiče?


Unregistered
 Re:tlumiče03.02.2006 10:33:10 


Je potřeba si uvědomit , že matice držící ventilové svazky jsou utaženy přesným momentem a mají přímý vliv na velikost útlumu a průběh silového diagramu.Paradoxně čím víc moment přeženete tím je útlum nižší a náběh tlumící síly(prodleva)výrazně pomalejší.Při montáži je potřeba vypumpovat vzduch který zůstane pod pístem(pístnici stlačit,prac.válec přidržet na dně a pístnici pomalu táhnout ven,to vše opakovat tolikrát,dokud nad píst při stlačování uchází bubliny).Před utažením zátky mít pístnici v max. horní poloze.Po kompletaci tlumič několikrát na doraz stlačit a roztáhnout - tkzv.plnící zdvihy.Zástvba tlumiče ve vozidle je taková,že ani při nejostřejší jízdě po sebenerovnějším povrchu nechodí tlumič do krajních poloh...Jinak plně souhlasím s přitvrzováním jen nových tlumičů(nevyběhané) a plnit
jen tlumičovým olejem.Ventily bych použil z jiného tlumiče téhož typu,rozhodně nedoporučuji použít jakékoliv podložky-ventily musí být pružné.Základem úspěšné montáže je naprostá čistota všech dílů...Uff,nechci působit přemoudřele,ale
15 let pracuji ve firmě,která tlumiče vyrábí...Rumman


Unregistered
 27.11.2005 17:12:54 


Tak kolik tam má bejt toho oleje? A jakej by tam tada měl bejt? Chci to zkusit, a podložku mam teda použít ze svíček 1kus?


6214+1834 (11267)Wena (Tester)
     406-204-372    
 tlumiče27.11.2005 13:15:41 


tlumiče jsem si kdysi taky předělával.Dával jsem jen nový hydraulický olej OTH-P3. Byly to starší tlumiče.Mám na nich najeto 30 000km a pořád je to v pohodě! nejsou vytekle a jsou pořád lepší než serioé nové.Tak nechápu co pořád řešíte! Pokud chcete mít něco extra tvrdého tak to asi budete muset trošku zasponzorovat nějaké tisíce! Měl jsem na zacodáku tlumiče od pana Hušky. Stály sice 15 000Kč všechny 4,ale bylo to děláne na váhu a auto bylo super tvrdé.Měl jsem to na vrchy.Měl jsem to ve š 100.klasické nápravy.nepotřeboval jsem žádné tvrdé stabilizátory ani uhlovou napravu.Ale bylo to jen na dobrý povrch!protože to bylo tak tvrdé!


Unregistered
 Tlumiče18.11.2005 09:35:28 


Tlumiče v rallybazaru fakt ne!!!! podle mě je to pouze upravená serie od nějakého chytráka. Po 10km v RZ přestává být tlumič tím čím má být a je to horší něž kdyby jste jeli na starých šrotech. Nevim co je tam za olej ale při zahřátí je tak řídkej, že protéká bez efektu tlumení. Rozebiratelné tlumiče jsou ještě leckdes k vidění a nebo takové ty správné zaběhlé mototechny mají pořád kontakty na místa kde jsou. Při úpravě, kde budete používat podložky, jde velice pěkně použít podložka ze zapalovací svíčky, olej je lepší vyměnit za nový. V žádném případě NE převoďák!!!! Každý olej je určený pro danou věc a tam má své nejlepší výkony, Taky asi nikdo do udělanýho motoru nelejete 80ku převoďák, že ne. A jestli jo, tak nemusíte řešit tlumiče. Dá se sehnat i tlumičový olej, který je hustější. Je to vyzkoušená metoda. Podmínka je, že musí být tlumiče v páru vždy stejný!!! (počet podložek, množství oleje, hustota)


1024+392 (1416)Lemmons (Registrovaný)
      
 Tlumiče17.11.2005 19:05:22 


Nove rozebiratelné tlumiče se dají v některých obchodech normálně ještě koupit a ty tlumiče speedpro, nevim, jestli je někdo máte ale kamarád si je koupil a jsou to obyčejné seriové tlumiče, nastříkané na žluto a je na nich samolepka speedpro. Avšak narozdíl od seriových tlumičů jsou ještě měkčí, takže pokud nejste někdo idiot, tak vám zdravý rozum nemůže dovolit si takové tlumiče koupit. Je to prostě nějaká podělávka a nechci tim nijak nikoho urazit ale jenom vás chci varovat, že to co tady píšu je 100% pravda.


Unregistered
 Re:foto a tlumice09.06.2005 15:22:14 


v tom případě je odpověd: ASI NIKDE.


1700+298 (1998)Eidy (Registrovaný)
       
 Re:foto a tlumice09.06.2005 13:36:43 


¨jenze ty uz snad nemusim pritvrzovat, chtel bych sehnat novy rozebiratelny serie !!


Unregistered
 Re:foto a tlumice09.06.2005 12:44:46 


nový rozebiratelný jsou tlumiče Speedpro v Rallybazaru www.rallybazar.wz.cz


1700+298 (1998)Eidy (Registrovaný)
       
 foto a tlumice08.06.2005 22:55:05 


kdy budou ty fotky ?? a taky dotazek mluvis o novych tlumicich a tak by mne zajimalo kde se daji sehnat, novy rozebiratelny tlumice !?


Unregistered
 Olej04.05.2005 14:51:49 


to Beyer: A jaký olej je teda standartní a jaký doporučuješ ty? Myslím co se týče viskozity...
Jinak naprosto souhlasím, pro normální provoz stačí dát hustčí olej, ale speciální tlumičový bude určitě lepší, pač ma stálejší teplotní a kluzné vlastnosti a menší pěnivost...Dá se použít motocyklový, cena asi 250kč/l.
Na druhou stranu znám firmu, která repasuje za 250kč/ks tlumiče ze škodáren a můžete si říct, jakou tvrdost chcete...


Unregistered
 re: Jak přitvrdit seriové tlumiče.22.04.2005 12:11:08 


budem ti trochu oponovat neber to v zlom
za prve: s tryskami laborovat netreba zbytocna alxymia staci dat hustejsi hydro olej...
za druhe: zadny tlmic ma napln 160ml pre 120-cku a nie 110ml a 180ml pre 130&UP
za tretie: prevodovy olej sa da pouzit a nebude penit mam to v aute od februara a jediny rozdiel co je citit oproti zime je vyskozitu oleja ked je kosa je tuhsi ked je teplo je redsi cize tlmice su trochu maksie ale nieje to zas tak moc.
za stvrte: pokial tam vies dostat prevodovy olej tak aby ti potom nepenil tak penit nebude da sa to len to chce trochu sciku nabehal som natom zatial asi tak 3000-3500tis. KM a tie tlmice su stale lepsie ako ked si kupim uplne nove
za piate: to co som pisal ako za stvrte vyhadzuje moznost: Pak je to jako kdyby tam žádné tlumiče nebyly. neboj zatial su tam
za sieste: behat po dakom poli na nedzvdusnenych tlmicoch mno celkom blbost nemyslis ? je to zase o tom ako tam ten olej dostanes ked ho tam dostanes bez toho aby sa ti spenil nemusim behat autom susedovy po zahrade pretoze aj ten olej co tam je sa dokaze spenit
za siedme: v ziadnom pripade by som tam nedaval stary olej !!! asi by som dal radsej fritol ako to co tam bolo dufam ze ma niekto nevezme za slovo
2all: pre tych co budu davat prevodovy olej neodporucam sa hrat s tryskami


0+1 (0)Beyer (Registrovaný)
  
 20.04.2005 21:05:33 


Vpitvali jsme tam Warťase a to je zátah. No uvidíte sami


322+108 (215)GogoKT (Registrovaný)
    
 Re:20.04.2005 21:03:31 


Myslim že je mi to jasný, ani se tam nemusim dívat Ale slyšel jsem něco o nějakym spešl motoru...


Unregistered
 20.04.2005 20:37:59 


Až bude článek schválen koukni na foto a uvidíš.


322+108 (215)GogoKT (Registrovaný)
    
 Re:20.04.2005 20:23:19 


Copak, že by rezíček?


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 20.04.2005 20:20:48 


Tak to my tam s Máňou EVO 4 radši nepujdem )


Unregistered
 Re:16.04.2005 15:37:07 


No jenom aby mi z nich ta mašinka nevytřásla duši Nebo aby třeba tlumiče někomu kdo má prorezlý podběhy nevylezly ven kapotou


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 15.04.2005 16:03:18 


Vylaďte všichni tlumiče na srazu si je budete moc porovnat na mašince která tam přijede.


1932+585 (4782)Vlada (Pořadatel)
    280964521   
 15.04.2005 10:45:28 


V HP jsem prevodak nezkoušel ale v seriích napění a změknou.


Unregistered
 Re:převoďák13.04.2005 20:20:03 


No jo, to bych ale nejdřív musel mít ty HP...

Jinak pro informaci, teď jsem řešil HPčka s jednim maníkem co je přivez do Rallybazaru (byly to ty silný závodní), a orientační cena na rapida cca. 12 000.- CZK


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 převoďák13.04.2005 18:29:44 


Já mam přelitý HP převoďákem PP90 a k žádnýmu měknutí nedochází a ani netečou a to mam na nich najeto 8-9tis.km.


1700+298 (1998)Eidy (Registrovaný)
       
 Re:13.04.2005 14:13:11 


My je právě taky máme doma a pohráváme si s myšlenkou je tam zkusit. Takže do toho asi pujdem


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 13.04.2005 06:37:05 


2Luky, zatim sem nima moc nenalítal, ale proti původnim jsou o dost tvrdší a jdou tam v pohodě. Proti původnim maj o 1 cm menší zdvih, ale já mam 260 pružiny takže akorát


1970+29 (999)Saskyn (Registrovaný)
    
 Re:12.04.2005 22:37:48 


To mi zajímá - kolik s nima máš najeto? Fakt sou dobrý?

BTW: nemáte někdo zkušenost s předními pružinami ze staré feldy/octy dozadu na tisícovku nebo podobnou škodovku? Mají větší průměr drátu, ale víc závitů. Takže?


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 12.04.2005 06:15:45 


Přední tlumiče se daj použít taky ze žigulika, jsou stejný jako má škodovka, akorát jsou o 20 procent tužší, já je mam v kombinaci s 260LA a je to fakt super


1970+29 (999)Saskyn (Registrovaný)
    
 11.04.2005 20:08:50 


u motoráku musíš počítat s jeho tepelnou nestálostí. V zimě to nezmačkneš a v létě s toho máš houpačku.OTHáčko je konstuovaný aby teklo pokud dá bůh pořád stejně.


322+108 (215)GogoKT (Registrovaný)
    
 olej11.04.2005 17:04:01 


a co tam dat motorak? ten je jeste hustsi , nekdo mi rikal, ze to s nim delal...


751+198 (949)MarekS100 (Registrovaný)
    327718114  
 11.04.2005 15:55:24 


Zajímavej článek. To někdy skusíme.


6214+1834 (11267)Wena (Tester)
     406-204-372    
Celkem záznamů: 61 [ Zobrazit 15 ]
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:514
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:44238
Celkem návštěv:172917312

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393


Klikni na uživatele, abys mu poslal zprávu