ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Fotogalerie Rally ples 2015

Fotogalerie Rally ples 2015

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Škoda Garde-Rapid

>

Tormen

 <<



Autor:
3051+173 (3224)misumi (Registrovaný)
   295961195   
Vytvořeno: 02.04.2005 - Změněno: 03.10.2005

Tormen



Historie:
Vůz se zrodil roku 1987 a z továrny vyjel v barvě oranžovo-červené, jde o klasického Rapida 130 5-speed.


Až do mé garáže:
To co na něj přidělali předchozí majitelé je vidět na obrázku, jedalo se o nabarvení kliček stahování,
páček na otev. dveří, v nárazníku byli díry pro přídavné světlomety, prostě všechno co se dalo bylo znehodnoceno.

A při poslední jízdě byl znehodnocen i motor, a to byl důvod k jeho prodeji.
!Tormen



V mé garáži:
Po dotažení do mé garáže šel motor okamžitě ven. Ten dostal do ruko známí, který jich už pár udělal
a jelikož jsem já ani on nespěchal, mohl jsem mezitím připravit karosérii. Nejprve se vůz kompletně rozebral
a viměnili se všechny plkechy co byli poškozené, nutno dodat že nebyl v tak špatném stavu, jen zadní lemy,
přední blatníky a přední čelo.
!Tormen
!Tormen


Spodek se nastříkal tlumexem a kompletně se zrepasovala přední i zadní náprava, kotouče, bubny, prasátka atd.

A k tomu všemu se musela zadní náprava přerovnat a vyztužit aby nedělala ošklivé "Áčko",
které dělá každá škodovka s lebrovými nápravami. A tlumiče jsem vybral HP rally, vůz je stabilnější,
ale není až tolik tvrdý, přece jen jsem chtěl vůz na "denní ježdění" (kromě zimy, to nejezdím).
!Tormen
!Tormen
!Tormen
!Tormen

!Tormen


Pak se vůz přesunul lakyrníkovi, na Coupé se hodí jedině červená, tak jsem vybral barvu s označením Ferrari Rosso Corso (300.12), s lakem. Rámeček okolo dveří, prostor pro zadní SPZ a tzv. "B" sloupek a všechny lišty se stříknuli černou matovou. To opticky celý vůz sníží, nárazníky, masku a zrcátka jsem nechal taky černé. Strechovice byla špinává a tak jsem ji fouknul černým sprejem na koženku.
!Tormen
!Tormen
!Tormen
!Tormen


A tu už přišel motor. Vyčištěný jak z venky, tak zevnitř, upravená hlava tvarem spalovacích prostor, písty favorit, klika favorit, dynamicky a staticky vyvážené, kompresní poměr 1:12, zapalování favorit (bezkontakt), spojka Sachs 190, převodovka 5-ti kvalt 3,9, otevřené sání vzduchu dle Erman a samozdřejmě se museli pozměnit trysky v 1 i 2 komoře, původní myšlenka o výfuku byla Sebring, ale nepodařilo se ho sehnat tak jsme našli řešení a použili jsme zbylí zadní díl z VW Golf (TD), zvuk podobný jako Sebring. Výkon cca 80PS a max dosažená rychlost 190km/h. Spotřeba 7,8l/100km.
!Tormen
!Tormen
!Tormen
!Tormen


A pak teprv přišla ta "čistá práce". Nastrojit interiér, ten se ponechal původní, protože je nejhezčí, jen se přehodil sdružený přístroj kulatý za hranatý a vše co bylo nějak poškozené se koupilo jiné. Sedačky zůstali původní, jen u předních se vyměnily lišty s aretováním na jedné straně za lišty z favorita, na kterých je aretování na obou stranách, sportovní pásy 3-bod. Natahali se dráty, do každých dveří po 15vodičích na centrál, repro, el. stahování, signalizace uzamčení vozu blikají LED diodou, osvetlení klik po světlech a osvetlení venkovního prostoru po otevření dveří, který je osvětlen 5ti LED vysokosvítivími. Navíc jsem namontoval i zpožděné zhasínání interiéru, které nechá po nastoupení (vystoupení) ještě rozsvícený interiér asi 5s, ale při uzamčení centrálem, nebo nastatování se zhasne hned. Další dráty se natahali do zadního prostoru pro repro, sub-woofer a zesilovač, pro sdružený přístroj jsem zapojil i signalizaci ruční brzdy, pásů a sytiče. Ještě pád drátu do prostoru motoru pro tlak a teplotu oleje, zhasnutí osvětlení SPZ. Budíky na tlak a teplotu oleje se nachází v panelu uprostřed přístrojové desky, pod rádiem je další panel s přídavnými tlačítky (sirána, vypnutí osvětlení SPZ, vypnutí Sub-wooferu, ovládání centrálu). A samozdřejmě dráty k autorádiu. Navíc jsou potkávací světla aktivovány až po nastartování a při zhasnutém motoru svítí jen parkovací, a pod masku jsem schoval přídavná dálková světla. Takže drátů je tam opravdu dost.
!Tormen
!Tormen
!Tormen
!Tormen

!Tormen
!Tormen
!Tormen
!Tormen

!Tormen
!Tormen
!Tormen
!Tormen

!Tormen


Z venky se celý vůz nastrojil okny, ty jsou pokovéná vzadu 3x60% a v předu 4x30%, samozdřejmě s homologací, lišty pod okny a střešní lišty, kliky z favorita, zrcátka Beskyd Sports, přední maska s mračítky Mattig, bílé přední blinkry, boční blinkdy z Felicie, a zadní červeno-bílí plast přes světla. Kola pro nedostatek peněz byla ponechána původní 13", až na to, že zadní se nechali na soustruhu upíchnout u venkovního lemu a mezi něj se přivařil plech o tloušťce 3,81cm (tedy z původních 4,5palců se stalo 6 palců a nechají se na ně obout 195ky), nechali se opískovat a nastříkat stříbrnou s lakem.
!Tormen
!Tormen
!Tormen
!Tormen

!Tormen
!Tormen
!Tormen
!Tormen

!Tormen
!Tormen
!Tormen



Závěrem:
Vůz je v takovém stavu, ve kterém jsem ho chtěl mít, vím že by se nechal udělat i lépe, ale za mých finančních podmínek si myslím že tu ujde, a lidi se docelá otáčejí. Sednu a jedu, žádný problém, mám už ho přes rok a bez větších potíží. V zimě teda nejzdím a není noc co by nebyl v garáži.
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 24 (Zobrazeno 16-30)
 Re:03.05.2006 09:11:49 


rapid je prodán a jezdí někde ve Velharticích.Když ho uvidíte vzpomente si a pozdravujte ho.


3051+173 (3224)misumi (Registrovaný)
   295961195   
 18.03.2006 19:15:06 


až tohle budeš chtít definitivně prodat (pokud se tak ještě nestalo) tak to sem dej určo vědět. ale až tak na jaře.... jo a ty plastové lemy tam nedávej!!
napiš tak orientační cenu, co by jsi za to chtěl...


16+3 (9)Marrra (Registrovaný)
  
 Re:11.01.2006 20:19:35 


Výkon nemám změřený, a každej malej kluk ví že brzda uděla s motorem asi to poslední. Pokud dáš nějakej motor na brzdu tak jeho životnost zkracuješ na 1/2. To si můžou dovolit jen závodní tými, co mají svejch motorů naskládanej plnej sklep.
A s tou životností tohodle motoru s tím počítám, mám už ho rok a najel jsem s ním asi 15 000km. A od listopadu co napadl první sníh jsem s ním nevijel, není důvod. Když juse ten motor nechal dělat tak jsem si zvolil střed mezi výkonem a vydržností. Takže očekávám takovejch 40k km že by to mohlo vydržet, hlavně měním olej po 10k km a jezdím lehká noha, ale když potřebuju (nebo chci) tak ho otevřu, to je jasný.
A v zimních nudných chvílích jsem namontoval k elektrickému otevírání oken modul pro dálkové ovládání. Nestačil jsem to ještě zdokumentovat, tak jsem ani neupravil článek. Ale ten samý modul máme už v Erku: http://web.skodateam.cz/index2.php?ses_web=1&ses_id_lang=0&item=418


3051+173 (3224)misumi (Registrovaný)
   295961195   
 Re:11.01.2006 17:47:50 


jj, takovy bych strilel


10975+2774 (26123)vhml (Pořadatel)
     302240348   
 Re:11.01.2006 17:01:37 


Je zvláštní, že nejchytřejší jsou vždy ti bez tváře..... a nejen tady v tomto článku.
Přišel, viděl, poblil co mohl a odešel.


1090+185 (1275)Petr (Registrovaný)
    223503935   
 Re:11.01.2006 16:19:30 


me to pride objektivni, a 10000km? to vydrzi 130konovy zavodaky, davam tomu aspon 80000


10975+2774 (26123)vhml (Pořadatel)
     302240348   
 11.01.2006 15:31:55 


To jsou keci, 190 km/h, a 80ps, to bych rád viděl kde jste sehnal tyhle hodnoty, to je možná váš subjektivní pocit. Zkuste s tím motorem na brzdu a pak se můžeme bavit. A jestli ho máte tak extrémně upraven tak počítejde tak 10 000km a končí. S pozdravem Dave


Unregistered
 Re:Rapid21.10.2005 07:15:57 


Plně souhlasím.... Občas si říkám, že by to chtělo změnu, ale když si uvědomím co s tím bude práce, tak se mi do toho vůbec nechce.


3051+173 (3224)misumi (Registrovaný)
   295961195   
 Re:Rapid20.10.2005 14:20:08 


To, že interiér by měl být především čistý, je samozřejmost. Většinou pak nejlépe funguje to, jak to v továrně vymysleli. Maximálně potáhnout nějakým lepším materiálem, nebo vyměnit přední sedačky za lepší, ale pouštět se do nějakých rozsáhlejších úprav, to je málo efektu za moc snahy.


9781+1396 (20118)H. (VIP uživatel)
        
 Re:Rapid20.10.2005 11:24:14 


Jasný, souhlasím. Ale mít z venky navoněný auto, tónovaný okna aby nebylo vidět dovnitř a ve vnitř hnůj a rozdrbaný sedačky. Uznej sám, chtěl bys v tom jezdit, i když to bude z venky pěkný????
Spíš mi nezajímá co si lidi myslí, ale jak se v tom autě cítím.
Lak už by byl, teď kola a auto jako výnko, interiér původní, ale lepší než drátem do oka a navíc jsem nic hezčího neviděl, i když palubka z Feldy není k zahození, ale to provedení namontování se mi moc nezamlouvá....


3051+173 (3224)misumi (Registrovaný)
   295961195   
 Re:Rapid19.10.2005 13:07:52 


Málo platný. Kola a lak dělají auto. Co je uvnitř, to už nikdo na první pohled nevidí.


9781+1396 (20118)H. (VIP uživatel)
        
 Re:Rapid19.10.2005 12:54:43 


hhhh dík... Za ty peníze to není vážně špatný, lakoval mi to známej..... Ale naopak jsem v Běšinách viděl několik bílejch rapidů a to taky nevypadá zle.
Za 25 000,- rozhopdně neprodávat, už pomalu přichazí čas zimního spánku, tak ho zazimuju, v Běšinách jsem kopill plastový lemy, tak z jara je tam hodím a když přes zimu zbyde pár peněz tak tam koupím 15" Mangels Triangular..... A po těhle změnách se mi ho rozhodně nebude chtít prodávat, ale uvidíme jak to všechno vyjde...


3051+173 (3224)misumi (Registrovaný)
   295961195   
 Rapid17.10.2005 11:49:40 


Viděl jsem tohle auto naživo v Bešinách - a ten lak je prostě skvostnej...Móóóc pěkná červená.NEPRODÁVAT!!!


Unregistered
 Re:Prodej30.06.2005 19:04:49 


eště sem zapoměl...samozřejmě 25000,- bez music!!!pic xman69


Unregistered
 Re:Prodej30.06.2005 19:02:55 


tak za 25000,- dneska když chce někdo prodat auto po úpravě,tak vždycky prodělá,protože si řekne co do toho narval,ale vzápětí si uvědomý,že za tu cenu by to nikdo nekoupil..!! s pozdravem xman69@seznam.cz


Unregistered
Celkem záznamů: 24 (Zobrazeno 16-30)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:683
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:49781
Celkem návštěv:173049869

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393