ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Šumava Rallye Klatovy 07

Šumava Rallye Klatovy 07

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Články

>

Nové projekty

>

Motor Š100 - stůl

 <<



Autor:
317+44 (180)Ota (Registrovaný)
  
Vytvořeno: 09.02.2017 - Změněno: 09.02.2017

Motor Š100 - stůl



Motor Š100 – stůl

Syn si před časem udělal konferenční stolek do obýváku postavený na bloku z osmiválce W od firmy VW ( viz. foto ).

!Motor Š100 - stůl


Začal jsem uvažovat, že si něco podobného udělám také, ale protože dělám vozy Škoda ( 50. až 80. leta ), chtěl jsem, aby to byl blok Škoda – na tom ale není ( až na historii ) nic moc zajímavého.

Měl jsem na dílně jeden motor Š100 s převodovkou – jak jsem občas chodil kolem, napadlo mě, že by se motor dal říznout a dát pod stůl. Když jsem motor rozřezal a dal dohromady, vadilo mi, že to končí spojkou – byl to takový neukončený konec. Tak jsem rozřezal i tu převodovku a dopadlo to – viz. obrázky.

!Motor Š100 - stůl


Postup práce:
- komplet rozebrání a umytí veškerých dílů
- trocha přemýšlení a nakreslení řezů
- hliníkové díly jsem řezal většinou úhlovou bruskou kotouči na AL slitiny, něco jsem udělal na frézce a kam jsem se nedostal, tak pilka, pilníky a spousta „lidského sádla“
- veškeré řezné hrany jsem následně vybrousil do hladka
- ocelové díly – také úhlová bruska a spousta broušení a pilování
- následně jsem motor i převodovku sestavil a doladil detaily – prostě aby vše „sedělo“
- většinu ocelových dílů jsem očistil na holý kov, nastříkal základovkou, plničem a barvou
- ocelové a litinové díly, které nemají povrchovou úpravu jsem očistil na holý kov a vzal lehce voskem, aby to nechytalo vzdušnou vlhkost
- hliníkové díly jsem se snažil vyčistit mechanicky – s výsledkem jsem ale nebyl spokojen, proto jsem vše nechal vyčistit chemicky – vyšlo to moc hezky, ale nevím, zdali bych si takto nechal vyčistit díly, které budou jezdit
- na paletku pod motor jsem si nechal ohoblovat z tvrdého dřeva prkna, která jsem nalakoval lakem na podlahy
- protože stůl je poměrně těžký, na paletka má kolečka
- nohy jsou z ocelových trubek na AL přírubách
- sklo – pro jistotu lepené

Zatím s tím točím ráčnou za kliku, ale přemýšlím, jak zmechanizovat pohyb – nechci ale, aby byl vidět nějaký elektromotor s převody, který k tomu nepatří.

Náklady – pokud se nepočítá motor a převodovka prakticky jen čistící prostředky, nátěrové hmoty, čištění AL dílů, prkna, skla a spojovací materiál – cca 7.000,- Kč.

Co se týká času – dělal jsem to po chvilkách, ale odhadem to bylo tak 70 až 80 hodin.

Z jedné strany je to asi ujeté, ale manželka mi dovolila dát to do obýváku. Z druhé strany to zatím každého docela upoutalo – paradoxně nejvíc dotazů typu - proč to má toto, jak se řadí a proč se tady to hýbe mají ženy a samozřejmě děti.

Ota

PS: Zapomněl jsem na kryt kolem větráku – ten je momentálně v procesu povrchových úprav.

!Motor Š100 - stůl
!Motor Š100 - stůl
!Motor Š100 - stůl
!Motor Š100 - stůl
!Motor Š100 - stůl
!Motor Š100 - stůl
!Motor Š100 - stůl
!Motor Š100 - stůl
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 28 (Zobrazeno 16-30)
 11.04.2017 13:30:31 


Už jste nějak vyřešil otáčení motorem - myslím, že by bylo dobré nějaké video. Pavel


Unregistered
 06.03.2017 17:23:37 


Na to bude lepší popisovač - barva ve fixe - červená ALTECO
https://www.okentes.cz/naradi-a-nastroje/rucni-naradi/znaceni/alteco-popisovac-%5BR_83304275%5D


141531+2829 (1559088)Daves (Administrátor)
      
 06.03.2017 17:18:12 


Natřít řezy červeně jsem měl původně v úmyslu - dokonce jsem s tím i začal. Několikrát mi to někde poteklo - prostě jsem na to neměl trpělivost, ale hlavně už jsem chtěl začít dělat na autě. Ota


317+44 (180)Ota (Registrovaný)
  
 05.03.2017 22:47:44 


Chybí už jen natřít řezy červeně


141531+2829 (1559088)Daves (Administrátor)
      
 05.03.2017 21:44:00 


Souhlas,...za mě palec dolů za "je mě líto motoru a převodovky",ale palec nahoru za celkový nápad,provedení (řezy) a finální vzhled.Něco je opravdu mazec a osobně bych tohle asi nedal.

Něco takového půjde do obýváku také,ale min. V8,ale mám zálusk i na V12


5503+1111 (3307)Vena136 (Registrovaný)
  
 05.03.2017 11:36:25 


Pokud nějaký článek vyvolá diskusi, je to samozřejmě dobře, ale tady se to - zdá se - trochu vymklo z ruky. Oba pánové ( vokim i Vena136 ) mají z velké části pravdu. Myslím ale, že takováto diskuse - jelikož se jedná o dost problematickou záležitost - patří někam jinam a navíc to opravdu začíná "zavánět" reklamou - viz dotaz níže. Takže prosím čištění a leštění už ne, já jsem se chtěl jen "pochlubit" svým výrobkem. Ota


317+44 (180)Ota (Registrovaný)
  
 05.03.2017 08:48:04 


Odkud jste?Potřeboval bych na 136GL včistit a poladit karbec,na který nikdo 28 let nesáhnul


646+84 (365)stehla1976 (Registrovaný)
   
 04.03.2017 22:10:08 


"veteránisti"...pokud budu mít karbec vyleštěný,nikdy tak nebyl,tak hodnotu auta umyslně srážím dolů...ne nadarmo jsou nejhodnotnější orezlý plechovky co nebyly nikdy renovované,musí být ovšem funkční.Ale samozřejmně,každý to nějak chce.Ale opravdový "fajnšmekr" by tam chtěl udělat zpátky ideálně i ty srance od much za těch 50let...ale ne vždy to jde.Hlavně chemie se používala už na starých karbecích na "černění",ale jelikož to jsou vraky co sotva drží pohromadě,tak napodobení vzhledu opět chemií je nemožné...a mě se taky nestalo,aby karbec po vyčištění nefungoval pokud se namontuje a zapojí tak jak by měl.

Ale myslím,že tato diskuze není od toho,aby si jeden nebo druhý z nás dělal reklamu,kdo dělá lépe,nebo mu to lépe funguje


5503+1111 (3307)Vena136 (Registrovaný)
  
 04.03.2017 10:41:27 


Nemůžu s tebou ve všem souhlasit. Každý i ty používáš nějakou chemii na čištění dílů od arvy po kys. octovou a již to narušuje povrch. Leštění / chemické / nepoškodí žádný díl , aby byl nepoužitelný. Pokud pan Ota dal leštit díly již vyfrézované , asi se ve Vrchlabí nezatěžovaly překrývat kluzné plochy. ale u ostatních je překrývají , že jsou jakkoliv netknuté. To samé platí i o jakémkoliv jiném díle včetně karburátorů. Ještě se mi mestalo , aby karburátor po vyleštění nefungoval a právě veteránisti to tak chtějí , aby to měly co více načinčané.Bohužel nevím jak se sem dají vložit fotky , které by potvrdily mé tvrzení.Ale jeden to dělá tak , druhý onak, to neznamená , ale , že je jedno či druhé špatné.


7692+1109 (8801)vokim (Registrovaný)
   557166228  
 03.03.2017 22:28:50 


Víte,že jsem opravdu rád,že se dnes najde ještě normální člověk na zeměkouli... Nemyslel jsem příspěvek nijak špatně,ale z "branže" vím,že téměř jakákoliv chemie a postupy narušují povrch a čím jemnější díl je,tím hůř se s ním dělá.Moje práce je reinkarnace karburátorů v různém stupni rozkladu a na tohle to opravdu vhodné není...měl jsem karbec,co byl dělán stejně jako Váš blok a na poličku hezký,na autě nepoužitelný.Z vlastní zkušenosti vím,o čem mluvím a že najít postup,aby vše fungovalo jak má a vypadalo jak má (ne naleštěný jako psí koule,...to by se mnou zarytí veteránisti vyrazily dvěře) a nebylo to tak uplně jednoduché,jak by se mohlo zdát.

Ale zde je problém toho,že spolu nemluví člověk z očí do očí,...za klávesnící je každý hrdina a snědl Šalamounovo lejno,když ale příjde na lámání chleba,tak to už tak veselé není.

PS: u bloku nejvíce trpí zdvihátka a uložení vačky,...respektive věci uložené přímo v odlitku.Klika točící se na pánvích bude fungovat i na nerovném povrchu bloku,pokud to nebude mít za následek vyosení,nebo změnu průměru uložení...ale dělá to hodně lidí a lidi za to platí velké peníze,že chtějí mít motor stejný,jako Váš stoleček.Ale většinou to jsou lidé s naditou potmonkou a pod čepicí prázdno s nulovým cítěním pro věc


5503+1111 (3307)Vena136 (Registrovaný)
  
 02.03.2017 20:29:30 


Nepodepsaný článek byl následně odebrán. Ota


317+44 (180)Ota (Registrovaný)
  
 02.03.2017 13:57:52 


Nedomnívám se, že by Vena136 psal nesmysly, jak píše diskutující, který se ani nedokázal podepsat. Je pravda, že na otryskání, případně omílání, byla použita tělíska nevhodného tvaru nebo velikosti, takže nebyly očištěny vnitřní rohy a detaily - to zbylo na chemii. Úbytek materiálu při chemickém čištění je - to vyplývá ze složení roztoku - jedná se o směs kyselin. Takže je to o velmi pečlivém zamaskování ploch, které nechceme narušit - což je u členitých odlitků prostě problém, o dodržení času "namočení" a důsledném oplachu. V každém případě - použil jsem blok, který byl na mnoha místech mechanicky i korozí porušen - pro daný účel ale vyhověl, stejně jako způsob čištění. Ota


317+44 (180)Ota (Registrovaný)
  
 21.02.2017 22:16:46 


https://www.youtube.com/watch?v=DGT20ghWMZA

A takle si to můžeš udělat doma Jestli vibruje náplň a nebo součástka má pořád stejný efekt.Samozřejmně se dá takto použít skořápky od vlašáků,šustí atd.


5503+1111 (3307)Vena136 (Registrovaný)
  
 21.02.2017 22:09:56 


https://www.youtube.com/watch?v=bXB0aHjGzss

Stačí mít dostatečně malý kuličky a vyblejská se to všude,...jinak se dá tryskat i vodou s balotinou,zirblastem atd.Ale to by pořád při použití dostatečně jemného abraziva (balotina se dělá v mikrometrech) bylo opět vyleštěné uplně všude.

Ale přesně z tohodle postupu z videa ti vznikne při nedodržení velikosti abraziva výsledek jako na bloku...že to zničí měkké díly a rovinné plochy jsem se měl možnost přesvědčit na několika dílech od bloku,hlavy,karburátoru...ale nerozumím tomu,jsem "hloupý Honza",tak se k tomu nebudu raději vyjadřovat


5503+1111 (3307)Vena136 (Registrovaný)
  
 21.02.2017 13:16:00 


Těch míst jsem si ani nevšim. Ale to asi nebyla otázka kamenů, protože leštěný je to chemicky. Takže to bude omezení technologie toho leštění, ne?


141531+2829 (1559088)Daves (Administrátor)
      
Celkem záznamů: 28 (Zobrazeno 16-30)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:549
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:111073
Celkem návštěv:172984147

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393