ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Fotogalerie Rally ples 2015

Fotogalerie Rally ples 2015

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Články

>

Závodní vozy

>

Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS

 <<



Autor:
317+44 (180)Ota (Registrovaný)
  
Vytvořeno: 06.12.2015 - Změněno: 06.12.2015

Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS



Když jsem byl počátkem sedmdesátých let v učení ( obor automechanik ), jako každý kluk jsem snil o Škodě 110 R. No a později v AZNP Mladá Boleslav vyrobených cca 38 ks vozidel Škoda 130 RS bylo něco jako zázrak – i když já měl trochu štěstí a jako mladý „mechanik“ ( nejprve mytí oken a kola, později auto elektrika ) jsem se k Š 130 RS dostal na rallye.

Abych si na „stará kolena“ splnil svůj sen z mládí, koupil jsem v roce 2009 Škodu 110 R, kterou jsem chtěl přestavět na Š130 RS. Auto bylo ale ve velmi dobrém stavu, tak jsem ho nechal jako originál na číslech a momentálně připravuji díly na kompletní rekonstrukci.

Na plánovanou přestavbu jsem proto později koupil Škodu 110 R, která byla v docela dobrém stavu, ne moc napadená korozí, ale relativně citlivě „tunerem“.

!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS


Od počátku jsem věděl, že nechci dělat zcela přesnou kopii Š130RS ( on byl stejně každý kus originál ). Rozhodl jsem, že se nebudu bránit použít některé ne zcela originální součástky, ale tak, aby nebyl narušen původní vzhled vozidla.

Velmi stručně k samotné přestavbě:



- vozidlo jsem „do šroubku“ rozebral a oddělil jsem použitelné a nepoužitelné díly
- karoserii jsem zbavil všech vrstev „ochranných“ nátěrů, pod kterými bylo samozřejmě nejvíce koroze ( ručně – po zkušenosti se synovým Fordem Escort MK2 – jsem se chtěl vyhnout pískování i tlakové vodě )

!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS


- veškeré korozí napadená místa jsem vyřezal a nahradil novými díly, případně vyvařil „záplatami“ a velmi pečlivě vše přebrousil
- současně s tím jsem rozšířil zadní podběhy, odstranil střechu, opláštění dveří, vyřezal vše „nepotřebné“ s ohledem na snížení hmotnosti a naopak jsem přidělal veškeré držáky, výztuhy – prostě vše, co Š 130 RS má proti Š 110 R navíc nebo jinak
- asi nejvíce práce dalo kompletní předělání a vyztužení uchycení pro stavitelné zadní pružící a tlumící jednotky
- následně jsem nechal u profesionálů do karoserie vevařit rám dle přílohy J
- karoserii jsem komplet osadil laminátovými blatníky a kapotami, nalepil a nanýtoval jsem hliníkovou střechu a opláštění dveří – no prostě jsem vše spasoval

!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS


- tím byla karoserie až na lak hotová – abych předešel tomu, že jsem na něco zapomněl – což se samozřejmě v několika případech stalo – rozhodl jsem, že vozidlo dám komplet dohromady ještě před lakem

- přední náprava z Š120 M

  • ( hřebenové řízení, široká ramena ) nápravnice komplet převařena
  • ramena vyztužena
  • stavitelné pružící a tlumící jednotky
  • kloubová hřídel volantu
  • volant kopie Personal

- zadní náprava

  • vlečená ramena vyrobena s využitím dílů z Š136 Rapid
  • stavitelné pružící a tlumící jednotky

- brzdy:

  • 2 soudobé brzdové válce se stavitelným přepákováním pro nastavení poměru brzdného účinku vpředu/vzadu, bez posilovače
  • vpředu – moderní čtyřpístové brzdiče, větrané kotouče
  • vzadu – čtyřlístky Škoda – pro provozní brzdu využit na každém kole 1 pár pístů
  • ruční brzda – hydraulická – ovládací páka před řadící pákou – využit druhý pár pístů
  • rozvod – komplet hadicemi PTFE


- motor:

  • blok Š136 Rapid, hliníková osmi kanálová hlava, mokrý karter, kliková hřídel a ojnice sériové, lehce leštěné, vačka 300/300
  • rovné sání s nástavci, karburátory Veber 45, nátrubky, bavlněné filtry
  • výfuk – svody ocelové 4 do 1, příčný tlumič ( lehce utlumený )
  • rozdělovač klasický bez podtlaku
  • uložení na tvrdých silentblocích


- chlazení:

  • ocelový chladič vpředu svisle, pomocný ventilátor průměr 160 mm spínaný ručně
  • rozvod chladící kapaliny ohýbané nerez trubky průměr 35 mm pružně uložené v karoserii
  • velké čerpadlo, expanzní nádoba
  • chladič oleje – výměník olej/voda pod olejovým filtrem


- spojka

  • s talířovou pružinou
  • průměr 190 mm
  • sportovní obložení

- převodovka

  • 5 rychlostí ( s odstupňováním na kopce )
  • bez synchron
  • samosvorný diferenciál

- elektrika

  • dělaný svazek
  • většina ovládání mezi sedadly
  • relátka na spínání světel
  • gelový akumulátor 25 Ah
  • šestipólový odpojovač baterie s nouzovým ovládáním zvenku

- palubní deska

  • otáčkoměr, tachometr, tlak oleje, teplota vody a oleje, napětí a stav paliva
  • kontrolky
  • samonosná vyrobena z eloxovaného hliníku
  • symboly a popis vyrobeny gravírováním

- sedačky

  • soudobé sportovní
  • poloha stavitelná volbou otvorů na držácích sedadel
  • šestibodové 4“ pasy

- kola dělená ARC:

  • vpředu – lomené středy – pneu 160/530R13
  • vzadu – rovné středy – pneu 210/530R13


- zasklení:

  • přední okno – originál lepené
  • boční a zadní okna – Lexan 4 mm – ve dveřích šoupata


- povrchová úprava:

  • karoserie – červená uvnitř i vně
  • většina šroubovaných dílů – černá otěruvzdorná barva
  • rám – černý matný
  • šrouby a většina malých dílů zinkováno chemicky
  • pruhy a nápisy – polep

- nastavení podvozku a vyladění motoru – auto jsem dodělal koncem listopadu, takže tyto příjemné práce nechám na jaro

Výše jsou v bodech popsány cca 3 roky práce – samozřejmě ve chvílích volna – zpočátku ne zcela příjemné a čisté – ale čím více se práce blížila ke konci – tím více to člověka prostě baví. Až na rám, převodovku a lak jsem dělal vše sám.

Co se týká shánění dílů – zde jsem dost „záviděl“ synovi, který dělá Fordy Escort (MK1 a MK2 ) – on prostě vše koupí ( a kupodivu ani ne draho ) ve Velké Británii. Já jsem využíval známých z mládí, někdy pomohla náhoda, ale většinu dílů jsem koupil prostřednictvím bazar.skodateam.cz.

Ota

!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
!Ota - přestavba Š110 R na Š130 RS
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 45 (Zobrazeno 16-30)
 19.12.2015 07:25:59 


Vzadu jsem potřeboval zvětšit rozchod a nechtělo se mi dávat široké límce, nebo podložky, vpředu bylo ET na lomených středech akorát.
Sedačka a volant jsou posunuty maličko dozadu a na palubovku by se špatně dosahovalo.
U těchto aut se dost potila okna - navíc v tom není topení - proto jsem to vyřešil takto.
Plyn je ovládán lankem, které ale vede - proti originálu - kufrem a je možnost nastavení délky kroku přesazením čepu ( jak na pedálu, tak pod karburátory ).
Ota


317+44 (180)Ota (Registrovaný)
  
 18.12.2015 21:06:17 


Dobrý den, proč:
- máte vpředu dělené středy a vzadu rovné
- je ovládání mezi sedadly a ne na palubní desce
- co ten větrák v kufru
- čím je ovládán plyn
Petr K.


Unregistered
 15.12.2015 17:33:46 


Veškeré lamináty jsou od p. Karla Kajanského - vše sedí výborně, jen šrouby nad větracími otvory ve spoileru jsou velmi špatně přístupné - to je ale dáno roztečí otvorů v předním čele. Základovku používám postaru klasický Primer, základ vždy natírám.
Ota


317+44 (180)Ota (Registrovaný)
  
 15.12.2015 16:32:27 


Od koho jsou laminátové díly, jak sedí a co jste použil za základovou barvu. Petr K.


Unregistered
 11.12.2015 05:51:34 


Brzdové válce a váha jsou Wilwood, ostatní svařenec z na laseru vypálených dílů.
Ota


317+44 (180)Ota (Registrovaný)
  
 10.12.2015 20:57:31 


Co je to za pedálovou podlahu a brzdové válce? Franta


Unregistered
 10.12.2015 19:14:08 


Jak už jsem psal - na jaře to určitě "vyvezu".
Ota


317+44 (180)Ota (Registrovaný)
  
 10.12.2015 12:03:55 


To vypadá pěkně - kdy a kde bude k vidění.
Petr2495249


Unregistered
 08.12.2015 09:25:52 


pekna prace


Unregistered
 07.12.2015 21:27:47 


Pravděpodobně se někde svezu, ale s nějak výrazným závoděním už moc nepočítám - i když takový úmysl původně byl. Myslím ale, že mě víc baví to "šroubování".
Ota


317+44 (180)Ota (Registrovaný)
  
 07.12.2015 20:14:27 


No já mám právě myšlenku,že tohle sání už nikdo nedělá...ale hodí se to k tomu a dá se alespoň dostat na trysky narozdíl sání přez hlavu


5503+1111 (3307)Vena136 (Registrovaný)
  
 07.12.2015 20:04:30 


pěkná práce, fura hodin vím o čem mluvím. Tak že konkurence na vrchy


337+2 (169)miby motorsport (Registrovaný)
   
 07.12.2015 16:04:47 


Co se týká utěsnění chladiče - dole sedí na pirelce a nahoře je AL plech vytvarovaný k masce těsně nad vstupní otvor a opět pirelka. Jinak je za chladičem větrák o průměru 160 mm spínaný ručně pro "případ nouze".
Co se týká čísla na rozdělovači - to je nějaká historie - jak jsem psal - nastavovat budu na jaře.
Sání jsem koupil kdysi dávno někde na Moravě, ale na pár autech je k vidění.
Ota


Unregistered
 07.12.2015 15:57:17 


Hm, čtu o synovým Fordech, pak kouknu na fotky a vidím povědomé barvy a pak i tu reklamu...
Miloše jsem potkával na závodech Rally Sliperry ještě s Fiestou a na internetu hltal stavbu jeho Mk.II. Krásná čistá práce obě auta


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 07.12.2015 13:15:06 


Mám dvě otázky Na rozdělovači vidím dobře napsáno 17°?...k vačce hrozně moc.A kde se dá sehnat tohle hliníkový sání?...ze všech se mě líbí nejvíc,právě pro svůj tvar a délku...ale většina lidí nabízí takový to univerzum krátký jak do "favorita" tak "120-ky"...tohle u mě vede hned za železným Ne,že bych chtěl stavět motor na DCOE,ale tak právě,že neni moc vidět

Díky.


5503+1111 (3307)Vena136 (Registrovaný)
  
Celkem záznamů: 45 (Zobrazeno 16-30)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:593
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:77427
Celkem návštěv:173077515

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393